[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 11:32

@xingridx vond het inderdaad ook heel interessant. Die obsessie die vervolgens weer omslaat naar totaal helemaal niks. Zonde ook, maar gelukkig lukt het hem nu goed met behulp van een maagband. Lijkt me overigens verschrikkelijk :oo

Wauw, best knap voor een weekend Lins_Vetra! Weekenden zijn niet mijn sterkste punt. Vrijdag wezen uiteten bij Ribhouse Texas :~
Wel redelijk wat beweging gehad op de manege en gisteren lekker een flink stuk in de bossen gewandeld met hond.

Inderdaad succes weer iedereen deze week!

CecileDV

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:45

@Lins_Vetra, hij was niet onaardig, maar hij bevestigde wel mn gevoel dat er niet zoveel af was. Teveel borrels gehad :')

Mijn weekend ging gelukkig wel redelijk, op de chocoladetaart na. Maar ik werk redelijk intensief in het weekend en met het op zaterdag trainen en op zondag een flinke wandeling, denk ik dat de schade wel beperkt is gebleven.

Vandaag begon m'n dag al om 5:00 dus ik ben bang dat het een snaai-dag wordt. Maar 'gelukkig' heb ik geen geld, dus kan ik niks kopen.. Zal het moeten doen met wat ik nog in huis heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:59

Ik ga vandaag weer even hard aan de slag. Lekker shaken en als het vandaag nog lukt met mijn deadlines ook nog even een rondje sporten. Heb deze drie weken tentamens dus mooie tijd om weer te beginnen met sporten :Y)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:12

Whaha toen ik nog op school zat moest ik stiekem ook blij zijn als ik geen geld had om snaai te kopen :')

Good busy Emma, succes :+

Ik houd vanaf vandaag mijn eten bij in MyFitnessPal. Vind t soms wel lastig om in te schatten hoe veel calorieën ik verbrand met de ringtraining (met de hond) die ik vanavond heb bijv. En morgen, als ik op de manege ben. Hoe doen jullie dat?

Ook maak ik het mezelf lastig met mijn broodbeleg. Dat is vaak niet één plakje ham of kip, maar meestal kip, met rode pesto etc. Bijna onmogelijk om precies goed de calorieen in te vullen xD

Als ik niks doe op een dag moet ik maar 1220 calorieën hebben (kantoorbaan), wil ik een halve kilo per week afvallen :=

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:45

Via mijn app Fatsecret (vreselijke naam :')) kun je porties invoeren. Weet niet of dat bij MFP ook kan? Dus dan selecteer je pesto en dan bijvoorbeeld 15 gram (bij mij is het een beetje natte vinger werk, maar dat kun je natuurlijk ook wegen) en dan rekent ie zelf de calorieën uit.

Calorieën van sporten; ja dat vind ik ook lastig. Bij fatsecret staan er wel wat sporten van te voren ingevuld (paardrijden en crossfit bijvoorbeeld), maar ringtraining en een stal uit mesten staan daar inderdaad niet bij :')

Daar ben ik ook zoekende in. Ik doe een uur kracht/parcourstraining, maar dat staat er niet bij, dus dan kruis ik crossfit maar aan (en dan iets minder dan een uur, want volgens mij is crossfit wel veel intensiever dan wat ik doe)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:49

Ah ok, dus inderdaad ook een beetje gokken. Dat doe ik nu dus ook :+ Heb bedacht dat 3 kwartier ringtraining ongeveer gelijk staat aan een half uur wandelen haha.

Verder kan ik idd ook porties invullen. Ik kom er tot nu toe redelijk uit. Vanavond boodschappen doen voor lunch komende week, wellicht moet ik het mezelf wat gemakkelijker maken door minder ingewikkelde dingen te halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:22

Thesserd schreef:
Ah ok, dus inderdaad ook een beetje gokken. Dat doe ik nu dus ook :+ Heb bedacht dat 3 kwartier ringtraining ongeveer gelijk staat aan een half uur wandelen haha.

