[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:48

Das balen LoesVDB, hoe lang heb je ze gehad? En had jij ze tegelijk laten zetten? Wel erg cool zo twee bij elkaar.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:52

Ja had ze tegelijk laten zetten, dat was misschien wel waarom ze zo slecht wilden genezen, bleven extreem gevoelig en ontsteken. Heb ze maar uhm.. 4, misschien 5 maanden gehad denk ik? Was ze op een gegeven moment zó zat... :')

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:35

Bij mij was de inner conch ook niet zo'n gezellige piercing de eerste 7 maanden. Maar sindsdien maar 1 keer gehad dat ie wat gevoelig was en dat in de 7 jaar dat ik hem heb :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:43

_Ekenna schreef:
Ja had ze tegelijk laten zetten, dat was misschien wel waarom ze zo slecht wilden genezen, bleven extreem gevoelig en ontsteken. Heb ze maar uhm.. 4, misschien 5 maanden gehad denk ik? Was ze op een gegeven moment zó zat... :')

Ah bah das ook niet fijn dat je er maar zo kort 'plezier' van hebt gehad. Kan begrijpen dat je er na 4-5 maanden wel klaar mee bent als het zoveel pijn/ellende gaf.
Hopelijk gedraagt de mijne zich, heb van beide helixen ook behoorlijk wat ellende gehad. Terwijl mn tragus nauwelijks last heeft gegeven, het verschilt veel per persoon en lichaam hoe die krengen zich gedragen ... We gaan het zien :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:57

Mijn inner conch is gelukkig tot nu toe wel heel erg braaf :')
In het begin wel heel erg gevoelig en erna nog wel eens gevoelig als ik verkeerd tegen het lange staafje aan kwam maar sinds ik die veranderd heb naar een kortere bioplast ook daar geen last meer van :)
Alhoewel ik wel merk dat ie maar ergens hard tegenaan hoeft te komen en het wel een stuk gevoeliger is dan mn helixen...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 04:43

Mijn conch is altijd heel braaf geweest! Ook het zetten viel me gigaaantisch mee!

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:32

Wauw, mooie piercings weer gezet dames!

Ik ga in april 3 mnd naar het buitenland, dan is het zeker niet slim om nu nog een navelpiercing te laten zetten, hoe denken jullie daar over?

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:19

Knap hoor! Ik heb het lef niet voor kraakbeen piercings. :o vind ze wel echt enorm gaaf!

Ik heb een klein luxe probleem. :o ik wil graag een andere piercing in m'n navel (nu bioplast) maar ik zag twisterstaafjes voorbij komen, op Google niet echt afbeeldingen kunnen vinden, maar dit lijkt me ook best geinig voor een navelpiercing.. Iemand hier ervaring mee? :)

Nog een dilemma, ik wil graag een hangertje of een mooi glimmertjes eraan. Maar die zijn er bijna alleen in chirurgisch staal. En aangezien ik allergisch ben voor nikkel, is dat ook niet zo'n goede combi.. :')

Ik kan gewoon niet kiezen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:45

Radieuxje schreef:

Ik ga in april 3 mnd naar het buitenland, dan is het zeker niet slim om nu nog een navelpiercing te laten zetten, hoe denken jullie daar over?

Waarom niet?
Je mag er alleen voorlopig niet mee zwemmen en verder gewoon goed schoonhouden. Daar verandert het buitenland niks aan. :')

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:49

Jammer van dat sieraadje Skessa, zou er wel leuk uit gezien hebben!
Maar wat een mega oor moet je hebben om dat sieraad te passen :')

En mooie conches van Mars en Loes! Mooie plek :j

Ik moet maandag mijn tongpiercing eruit halen en overweeg om hem eruit te laten.
Maar aan de andere kant lijkt het me zo leeg zonder tongpiercing?

