Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:18

Je zou mijn trailer zo mogen lenen, maar weet niet waar je woont?
Ik woon in de buurt van Tilburg en meen te herinneren dat je daar wel eens naar het ziekenhuis ging, maar dat dat niet om de hoek was? Mocht het wel in de buurt zijn, (of in de buurt van waar de merrie staat) dan laat maar weten.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:23

Fijn dat je in ieder geval al wat beter voelt. Wel vervelend dat die buik nog veel op speelt.
Goed dat de wond er netjes uit ziet. Wel jammer dat er nog wat hersenvocht uit komt.

Trailers lenen is vaak wel lastig. Wij hebben daarvoor een mannetje in de buurt. Marja dan moet je er voor betalen. En volgens mij is dat ook niet voor jouw in de buurt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 20:13

Lenen van trailer is inderdaad niet altijd even makkelijk. Vind t overigens ook geen probleem als ik er wat voor zou moeten betalen. :)
Als iemand trailer ook niet zomaar mee wil geven, zijn ze welkom om mee te rijden. :D
Haha, ergens zou ik t zelfs wel prettig vinden nu... Dus als iemand zin heeft om mee te gaan ergens deze week? :Y)

BusyMissy schreef:
Je zou mijn trailer zo mogen lenen, maar weet niet waar je woont?
Ik woon in de buurt van Tilburg en meen te herinneren dat je daar wel eens naar het ziekenhuis ging, maar dat dat niet om de hoek was? Mocht het wel in de buurt zijn, (of in de buurt van waar de merrie staat) dan laat maar weten.

Ik stuur je zo even een PBtje! :)

M'n lijf wil even niet zo goed op t moment. Heb erg veel pijn en m'n rug gaat ook niet helemaal zoals ik wil. Lijkt nu wel redelijk droog te blijven, maar er staat erg veel druk op de wond (van binnen uit) door de bult met vocht. Zou zonde zijn als de wond / t litteken nu toch nog gaat wijken nu die zo mooi tegen elkaar aan zit.

Mja, t is niet veel anders (om de bult elke keer leeg te prikken is ook zo iets... :+ ). Straks op tijd naar bed. Ben erg moe en beetje grieperig qua gevoel dan.

Hoofd gaat gelukkig nog steeds heel erg goed. Af en toe lichte hoofdpijn, maar t is niets meer met wat t was. Kan ook vrij goed overeind zijn, af en toe dat ik echt even plat moet, maar meestal is m'n lijf zelf er eerder klaar mee dan mijn hoofd. Toppie toch? :D

Ik heb hier nog 3 grote vuilniszakken paarden spullen liggen, voor de operatie hadden we die gewassen (dekens, dekjes, beenbeschermers en zo). Moet ik nog eens uit zoeken en opruimen. En nog 5 verhuisdozen vol met niet wasbare spullen haha. Wel zin in om die uit te zoeken. Had altijd veel te veel troep. :+
En verzameling hoofdstellen, haha. Misschien ook maar eens wat verkopen (weer plek voor nieuwe spullen :D ).

igor001

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 01:38

Wat fijn dat je geen last hebt van je hoofd! Wel balen van je rug. Is het niet gewoon ook de angst die je hebt van de vorige keren, dat die weer open gaat? Of is de bult er achter echt her groot?

Hihi spullen verkopen zodat er plek is voor nieuwe spullen. Komt me heel bekend voor! En dan eerst nieuwe spullen kopen, want tsja, straks vind je niet wat je zoekt. Terwijl je het wel echt nodig hebt. En als je het dan nieuw hebt gekocht, toch stiekem besluiten om het oude ook te houden omdat je er geen afstand van kunt doen :') :Y) :+ :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 12:12

Afbeelding

Helaas is ie echt groot...
Sorry voor slechte foto, zelf foto van je rug maken is, ehh, lastig zeg maar. Maar de bult zie je wel echt goed, maar voel je nog veel beter. Platte hand er op en je voelt t heel goed. Is ook zo groot als m'n hand. Vaak voelt t bij jezelf altijd groter/beter dan t is, vaak omdat je t niet alleen "met je hand" voelt, maar ook vanuit de plek waar t zit. Vriend Vind m ook erg duidelijk, dus vandaag veel plat op mijn rug liggen en tegen druk geven. Vanochtend was de bult bijna helemaal weg, maar even naar t toilet en glas drinken en hij was alweer terug. Dus dat was nog geen 10 minuten overeind.

