Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:04

Wat een mooie tattoos <3 Ik wil ook nog graag eens een 'natuur tatoo' laten zetten!
Ik ga zometeen mijn 'eerste' Zweedse rondje maken en m'n nieuwe buurt ontdekken. We hebben een strakblauwe dag vandaag, dus dat moet goed komen!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:41

Piekosjj schreef:
Wat een mooie tattoos <3 Ik wil ook nog graag eens een 'natuur tatoo' laten zetten!
Ik ga zometeen mijn 'eerste' Zweedse rondje maken en m'n nieuwe buurt ontdekken. We hebben een strakblauwe dag vandaag, dus dat moet goed komen!

Lekker man! Enjoy......

Hier n 12 km rondje gedaan zoveel mogelijk op lage hartslag.. slow is pro ;)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:49

Het was echt heerlijk om er weer op uit te gaan! En ook met geluk een erg makkelijke route gevonden naar een natuurgebied/bos hier dichtbij. Niet zo'n gigantisch mooi bos zoals ik had op m'n oude plekje in Zweden, maar het zijn onverharde paden en er staan bomen. Wellicht kan ik door dit kleine bos ook nog wel bij een groter bos terecht komen :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 06-01-18 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:54

Je foto doet het bij mij niet..

Toch maar besloten om zelf een rustige duurloop te doen morgen in plaats van de wedstrijd.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:00

Als 't goed is nu wel :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:08

Mooie foto!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:23

Mooie foto! Mijn 2e x hardlopen zit erop met de app start running. Ging wel weer oke!!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:15

@Piekosjj: wauw.. gave foto!

@_sharona_: whoop whoop.. goed bezig!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:14

Goed bezig zeg allemaal!

En mooie tatoeages komen er voorbij! Ik wil er ooit ook wel eentje maar voor nu ben ik nog te bang :+

Morgen ga ik ook een rustig duurloopje doen, nu al zin in! :D

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:07

liespower94 schreef:
Goed bezig zeg allemaal!

En mooie tatoeages komen er voorbij! Ik wil er ooit ook wel eentje maar voor nu ben ik nog te bang :+

Morgen ga ik ook een rustig duurloopje doen, nu al zin in! :D

Haha.. een lang duurloopje doet meer pijn dan n tattoo hoor ;)...... hihi

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:39

Wat een heerlijk hardloopweer! Voor het eerst sinds mijn heupblessure weer boven de 9km gelopen, 11.6km in 1 uur 12. Heb genoten. Ga zo nog een stukje wandelen zodat het niet meteen stijf wordt.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:03

Nou, hier in België een ijzig koude wind, had de moed niet om de loopschoenen aan te trekken. Enkel wat aan longeslingeren gedaan, merrie daarentegen wou zich warmlopen, de rem was blijkbaar stuk. :) Zalig om haar zo happy en soepel te zien, ze liep te hinniken van plezier, is ooit anders geweest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:46

Ja er stond een koude wind, ik heb zoveel mogelijk uit de wind gelopen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:17

Mooie foto Piekosjj!

Fijn dat je hebt genoten supervixen! Ik ben nogal moe de laatste dagen dus twijfelde of ik wel/niet zou gaan maar toen ik eenmaal liep vond ik het heerlijk en heb ik toch maar 10k gedaan. Weer was inderdaad lekker! Alleen af en toe koud windje

Heerlijk ook als je paard zo blij is hwn, kan ik ook echt blij van worden :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:48

Fijn dat je toch lekker hebt gelopen ondanks dat je niet wilde gaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:05

Piekosjj wat een gave foto!

Ik vond het gisteren ook maar koud! Het waaide hier behoorlijk en echt een ijzig koude wind. Maar ik heb wel 20km gelopen :D Ik moet nu echt serieus gaan opbouwen voor de marathon, had eigenlijk al verder willen zijn wat training betreft. Te weinig gelopen de afgelopen weken...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:55

Volgens mij lig je toch prima op schema zo Daan? Ik ga me opgeven voor de road to Rotterdam trainingen, en die starten komend weekend met de 20km duurloop.
Mijn schema is gisteren ingegaan, oliebol’s getting real :oo.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:52

Plien91 schreef:
oliebol’s getting real :oo.
inderdaad :=

Ik heb even gekeken naar het opbouwen van de afstand en het aantal weken. Als ik iedere 10 dagen een lange duurloop doe waarvan ik de afstand steeds vergroot kom ik 14 maart op 35km. Daarvoor een keer een van 32km en daarvoor 30km. Ik had liever wat vaker 30+ gelopen...

