En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:36

Quir schreef:
Zo heel gek is dat niet, in de meeste gevallen komt de opererende arts pas als jij allang onder zeil bent en is ook al lang weer weg voor je weer bij bent. Sociale artsen komen van te voren even langs (als schema dat toe laat) en de heeeel sociale artsen blijven eigenlijk continue tot je weg bent (uiteraard ook als hun schema dat toe laat). Wil dus helemaal niet zeggen dat die er niet geweest is als jij degene niet gezien hebt. ;)

Hoe gaat t nu? Heb je nog geen pijn?

NOu, ik ben al vaker geopereerd ( een keer of 10 verdeelt over 7 ziekenhuizen )en het protocol is dat de arts de operatie nog kort doorneemt als je nog wakker bent. Het is me denk ik 3 keer gebeurt, dat de opererende arts er niet bij was, maar zeker wel na de operatie nog langs kwam. Overigens krijgen mensen het vaak niet mee, want er zijn ziekenhuizen die mensen iets rustgevend geven en dan zijn ze al goed weg, zoals mijn moeder een paar jaar terug.
Zelfs bij onderzoeken onder een roesje komt de arts OF langs als je weer helder bent, OF hij geeft je een brief mee. En die heb ik al zeker een keer of 30 gehad.

Gohya, Elke operatie heeft zijn tijd nodig, dus neem echt de tijd en wacht de uitslagen af. Het is wel heel vreemd dat je niet weet hoevaak je moet druppelen. Maar ik zou erover bellen en anders op i-net toch even kijken wat gebruikelijk is, dan doe je het iig niet te vaak.

Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt en dit toch iets gaat helpen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:42

Wat betreft operaties hoef je mij echt niets meer te vertellen. ;)
Afgelopen jaar alleen al 13 hersenoperaties gehad, in verschillende ziekenhuizen (zelfs ook in het buitenland). Meeste artsen komen van te voren even langs of na afloop (of naar de partner eventueel), als ze spoed krijgen of erg druk zijn kan het gewoon gebeuren dat ze niet langs komen van te voren of na afloop en/of laten iemand anders even langs komen. Ik heb ook chirurgen gehad die continue er bij waren, van begin tot na OK.

Maar wat ik wilde zeggen, was dat het NIETS zegt of de arts wel of niet geopereerd heeft als je hem/haar niet gezien hebt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:59

Het is officieel bij de meeste ziekenhuizen protocol. Maar zoals ik al zei. Vaak maken mensen het niet mee, omdat ze al suf zijn bijvoorbeeld.
Ik ben nu 2 maanden geleden voor het laatst geopereerd en wachtte ze echt tot de chirurg er was. Ze brengen je niet onder narcose en laten je dan nog een tijdje zo liggen.
Meeste artsen komen idd netjes langs, maar je krijgt ook wel info via verpleging en nu afgelopen dinsdag kreeg ik na onderzoek een brief mee. En maandag dan op de poli gesprek.

Helemaal niks is echt heel vreemd en eigenlijk ook niet acceptabel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 13:57

Het is gewoon erg verwarrend,ze zeggen mondeling en in een brief dat beide opereren. De ene doet het ooglid,de andere het hoornvlies.Na de operatie krijg ik een brief waarin staat dat er maar 1 geopereerd heeft. Maar de vorige keer klopte het ook al niet,toen zou mijn eigen oogarts opereren,was mondeling gezegd én stond in een brief. Zelfs óp de OK zei die andere oogarts dat hij alleen maar gaat meehelpen,maar dat mijn eigen oogarts opereerd. Later staat in het medisch dossier dat alleen HIJ heef geopereerd. Dat hoort gewoon niet vind ik. Op de Recovery kwam de arts ook niet langs,geen tijd,ze zat in een vergadering,maar ze heeft wél gebeld.Veel ging allemaal langs me heen wat ze vertelde, ik was ook maar net wakker uit de narcose. Het moest allemaal vlug,want ze gingen om 18.00 uur naar huis of zoiets, echt heel vreemd allemaal.

Ben nog steeds heel erg lichtschuw mét zonnebril op, aan beide ogen.De gordijnen zijn allemaal dicht in de huiskamer,ook al is er geen zon,want dan gaat ook de screen dicht.

Geen pijn, maar wel af en toe linksboven,terwijl ze alleen onder gesneden hebben.
Ben benieuwd of ze nog iets zagen op de fotoshoot van donderdag.
Ik heb gister het verband van mijn oog afgehaald,anders kon ik ook geen Tobradex créme erin smeren.
Ben nog wel zwak en eet amper,nu in 2 dagen ook 2 kilo kwijt.
Maar gelukkig totaal geen pijn! wat ze wel verwacht hadden.
Hoop maandag meer te horen,dan ben ik vast weer helemaal helder.

Ik kan niks vinden over chemo druppels?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:56

Blijven eten hoor! Desnoods vloeibaar. Anders ga je je steeds beroerder voelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 12:08

Heb ondertussen wel iets gegeten,niet veel,maar toch. Na het eten word ik wel misselijk maar dat gaat ook weer over.
Nog steeds heel veel last van het licht,zit al 3 dagen binnen met alle gordijnen en zonnescreen dicht,maar helpt niet veel.

