Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:02

Haha ach valt wel mee hoor ;) Leer je mee omgaan/leven. Ik weet van welk eten ik enorm last krijg dus dat eet ik gewoon niet. Kan gelukkig heel goed dingen laten staan of afslaan dat is mijn geluk :)

Gisteren heb ik khd arme kapsalon gemaakt, man dat was toch lekker! Die ga ik er in houden haha.

Vanavond zal het een rosbief salade worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:29

Hoihoi,

Zou ik ook mee mogen kletsen? Sinds een weekje begonnen in de sportschool. Gisteren gesprek gehad met mijn trainer. En maandag samen het programma doorlopen. Cardio afgewisseld met kracht.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:14

Natuurlijk mag je mee praten :) Welkom!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:34

love_western schreef:
Hoihoi,

Zou ik ook mee mogen kletsen? Sinds een weekje begonnen in de sportschool. Gisteren gesprek gehad met mijn trainer. En maandag samen het programma doorlopen. Cardio afgewisseld met kracht.

Welkom! :):) Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:45

Leuk! Succes love_western! Heb je ook doelen voor jezelf? Of wat is je motivatie om dit zo op te pakken?

Poeh, ik ben niet heel actief in dit topic, maar lees fanatiek mee hoor! Alleen daarvoor is het al een heerlijk topic :j

Ik ben net weer eens wezen hardlopen. Had er echt zin in, benen voelden lekker (niet te moe), en voor mij een prima temperatuur. Dus dan maar weer t lange rondje (ik heb hier keuze uit twee blokjes om, de ene is 6,2 ofzo, en de andere bijna 8,3 km.
Trots op t resultaat!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:49

Goed bezig Lonn! En wat ben je toch mooi slank :D

Ik wil ook weer hardlopen maar met dat vocht in de knie wacht ik liever even. Jammer dat jullie zover wonen, soms is met zijn 2en sporten ook wel eens lekker :P

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:08

Dank <3 Ging echt lekker! Waar woon jij dan? Jammer van je knie! Ik heb zelf vaak tijdens het hardlopen wat last van mn heup, nu ook. Ik heb paar cm beenlengteverschil, en ben te koppig voor zooltjes... Volgens mij kan dat ook niet in mn schoen, aangezien ik nu al de lelijkste tenen ooit heb door t hardlopen. Altijd beetje blaren, nagels zijn drama... Ik zou nog niet eens naar een pedicure durven _O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:10

Onder Rotterdam :') Ben 3 weken geleden wel in Groningen geweest bedenk ik mij nu :P

Hahahahah :') Daar durf ik ook niet heen hoor :+ Zooltjes zijn wel fijn hoor, dan merk je echt verschil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:16

Doel is meer kracht en conditie. En hopelijk wat kilootjes kwijt.

Motivatie is dat ik soms met de training van mijn honden kracht tekort kom. En volgend jaar maand lang backpacken in Schotland. Dus meer conditie is wel handig.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:51

Het eten gaat zo goed vandaag, gister ook al, ik ben helemaal happy!
Water drinken daar in tegen is vandaag echt drama. Ik zet zo maar even een flesje naast me neer.
Vanavond ga ik een uurtje sporten (momenteel doe ik dat weer 3x per week), ook daar ben ik tevreden over.

Beetje off topic maar ik vind het leuk om te delen. Ik heb vandaag mn eerste cliënten gebeld voor een huisbezoek en ze waren zo enthousiast dat ik voor een kennismaking wilde langs komen. Ik vond het super spannend om te bellen maar toch wel erg leuk :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:12

Lon (Lonneke denk ik?) wat heb je lekker doorgelopen!!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:13

ILoveJip schreef:
Water drinken daar in tegen is vandaag echt drama. Ik zet zo maar even een flesje naast me neer.
Vanavond ga ik een uurtje sporten (momenteel doe ik dat weer 3x per week), ook daar ben ik tevreden over.

Beetje off topic maar ik vind het leuk om te delen. Ik heb vandaag mn eerste cliënten gebeld voor een huisbezoek en ze waren zo enthousiast dat ik voor een kennismaking wilde langs komen. Ik vond het super spannend om te bellen maar toch wel erg leuk :)

Cliënten wbt sporten en voeding?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:43

Klopt danique, Lonneke it is :D

Wist al dat ik op 5k afstand flink aan kan trekken, maar had t nog nooit op deze afstand gedurft.