Leuk dat je de trainingen in Rotterdam gaat doen. Misschien moet ik daar ook eens naar kijken. Heb jij een doel wat betreft de tijd die je wil gaan lopen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 16:31

https://www.runnersworld.nl/files/Runne ... a_42KM.pdf
Dit is mijn schema.

De trainingen zijn niet alleen in Rotterdam maar in verschillende plaatsen: Rotterdam, Amsterdam, Breda, Groningen, Nijmegen, Vught en in Brunssum. Ik doe die in Groningen, kan ik mooi op de fiets heen :))

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:30

Ziet er goed uit. Ik ga deze week voor een schema zitten, zal deze er dan ook bij houden. Alleen wil ik in training wel al verder lopen dan 32km.

Ik zit redelijk in de buurt bij Rotterdam dus dat is voor mij een goede optie voor de trainingslopen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:14

_sharona_ schreef:
Ik ben dus gister begonnen met hardlopen. Heb de app start running gebruikt. Heel makkelijk..
Eerste 'les' was 5 min wandelen. 7x afwisselend 1 minuut hardlopen 1 minuut wandelen. En aan t eind weer 5min wandelen. Ik weet t nogal kansloos vergeleken bij jullie. Maargoed je moet ergens beginnen. K was al trots dat ik dit gehaald heb haha

Prima toch! Rustig aan beginnen voorkomt ook een hoop blessureleed.

Fijn dat je lekker hebt gelopen gisteren Supervixen. Geen extra klachten gehad?

Daan ook een mooie afstand getraind. Lopen jullie (jij en Plien) allebei de marathon van Rotterdam?

Piekosjj, mooie foto!

Ik heb gisteren ook 12 km gelopen. Heerlijk in het zonnetje, wel een koude wind. Ik heb sinds 1 januari een nieuwe baan en kan 5 kwartier later van huis, dus vanmorgen voor het eerst voor mijn werk om 7 uur nog 5 km gelopen. Kostte wel ijzeren zelfdiscipline >;). Hopelijk kan ik het volhouden totdat het licht is 's morgens en ik lekker het bos in kan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:19

Wow goed bezig Tayga! Moet er niet aan denken om voor mijn werk te gaan, maar ik vertrek dan ook al om half zeven.

Ik heb flinke spierpijn in mijn bovenbenen. Kan wel merken dat ik lang niet meer zover heb gelopen.
Woensdag staat er een zeer rustige duurloop op het programma van een uur (8 km/u).
Vind het moeilijk om buiten zo langzaam te lopen, dus misschien doe ik het op de loopband. Zit nog in dubio.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:26

Gisteren voor het eerst sinds drie maanden weer aan een wedstrijd meegedaan. Een trail van 30km in limburg. Koude wind, veel modder, klimmen (soms op handen en voeten) afdalingen (soms op mijn kont , soms met behulp van touwen), door de sloot over de akkers. Kortom heerlijk buiten spelen. Tussen door nog een weggelopen hond gevangen waarvan ik vervolgens nog op zoek moest naar zijn/haar baasje.

Daan als je echt 30 plus lopen gaat doen of lopen langer dan 3 uur in het kader van een marathon training dan is puur voor het mentale aspect. Maar fysiek gezien kun je het beter niet doen. Ik zou dan eerder investeren in weekend en weekbelasting. Wordt e goed belastbaar van terwijl je je kruid niet vooraf al gaat verschieten.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:24

Tayga schreef:
Ik heb gisteren ook 12 km gelopen. Heerlijk in het zonnetje, wel een koude wind. Ik heb sinds 1 januari een nieuwe baan en kan 5 kwartier later van huis, dus vanmorgen voor het eerst voor mijn werk om 7 uur nog 5 km gelopen. Kostte wel ijzeren zelfdiscipline >;). Hopelijk kan ik het volhouden totdat het licht is 's morgens en ik lekker het bos in kan.

Super van je!
Ik heb dat 1x gedaan, om 5 uur ‘s morgens voor mijn werk. Echt, ik vond dat heerlijk, stuiterde de hele dag nog. Maar toch kan ik het niet meer opbrengen. Misschien weer in de zomer.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:26

Greetje63 schreef:
Gisteren voor het eerst sinds drie maanden weer aan een wedstrijd meegedaan. Een trail van 30km in limburg. Koude wind, veel modder, klimmen (soms op handen en voeten) afdalingen (soms op mijn kont , soms met behulp van touwen), door de sloot over de akkers. Kortom heerlijk buiten spelen. Tussen door nog een weggelopen hond gevangen waarvan ik vervolgens nog op zoek moest naar zijn/haar baasje.

Waar in Limburg?
In Beek?
Ik woon in Limburg, vandaar.