Pijn? nee niet echt,af en toe op het boven ooglid als ik het oog droog dep.Voel wel een soort van scherpe pijn rechtsboven nu i.p.v. linksboven,net of 'het' verschoven is naar rechts. Maar waar ze alles weg gehaald hebben onder totaal geen pijn.Ik ga zo snel het medisch dossier lezen,kijken of ik eruit kom.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 13:01

Ik krijg een chemo kuur in druppelvorm in die in totaal 5 weken duurt waarvan 2 tussen stopweken.
Dit medicijn is om kankergroei tegen te gaan,het geneest niet las ik. Ik wacht de Patholoog wel af met de uitslag.
Heb nu in totaal 15! verschillende Oogartsen gehad zag ik.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:08

Belachelijk...15 artsen....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 10:37

Om 11 uur gaan we weer naar Utrecht,12 uur afspraak,nacontrole en de chemo ophalen.
Nog steeds niet lekker en heel erg lichtschuw met linkeroog,rechts word beter.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:22

Hoe is je controle gegaan ?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:32

Hoe gaat het met je Gohya?
Hoe is het gisteren gegaan?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 11:14

Het gaat nog steeds niet goed,lig nog steeds plat,gister leek het goed te gaan,maar kwam vast door de 2 Ibuprofen die ik had ingenomen. Eet nog zeer weinig,gewoon geen eetlust en soms beroerd,kan me ogen amper open houden door het licht,terwijl alle gordijnen dicht zitten en er geen eens zon is.

Pijn heb ik amper,soms rechtsboven en dan weer linksboven. Gister weer verteld dat er echt iets moet zitten bovenin.Ze zag dat het witte op het hoornvlies idd gegroeid was.Ze hebben [ze waren tóch met 2] echt alles weg gehaald,ze vertrouwde het niet.

Vanmorgen de eerste chemo druppel in me oog gedaan,voelde er niks van,geen geprik zoals ze zeiden,gelukkig.
De volgende lading chemo word bezorgd 24 Juni,kost me wel 15 á 20 euro,dure bezorger zeg.
Als het maar helpt! ik zit zeer weinig achter de p.c. vanwege het licht.Me zoon heeft het beeldscherm donkerder gezet voor me en de t.v. ook.
Ik ga weer plat,kom vanmiddag wel weer ff online.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:13

Ik hoop dat je je snel beter voelt Y;(

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:12

Sterkte, doe rustig aan!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:01

och arme jij..pff heb zo met je doen, hoop echt dat de druppels wat kunnen doen voor je , sterkte gohya :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 16:32

Dank je wel allemaal!
Ik heb nu ontdekt dat als ik 2 Ibuprofen slik,dat het irriterende rechtsboven verdwijnt en me oog iets beter tegen licht kan en dus minder traant!
Het ligt dus echt aan dat iets boven achter het ooglid.Onderkant waar gesneden is totaal geen pijn of irritatie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 12:46

Vanacht slecht geslapen, paar keer me oogleden voorzichtig van elkaar af moeten halen,zaten vast geplakt steeds. Ook pijn rechtsboven in het oog,duurde ook lang voor ik kon kijken vanmorgen en aan het licht gewent was met rechteroog.Voel me nog steeds zwak, ziek en als ik iets gegeten heb wat misselijk.Kan al 6 dagen niet naar de w.c. maar heb daar verder geen last van.
Ik zag gister waarom ik bovenin ook irritatie en pijn heb,ze hebben daar ook wat weg gehaald.
Vandaag dag 2 voor de chemo druppels, dit gaat heel goed,geen last ervan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:01

hopen dat het toch snel hersteld, sterkte!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:45

Als je weinig eet, hoef je gelukkig ook niet veel toiletteren. Hoe gaat het eten nu?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:53

Ik denk dat je iets moet vragen tegen misselijkheid en eventueel iets om zelf wat rustiger te worden. Stress kan ook lichamelijk je opvreten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 14:08

Het eten gaat steeds beter, vandaag een beschuit met kaas gegeten,stukje appeltaart en stukje kaas en niet misselijk geworden.De pijn bij het oog is redelijk te verhelpen met Ibuprofen.
Alleen die lichtschuw word niks minder,vind dat zó irritant.
Ik eet niet veel,maar wat er ingaat in 1 week moet er toch ook weer uit? tis nu alweer een week geleden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:17

Sorry dat ik zo binnen kom vallen!

Alleerst vind ik het heel erg vervelend voor je!

Hoe ziet je oog er nu uit?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:00

gohya schreef:
Het eten gaat steeds beter, vandaag een beschuit met kaas gegeten,stukje appeltaart en stukje kaas en niet misselijk geworden.De pijn bij het oog is redelijk te verhelpen met Ibuprofen.
Alleen die lichtschuw word niks minder,vind dat zó irritant.
Ik eet niet veel,maar wat er ingaat in 1 week moet er toch ook weer uit? tis nu alweer een week geleden.

Hen je ook geen aandrang? Je voelt je niet vol?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 09:53

Nee geen aandrang en geen vol gevoel, ook geen buikpijn.
Kan geen foto maken van mijn oog,krijg het amper open.De druppels gaan met heel veel moeite in het oog.Gisteravond de 4de druppel niet in het oog kunnen doen,had er zo'n last van en kreeg het niet open.Oog doet nog steeds pijn rechtsboven,pijnstillers werken een klein beetje.
Vanmorgen wel een druppel er in gekregen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:09

Als je de druppels er haast niet in krijgt gewoon weer bellen met Utrecht! Dit zijn geen dingen die je maar moet aankijken. Actie!