Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:14

Diabetes type 1 is een overreactie van het immuunsysteem, net als MS.
Dat kan een resultaat zijn van een enting, echter kunnen de veel ziekten dat ook als bijwerking hebben.
Influenza kan ook MS of diabetes triggeren. Dat maakt het tevens ook lastig, want als een kind na het doormaken van een kinderziekte diabetes krijgt had diegene juist wellicht gezegd: had ik maar ingeent.

Iemand guillaine barre heeft na een griepenting zal spijt hebben van de enting omgekeerd zal degene die dat oploopt door griep wellicht volgend jaar toch zijn griepenting halen.

Het is allemaal kansberekening zonder garanties.

Edit: typos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:23

https://www.merck.com/product/usa/pi_ci ... _ii_pi.pdf

Afbeelding

We kunnen in het vervolg beter al die bijsluiters van de fabrikant weggooien, net als het RIVM doet, want ze staan vol onzinnige toevalligheden.
Scheelt weer papier en bomen kappen.

Oja, mocht je het RIVM vragen hoe dat nou zit met het MMRII vaccin en ons vaxpro vaccin, dan zeggen ze doodleuk dat het niet hetzelfde is.
Maar dat is flink gelogen. Dat viel me behoorlijk tegen, dat zo'n instantie over zoiets niet eerlijk is.

Afbeelding

Dus vanaf die leugen neem ik het RIVM niet meer serieus.
Als jullie dat wel doen moet je het zelf weten.
1 kind met diabetes is voor mij al 1 teveel.
En daarbij moet ikzelf de extra kosten die ze medisch maakt betalen (al eerder in dit topic gezegd).
Geen maatschappij die haar daarmee opvangt, dan is de collectiviteit en het verantwoordingsgevoel ineens heel ver te zoeken.... Nee
Dan krijgt je gesprekken zoals van het aangereden kind naar je hoofd gegooid. Want het komt daar niet door.
Dan zijn we toch uitgepraat??
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-19 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:26

Volgens mij zie je niet dat ik echt wel geloof dat een enting diabetes kan triggeren.
Het is echter geen garantie dat een kind het dan zonder enting dan niet alsnog opgelopen zou hebben.
Mijn broer is daar een voorbeeldje van. Die zit levenslang met een autoimmuunziekte danzij een griepje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:28

Het was niet specifiek tegen jou bedoelt Sizzle.
Meer tegen reacties zoals die van Drifter.

(Btw, kind van mijn zus heeft ook diabetes hè. Zus net als ik ook niet BMR gevaccineerd dus haar en mijn kind waren de eerste generatie die het ingespoten kregen. Beetje veel toeval)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:33

1 kind slachtoffer van een onnodige kinderziekte is er ook 1 te veel. Neem jij die verantwoordelijkheid?

Sizle: Dat is inderdaad zo.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:34

Mogelijk, hoe vervelend ook, was het dan toch in aanleg aanwezig en hadden ze het vroeg of laat sowieso gekregen.. :(:)
Maar, hoezo krijg je niet veel vergoed?
We betalen allemaal zorgverzekering.. de 1 gebruikt meer uit deze pot en de ander.
In die zin draait de maatschappij daar dus wel voorop.
Ik mag ook hopen dat je bij je belastingaangifte 1 en ander opgeeft?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 11-02-19 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:34

Er staat me trouwens iets van bij dat het doormaken van rode hond ook een verhoogde kans op diabetes type 1 geeft.
Soort van uit 2 kwaden het beste kiezen als je weet dat je genetisch een goede kans maakt.
Had je vader trouwens ook niet diabetes Repelsteel? Dacht me zoiets te herinneren.

Een vriendin van mij had het al toen ze net zuigeling af was, dat moet ook een hel geweest zijn voor haar ouders.
Helaas heeft haar zoontje het nu ook ontwikeld op 4 jarige leeftijd.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:37

Kelly_ann schreef:
Stel, je puber wil gaan backpacken in Zuid-Afrika. Zuid-Amerika of Azië.

Wat doe of adviseer je dan als ouder?

Ja of India :+

En wat doen ouders zelf, als ze naar dat soort landen gaan... :oo

Ik zit dagelijks in de monden van paarden, en mijn tetanus injectie was al meer dan 10 jaar geleden, toch maar even een nieuwe gehaald. Dan maar autistisch.

Voor elke ziekte die je níet in je kindje laat spuiten zou je eigenlijk verplicht even een filmpje moeten opzoeken met hoe akelig het kan aflopen; tetanus, polio etc.

