Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:08

Hahaha klopt Verootje. Maar zondag werd ik ingeleid en dinsdag bevallen. Dus ook daar duurde lang, maar dan heb je niet al weeën hoor.
En serieus ookal heb ik twee ruggenprikken gehad bij de laatste bevalling en een bij onze oudste zoon. Ik zal het echt zo weer over doen!!

CrazyCat

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:12

Vandaag dus toch maar aan het pompen geslagen (ben een beetje bang dat het weeen opwekt, maar dat houden we gewoon even goed in de gaten. Paar druppels aan beide kanten bij poging 1.
Zou inderdaad wel mooi zijn als het vriijdag al goed op gang is.
Bewaren werd niet aanbeole door mijn gyn gezien de medicijnen die ik tot donderdag slikken moet.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:26

CrazyCat schreef:
mywayzidane schreef:
Craxycat je kunt al wel prenataal kolven. Heb ik bij beiden ook gedaan omdat het beter was dat het al opgang was ivm suiker.
Bij mijn eerste zoon was ik de eerste in het zh die dat had gedaan. Nu hoor je het vaker.

SP we duimen voor je.

Ladyfee ook veel succes. Zal heftig zijn voor je.

Had ik ook gehoord ja van dat prenataal kolven, maar dan verlies je wel de biest. Of denk ik teveel in paardentermen nu :')

Sorry ik ben slechts meelezers maar wilde even hierop inhaken. Je maakt colustrum steeds opnieuw aan. Dus direct na de geboorte aanleggen kan ook gewoon prima!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:23

Hier net 20 weken echo gehad. We moeten morgen nog een keer, z'n benen waren te kort. Alles was eigenlijk kleiner dan gemiddeld, maar de benen waren net buiten de marge.
Ik hoop maar dat het niks ernstigs is. Maar de echovrouw zei dat het niks hoeft te betekenen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 14:37

Balen Verootje. Hoezo moet je dan morgen nog een keer? Dan zijn de beentjes toch niet ineens gegroeid? :oo sorry als ik domme dingen zeg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:41

Haha nee, maar dan wordt de hele echo opnieuw gedaan door iemand anders met meer expertise om te kijken of er iets over het hoofd is gezien en of het bij een ziektebeeld past. En anders heeft ie gewoon korte benen. Heb ik ook :+ maar die vrouw zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken, dat het gewoon standaard procedure is bij afwijkende waarnemingen en dat het niks hoeft te betekenen, maar doe het toch :=
Wel gezien dat we een jongetje krijgen :)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 14:42

Ah ik snap het!! Nou ja, dik duimen voor morgen dan maar +:)+

En gefeliciteerd *\%/* een zoon!!! Y)(^)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:54

Ja, ben benieuwd wat er morgen uitkomt, echt spannend. Maar je doet er niks aan dus afwachten dan maar :)

Ik wist zeker dat het een meisje was en mijn man ook dus we waren wel een soort van in shock :') echt bizar dat je zo'n gevoel kan hebben en er dan niks van klopt :+ maar we vinden een jongen ook heel erg leuk!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:14

Ben benieuwd morgen duim.voor jullie dat alles oké is!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:28

Cc succes vandaag!!

En Verootje wij hebben bij alle twee onze zoontjes twee keer een twintig weken echo gehad. De eerste lag zo tegen m'n blaas heupbot aan dat ze niks zagen en bij de tweede kon je een gedeelte van het hartje niet goed zien. Blijft spannend maar hou goede moet.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 09:30

CC is woensdag bevallen zag ik in een ander topic.

Ik duim voor jullie Verootje +:)+ hoe laat moet je?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:17

Kwart over elf.
Gister nog bij de VK geweest en die heeft het een en ander uitgelegd. Het kan passen bij het syndroom van down, maar verder komen er uit het rapport geen symptomen daarvan alleen de korte bovenbeentjes. Verder is het zo dat alle ledematen in hun eigen tempo groeien en het dus gewoon weer anders kan zijn overe bv drie weken. De metingen zijn een moment opname en het bovenbeenbot is moeilijk te meten dus het kan ook nog een foutmeting zijn :+
Dus de gynaecoloog gaat zo de hele echo opnieuw doen. Eigenlijk ben ik een beetje pissig op die vrouw van de echo gister, ze heeft ons hiervan niks uitgelegd en mi onnodig ongerust gemaakt. Het kwam op mij over alsof ze een hele ernstige ziekte heeft gevonden waarvoor we naar het zkh moeten. Als ik deze info gister had gehad weet ik niet of ik deze extra echo zou laten doen, maar ze heeft hem gewoon gepland voor ons alsof we geen keuze hebben. Sowieso weten we niet of we verder onderzoek willen. Ik ga echt niet elke drie weken een echo maken om te kijken of z'n benen al gegroeid zijn. Als het nu wel net de curve was geweest, had je ook niet geweten of hij bv met 26 of 30 weken weer uit de curve is, want dat kan dus ook prima zo zijn :+ gebeurt zelfs nog aardig wat dat mensen daar met een een pret echo achter komen, maar doe je die niet kom je er dus ook niet achter.
Dus ik laat de boel maar over me heen komen, elk kind is voor ons hoe dan ook welkom, al mocht hij down hebben, wat een erg kleine kans is maar toch. Je kunt alsnog die ene van de 5000 zijn ;)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 10:30

Vervelend dat ze je zo heeft laten schrikken. Heb die ervaring idd ook gehad en baalde er ook flink van.

