Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:07

Als je op een dusdanig tempo zwemt dat je hartslag versnelt verbrand je zeker wel kcal :) Zwemmen is vooral voor 'vollere' mensen de beste manier om te beginnen met sporten imo, omdat het niet belastend is voor je gewrichten en omdat je hartslag geleidelijker oploopt dan bijvoorbeeld met hardlopen. Ik had het er laatst nog met mijn vader over, na oud en nieuw (hij werkt op de OK van een ziekenhuis) zie je enorm veel mensen met hartfalen, en een groot deel van die mensen krijgen dat tijdens het hardlopen.
Als je 0.0 conditie hebt en je bent ook nog eens zwaarlijvig is het moeilijk om dat soort sporten op te bouwen. Je gewrichten krijgen hardere klappen, en vaak ben je zo gemotiveerd dat je in een keer zo lang mogelijk wilt rennen, wat gewoon echt niet goed is voor je lichaam.

Ik mag sowieso niet hardlopen, ook niet met goede schoenen, omdat de klappen vanuit mijn voeten te hard doordreunen naar mijn rug. Heb ook nog eens slechte knieen dus ik hoef maar 2 meter te rennen en de dag daarna doet alles al zeer. Zwemmen kan wel heel goed, ook als ik wel last heb van mijn rug. Het is echt een goede therapie :j

Maaaarrrrr... Hou daarbij wel in je achterhoofd dat je dus echt flink moet doorzwemmen om er ook echt mee te verbranden. Een beetje dobberen in het 'kletsen' baantje gaat je weinig opleveren, terwijl 50 baantjes op hoger tempo zeker wel iets uit kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:09

Soorten sporten in hetzelfde rijtje zijn imo trouwens dingen als yoga en pilates. Je hebt niet per se door dat je keihard aan het sporten bent, maar je bent wel in beweging.

Ik heb altijd mega veel respect voor mensen in de sportschool die echt heel wat kilo's te gaan hebben en dan bijvoorbeeld wandelen op de loopband ipv rennen, of die een half uur lang aan het fietsen zijn. Ze zijn er tenminste mee bezig, en dat is al beter dan op de bank zitten en mokken omdat het maar niet wilt lukken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:13

Emma, helemaal mee eens. Ik vind dat ook altijd heel knap van die mensen. En ik vind het heel triest als ik dan sommige hoor grinniken van 'wat doet zo'n dikke in een sportschool'. Vind dat echt walgelijk als mensen zo praten over mensen die juist keihard bezig zijn om iets aan hun overgewicht te doen.

Ik begin in maart met een nieuwe baan. Wellicht zal ik met die werktijden ook makkelijker 2x per week een zwemochtend of -avond kunnen inplannen. Wil namelijk op rustige tijden gaan en niet als het vrijzwemmen is en er allemaal kinders rondrennen en zwemmen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:14

Vrijzwemmen zou ik ook niet doen, vooral omdat je dan meestal geen baantjes kunt trekken. Er mag dan ook speelgoed in het zwembad en dat kan behoorlijk irriteren als jij serieus probeert te zwemmen. De meeste zwembaden (hier in de buurt in ieder geval) hebben wel een paar keer per week tijd om vrij te zwemmen. Het is niet zo duur als een sportschoolabonnement en het is echt heerlijk... Ik voel me in ieder geval altijd heel fijn als ik heb gezwommen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:21

Ja het zwembad hier in de buurt heeft dat idd ook. Maar ik werk nu nog in een winkel waar je 7 dagen per week tussen 8.00 en 21.00 uur ingepland kan worden. Dus ik kan geen vaste dagen plannen om te gaan zwemmen. En juist die structuur is voor mij belangrijk als ik wil sporten.