Of ja dat zijn acteurs natuurlijk, ingehuurd door big pharma....
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 11-02-19 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:39

Anoniem schreef:
Het is natuurlijk heel simpel te zeggen dat diabetes geen bijwerking kan zijn van de BMR want...Het is niet wetenschappelijk aangetoond bij diabetespatiënten nadat ze diabetes hebben gekregen.
Correct.

Anoniem schreef:
Diabetes is erfelijk
Correct.

Anoniem schreef:
Diabetes staat in de bijsluiter als bijwerking
Niet correct, of in ieder geval, ik kan het niet vinden.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... ionals.PDF
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 202018.pdf

Anoniem schreef:
Dan kun je dus alles wel gaan wegstrepen uit de bijwerkingenlijst.
Tenzij je me een bijsluiter kunt voorleggen waar diabetes wel instaat, kun je niet stellen dat het is weg gestreept.

Anoniem schreef:
Ouders worden niet op de hoogte gesteld, na diagnose diabetes, dat dit als bijwerking in de bijsluiter van de BMR staat.
Dat is logisch als het niet in de bijsluiter staat.

Anoniem schreef:
RIVM verzwijgt de totale lijst bijwerkingen en herschrijft zijn eigen light bijsluiter versie.
Nogmaals, tenzij jij mij een oude bijsluiter kunt laten zien waar deze bijwerkingen wel in vernoemd zijn is dit speculatie. Bovendien is het ook mogelijk dat ze er na jaren gebruik achter kwamen dat bepaalde bijwerkingen niet voor komen en ze deze dus konden weg strepen.

Anoniem schreef:
Provaxxers eigenen zich het recht toe om, over de vermelding in de bijsluiter van de fabrikant heen (want die melding had er net zo goed niet in hoeven staan maar blijkbaar waren ze deze wel verplicht en niet alle andere scheten die dwars zaten), de ouders en hun geschaadde kind de grond in te trappen en ouders staan uitgeschakeld want de cirkel zal toch niet doorbroken kunnen worden op deze manier.

Ten eerste, pro-vaxers eigenen ze zich geen recht toe. Ik heb het recht om jou te vertellen dat ik diabetis niet in de bijsluiter kan vinden. Het hele ouders de grond in trappen is een ongefundeerd beroep op emotie want dat zie ik hir niemand doen.
Daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon de feiten lezen, want het verband tussen diabetis en vaccins is ook tot in der treure onderzocht:
https://www.skepticalraptor.com/skeptic ... h-refuted/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11731639
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa032665
https://www.chop.edu/centers-programs/v ... s-diabetes

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:40

Arabesk schreef:
Kelly_ann schreef:
Stel, je puber wil gaan backpacken in Zuid-Afrika. Zuid-Amerika of Azië.

Wat doe of adviseer je dan als ouder?

Ja of India :+

En wat doen ouders zelf, als ze naar dat soort landen gaan... :oo

Als een puber dat wil neem ik aan dat hij minimaal 16/18+ is en dat hij zelf beslist of ie een vaccinatie wil of niet.
En sommige landen kom je niet eens in zonder goed vaccinatieboekje.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:40

Er zijn verschillende oorzaken van diabetes type 1, ook genetische oorzaak. Vind het dan ook niet toevallig dat het kind van je zus dat ook heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:43

Drifter, in de officiele bijsluiter van Merck staat het er abdoluut bij, dat klopt wat Repelsteeltje zegt :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:44

Arabesk! Op de 1 of andere manier ben ik verbaasd over jou reactie! Stom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:46

dromertje2 schreef:
1 kind slachtoffer van een onnodige kinderziekte is er ook 1 te veel. Neem jij die verantwoordelijkheid?

Zoals ik al zei, mijn kinderen komen voor mij op de eerste plaats.
En het maakt mij niets uit wat wie dan ook daarvan denkt of vindt.

IMJ schreef:
Mogelijk, hoe vervelend ook, was het dan toch in aanleg aanwezig en hadden ze het vroeg of laat sowieso gekregen.. :(:)
We betalen allemaal zorgverzekering.. de 1 gebruikt meer uit deze pot en de ander.

Dat is het gevaar waar je op kunt stuiten, dat je genetisch kwetsbaar bent voor medicatie, wat bij ons bekend is door alle problematische ervaringen daarmee.
Feit is dat ze het niet vroeg of laat kregen, en dat niemand er belang bij heeft om dit verhaal bevestigd te zien behalve de ouders van beschadigde kinderen.
Dus dan kun je het wel vergeten.