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:50

_Ekenna schreef:
Radieuxje schreef:

Waarom niet?
Je mag er alleen voorlopig niet mee zwemmen en verder gewoon goed schoonhouden. Daar verandert het buitenland niks aan. :')

Nee dat snap ik, maar ik bedoel juist met het oog op zwemmen, want natuurlijk ga ik daar zwemmen enzo. Ik vroeg me af of dat wel zo snel al kon _O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:52

Tja, kon ook zijn dat je naar uh.. de zuidpool ging. Ik zou daar niet gaan zwemmen namelijk. :')
Je mag zo'n 6 weken niet zwemmen met een navelpiercing als ik het goed heb, maar het beste is om helemaal niet te zwemmen tot ie genezen is.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:53

Radieuxje schreef:
Nee dat snap ik, maar ik bedoel juist met het oog op zwemmen, want natuurlijk ga ik daar zwemmen enzo. Ik vroeg me af of dat wel zo snel al kon _O-

6 weken na het zetten mag je ermee zwemmen is mij verteld. :j
Zou hem verder wel nog steeds goed schoon houden omdat het hele plaatje bij elkaar qua genezen wel 6 maanden duurt. :)

Edit: Loes was me net voor.. :')

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:20

Hoi iedereen, ik kom hier nu maar eens binnenvallen. Lees al een hele tijd mee :j
Ik wil al erg lang een navelpiercing en wil nu de stap eindelijk zetten. Ben ongeveer 3 kg afgevallen en wil er ong 3-5 af hebben. Ben dus op de helft :j Is het dan verstandig eerst verder af te vallen of kan ik m gewoon nu al laten zetten? En hebben jullie nog tips waar ik hem kan laten zetten? Liefst in Arnhem, Doetinchem, ergens daar in de buurt :j

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:24

lijkt me dat het gewoon kan?

houden jullie je echt aan al die dingen die ze zeggen over dat niet zwemmen, schoonmaken, niet aanzitten, alleen draaien/bewegen als het geweekt is?
ik zit de hele dag aan mn tragus en jaa soms zitten daar wat korstjes aan maar daar draai ik gewoon doorheen :') heb er nog nooit last van gehad, maak hem nooit schoon, heb er al mee gezwommen enzo..
mn navelpiercing ben ik ook gewoon mee gaan zwemmen en door die korstjes heen bewegen en steeds aanzitten..
gaat dat echt zo snel bitchen bij jullie?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:41

Loretteeee schreef:
Knap hoor! Ik heb het lef niet voor kraakbeen piercings. :o vind ze wel echt enorm gaaf!

Ik heb een klein luxe probleem. :o ik wil graag een andere piercing in m'n navel (nu bioplast) maar ik zag twisterstaafjes voorbij komen, op Google niet echt afbeeldingen kunnen vinden, maar dit lijkt me ook best geinig voor een navelpiercing.. Iemand hier ervaring mee? :)

Nog een dilemma, ik wil graag een hangertje of een mooi glimmertjes eraan. Maar die zijn er bijna alleen in chirurgisch staal. En aangezien ik allergisch ben voor nikkel, is dat ook niet zo'n goede combi.. :')

Ik kan gewoon niet kiezen.

Als je bang bent voor de pijn van een kraakbeenpiercing: ik heb mijn navelpiercing echt als 100 keer vervelender ervaren dan welke van mijn kraakbeenpiercings ook :D Mijn navelpiercing heeft ook veel langer lopen bitchen, al is het natuurlijk per persoon afhankelijk hoe dat geneest en hoe pijn ervaren wordt.

Voor je navelpiercing, heb je als eens op deze webshop gekeken? Titanium met zilveren hangertjes en volgens mij voor heel prima prijzen. Titanium is in de regel iets duurder.