Op mn nieuwe werk, werk ik in ploegen met vrij vaste tijden. Ochtend of middag/avondploeg. Dus dan kan ik makkelijker inplannen op welke dagen ik ga zwemmen :)

Ik zie op facebook net voorbij komen: 'val 10kg per maand af met garcenia cambogia pillen '
Je zou afvallen en vet verbranden zonder dat he je leefstijl moet veranderen.
Noy vind ik 10 kg per maand ongezond. Maar daarnaast geloof ik er ook geen zak van.
Heb die pillen eens bekeken in de winkel. Op het potje staat: 'te gebruiken icm een gezond en gevarieerd eetpatroon en voldoende beweging '

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:29

Rebecca schreef:
Gewoon :') , heb nog wat slierten met gehakt en champignons liggen . Smelt wat smeerkaas, water erdoor en kan prima op wrap :9

Gebruik hem soms , nadeel is mam die nooit afweegt met warm eten. Dus vaak een soepkom groente met 4 aardappeltjes en stukje vlees. Vaak check ik er wel wat in , maae actief gebruiken nee

Ah oke zo. Misschien wel handig om te doen of een schatting te maken. Dan zie je ook de verhouding tussen vetten koolhydraten en eiwitten.
Want spaghetti op een wrap is bijvoorbeeld weer dubbel koolhydraten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:31

kim345 schreef:
Rebecca schreef:
Gewoon :') , heb nog wat slierten met gehakt en champignons liggen . Smelt wat smeerkaas, water erdoor en kan prima op wrap :9

Gebruik hem soms , nadeel is mam die nooit afweegt met warm eten. Dus vaak een soepkom groente met 4 aardappeltjes en stukje vlees. Vaak check ik er wel wat in , maae actief gebruiken nee

Ah oke zo. Misschien wel handig om te doen of een schatting te maken. Dan zie je ook de verhouding tussen vetten koolhydraten en eiwitten.
Want spaghetti op een wrap is bijvoorbeeld weer dubbel koolhydraten

Precies.

Ik zie in jouw lijstjes echt heel erg veel koolhyrdaten en enorm veel vetten, Rebecca. Dat is in principe niet erg, als je aan topsport doet of in ieder geval heel erg veel in beweging bent. Ik mis echt eiwitten, en vooral vitamines. Spaghetti met gehakt en champignons én smeerkaas en dan ook nog eens op een wrap, dat is drie keer zo veel koolhydraten als jij in een avondmaaltijd zou 'moeten' eten, en dan eet je dat als lunch :o
Het is al vaker gezegd maar ik denk echt dat jij er heel veel baat bij kan hebben om eens met MFP te gaan werken, en eerlijk gezegd denk ik dat het ook geen slecht idee is om eens een keer met een diëtist om tafel te gaan. Je hebt duidelijk dingen die je erg lekker vindt en die je niet wil opgeven, maar dan moet je wel om die dingen heen kunnen eten en dus op andere manieren wel aan goede voedingswaarden komen. Constante begeleiding van een dietist is niet per se nodig, maar een keertje kijken wat nou een goed patroon voor jou zou zijn lijkt me helemaal niet fout. Juist omdat je lichaam zo protesteert als je een keer iets eet dat op je darmen werkt..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:01

Hoi dames, ik plaats nog even m'n lijstje van gister, had t gister erg druk
O twee geroosterde bbh met kipfilet
L stukje verse pizza wat nog over was van de avond ervoor
T muesli reep
A pasta met home made saus van selderij wortel en tomaten met Italiaanse gehaktballetjes, glas wijn, salade en paar stukjes brood. Toetje stukje tiramisu taart. Vriendin vierde haar verjaardag
Drie nacho's met guacamole

Al met al niet geweldig... Morgen kijken hoe het ervoor staat qua wegen

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:42

Wat een weer buiten zeg, paardrijden ging niet door dus hele ochtend in bed gelegen. Ook wel eens fijn.

L: 2 tosti's, too bad :oo
T: gezonde havermoutpannenkoekjes, zal zo de link even zoeken
A: rijst van de chinees

Weer sluit op t werk dus na 01.30 vast nog trek. Misschien eet ik dan nog een mandarijntje ofzo.

