Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 21:38

Flying_Angel schreef:
Jammer Arja!! :(:)

Succes Dide, hopelijk gaat het beter met je been dan. En leuk kommetje zag ik :))

Ik doe weer mee zaterdag tegen de jonkies! :)) vorige keer gelijk toen ik het laatste doelpunt tegen kreeg!

Ahhh was dat toen jullie laatste officiële wedstrijd? Wij spelen ook weer tegen die ploeg van toon. Had het alleen wel leuker gevonden om een andere ploeg te treffen. Hoe zouden ze dat bedacht hebben met die indeling?
Mooi die revenge pakken zaterdag Angel!

Edit: zaterdag komt trouwens de uitploeg een livestream bij ons opzetten :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:10

Was inderdaad de laatste wedstrijd, bij ons gaat de competitie gewoon verder hoe hij oorspronkelijk ook gemaakt is. Geen wedstrijd- maar breedteleague. :))

Haha! Heerlijk een livestream, die nemen het serieus :))

Hoe is het met je been?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 18:58

Flying_Angel schreef:
Was inderdaad de laatste wedstrijd, bij ons gaat de competitie gewoon verder hoe hij oorspronkelijk ook gemaakt is. Geen wedstrijd- maar breedteleague. :))

Haha! Heerlijk een livestream, die nemen het serieus :))

Hoe is het met je been?

Haha breedteleague 8-)
Hier hebben ze de poule gehalveerd en spelen we nu tegen iedereen 1x uit en 1x thuis. Nummers 1 van beide pouletjes spelen nog 2 beslissingswedstrijden tegen elkaar voor het kampioenschap. Maar de sterkste ploeg zit bij oks in de poule (spelen we morgen tegen), dus ben bang dat het er voor ons niet inzit. Maar de enige ploeg waar je dan tegen gespeeld hebt voor de lockdown zit dus bij je in de poule. Had het dan ter afwisseling leuker gevonden om die dan niet meer tegen te komen.

Weet niet zo goed, als ik rustig aan doe gaat het wel, maar bij aanzetten schoot hij maandag en woensdag direct erin. Alsof iemand er een mes in zette. We gaan het zien morgen! Weet ook nieteens of coach me wel wil laten starten :')

Veel plezier morgen! En winnen he! Het liefste jij die winnende maken in de laatste seconden :D

Flying_Angel

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 11:54

Succes vandaag!!

Ik ga mijn best doen :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:24

Hoe ging het bij jullie?

Hier zijn we van het veld geveegd met 22-11. Ik merk gewoon ook dat mijn conditie echt ruk is. Moet maar wat gaan hardlopen misschien. Daarnaast ben ik sinds ik moeder ben echt zoveel voorzichtiger, ik ga niet snel meer voor moeilijke ballen. Bij een duel onder de korf met veel heren ga ik niet ook springen. Terwijl ik dat vroeger wel deed, met veel blauwe plekken, bloed etc. Maar ik ‘durf’ gewoon niet, of het is me het niet waard dat ik geblesseerd thuiskom terwijl ik een dochter heb van 1. Maar het zit me wel in de weg. Ik voel me nu gewoon als iemand in het veld die er is zodat de wedstrijd door kan gaan. Maar verder niks toevoegt. Realistisch gezien heb ik vandaar goed de rebound gepakt en hebben de heren kunnen scoren terwijl ik rebound heb. Maar toch, ik weet het niet.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 19:54

Flying_Angel schreef:
Hoe ging het bij jullie?

Hier zijn we van het veld geveegd met 22-11. Ik merk gewoon ook dat mijn conditie echt ruk is. Moet maar wat gaan hardlopen misschien. Daarnaast ben ik sinds ik moeder ben echt zoveel voorzichtiger, ik ga niet snel meer voor moeilijke ballen. Bij een duel onder de korf met veel heren ga ik niet ook springen. Terwijl ik dat vroeger wel deed, met veel blauwe plekken, bloed etc. Maar ik ‘durf’ gewoon niet, of het is me het niet waard dat ik geblesseerd thuiskom terwijl ik een dochter heb van 1. Maar het zit me wel in de weg. Ik voel me nu gewoon als iemand in het veld die er is zodat de wedstrijd door kan gaan. Maar verder niks toevoegt. Realistisch gezien heb ik vandaar goed de rebound gepakt en hebben de heren kunnen scoren terwijl ik rebound heb. Maar toch, ik weet het niet.