@ Rubber duck: dat zou best al kunnen hoor, afvallen is niet een probleem bij een navelpiercing. Aankomen vaak wel. Paradigm in Arnhem schijnt een van de beste piercingshops te zijn van Nederland, veel goede ervaringen van gelezen

@anoukwendy: wel zoveel mogelijk maar ik probeer ook zelf een beetje aan te voelen wat wel en niet gaat. Ben zeker geen heilige wat dat betreft.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:47

anoukwendy schreef:
lijkt me dat het gewoon kan?

houden jullie je echt aan al die dingen die ze zeggen over dat niet zwemmen, schoonmaken, niet aanzitten, alleen draaien/bewegen als het geweekt is?
ik zit de hele dag aan mn tragus en jaa soms zitten daar wat korstjes aan maar daar draai ik gewoon doorheen :') heb er nog nooit last van gehad, maak hem nooit schoon, heb er al mee gezwommen enzo..
mn navelpiercing ben ik ook gewoon mee gaan zwemmen en door die korstjes heen bewegen en steeds aanzitten..
gaat dat echt zo snel bitchen bij jullie?

Ik lag binnen 2 weken na zetten van mn navel piercing ook al in de bieschbos in het natuurwater :o
Nooit last van gehad overigens..
kortjes wegpulken wil ik ook nog wel eens doen :o

Edit; ik mocht met mn vch ook 2 weken niet zwemmen tenzij het een (zout) water prive zwembad of de oceaan betrof. Nu lijkt me dat met een vers gezette piercing nog niet tof, maar tenzij je er de hele dag in zou liggen lijkt me dat verder niet zo'n probleem ookal heb je hem pas net een paar weken..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:58

Dat het bij jou goed ging is alleen maar geluk hebben... maar ten zeerste af te raden.Naar mijn mening persoonlijk het lot tarten. :o

Daarnaast is een vch wel heel anders dan een navelpiercing. Aangezien slijmvliespiercings anders genezen dan huidpiercings. En dan is er ook weer verschil tussen een kraakbeen en surfacepiercing, waar de navelpiercing ook weer onder valt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:19

Mijn dubbele tragus is na meer dan een jaar ook nog steeds niet genezen :n
Doet wel geen pijn meer, maar dat wild vlees wegkrijgen is toch maar een heel langzaam proces hoor. Ben nu al weken aan het zeezouten en heb al van alles uitgeprobeerd van zalfjes etc. Ik merk wel een klein beetje verbetering sinds ik tea tree oil ben gaan gebruiken.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:51

Wat raar.. Ik heb hem nu dus nog niet eens 2 maanden en echt totaal nergens last van..
Daarom wil ik nu ook gewoon die tfh maar moet eerst sparen haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:41

Zo raar is dat niet... het is typisch voor kraakbeenpiercings dat ze de eerste 2-3 maanden als een speer lijken te gaan. Daarna volgt vaak pas de ellende in de vorm van vochtbultjes, ontsteken etc. Van mn helixen heb ik anderhalf jaar last gehad.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:46

Mijn zus heeft na bijna 2 jaar nog steeds ellende met d'r tragus, dik en rood en bulten etc. :') Ik zou persoonlijk niet zo snel alweer nieuwe piercings laten zetten. Dat is toch een klap voor je afweersysteem en je wilt echt geen 5 zeurende kraakbeenpiercings tegelijk..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:50

Klopt ook. Ik heb mijn dubbele tragus pas laten zetten nadat ik zeker was dat mijn forward helix echt genezen was. Dat heeft ook al een anderhalf jaar geduurd.. Hopelijk kan ik mijn tragus binnen een tijdje ook genezen verklaren :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:00

Ik wil ook graag een tfh maar dan moet eerst mijn inner conch genezen zijn dus dat zal nog wel even duren.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:50

Ik wil ook nog steeds zo graag mijn septum laten piercen maar mijn nostril is het er niet mee eens :n En ik wil toch iemand van Paradigm naar mijn oor laten kijken, misschien kunnen zij er met pijn en moeite toch een industrial in frutselen :P