T lijkt nog wel droog gelukkig, maar zo begonnen de lekkages elke keer dus vind t echt helemaal niks. Ben er gewoon panisch om. Continue voelen of t nog droog is... Gek van te worden.

Slapen ging vannacht best oké, veel op mijn rug gelegen in de hoop dat er geen lekkages komen. Maar ik kan nu ook weer op mijn rechter zij liggen, nog wel wat gevoelig (t is ook flink blauw natuurlijk haha) maar wat afwisseling zorgt voor minder spierpijn.

Maar dus best redelijk geslapen. Vandaag lichte hoofdpijn, maar lijkt wel op pijnstillers te reageren. :)
Buik gaat sinds de operatie vandaag iets beter! *\o/*
Nog steeds veel pijn, maar wel minder. Dus wie weet zijn we eindelijk op de goede weg nu! Zou wel heel fijn zijn.

Helaas sinds gisteravond zenuw pijn in beide benen vanuit m'n rug. :(
T is eigenlijk continue, wel erg vervelend en rot. Soms komen er ook nog van die echt harde stroom stoten door, maar dat is alleen bij bewegen...

Spullen gaat t inderdaad precies zo! Hahaha. Eerst was t makkelijker, want Liberty past t meeste toch niet... Maar als de merrie morgen goedgekeurd wordt past t wel weer. :D
Ze is bijna net zo groot als mijn vorige merrie (de OO Seven), 2 cm groter. Alleen wel totaal tegenovergestelde kleur. Haha.

Ach eerst maar eens wat uitzoeken! Heb ook veel oude spullen die meer stuk dan heel zijn. Nog wel goed bruikbaar, maar duidelijk (veel) gebruikt zijn haha. Misschien dat ik daar ook nog wat mensen blij mee kan maken... Tegen verzendkosten of zo.

En ik heb zo'n 15 hoofdstellen... Waarvan ik er eerst al maar 2 gebruikte, longeer hoofdstel en mijn mooiste om mee te rijden... Soms Mexicaan met springen, maar dat gaat toch niet meer gebeuren. Heb iets met hoofdstellen, wat veel andere met dekjes/beenbeschermers/setjes hebben, heb ik met hoofdstellen haha. (en ook beetje met setjes, al was ik altijd te lui om ze bij elkaar te zoeken... Interesseerde me dan ook helemaal niets als er 5 verschillende kleuren op lagen. :+ alleen op les of ergens anders rijden zorgde ik wel dat t netjes was, hihi).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:43

Zou een rugband niet helpen? zo eentje waar je steun van hebt,die je kan verstellen,zodat die niet té strak zit.
Die bult zit rechts naast de hechtingen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 12:54

Ik kan op t moment niets op mijn buik verdragen. Broek is eigenlijk al te veel. Dus denk dat dat nu nog niet gaat. Zou namelijk best strak moeten om voldoende tegendruk te kunnen geven.

Grootste deel/bult zit inderdaad rechts langs de wond (die kant gaat de drain ook op), maar ook onder de wond zelf zit vrij veel vocht. Links vrijwel niets of in ieder geval verwaarloosbaar.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:55

Maar kan je dan niet beter plat blijven ipv morgen naar de merrie? Al snap ik wel dat je daar natuurlijk bij wilt zijn.. Maar het klinkt voor mij toch een beetje alsof je je lichaam overvraagd :(:)
Fijn dat je buik vandaag wat beter is :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:19

Vandaag vrijwel de hele dag plat op bed gelegen. :)
Bult op m'n rug is nu ook iets minder, je voelt t nog wel goed. Je ziet t nu alleen wel een stuk minder. Dus dat is denk ik wel positief.