Ohhh dat is oliebol! Snap dat je je dan een beetje piep voelt. Veel lompe heren ook (zie je vaak in de breedteleague). Hoor je wel vaker dat mensen voorzichtiger worden als ze kinderen hebben, maar wel mooi klote dat het nu ten koste gaat van je wedstrijdplezier... En lekker aanvallen? Weg van dat geduw en getrek onder de korf? Of is het vooral verdedigend dat je daar tegenaan loopt?

Hier ook verloren. Ben begin tweede helft ook eruit gehaald om te voorkomen dat blessure erger zou worden. 1 minuut voor rust vloog ik naar binnen, werd volledig omver gesprongen door een heer en kwam vol op mijn elleboog terecht. Gelukkig doet ie t nog, maar zit volgens mij nu al een mooie bloeduitstorting :roll:

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:57

Ja, ik wilde wel lekker aanvallen en doorlopers nemen. Maar onze heren (nou ja iedereen) hadden het lastig. Dan komen ze op 8 meter in de aangeef etc. Ik merk idd wel dat toen ik wel wedstrijdkorfbal speelde het lompe idd echt veel minder was. Nu heb ik het idee dat sommigen echt niet weten wat ze doen.

Ooh jemig meen je, klinkt pijnlijk. :\ hopelijk wordt het niet te ernstig! :(:)
Jammer van het verlies, nog wel wat lekker kunnen spelen?

Bizarre competitie zo ook weer.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 20:29

Flying_Angel schreef:
Ja, ik wilde wel lekker aanvallen en doorlopers nemen. Maar onze heren (nou ja iedereen) hadden het lastig. Dan komen ze op 8 meter in de aangeef etc. Ik merk idd wel dat toen ik wel wedstrijdkorfbal speelde het lompe idd echt veel minder was. Nu heb ik het idee dat sommigen echt niet weten wat ze doen.

Ooh jemig meen je, klinkt pijnlijk. : hopelijk wordt het niet te ernstig! :(:)
Jammer van het verlies, nog wel wat lekker kunnen spelen?

Bizarre competitie zo ook weer.

Ja is meestal wel, dan tref je meer mensen die het korfballend niet kunnen oplossen, dus dan gaan ze het fysiek proberen te compenseren. Niet een idee om weer wedstrijdkorfbal te gaan spelen dan? Of wil je die verplichtingen niet meer nu je een kleine hebt?

Ja ik hoop het ook dat het meevalt en niet stijf wordt nu. We gaan het meemaken!
Heb voor mn gevoel vooral staan te verdedigen. Hadden steeds 1 aanval waarin we scoorden en dan was het weer wisselen. Heb er nog 2 gemaakt, maar hadden er meer moeten zijn. Niet echt een topwedstrijd.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:26

Balen Angel!

En hoe gaat het Dide? Ik heb een stukje gekeken van je wedstrijd, maar is helaas alleen de aanval van je tegenstanders.

Ik vind het duelleren met heren onder de korf juist wel leuk, maar ik heb mijn lengte natuurlijk mee.

Wij hopelijk volgende week onze eerste wedstrijd. Zin in!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 13:37

arjaaaaa schreef:
Balen Angel!

En hoe gaat het Dide? Ik heb een stukje gekeken van je wedstrijd, maar is helaas alleen de aanval van je tegenstanders.

Ik vind het duelleren met heren onder de korf juist wel leuk, maar ik heb mijn lengte natuurlijk mee.

Wij hopelijk volgende week onze eerste wedstrijd. Zin in!

Ben echt een partij stijf :roll:
Viel ook plat op mijn rug, dus die is ook beurs. Net lekker in bad gelegen, dat was wel fijn!

Had je de livestream opgezocht? Zag inderdaad dat ze deel van de wedstrijd idd maar 1 kant hadden gedaan, ergens halverwege zijn ze omgeschakeld naar beide cameras geloof ik. Al was de kwaliteit wat ik hoorde wel beroerd.