Edit: recept!
http://www.ilovehealth.nl/havermout-pan ... k-healthy/

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:46

Afbeelding

Ik heb de cake gemaakt :)
Heb kaneel toegevoegd als exta

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:05

Ziet er lekker uit, hoe smaakt ie? Vond die cheesecake van maanlicht er ook goed uitzien! Ik ben vanmorgen door die takke regen en wind naar t station gefietst, het was echt bar en boos...
Morgen nog een verjaardag, dat is wel lastig, alle verleidingen in 1 weekend..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:42

Ik ben nu de cheesecake aan het maken, en als je mager wil eten, zou ik hem afraden. Er gaat bijna 100 gram suiker in, behoorlijk wat roomboter en bijna een heel pak digestive koekjes %).

Nu heb ik ook een taartvorm gebruikt in plaats van een aangegeven lage plaat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:48

Er zit toch maar 1 lepel boter in?
Voor de bodem zou je ook iets van havermout kunnen doen. Of suikervrije koekjes. Digestive zit stiekem nog best veel in.
Voor de suiker zou je misschien stevia kunnen gebruiken?

Haha maakt de bakvorm dan verschil voor de kcal? :+

Mijn lijstje vandaag:
O: 3 wasa lichtgewicht crackers met slankie smeerkaas
T: Appel
L: 500 g magere kwark met een banaan kaneel en honing
A: Nasi met een gebakken eitje en een beetje sate
T: Grolsch weizen biertje

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:16

Bodem: amandelen +dadels in de blender doen en dan heb je een perfecte bodem <3

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:17

sunnybellami schreef:
Bodem: amandelen +dadels in de blender doen en dan heb je een perfecte bodem <3

Je zou zelfs ook nog wat havermout erdoor kunnen doen. Minder vet dan alleen maar amandelen al zijn dat wel goeie vetten natuurlijk!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:07

Vandaag was mijn lijstje iets afgeweken van mijn voedingsschema ivm werk.

O: 2 speltbroodjes met bio bosbessen jam + bio pindakaas
T: 1 speltbrood met kalkoenfilet + komkommer
L: 3 spelt quinoa wafels + appel + nootjes (cashew, amandel, rozijn)
A: 1 gegrilde kip + tomatensoep

Vanochtend een uur fitness gedaan met eiwitshake.

Hoeveel kcal zullen dit zijn ?

Mijn doel is trouwens droger te worden. Dus lager zitten in koolhydraten en meer eiwitten + vetten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:18

Ik had vanavond hapjes op mn werk. Twee kleine wrap rolletjes genomen, stukje komkommer, paar stukjes kaas en een lolly :o daarintegen wel veel gelopen, gesjouwd en de trap op en af gehold :')

Morgen weer wat strenger

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:48

Jaa hij was lekker mn cake :)
Mocht iets zoeter en was iets droog maar zo voor de eerste keer goed gelukt vind ik!

Jammer maanlicht dat er toch nog zoveel ''slechts'' in gaat..
Ook gek dat het dan op zo'n pagina staat. Nja.. mis is hij mager in vergelijking met een gewone cheesecake .

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:00

Gewone cheesecake komt er vrijwel onmiddellijk aan op je heupen :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:03

Zijn jullie wel is naar de gezondheidsbeurs in utrecht geweest?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:57

Ik nooit, beetje uit de richting :)
Zag wat langs komen over sporten en yoga; van Poweryoga is mijn lijf echt veel mooier geworden, maar daar werk je ook met hartslag hooghouden. En tis fijn voor je hoofd (leegmaken), vind ik.

Even een superlekker dramatisch weekendje weg lijstje? ->

O: 2 witte boterhammen met gebakken ei
T: 2 kleine koekjes
L: punt rijstevlaai
T: banaan en m&ms, chipjes, 4 stokbroodjes
À: 1 pannenkoek kaas, 1 naturel
T: vanillevla met slagroom

En nu blij maar misselijk in bed :Y)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 05:21

Oh oh uitgaan is niey hoed voor mij...
Teveel drankjes op en teveel ongezond eten :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:30

Net havermoutpannekoekjes gemaakt en met een beetje honing erover opgegeten :9 vult flink :j eens een recept zonder banaan gedaan want dat had ik niet in huis :')

Afbeelding

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:46

Die zien er nog mooi uit ook Dragan! :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:12

Ja daar verbaasde ik me over. Normaal worden het altijd zeshoeken oid :+