Morgen ga ik hoe dan ook naar de merrie! Hihi. In de auto kan de stoel ook ver plat, dus als t niet gaat kan dat altijd ook nog. Handdoek mee die tegendruk kan geven op de wond (en stel dat ie echt gaat lekken...). Moet t vast goed komen. :)

Net een ontzettend leuke foto gekregen van de merrie. Zooo leuk. <3

Buik gaat wel weer aanzienlijk slechter dan vanochtend, ik denk dat er heel erg veel vocht in mijn buik zit. Het voelt ook echt als een waterbuik, heel vreemd. Buik is enorm opgezet en plank hard (ben echt hoogzwanger als je mijn buik moet geloven). Als t deze week niet minder wordt neem ik toch maar weer eens contact op met de artsen... Moest t wel de tijd geven om te herstellen, maar t mag toch wel iets beter gaan... De pijn blijft ook behoorlijk heftig ondanks pijnstillers. Met regelmaat dat de tranen in mijn ogen staan van de pijn (en dat was eerder nooit).

Ik duim zo hard dat m'n rug dicht blijft morgen en niet weer hersenvocht gaat lekken. (en natuurlijk dat de merrie goedgekeurd wordt :D )

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:30

Balen van je buik! :(
Ik hoop met je mee dat ze goedgekeurd wordt! Knappe poown!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 00:35

_KiMbErLeY_ schreef:
Balen van je buik! :(
Ik hoop met je mee dat ze goedgekeurd wordt! Knappe poown!

Dan moet t helemaal goed komen! :D

Kreeg vanmiddag deze foto van Liberty:
Afbeelding
Die blijft ook knap! <3

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 00:53

Zeker zeker!! :))
Slaap hopelijk lekker!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 05:11

Ik duim voor je morgen/straks ! Dat je lijf meewerkt, en dat je mooie dame wordt goedgekeurd. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:58

Ik wens je een pijnloze dag vandaag,dat je heerlijk kan genieten van je dag, en ik duim dat je paardje word goed gekeurd!
Voor mij ook een spannende dag,moet weer naar Utrecht voor controle. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:39

Ik duim mee!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 10:39

Hopelijk hou je het een beetje vol vandaag zonder al te veel pijn. In ieder geval veel plezier bij de merrie :D Ik hoop dat ze goedgekeurd wordt! Nemen jullie haar dan ook gelijk mee?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 10:59

Dankjewel allemaal!
Maar nog een dagje extra duimen! Vandaag gaat t keuren helaas niet meer lukken, dus wordt ze morgen gekeurd. We nemen haar niet meteen mee, voor zaterdag heb ik trailer kunnen lenen. Dus als ze goed is morgen en dan nog even goed afspreken met haar eigenaar.

Maar heb er alle vertrouwen in dat ze goed is (moet gewoon, vind haar zo leuk :D )!
Moeten jullie ook nog even langer wachten, hihi. :o

Voor m'n rug is t misschien zelfs maar beter zo, die is vandaag niet zo goed. Bult was er heel erg snel weer (ben pas uurtje wakker nu..).

M'n buik gaat net als gisterenochtend weer iets beter, hopelijk wordt die niet weer zo snel zoveel slechter vandaag net als gisteren. Vandaag (en komende dagen) ook eens goed in de gaten houden of mijn buik niet zo extreem reageert op iets wat ik eet/drink of zo...

Maar ik ben wel ontzettend blij met hoe goed t met m'n hoofd gaat zeg! De drains doen eindelijk echt hun werk (goed). Af en toe wel iets overdrainage, maar dat is minder erg dan die extreem hoge druk. Mijn ogen werken weer als vanouds, sinds de operatie niet meer dubbel of wazig gezien. (ogen vond ik vaak nog veel erger dan de pijn...) Geen rot toon in m'n oren meer, alleen af en toe beetje suizend geluid (als of je de zee hoort en ik hou van de zee! Haha) bij onderdruk/overdrainage.

