Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:31

Klopt!
Mannen zijn lastig...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:43

Alweer ruzie met mijn rij-instructrice gehad. Ik moest perse galopperen en wilde niet vanwege hoofdpijn. En dan durft ze ook nog mijn leeftijd erbij te halen als punt om het wel te doen. Ik ben de oudste van de groep met mijn 17 jaar, maar vanbinnen ben ik een 11 jarige. Ik ben uiteindelijk van de pony afgegaan en maar weggegaan om de pony af te zadelen. Eigenlijk wil ik vrijdag niet weer heen. Maar ik moet van mijn moeder.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:00

Safiera schreef:
Bedankt voor de reacties (en pb!) Fijn dat mijn gedachtegang richting HBO-V wel goed lijkt. Ik kreeg laatst de reactie dat ik beter de pedagogische kant op kon (van diegene die met gedragsgestoorde kinderen werkte) Bij hem zou niemand HBO-V hebben (wat mij dan weer raar lijkt). Imo kun je stoornissen niet opvoeden, kort gezegd. Al heten in België begeleiders bij gehandicapten 'opvoedsters', ook als het om allang uitbehandelde volwassenen gaat.

In ieder geval nogmaals bedankt, en ik zal ophouden met offtopic vragen stellen :P

Pedagogiek vind ik dan weer een vreemde tip.
De kans dat je daar komt te werken met pedagogiek is erg klein (sowieso een baan vinden is een hel met pedagogiek, dat daargelaten :') )
Overigens is pedagogiek wel erg belangrijk m.b.t stoornissen, gezien er dan gekeken wordt hoe je het beste ermee om kan gaan in de opvoeding/het onderwijs etc.

Uiteindelijk maakt het vaak allemaal niet zo heel veel uit welk papiertje je hebt geloof ik zo, als je maar de juiste instelling (en/of werkervaring hebt). Dan kom je al een heel eind. :)
Succes met je beslissing in ieder geval (al vermoed ik dat je het al weet, min of meer. ;) )

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:01

vuurneon schreef:
Ook zonder autisme zijn mannen niet altijd makkelijk te peilen en vrouwen zijn schijnbaar ook een mysterie :D

Tell me about it. :')

En verder zoals Vuurneon zegt, gewoon nee zeggen.
Er is niks engs aan, hij overleefd het wel. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:03

Waarom wil je niet galopperen als je hoofdpijn hebt dan?
Het valt mij op dat er hier geregeld ruzie gemaakt wordt met de instructeur, misschien heb ik altijd mazzel gehad maar ik heb echt nog nooit ruzie gemaakt met mijn instructrices. Al zocht ik ze wel zelf uit (oké toen ik heel klein was niet, maar erna wel). Dat scheelt misschien, maar alsnog, ik vind het wel wat apart om eerlijk te zijn, je wil toch iets leren?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:09

Ik viel al haast van die pony af toen ik twee galopsprongen maakte zonder hoofdpijn...
Ik vind de rest van de les wel leuk, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan galopperen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:10

Fennadev schreef:
Ik viel al haast van die pony af toen ik twee galopsprongen maakte zonder hoofdpijn...
Ik vind de rest van de les wel leuk, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan galopperen..

Ah, ik snap wel waarom je wel moest galopperen :)
Kreeg je hoofdpijn omdat je het te spannend vond? Krijg je al privéles? Want hierin extra begeleiding krijgen zodat je je zeker voelt in de galop lijkt mij een goed idee.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:12

Ik sluit mij aan bij Vuurneon. :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:14

Nee, ik had hoofdpijn, omdat ik al een paar dagen met mijn verkoudheid liep te kwakkelen. Bovendien legt de instructrice mij niks uit als ik iets niet snap. Net alsof ik het allemaal al moet weten omdat ik de oudste ben. Ik weet nog steeds niet wat wijken voor het linker/rechterbeen is..
Bovendien vind ik de galop zelf op zich niet heel eng, eerder die snelle draf die ervoor zit. Ik durf nog niet met losse handen over te gaan in galop..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:17

Heb je dat ook al uitgelegd aan je instructrice?

Ik zou jou het liefst gewoon een paar privélessen geven, zodat je kan wennen aan die overgang van draf naar galop.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:18

Daar kreeg ik de tijd niet voor, om uit te leggen waarom ik niet wilde....
Ik zou het liefst een paar keer op een andere pony rijden, maar ja, ik rijd nu al op deze.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:19

Kun je niet voor de les of op een andere dag eens met haar afspreken dat je graag wat wilt bespreken?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:21

ik kan ook niet met elke instructrice overeg hoor. heb nu een erg fijne en heb privelessen dat scheelt ook al heel wat.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:24

Ik denk dat zij tot het soort hoort dat mij nooit volledig zal begrijpen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:26

Fennadev schreef:
Ik denk dat zij tot het soort hoort dat mij nooit volledig zal begrijpen...

