Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:03

Ik heb als langste nu 15,3km gelopen (dat was een training), wedstrijd langste was 14km. Komende wedstrijden zijn 15km in de Ardennen en dan in oktober een 10km, 15km en 17km. (die laatste 2 zijn door duinen en over strand)

Paardrijden zul je dan ook nog wel voelen als je nu spierpijn in je buikspieren hebt :(:)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:16

Daan_O schreef:
Djilna wauw dat trailruns zulke afstanden hebben, 100km is toch niet te doen?!

Mag hopen van wel, heb op 10 september a.s een 100km hardloopwedstrijd.En ik hoop toch echt wel binnen de limiet tijd van 12 hr met 100km op de teller over de finish te komen. En hoewel ik dat voor mezelf een enorme uitdaging vind er zijn zelf nog veel langere hardloopwedstrijden dan die 100 maar ook als 160km.Ook in Nederland. Je hebt ook 24 hrs lopen en 48 hr lopen. Laatst bij een 24 hrs loop had de snelste loper 241,6km gelopen.
Mijn langste trailwedstrijd tot nu toe is 77km.

horsii

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:25

Ik vraag mij af of die lange afstanden wel gezond zijn..

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:33

Anna fijn dat je even kon overleggen met de fysio en lekker gelopen dus :D

Zucchero leuk hondje :D

Djilna nog niet opgeknapt dus, beterschap!

Pff nou het lijkt mij echt geen doen om zo'n afstand te lopen en ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het goed voor je is. Maar natuurlijk wel super gaaf en een kick als je zoiets kan uitlopen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:32

Nou inderdaad wel hele extreme afstanden :):)

Even over extremen gesproken: ik heb een oudoom die op zijn 80e de marathon van New York heeft gelopen _/-\o_ hopelijk heb ik wat van zijn genen geërfd :))

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:08

horsii schreef:
Ik vraag mij af of die lange afstanden wel gezond zijn..

Voor je gezondheid hoef je het niet te doen maar we doen in het leven zoveel dingen waar we niet per definitie gezonder door worden. Afhankelijk van hoe goed je lichaam getraind is hoeft het helemaal geen kwaad te kunnen en Dat goed getrainde lichaam brengt dan weer wel vele gezondheidsvoordelen met zich mee. Maar niet goed getraind is een marathon al een aanslag op je lijf terwijl goed getrainde personen een marathon gewoon regelmatig als training kunnen lopen zonder dat het te belastend is voor het lijf.
Op je 80ste een marathon kunnen lopen daar teken ik voor. Je mag in je handjes klappen als je lijf dat op die leeftijd nog toelaat. Hoewel we nu natuurlijk steeds ouder worden en langer 'gezond' blijven. Dus nu een marathon lopen op je 80ste is al heel anders dan over 40 jaar een marathon lopen op je 80ste. En ik weet niet hoe lang het geleden is van oudoom maar stel dat dat weer even terug was dan is het een nog bijzondere prestatie.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:01

De beste man is net 90 geworden dus het is inmiddels tien jaar geleden. Hij was toen ook nog de snelste van de 80+ groep dus er zijn meer zulke fitte senioren :))

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:26

Anna79 schreef:
De beste man is net 90 geworden dus het is inmiddels tien jaar geleden. Hij was toen ook nog de snelste van de 80+ groep dus er zijn meer zulke fitte senioren :))

Geweldig!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:39

Vind ik ook, ben heel trots op hem! Het is ook een ontzettend warm en betrokken mens net als zijn broer (mijn overleden opa)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:54

Ik ga bij wijze van hoge uitzondering zo nog een rondje met een vriendin!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:00

Hoevaak lopen jullie gemiddeld en hoe lang dan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:11

Zo'n ultra loop je niet zomaar. Je loopt wat je lijf aan kan en hoe ver je kan gaan. Daar train je immers voor.

Ik loop 3x per week en de afstand variërend tussen de 6 en 10k. Kortere trainingen zijn in de groep en interval, langer is duurloop op eigen gelegenheid

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:19

Daan, ik denk dat je gewoon goed naar je lichaam moet blijven luisteren. Zolang je nergens pijntjes hebt, geen spierpijn voelt, moet je gewoon lekker blijven lopen zoals je al doet. Je rondje klinkt als een lekker rondje. Fietsen lijkt me ook een prima warming-up.

Djilna, beterschap! Hopelijk ben je snel weer op de been!

Fabienne, leuk hoor bootcampen! Lijkt me een erg leuke en welkome afwisseling op het hardlopen. Haha en lekker last van je buikspieren, dat zal met paardrijden wel lekker voelbaar zijn.

Sjimbel, welkom! Ik ben begonnen met de app van Evy. het 0-5km programma kost 3,99 en bevat 30 lessen. Hardlopen met Evy heet het.

Lady Madonna, goed naar je lichaam luisteren en gewoon lekker wandelen als je kuiten verzuren. Ik loop 3x per week met het schema van Evy.

Dieuwke, welkom! Ook ik zeg, rustig opbouwen. Sterk buiten adem of moeilijk ademhalen betekent eigenlijk dat je te veel van je lichaam vraagt. Je moet gewoon kunnen praten terwijl het rennen.