Denk dat dit nu de eerste operatie is waarvan ik nu durf te zeggen dat ie geslaagd is. Ondanks alle ellende die ik er weer bijgekregen heb, t doel (werkende hersenvocht drain) is in ieder geval bereikt! Nu nog zo blijven.

Zag net dat ik de controle afspraak moet verzetten bij de neurochirurg, is op dezelfde dag als een (heel belangrijk) tentamen op school.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:23

Die keuring kont vast goed
Ze is zo leuk

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 20:26

Ja dat is ze zeker! Ze wordt nu donderdag gekeurd, nog even spannend!

Ik heb net mijn sjaal afgebreid en franjes er aan geknoopt. Moet ze nu nog korter en gelijk knippen en dan mag t écht koud worden! <3

Afbeelding

Heb ook nog een muts en handschoenen met dezelfde wol gebreid. Nu verder borduren en kleedjes haken voor op de nieuwe nachtkastjes. Zo houden we ons bezig. :)

Afbeelding

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:06

Fijn zeg dat het met je hoofd zo goed gaat nu. Je houd jezelf lekker bezig zo te zien, leuk hoor! Veel plezier morgen bij de merrie! Wordt dit nou ook de eerste keer dat je haar in het echt ziet?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 23:20

Het is al bijna morgen!!! :Y)
Dan kan je die knapperd in het echt zien!! :))

En wat fijn dat het zo goed gaat met je hoofd!!! :j kun je al wat langer uit bed blijven (wat je dan vast ook doet)??

Je kan ook een grote poster van het strand voor je bed ophangen, verwarming hoog, evt zand in je bed, incl. Het suizende geluid van de zee in je oren... BAM!
Heb je gewoon een prive strand in huis!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:06

Wauw wat ben je druk bezig.
Mooi gemaakt !

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:13

Wat een mooie sjaal <3 .

Ben vorig jaar begonnen aan een sjaal breien, was heel blij met de kleur en alles. Hij is nu bijna af.. Maar ik heb nu een winterjas besteld.. En mijn sjaal past daar echt niet bij met kleur :'). Zonde van al het werk haha.

Maar fijn dat je echt verschil merkt in je hoofd. Dat de operatie voor deze ene keer echt geslaagd is. Wel balen van je buik en je rug...

Maar jeetje meid, tentamen :oo Dat je daar nog aan denkt. School is belangrijk natuurlijk.. Maar is een school pauze misschien niet wat handiger?

Echt sterk hoor, als je dat er nu nog allemaal bij kan. Ik kon me met die pijn echt niet op school concentreren.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 08:21

Knappe dame wordt donderdag gekeurd, maar kan er dan zelf helaas niet bij zijn (wilde ik eigenlijk wel graag). Mijn vriend moet gewoon werken (helaas... Haha) en is alleen op maandag vrij, maar volgende week maandag kan hij niet. Anders duurt t zo lang en ik ben best geduldig, maar hiermee niet echt. :D
Mag zelf ook nog niet auto rijden (pas na 6 weken weer), dus maar even zo gedaan.

Hopelijk kunnen we haar t weekend op halen. *\o/*

Haha ja Kimberley! Dat is nog eens een goed idee, privé strand aan huis/in bed! Denk dat vriendje daar alleen wel anders over denkt hahaha.

Gelukkig past de sjaal qua kleuren nog wel bij mijn twee winter jassen (grijze en beige/zandkleurige). Hij is echt ontzettend warm! Was eerst bang dat ie niet lang genoeg zou zijn, maar das gelukkig niet zo. Hij is zelfs best lang en vooral heel dik en warm. :brr:

Dus laat die winter maar komen! :brr: :brr:

Studie, tsja... Ik heb vorige jaar studie pauze gedaan en dus ook een jaar studie vertraging opgelopen. Vind 1 jaar vertraging wel genoeg dus daarom nu proberen toch alles te doen en maken.