Goed bezig ILoveJip! En wat leuk dat je op huisbezoek gaat!

Ik had laatst nog een overpeinzing: er wordt hier regelmatig gezegd dat t niet om t cijfertje op de weegschaal gaat, maar om hoe je je voelt/ hoe je zelf vindt dat je er uit ziet. Als ik naar mezelf kijk, ben ik het daar niet mee eens. Op een of andere manier kijk ik veel te streng naar mezelf, blijf ik mezelf 'te dik' vinden, maar ik geloof de weegschaal als die me weer verteld dat dat niet zo is... Ik zie de weegschaal dan ook niet als straf, maar als beloning. De spiegel heb ik meer moeite mee (misschien ook door de beginnende rimpels en de enorme vermoeidheid die ik soms in m'n gezicht zie - bijna op vakantie!)
Als ik de weegschaal aan de kant zou zetten, zou ik mezelf dus waarschijnlijk gaan uithongeren. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 18:47

Lon83 schreef:
Klopt danique, Lonneke it is :D

Wist al dat ik op 5k afstand flink aan kan trekken, maar had t nog nooit op deze afstand gedurft.

Goed bezig ILoveJip! En wat leuk dat je op huisbezoek gaat!

Ik had laatst nog een overpeinzing: er wordt hier regelmatig gezegd dat t niet om t cijfertje op de weegschaal gaat, maar om hoe je je voelt/ hoe je zelf vindt dat je er uit ziet. Als ik naar mezelf kijk, ben ik het daar niet mee eens. Op een of andere manier kijk ik veel te streng naar mezelf, blijf ik mezelf 'te dik' vinden, maar ik geloof de weegschaal als die me weer verteld dat dat niet zo is... Ik zie de weegschaal dan ook niet als straf, maar als beloning. De spiegel heb ik meer moeite mee (misschien ook door de beginnende rimpels en de enorme vermoeidheid die ik soms in m'n gezicht zie - bijna op vakantie!)
Als ik de weegschaal aan de kant zou zetten, zou ik mezelf dus waarschijnlijk gaan uithongeren. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen.

Ik denk dat dat komt omdat je zelf altijd wel vetjes of dingetjes ziet, die andere niet zien. Ik ben afgevallen 9 kilo, en ik zie alsnog soms wel een dikke buik en dan denk ik huh hoe kan dag nou en dan zeggen anderen je kan het goed zien en zegt de weegschaal dat rond de 55 weeg en dan denk ik nou ja dat vet zit er nou eenmaal, ik kan bijna niet minder gaan wegen. Ik weet dat ik 0,7% vet kwijt ben en dat daar misschien nog in wat verbeterd kan worden maar dat is door middel van sport, de kilo's hou ik zo!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:04

Je zal altijd vet blijven zien, zonder ga je immers dood. Ik denk dat het belangrijk is om daar echt vrede mee te krijgen en niet denken dat je pas goed genoeg bent als er nergens meer een vetje te bekennen is. Dat kan namelijk niet eens, tenzij je graag uitgemergeld in een kist gaat liggen.

De weegschaal is voor mij niets meer dan een stuk gereedschap. Ik weet dan wat ik nodig ga hebben qua voeding voor mijn doel. Helemaal nooit meer wegen is niet handig als je iets specifieks wil bereiken. Maar laat dat specifieke zonder negatieve emoties zijn en ook realistisch :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:19

Bhriseis schreef:
Leverage, waarom wil je glutenvrij eten? Met gluten is op zich toch niets mis? Of zeg ik nu heel domme dingen? :+
Hoe verloopt jouw week?

Ik heb geregeld extreme koliek pijnen, maar waardoor die getriggered worden weet ik niet. Ik ben er vaak voor naar de huisarts geweest, maar er is nooit wat gevonden. Laatste keer ben ik hiervoor op de spoed eisende hulp beland en die gaven me de tip om extra op mijn voeding te letten (omdat ze zo iets nog nooit hadden mee gemaakt, kon niet lopen van de pijn, ben op m'n knieën het ziekenhuis binnen gekropen :+) - zo gezegd, zo gedaan -. Kwam niks uit wat er boven uit sprong en wat die aanvallen uit zou kunnen lokken.