Op naar volgende week! Jullie leuke wedstrijden in het verschiet?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:31

Komen jullie vandaag nog in actie? Ik helaas niet, de tegenstander heeft afgezegd ivm corobabesmettingen. Zo balen! Nog geen wedstrijd gespeeld!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 14:41

arjaaaaa schreef:
Komen jullie vandaag nog in actie? Ik helaas niet, de tegenstander heeft afgezegd ivm corobabesmettingen. Zo balen! Nog geen wedstrijd gespeeld!

Oh wat chips Arja! Kunnen jullie niet een oefenwedstrijdje spelen tegen een team in de buurt? Las op de facebookpagina "oefenwedstrijden korfbal" behoorlijk wat clubs die een tegenstander zochten door afzegging door besmettingen tegenstander.

Wij spelen vanavond, maar de helft heeft niet kunnen trainen door besmettingen, maar mogen net vanaf vandaag weer eruit dus ze gaan wel mee. Ben heel benieuwd... trainden steeds met 6 mensen max.

Ploeg waar we vandaag tegen spelen hebben we al 10 of 11 jaar niet meer tegen gespeeld. Ik was in mn video archiefje aan het kijken en kwam beelden tegen van 11 jaar geleden tegen hen :')
Toen was ik 16, echt een bambi en die kwaliteit van die video is echt hilarisch slecht _O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 23:35

Man man man wat een wedstrijd. Echt gevalletje vecht-wedstrijd. Ben echt bont en blauw 8)7 Het werd echt steeds lomper en lomper.
Viel weer op mn elleboog, dus die is weer blauw en heb een snee van de kniebrace van mijn tegenstander in mijn been staan. Daar zat echt een scherp randje aan, mijn vakgenootje had ook al een kras op haar been staan van die brace.
Kreeg nog een stip mee in de eerste helft omdat ik compleet omver werd gelopen toen ik naar binnen racede, maar mijn hoofd was toen nog zo aan het tollen dat ik hem miste :( Dat vind ik echt een nadeel van zelf moeten nemen nu, normaal had ik hem 100% afgegeven aan iemand anders. Daarna gelukkig nog wel 3 balletjes gescoord.

Ging hele wedstrijd gelijk op. Schiet mn vakgenootje 30 seconden voor tijd de "winnende" binnen. Kreeg alleen een heer van ons daarna in het andere vak nog een stip tegen, gelijk spel dus...

Jij nog gespeeld angel?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:43

Klinkt als een spannende wedstrijd Dide! Vervelend dat het zo fysiek werd, dat vind ik altijd zo'n zwaktebod.
Maar wel lekker een puntje gepakt dus!

Wij hebben niet eens meer getraind, de meeste spelers waren daar niet voor te porren helaas. Een wedstrijd gaan we woensdag de 23e inhalen, heel veel andere mogelijkheden zijn er niet, want in de voorjaarsvakantie zijn we niet compleet.
Dus hopen dat we verder alles volgens programma kunnen spelen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 16:44

arjaaaaa schreef:
Klinkt als een spannende wedstrijd Dide! Vervelend dat het zo fysiek werd, dat vind ik altijd zo'n zwaktebod.
Maar wel lekker een puntje gepakt dus!

Wij hebben niet eens meer getraind, de meeste spelers waren daar niet voor te porren helaas. Een wedstrijd gaan we woensdag de 23e inhalen, heel veel andere mogelijkheden zijn er niet, want in de voorjaarsvakantie zijn we niet compleet.
Dus hopen dat we verder alles volgens programma kunnen spelen!

Oh wat chips zeg, dan raak je helemaal uit vorm als team zijnde. Waarom wil niemand meer trainen dan?
Dit weekend vooralsnog wel wedstrijd?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:22

Ik bedoelde alleen zaterdag hoor.. ik vindbhet zonde van de zaalhuur om niets te doen, maar ik was de enige.. vanavond weer trainen.
Als het goed is aankomende zaterdag een thuiswedstrijd.
En jullie?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 19:23

arjaaaaa schreef:
Ik bedoelde alleen zaterdag hoor.. ik vindbhet zonde van de zaalhuur om niets te doen, maar ik was de enige.. vanavond weer trainen.
Als het goed is aankomende zaterdag een thuiswedstrijd.
En jullie?