Gelukkig wel hele fijne opleiding, docenten en mede studenten die me werkelijk overal mee helpen. Vorige periode ook alles gehaald op 1 toets na, dus gaat niet eens zo slecht. Maar t gaat veel minder dan ik gehoopt had. Ook omdat t gewoon veel slechter gaat met mij dan ik verwacht had. Fysiek aanwezig op school ben ik dus heel weinig, af en toe een lesje probeer ik mee te doen. Morgen en vrijdag probeer ik 1 les mee te doen. Dat zijn practica, dus vertel de docent van te voren hoe en wat en als t niet meer gaat ga ik gewoon op tafel/bed liggen. :+
Oké, mij kennende doe ik dat niet maar t kan als t moet haha.

Enige is dat ik nu niet meer moet gaan voor diploma cum laude... Dat wilde ik wel (je onderscheid je dan van de rest, dus grotere kans op werk) en dat ging ook makkelijk, propedeuse ook cum laude gehaald met 9,4 gemiddeld. Ik kon ook gewoon écht niet blij zijn met cijfers lager dan 8, 9 of 10... Nou je wilt nu niet weten hoe blij ik nu met een 6 ben. Haha.

Verder wilde ik ook gewoon niet langer niets doen, nutteloos thuis zitten. Als je ziek bent voel je je al zo snel nutteloos naar de buitenwereld en de maatschappij... Wie weet wordt ik ook nooit beter dan ik nu ben... Diploma wil ik toch wel echt heel graag halen en daarna gewoon werken ook. Dus dat alles bij elkaar, zorgt er voor dat ik mijn opleiding doe, wil doen en afrond. Al is t het enige wat ik nu doe haha. Wil me niet meer nutteloos voelen en niets doen. :)
Heel veel snappen dat niet, maar dat zijn mensen die niet ziek zijn... "Het is toch heerlijk om thuis te zitten?!" Ja als je eens gewoon een keertje ziek bent is dat best fijn inderdaad, gewoon thuis zitten en niets doen. Maar als je echt niets meer kunt en dat voor lange tijd, doe je er alles voor om niet thuis te hoeven zitten en niets te doen.

Maar ik ben verder wel redelijk realistisch, als t écht niet gaat dan gaat t niet. Maar dat kan je pas zeggen op het moment dat je het doet en probeert. Ik ben nu wel zover dat ik tegen mezelf kan zeggen dat t goed is als t echt niet lukt en t later weer eens probeer. Voorheen ging ik door en door en door, bij wijze van tot ik er dood bij neer viel (of eigenlijk is dat bij wijze van nog niet eens zo bij wijze van ;) (top)sportersmentaliteit).

Dus daarom ga ik door! Soms met een omweg, maar we komen er wel uiteindelijk.

En verder, ik ben alweer 1,5 uur wakker. Ondanks dat, heb ik toch best goed geslapen. Alleen ontzettend veel pijn op dit moment, daar werd ik ook wakker van. Dus blijf voorlopig nog wel even in bed liggen, hopelijk zakt t straks dan wat weg...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 08:45

Ik heb nog een paar leuke plaatjes. :D

Zal straks mijn röntgenfoto ook eens op zoeken. Dit is uit de CT.
Oh hij draait ze... Niet handig.

Afbeelding
Links (onder) op de scan, is rechts in mij, zie je de drain die vorige week geplaatst is lopen onder de huid (dat wittere streepje, dan stukje zie je de drain niet) en stukje verder zie je weer wit met zwart (lucht belletje) en daar gaat de drain de buikholte in. Rechts/boven (eigenlijk links op t plaatje nu die gedraaid is) op de scan zie je de hersen drain de buikholte in gaan, hersen drain is veel dikker dan de andere drain. Beide drains gaan door de buik spieren heen de buikholte in. Onder op de scan in de buikholte zie je 2 witte puntjes, dat zijn ook de drains in de vrije buikholte.

Zal straks eens plaatjes maken van de scan waar je drain in de rug zit/gaat. Die staat hier niet op.

Enn twee plaatjes van mijn wervel, die flink stuk is:
Afbeelding

Afbeelding

Zelfs een leek ziet dat wel. :D
Dankzij mijn vorige merrie, met zadelmak maken heb ik toen een klap in mijn rug gehad en rug gebroken. Achteraf is t veel verder kapot dan toen gedacht werd.