Ik duim voor je dat vandaag gewoon alles okee is en dat je met een gerust hart verder kan...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:41

Nou, weer terug van de echo. Volgens mij is het een beetje storm in een glas water, maar goed. Ze gaan ons toch vervolgen om te kijken of de groei bijtrekt en of hij in zijn geheel wel goed groeit. De benen waren kort, maar niet extreem kort en wel in verhouding met de rest van z'n lijfje. Het is gewoon een klein baby'tje en dat kan verschillende oorzaken hebben. Down dacht ze niet als eerste aan omdat het hartje er perfect uitzag en hij een neusbotje heeft en geen dikke nek. Kan natuurlijk altijd en ook bij baby's bij wie je in de 20-wkn echo niks ziet.
Het kan ook een infectie ziekte zijn waardoor de placenta minder werkt, daarvoor moest ik bloedprikken. Maar omdat ik geen symptomen heb behalve nog enorm moe te zijn dacht ze hier ook niet echt aan.
En het kan ook gewoon genetisch zijn en een klein kind zijn en hier was de kans nog het grootste op. Dus eigenlijk weten we nog niks, maar ik maak me er maar niet druk meer om. Alle baby's van mn moeder waren ook kleintjes van 48cm en 2800 gr, en mn zusje is vorig jaar ook bevallen van zo'n mini.

lizy29Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:52

Zeker ook niet te druk om maken dan. Je kan er toch niets aan veranderen. Bij op zie je ook echt duidelijk verschillen in ontwikkeling van de diverse lichaamsdelen maar alles net binnen de lijntjes. Dus geen probleem.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:54

En ach, mijn broertje is klein geboren, klein opgegroeid en tussen zijn 18e en 20e even 2 meter geworden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:02

Ja precies, we gaan er gewoon vanuit dat het genetisch bepaald is en ik gewoon een kleine baby krijg. Als de gynaecoloog zich geen zorgen maakt ga ik het ook niet doen :+ het kind komt toch zoals het komt, het is mijn baby en hij is echt perfect voor mij. Het is onvoorstelbaar hoeveel je al kan houden van je ongeboren kindje <3

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 16:08

Nou ja, in elk geval fijn dat ze zich geen zorgen maken, dan hoef jij dat idd ook niet. Lekker genieten. +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:10

Ik zou wel willen zeggen dat een klein baby'tje minder pijn doet maar volgens mijn moeder is dat absoluut niet waar. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:00

lieveli schreef:
Ik zou wel willen zeggen dat een klein baby'tje minder pijn doet maar volgens mijn moeder is dat absoluut niet waar. :')

Lekker dan, ik zag dat bijkomend voordeel al direct :') geen uitscheuring, geen hechtingen.... verpest jij het weer voor me -O-

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 22:42

:(:) voor zover die illusie hahahaha!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 02:23

Sorry voor het trage verslag 1 topic updaten viel al zwaar. Keizersnede is vervroegd toen dinsdag bleek dat vruchtwater die week behoorlijk afgenomen was.
Dinsdag avond opgenomen en woensdag ochtend 9 uur hoorde ik dat ik om half 11 aan de beurt was.

Om 11 uur werd onze zoon Bodhi geboren. 3050 gram en 53 cm.
De volgende dag voelde ik me redelijk overreden door een vrachtwagen. Vandaag gelukkig al iets beter.

2 uur na zijn geboorte
Afbeelding

Vandaag

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 03:26

Wat een geweldige naam! Als mijn ex zijn kindje niet zo genoemd had, had 'ie ook hoog op mijn lijstje gestaan :D Wat een puntgaaf mannetje heb je gemaakt!

Is het trouwens vervelend dat ik zo af en toe reageer hier? Ik ben ooit gaan meelezen met spullen maar ik schrijf steeds meer mee, stiekem. En dat terwijl ik pas volgende maand met de anticonceptie stop :') Maar ik vind het gewoon leuk (of zoiets) om voor jullie te duimen en te hopen.

verootjoo schreef:
lieveli schreef:

Lekker dan, ik zag dat bijkomend voordeel al direct :') geen uitscheuring, geen hechtingen.... verpest jij het weer voor me -O-

Daar ben ik goed in op bokt, mensen uit hun droom trappen *D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:14

Ooh, wat een schatje zeg! Gefeliciteerd met de geboorte van bodhi! :)
Hoe gaat het met hem? En lukt het met de BV?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:55

verootjoo schreef:
Ooh, wat een schatje zeg! Gefeliciteerd met de geboorte van bodhi! :)
Hoe gaat het met hem? En lukt het met de BV?

Hij is vandaag een heel klein beetje aangekomen dus hopelijk blijft deze stijgende lijn zich voortzetten. Best goed op de 3e dag. 2 dagen winst tov gemiddeld. Ben ook 2 dagen ervoor begonnen met pompen.

Verder gaat het ook goed allemaal gelukkig