Ohhh mijn fout, ik las hem als: geen wedstrijden te spelen dus dan ook maar niet trainen, maar fijn dat dat niet het geval is! Is inderdaad anders zonde van de zaalhuur!

Hier zaterdag ook thuiswedstrijden :j 18:40 en 20u pas (2e). Om tijd te doden heb ik me maar ingeschreven voor een bardienst :')
In principe tegen de laagvlieger uit de poule, dus hoop op een leuke winnende pot.

Hoe zijn jullie kansen deze week?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:47

Vind ik moeilijk in te schatten. In de zaal tegen 2 van de 3 teams geoefend en verloren, maar spelen nu wel beter dan toen.. denken we.. er zijn in onze poule 2 wedstrijd gespeeld. 1 met 1 verschillen eeen met 2 gele kaarten, die dik verloren is door de ploeg die met 1 punt de 1e wedstrijd verloor.
Wij mogen zaterdag tegen die ploeg. Ben benieuwd, kan alle kanten op...

En jullie?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 20:31

arjaaaaa schreef:
Vind ik moeilijk in te schatten. In de zaal tegen 2 van de 3 teams geoefend en verloren, maar spelen nu wel beter dan toen.. denken we.. er zijn in onze poule 2 wedstrijd gespeeld. 1 met 1 verschillen eeen met 2 gele kaarten, die dik verloren is door de ploeg die met 1 punt de 1e wedstrijd verloor.
Wij mogen zaterdag tegen die ploeg. Ben benieuwd, kan alle kanten op...

En jullie?

Hopelijk valt het mee met kaartenregen morgen dan!
Blij zeker dat jullie morgen eindelijk mogen?

Morgen zouden er kansen moeten liggen, maar de kans is vrij groot dat het mijn reservebeurt is. Wil graag spelen! Vooral omdat het hierna weer een aantal weken stilligt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 14:58

Hoe is het bij jullie gegaan?

Wij gewonnen, was inderdaad mijn reservebeurt. Dame viel uit door enkelblessure dus nog wel gespeeld.

Andere wedstrijd in onze poule is gestaakt door een vechtpartij, ben heel benieuwd... zal wel zo lomp zijn geweest als bij ons vorige week.

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:47

Een vechtpartij? Dat was dan niet de enige, zag op internet ook ene filmpje van een andere vechtpartij aan het einde van een wedstrijd.
Wel lekker dat jullie hebben gewonnen! Fijne invalbeurt gehad?

Zaterdag hebben we verloren. na 20 minuten stond het 2-2, heel heel veel kansen, maar niets ging erin. laatste 10 min van de 1e helft scoorden zij wel, maar wij niet. Na rust prima gespeeld, maar de achterstand niet meer in kunnen halen. Deze tegenstanders liggen ons niet zo, maken er echt een mentaal spelletje van. Maar goed, ook daar moet je tegen kunnen.

Gisteravond hadden we een inhaalwedstrijd. Was nog spannend of ik mee kan doen, mn dochter heeft corona, dus ik doe 2x per dag een zelftest, omdat de kans groot is dat ik het ook krijg. Maar gelukkig gistermiddag nog negatief! Dus kon ik meedoen. Ik heb een lekkere wedstrijd gespeeld. Het begin van de wedstrijd weer zo weinig doelpunten, maar nu konden we enigszins bijblijven. In de 2e helft stonden we tot 2x toe 4 punten achter, maar uiteindelijk met 2 punten verschil gewonnen! Helemaal blij. Ik kon heerlijk zakken op mijn dame en heb hierdoor veel ballen ertussenuit kunnen halen. Mijn dame stond eigenlijk continue vrij, maar ja, als je of de bal niet krijgt, of mis schiet(nou ja, eentje raak), dan is dat niet zo erg. De andere tegenstander-dame in mijn vak had bij een oefenwedstrijd in december en 6 of 7 gescoord, dus was zaak haar uit te schakelen. En dat is gelukt, zij heeft er geen een gescoord.
En wat erg leuk is dat bijna iedereen van ons team heeft gescoord! ik heb ook een puntje meegepakt. Onze coach heeft onze top-schutter in de 2e helft een aantal keren van vak gewisseld en dat heeft wel goed bijgedragen aan de winst!
Met een goed gevoel de voorjaarsvakantie in!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 22:38

Hoe is het bij jullie? Doorgetraind in de vakantie? Maandag ging de training bij ons niet door ivm carnaval, woensdag wel, maar helaas zonder mij, ik deed voor de training een zelftest: positief. Dus nu in isolatie. Hoop er zondag weer uit te mogen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 16:08

Had al zoveel eerder willen reageren, maar is echt een groot gekkenhuis op werk en daardoor niet echt de rust gevonden om te reageren. Sorry!