Ik lees op internet dat mensen met vage klachten wel eens baat zouden kunnen hebben bij een gluten vrij dieet. Baat het niet dan schaad het niet :) Ben er nog niet mee begonnen omdat de laatste aanval nu gelukkig 2 jaar geleden is.

love_western schreef:
Hoihoi,

Hoi, welkom :D

Lon83 schreef:
Leuk! Succes love_western! Heb je ook doelen voor jezelf? Of wat is je motivatie om dit zo op te pakken?

Poeh, ik ben niet heel actief in dit topic, maar lees fanatiek mee hoor! Alleen daarvoor is het al een heerlijk topic :j

Ik ben net weer eens wezen hardlopen. Had er echt zin in, benen voelden lekker (niet te moe), en voor mij een prima temperatuur. Dus dan maar weer t lange rondje (ik heb hier keuze uit twee blokjes om, de ene is 6,2 ofzo, en de andere bijna 8,3 km.
Trots op t resultaat!
[ [url=m/DmuKIi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AJ1VxP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UsnHPE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker bezig! Heerlijk is dat he, hardlopen met dit weer *\o/*

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:40

Danique07 schreef:
ILoveJip schreef:

Cliënten wbt sporten en voeding?

Cliënten (deelnemers) begeleiden bij het bewegen. Voornamelijk om de functionaliteit te behouden. Het gaat om 55+ers.

Er zijn ook stagiars die zich bezig houden met voeding. Met name eiwit inname omdat ouderen vaak een te kort aan eiwitten innemen.

@lon ik herken het wel een beetje, ik heb altijd rond het randje van te licht gehangen. En nu ik in de 20 ben kan ik niet echt wennen aan de 'vrouwelijke rondingen'. Kost wat tijd maar wordt steeds meer tevreden over mijn lichaam, mn zelfvertrouwen gaat wel omhoog door het sporten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:04

Ik zou graag ook mee willen kletsen.
Soms heb ik vragen/ideeën waarvan nieuwe inzichten best fijn zullen zijn.
Ik ben in 2 jaar tijd ongeveer 17 kg afgevallen.
Mijn lichaam reageert erg op tarwe. Krijg er een erg opgeblazen gevoel en bij grotere hoeveelheden zelfs buikpijn van. Dus tarwe eet ik niet.

Ik heb een tijdje koolhydraatarm gegeten, maar dat beviel ook niet zo goed. Daarom nu naar koolhydraatbeperkt over gestapt en dat lijkt beter te gaan. Bij kha at ik ook geen fruit en keek zelfs hoeveel koolhydraten er in groente zat. Daar ben ik mee gestopt.

De afgelopen dagen heb ik teveel gesnoept en veel te veel frisdrank gedronken. Het wou gewoon ff niet hoe ik het bedacht had.

Toch wil ik het koolhydraatbeperkt weer op gaan pakken. Wel fruit en ook gewoon groente zonder daar op te letten. Uiteraard wel maximaal 2 stuks fruit per dag.

Voldoende water drinken ernaast vind ik ook lastig. Mijn doel voor aankomende week is 1.5L per dag. Daarnaast alleen koffie met koffiemelk en thee.

Graag zou ik hier lijstjes en vragen plaatsen en uiteraard anderen helpen waar ik kan en meekletsen
:)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:24

Nou even bijgelezen, ik ben gisteravond thuisgekomen van een weekje vakantie in Friesland/Drenthe! :D En niet zomaar een vakantie, maar een huifkarvakantie met mijn beste vriendin en tevens paardenvriendin! Het was zooo fantastisch <3 <3 Ik mis de rust al weer zo hard...
Even fotospam :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:51

Oooh supergaaf!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:39

Oh wow <3

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:02

Het was zo gaaf <3 De tranen staan al heel de dag in mijn ogen, zo hard mis ik het alweer....

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:09

Wauw wat leuk!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 15:00

Lijkt me een geweldige ervaring! Heel gaaf!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:32

Trijnie ziet er leuk uit zeg!!