Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neverland schreef:Ik heb hem denk ik 20 uur per dag in heb gehad. Met drinken had ik hem alleen in als ik op stap ging. Maar ja, dat is nu toch niet van toepassing.
IMANDRA schreef:Bekijk het zo: je plaatjesbeugel bijv. een jaar (waarmee je ook maar beperkt dingen mag eten ivm slotjes en draadjes, die je ook goed ziet zitten) t.o.v. een invisalign (waarmee je, mits je hem uit doet, gewoon alles kan eten, hij is vrijwel niet zichtbaar en dubbel zo snel qua werking).
Bij acht eetmomenten + 22uur dragen op een dag zou je je hem natuurlijk 3x 20min uit kunnen doen (dus na de hoofdmaaltijden meteen tanden + invisaling poetsen en weer in doen) en dan heb je nog 5x12min over voor je tussendoortjes. Dan zou je je invisalign en mond gewoon even snel kunnen afspoelen, mits je beide poetst na de hoofdmaaltijden. Zo is het mij iig uitgelegdMaar ik denk dat als je hem dagelijks 20-21 uur in hebt, de ortho ook niet veel verschil zal merken. Denk dat er wel een safe margin is gepakt met die dingen
CalipsoLover schreef:Hey! Zijn er hier ondertussen meer mensen die tevreden zijn van Invisalign?
Ik ben vandaag naar de ortho geweest. Ik heb ruim 2,5 jaar een blokjesbeugel gehad tot mijn 15de, maar mijn tanden zijn dus terug wat naar voren gekomen en ik heb weer een spleet tussen mijn tanden, op zich niets "ergs", mijn tanden staan wel gewoon nog netjes recht maar ik merk dat ik me er wel wat aan erger. Sommige mensen vinden het echter wel mooi, die spleet![]()
Mijn ortho stelde voor om iets soortgelijks zoals Invisalign te doen, ik denk alleen dat het van een ander merk is of zo omdat ik enorm verschiet van de prijzen die hier voorbij komen. Mijn ortho zei dat dit dus maar 950 euro kost en ik om de 2 weken een nieuwe 'beugel' kreeg. Hij dacht dat ik met 8 stappen wel ongeveer terug goed zou zijn. Maar ik ben dus heel benieuwd naar de resultaten en of het het ook echt waard is.
CalipsoLover schreef:Wauw, netjes! En hoe zit het nu? Hebben jullie een draad laten plaatsen of dragen jullie de laatste beugel nog?
De ortho rekende bij mij idd maar iets van een 8 à 9 stappen, héél veel werk is er namelijk niet, het is vooral die spleet en terug mijn tanden iets meer naar achter zetten. Ik heb vandaag al een 3D scan laten maken van mijn onderste tanden om een nieuwe draad te plaatsen. 22 maart zou ik dan moeten laten weten of ik ermee start of niet.
Neverland schreef:Geen stokbrood of appels? Ik eet dat gewoon met spalk.![]()
Ik heb dus beide, nacht beugel en spalk. Ben wel blij met de nacht beugel. Ik merk als ik 's avonds mijn beugel in doe dat die behoorlijk strak staat en niet perfect past zeg maar. In de ochtend zit het dan wel weer goed. Dus voor mij een teken om vooral niet zonder nacht beugel verder te gaan.