Robijntje, lekker bezig!!

Zucchero, lekker tempo en mooie afstand!! En wat een leuke foto's.

Petitparis, flinke afstand! Lekker bezig hoor!

Bianca, hopelijk loop je lekker samen met je vriend.

Anna79, dry-needling helpt altijd geweldig. Alleen behandeling zelf ben ik nooit zo weg van. :+ En wat een leuk verhaal over je oud-oom!

Ik heb vandaag ook weer gelopen. 4,5km in 32 minuten met een gemiddelde snelheid van 8,4km/h. Overmorgen mag ik mezelf wel wat meer uitdagen want ik heb de hele tijd door m'n neus geademd en had nog weer zo veel over aan het eind. Komende training ga ik de snelheid maar iets omhoog gooien. :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:27

Ik heb nu alweer zin in morgen, dan mag ik weer! Hopelijk is het weer lekker. Wil ergens anders gaan lopen en gewoon kijken hoe ver ik kom. Maar ja... misschien is het wel verstandiger om dat niet te doen en gewoon mijn lessen van Evy te blijven volgen... Ik wil in ieder geval op een mooi natuurplekje gaan lopen.

Vandaag paardgereden en aangezien mijn schatje zijn hoeven er nogal treurig uitzien, denk ik dat ik hem maar 2 dagen vrij geef. Vrijdag komt de hoefsmid. Ik kan dus best morgen lekker fanatiek gaan hardlopen! (en de wei uitmesten :roll: ;) )

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:59

Welkom alle nieuwe hardlopers,
@juudith ik train met een hardloop coach ik was met bootcamp begonnen,maar dat was me te veel van het goede en kreeg met name het rennen niet onder de knie daarom ben ik daar mee gestopt en begonnen samen met een ren coach

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:05

Nelleke ik ben ook niet bepaald fan van dry-needling maar ja als het helpt...
Jij bent lekker bezig, veel plezier overmorgen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:55

Ego! Eerste 13k in de benen in 1:23:12 met een nieuw pr op de 10k van 64 minuten. Gemiddelde tijd van 6:26 per kilometer!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:19

BA you go girl *\%/*

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:31

BA Topper! Netjes hoor.

Wat gaat het hier toch hard. Kan het amper bijhouden. Ik kan helaas niet zulke mega bijleesposten doen, want daar heb ik de tijd niet voor. Heb drie kids waarvan er 2 naar school moeten.

Dry-needling ben ik ook fan van voor mijn paard. Heb het nog nooit zelf ervaren.

Ik weet niet meer wie het was, maar hoe gaat het met je broer? (ongeluk)

Ik loop ook 3 keer in de week. Meestal 2x op de loopband en 1x buiten. Buiten loop ik ongeveer 5 km en op de band doe ik meestal iets van een intervaltraining.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:51

benangelique schreef:
Ego! Eerste 13k in de benen in 1:23:12 met een nieuw pr op de 10k van 64 minuten. Gemiddelde tijd van 6:26 per kilometer!

Leuk ik kwam net je berichtje elders tegen! Nogmaals goed bezig.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:54

Ik loop 5 keer per week maar in het begin altijd om de dag gelopen, ik denk na een jaartje naar 4 keer per week overgegaan en pas in aanloop voor mijn eerste marathon na 5 keer per week. Daar zit ik nu standaard op. Een heel enkel keer in een herstel weekje 4 keer en soms als het zo uitkomt 6 keer.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:56

Anna dat is bizar zeg, 80 en dan een marathon lopen!

LadyMadonna ik loop meestal 4 keer per week en dan tussen 3 en 5 km. De afstand ben ik aan het opvoeren, meestal nu wel minimaal 4km.

Nel lekker bezig hoor, je maakt mooie progressie.

Zucchero veel plezier vandaag :D

Benangelique super knap! Mooie tijd ook!

Egnie mijn broertje bedoel je, dank voor het vragen :) Hij gaat iedere dag een stapje vooruit, waarschijnlijk gaat hij volgende week over naar een revalidatiecentrum zodat hij echt aan zijn herstel kan gaan werken :)

Ik mag vandaag weer lopen, zin in! :D

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:14

ff een vraagje rennen jullie wel eens 2 dagen achter elkaar... ik doe over het algemeen ma wo vrij hardlopen maar heb er vandaag met het mooie weer eigenlijk ook wel zin in... en dan dacht ik vrij over te slaan en za te gaan... (of is die rustdag wel belangrijk) ik heb gister weer 4km gedaan en voel het wel in mijn benen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:32

ik zou zeker als beginner echt rustdagen aanhouden. die zijn minstens zo belangrijk voor progressie als het lopen zelf.

greetje, jij als ervaren loopster weet dat misschien wel. gisteren dus mijn eerste 13k gelopen. nu een wat gevoelige knie (bovenzijde, aanhechting lijkt het wel). Ik heb echter ook nieuwe schoenen, dit was pas de 2e loop erop. zou de pijn door de schoenen komen of door de afstand?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:39

ik ben niet echt een beginner... heb al een goede basis conditie ben alleen een maand ziek geweest inc een blessure dus nu sinds een week weer opbouwen...