Verder kan ik idd ook porties invullen. Ik kom er tot nu toe redelijk uit. Vanavond boodschappen doen voor lunch komende week, wellicht moet ik het mezelf wat gemakkelijker maken door minder ingewikkelde dingen te halen :')

Helemaal 100% gelijk zal je toch niet hebben want de pasta van honig heeft meer calorieen dan de pasta van een ander merk, maar die hebben dan weer geen volkoren etc. etc. etc.
Ik denk dat als je een schatting maakt van hoe veel calorieën je hebt verbrand, je al gauw in de goeie richting zit hoor :j

Ik heb nogsteeds geen laptop maar houd nog wel braaf mijn MFP bij.
Ik heb geen 30 day challenge meer gedaan maar daar ga ik vanaf vandaag mee overnieuw beginnen.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:39

Thesserd, ik vind 1220 calorieën erg weinig. Wil je je gewicht en lengte eens delen? Dan wil ik er de berekening die ik in de opleiding leer eens op loslaten. Vermoed dat je met 1220 kcal onder je BMR zit en dat is niet de bedoeling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:40

Je mag hem van mij wel doen Cecile, ik ben 1.85 en weeg op dit moment 90 kilo. Volgens de berekening die ik zelf gemaakt heb moet ik rond de 1500 kcal in volledige rust, maar omdat ik zo weinig beweeg ga ik daar juist wel onder zitten om nog af te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:43

Ik ben ook benieuwd, ben 1.60 en weeg 54. :)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:53

Em, bij jou kom ik uit op 1770 ongeveer, en dat is zonder beweging oid. Normaal vermenigvuldigen we dat met 1,3 (=2300) en om af te vallen -500 (=1800). Dus dan zou je inderdaad wel flink moeten afvallen als je rond de 1500 kcal eet op een dag.

Rebecca, heb even je leeftijd gespiekt, was vergeten dat ik die ook nodig had :')
Voor jou kom ik uit op 1360, zonder beweging. Dus dat ×1,3 = 1760. Als je een halve kilo per week wilt afvallen, haal je daar ongeveer 500 kcal af. Echter, dan kom je onder je BMR, dus dat leren we niet aan te raden.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:54

Ik heb een soort van Cheat weekend gehad.
Zaterdag lekker patatjes met een hamburger uit de airfryer gehad. En zondag als ontbijt een tosti.
Maar wel zaterdag mijn potstal in mijn eentje weer leeg gehaad (lees 31 kruiwagens :) )
En zondag op de fiets naar stal geweest.

En natuurlijk wel gewoon mijn 30 days oefeningen gedaan :).

Alleen woensdag nog een cheatdag, dan ga ik met een paar stalgenoten naar de ladies night van Epplejack, en dus aansluitend langs de McDonalds (voor het eerst in 8 maand :) )

En vanaf daar, gewoon weer lekker gezond eten.

Wat zijn jullie allemaal trouwens ook goed bezig, zag een foto voorbijkomen van Rianne??? ik ben jaloers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:57

Ik heb ook even gegoocheld, ik moet er 1448 calorieën per dag binnen krijgen om op gewicht te blijven en ik wil afvallen. Dus volgens MFP moet ik er 1310 eten.
Dat klopt wel denk ik.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:57

Ik ben ook benieuwd! Ik ben 19, 1.63m en rond de 52kg.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:59

Oh, heb het ook even voor mezelf nog een keer uitgerekend. Met 1,80m en 84 kg kom ik op 1695. ×1,3 =2200 om op gewicht te blijven. Dus om af te vallen ongeveer 1700 kcal. Volgens MFP zou ik rond de 1580 moeten zitten.

Die 1,3 is trouwens gebaseerd op gemiddelde beweging. Dus niet te intensief sporten, maar verder wel een kantoorbaan of schoolleven.

Edit:
Eulogy: 1350×1,3=1755 kcal om op gewicht te blijven.
Laatst bijgewerkt door CecileDV op 23-03-15 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:00

Ik ben ook wel benieuwd! 16 jaar, 1.69 en 55 kg

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:05

Ik eigenlijk ook wel :j 20 jaar, 1.66m en 76kg. En ik zit momenteel dus thuis, dus qua beweging doe ik heel weinig (alleen wat oefeningen van de fysio een paar keer per dag).

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:05

Cecile, ik ben 1.68 cm en ik weeg nu 64kg. Of 65, zoiets iig... :) ik wil graag 5kg afvallen ongeveer nog.
Ik heb een kantoorbaan, dus ik zit de hele dag. Als ik er heen fiets is het maar een kleine 10 minuten fietsen :P

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:10

LiefsMarleen, omdat jij 16 bent val je nog in de berekening voor kinderen. Net iets ingewikkelder, maar ik kom uit op 2200 kcal per dag.