Afgelopen weken hebben we door coronagevallen en andere blessures en/of andere verplichtingen niet echt compleet getraind. Tegenstander heeft ons donderdag gecontact dat ze door corona geen team op de been kregen, dus dat kwam niet heel verkeerd uit. Geen wedstrijd vandaag dus. Jullie wel?

Ben je een beetje oke door je coronabesmetting gekomen Arja? Niet teveel last van gehad?

Lekker dat jullie die dames in de inhaalwedstrijd konden dichthouden. Hoeveelste staan jullie nu? Nog promotiekansen?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:52

Ja, wij hadden wel een wedstrijd. Verloren helaas. De eerste 15 minuten liepen ze te ver uit om weer in te halen. Was mijn beurt om op de vankbte beginnen. Ik ben er aan het einde van de eerste het in gekomen. Verdedigend goed kunnen scoren en 2x gescoord, maar helaas niet het verschil kunnen maken. Wel lekker gespeeld.
We hoeven niet te denken aan een kampioenschap oid, maar dat maakt niets uit, omdat de 4e klasse volgend seizoen verdwijnt, dus we gaan 3e klasse spelen.
Door Corona een week niets gedaan, maar heb niet echt meer last geloof ik.

Komt dan bij jullie wel goed uit dat de wedstrijd niet door ging. Hebben jullie nog wel mogelijkheid om in te halen?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 00:24

arjaaaaa schreef:
Ja, wij hadden wel een wedstrijd. Verloren helaas. De eerste 15 minuten liepen ze te ver uit om weer in te halen. Was mijn beurt om op de vankbte beginnen. Ik ben er aan het einde van de eerste het in gekomen. Verdedigend goed kunnen scoren en 2x gescoord, maar helaas niet het verschil kunnen maken. Wel lekker gespeeld.
We hoeven niet te denken aan een kampioenschap oid, maar dat maakt niets uit, omdat de 4e klasse volgend seizoen verdwijnt, dus we gaan 3e klasse spelen.
Door Corona een week niets gedaan, maar heb niet echt meer last geloof ik.

Komt dan bij jullie wel goed uit dat de wedstrijd niet door ging. Hebben jullie nog wel mogelijkheid om in te halen?

Ah dat is wel balen als je meteen een slechte start hebt, dan is het vaak lastig om nog terug te komen. Morgen leuke wedstrijd op het programma?

Ja we gaan de wedstrijd woensdagavond 31e inhalen. Dat is niet echt een succes voor mij. Werkdagen zijn momenteel gemiddeld 10/10,5u, dus s avonds zit er echt geen fut meer in. Heb ik ook aangegeven dat ik echt geen fan was van doordeweeks inhalen (naast mij nog een heer die dat zei), maar werd niet echt iets mee gedaan helaas.

Morgen wedstrijd tegen de ploeg waar we gedeeld tweede mee staan, maar denk niet dat het iets wordt. 1 dame nog enkelblessure van paar weken terug, 1 was gevloerd door corona en is nog zo moe dat ze op de bank begint en er eigenlijk alleen in noodgevallen is, 1 andere dame is niet echt lekker in orde momenteel en ik loop zelf al een week met een flinke luchtweginfectie rond (ik test steeds negatief). Begon donderdagochtend zelfs bloed op te hoesten, dus wel maar even langs de huisarts geweest, maar wss virus dus moet het maar gewoon uitzitten.

Beginnen dus morgen met mij, het jonkie van 1, de dame die ook niet lekker is en nog een jonkie uit twee. Op de bank een AR en die dame die corona had :') Dit klinkt nu al als een succesverhaal he :')