Hoe kan ze jou begrijpen, als jij het niet uitlegt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:29

Ze gaf me de kans niet eens om het uit te leggen, dan geef ik nogal gauw op en ontloop haar liever.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:31

Fennadev schreef:
Ze gaf me de kans niet eens om het uit te leggen, dan geef ik nogal gauw op en ontloop haar liever.

Omdat ze op dat moment middenin een les zit en er meer kinderen zijn. Dat kun je beter na de les bespreken of beter: voor of na haar eerste/laatste les. Dus niet tijdens de les zelf.
Misschien kan je moeder een afspraak maken met haar als je dat zelf moeilijk vindt?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:52

- Hoe oud was je toen je een diagnose kreeg?
13

- Waaraan was het te herkennen dat je een vorm van ASS hebt?
ik zat bij de dokter omdat ik niet meer naar school ging en zat in elkaar gedoken en durfde hem niet aan te kijken, praatte langzaam en binnensmonds en kwam heel moeilijk uit me woorden, hij stuurde me diezelfde dag nog door

- Welke vorm heb je?
klassiek

- Waar heb je 'last' van/moeite mee? Waarmee en hoe kunnen anderen jou ondersteunen?

- Wat vind je de kwaliteit van je ASS?
doorzettingsvermogen, ik zet me voor 100% in als dat nou is over een boek waarvan ik houd of over een leerdoel

- Hoe kunnen hulpverleners ASS eerder signaleren in jou ogen?
weet niet wat die vraag betekend

- Wat moet er veranderen in de hulpverlening m.b.t. ASS, maar ook in de kinderopvang/het onderwijs van regulier onderwijs etc?
hulpvragen serieus nemen & eerder opmerken. Ik praatte alleen met een vriendin en met de juf op de basisschool, durfde niets, leerde heel moeilijk en nooit trok er eens iemand aan de bel

- Wat wil je hulpverleners (in opleiding) verder nog meegeven (over je ASS)?
graag een gelijkwaardige behandeling en niet alleen maar ja knikken

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:05

Ik heb ook wel eens ruzie gehad met een instructeur hoor. Al kun je het eigenlijk geen instructeur noemen maar eerder een "ik praat heel veel, maar ik zeg eigenlijk helemaal niks" persoon.

Dat was ook mijn probleem, die man hield er een prachtig praatje omheen over hoe het eruit hoort te zien, maar uitleg over hoe je dat bereikt, ho maar. Ik ging dan maar gewoon vragen hoe ik dingen deed, of waar ik tegenaan liep en hoe dat op te lossen. Tot dat een keer botst. Hij vond me eigenwijs en dat ik een grote mond had. Nou, daar was ik snel klaar mee. Ik betaal voor les, dan wil ik les. Ben nooit meer terug gegaan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:06

Ik ga denk ik gewoon stoppen met paardrijden na deze maand, het was niet aan mij besteed. Ik haat echt dat ik galopperen eng vind. Ik zou willen dat Jannes me weer lesgeeft, met hem kan ik omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:12

Klinkt meer alsof je geen 'klik' hebt met je instructeur eigenlijk, paardrijden is iets wat ik voor de lol doe. Als hij het niet kan uitleggen kun je beter op zoek gaan naar iemand die het wel kan. :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:16

Ik heb ook veel instructrices gehad, heb al zo vaak gehoord dat ik niet luister en niet doe wat ze zeggen terwijl het eigenlijk moet zijn dat ik het moeilijk vind om op te letten en de opdrachten goed uit te voeren

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:19

Ik vind het lastig als ze iets zegt wat ik nog nooit eerder heb gedaan en ik niet kan zien wat ik moet doen door te kijken naar de anderen. Ik durf eigenlijk niks te vragen..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:26

Jeetje wat praten jullie veel zeg :oo kan het even niet bijbenen! hebt erg druk met school en loopt allemaal niet zo lekker -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:40

Ja ik heb asperger dus voor mij is het iets makkelijker dan met autisme. Maar mijn opdracht is nu ook heel simpel, houd [naam] op de hoefslag.. in de praktijk is het een stuk lastiger. :P