Thesserd: Je factor komt dan denk ik uit tussen de 1,2 en 1,3, maar 1,2 wordt normaal voor mensen gebruikt die bij wijze van alleen opstaan om te gaan plassen. Houd het voor het gemak maar op 1,3. Dan kom ik zonder activiteit uit op 1460. ×1,3 = 1900. -500 om 500g per week af te vallen zou dus 1400 zijn.

Goldenarrow: 1580 zonder activiteit, zelfde geldt een beetje als bij Thesserd. 1580×1,3=2050, dus om af te vallen zou je rond 1550 zitten.

Het is natuurlijk een hulpmiddel en geen heilig wondermiddel ofzo. Het geeft alleen denk ik een mooie indicatie van waar je ongeveer zou moeten zitten en ook om te kijken of MFP een beetje zinnige dingen zegt.
Laatst bijgewerkt door CecileDV op 23-03-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:11

CecileDV schreef:
Em, bij jou kom ik uit op 1770 ongeveer, en dat is zonder beweging oid. Normaal vermenigvuldigen we dat met 1,3 (=2300) en om af te vallen -500 (=1800). Dus dan zou je inderdaad wel flink moeten afvallen als je rond de 1500 kcal eet op een dag.

Rebecca, heb even je leeftijd gespiekt, was vergeten dat ik die ook nodig had :')
Voor jou kom ik uit op 1360, zonder beweging. Dus dat ×1,3 = 1760. Als je een halve kilo per week wilt afvallen, haal je daar ongeveer 500 kcal af. Echter, dan kom je onder je BMR, dus dat leren we niet aan te raden.

Dus als ik rond de 1500 eet, val ik zo'n 200/300 gram af per week?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:11

Bij mij is hij berekend op 2100/2200 kcal geloof ik. Ik moet proberen rond de 2000 kcal te eten. Dat lukt met gemak of met moeite afhankelijk van wat er tussen de middag op het menu staat :=
Salade met tomaat, komkommer en tonijn levert weinig op maar vult als een gek dus vandaag mis ik nog wel wat. Een stevige omelet zet meer zoden aan de dijk :))

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:19

Ah, 1400 is al iets ruimer. Ik moet zeggen dat ik vandaag denk ik niet heel veel over die 1220 heen kom denk ik, maar wel prettig om te weten dat ik wat ruimer aan kan houden dan inderdaad. Thanks Cecile! :j

Het werkt dus zo, als ik bijv. ga kickboksen en ik verbrand zo'n 500 kcal, dan moet ik ook meer eten toch? Als ik maar rond die 1300 of 1400 uit kom, zou ik in principe af moeten vallen zeg maar.

Oeh lekkere salade ingrid. Misschien nog wel een ideetje voor mij voor morgenavond, als maaltijdsalade <3

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:20

Rebecca, in theorie wel ja. Echter, de activiteitenfactor is een schatting en bij vrouwen wil de menstruatiecyclus er ook nog wel eens voor zorgen dat het niet zo nauw uitkomt als je hoopt.
Het fijne aan deze berekening vind ik persoonlijk wel dat er rekening gehouden wordt met zowel huidig gewicht als lengte als leeftijd, zodat je niet iemand die gewend is 3500 kcal te eten (bij wijze van spreken) ineens 1500 aanraadt omdat hij moet afvallen. Je gaat in eerste instantie uit van het huidige gewicht, dus daarop wordt je behoefte aangepast.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:21

Thesserd schreef:
Ah, 1400 is al iets ruimer. Ik moet zeggen dat ik vandaag denk ik niet heel veel over die 1220 heen kom denk ik, maar wel prettig om te weten dat ik wat ruimer aan kan houden dan inderdaad. Thanks Cecile! :j

Het werkt dus zo, als ik bijv. ga kickboksen en ik verbrand zo'n 500 kcal, dan moet ik ook meer eten toch? Als ik maar rond die 1300 of 1400 uit kom, zou ik in principe af moeten vallen zeg maar.

Oeh lekkere salade ingrid. Misschien nog wel een ideetje voor mij voor morgenavond, als maaltijdsalade <3

Ja in principe kun je op je 'vaste' eetpatroon toevoegen wat je verbrandt met sporten, maar dan heeft je sporten geen extra effect op het afvallen. Je eet dan alle verbrande calorieën terug zeg maar..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:28

Ja precies, nouja. Ik eet ook geen 500 kcal extra op zo'n dag :P maar vaak wel een boterham en/of een cracker meer.

Dank voor de info! :D