Mijn vader kreeg op latere leeftijd type 2 zoals alle ouderen.
Hij kreeg na meerdere TBC vaccinaties, omdat hij vroeger TBC patiënten vervoerde in een bus, wel gewichtsreuma. Nooit aan kunnen tonen of daar een verband tussen was. Daar werd toen ook nog niet bij stilgestaan.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:46

Sizzle schreef:
Drifter, in de officiele bijsluiter van Merck staat het er abdoluut bij, dat klopt wat Repelsteeltje zegt :j

Ja, mijn post editen duurde nogal lang, hond wilde piesen.. dus die had ik gemist.

Maar het Nederlandse vaccin wordt geproduceerd door Sanofi en niet door Merck. Dan zou dus kunnen wijzen op het idee dat het een ander product is of ingredienten mist die het Amerikaanse vaccin wel hebben.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:50

Anoniem schreef:
dromertje2 schreef:

Zoals ik al zei, mijn kinderen komen voor mij op de eerste plaats.
En het maakt mij niets uit wat wie dan ook daarvan denkt of vindt.

IMJ schreef:

Dat is het gevaar waar je op kunt stuiten, dat je genetisch kwetsbaar bent voor medicatie, wat bij ons bekend is door alle problematische ervaringen daarmee.
Feit is dat ze het niet vroeg of laat kregen, en dat niemand er belang bij heeft om dit verhaal bevestigd te zien behalve de ouders van beschadigde kinderen.
Dus dan kun je het wel vergeten.

Mijn vader kreeg op latere leeftijd type 2 zoals alle ouderen.
Hij kreeg na meerdere TBC vaccinaties, omdat hij vroeger TBC patiënten vervoerde in een bus, wel gewichtsreuma. Nooit aan kunnen tonen of daar een verband tussen was. Daar werd toen ook nog niet bij stilgestaan.

Mijn kinderen komen ook op de 1ste plaats. Maar waarom zouden wij wel verantwoordelijkheid voor de mogelijke schade van vaccinatie bij uw kind moeten nemen maar andersom niet? Beetje krom niet?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:00

Ik ga slapen en dit topic ontstippen Voel dat ik me er in begin op te jagen, wat toch niet nuttig is en vooral vechten tegen de bierkaai is.

Slaapwel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:00

dromertje2 schreef:
Mijn kinderen komen ook op de 1ste plaats. Maar waarom zouden wij wel verantwoordelijkheid voor de mogelijke schade van vaccinatie bij uw kind moeten nemen maar andersom niet? Beetje krom niet?

Ik heb er al 1 kapot, jij dan ??

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:02

ik ook, 1 met autisme en ontwikkelingsachterstand. Bij 2de moet ik nog afwachten wat de schade is.

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:05

Wat een gemoddergooi zeg. Respecteer gewoon elkaars keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:07

Hoezo, van autisme is toch bewezen dat het niet kan komen door vaccinatie?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:09

Slaapwel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:14

dromertje2 schreef:
Wat jij geloofd.

Slaapwel

Even serieus,
Ik weet niet meer of je dit nou sarcastisch bedoelt of echt meent?

Dus jij denkt dat je kind autisme en ontwikkelingsachterstand heeft door vaccinatie maar je gaat wel door met vaccineren omdat je banger bent voor de ziektes dan voor de effecten van de vaccins?
Of zit ik er nu compleet naast?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:16

Sizzle schreef:
Diabetes type 1 is een overreactie van het immuunsysteem, net als MS.
Dat kan een resultaat zijn van een enting, echter kunnen de veel ziekten dat ook als bijwerking hebben

Diabetes 1 wordt niet veroorzaakt door vaccinaties.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11731639
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa032665

Dit zijn links die Drifter hier al eerder had neergezet.

Het zou ook niet logisch zijn.
De hele redenering is dat het virus in staat zou zijn om de pancreas te bereiken.
Dat kan mss wel met een virulent 'wild' type, maar ik denk niet dat het kan met de verzwakte virussen van een vaccin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:18

Zo te lezen word inmiddels alles op vaccineren gegooid, autisme, reuma, diabetes , fladderen , narcolepsie . Sommigen zullen er aan gelinkt kunnen worden maar het merendeel niet. Ik vraag me dan ook af of de mensen die niet of zo min mogelijk vaccineren ook een griepprik halen wanneer een werkgever dit graag ziet, of neemt men dan het risico om vaak zeer kwetsbare ouderen op te schepen met een potentieel dodelijke ziekte. Want griep is voor gezonde mensen even twee weken uitzieken maar hoeveel lopen er wel niet even een dag of twee door voor ze zich ziek melden. Ga je je kinderen ook geen tetanusprik geven wanneer ze over de straat schuiven of door een hond of kat worden gebeten??
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-02-19 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt