30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:51

@ Bzoem: vanaf dag vier mindert de pijn enorm. Nu ben ik nog elke dag wel ergens een tikkeltje stijf, maar dat valt me al niet meer op :) Gewoon doorzetten, want eens je aan het trainen bent (op dag 2 en 3) wordt de pijn beter

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:52

-O- Oh bummer. Ben aan t rode-loperen. Waarom nu -O- . Nja, vanavond gewoon stug bezig, misschien dat ik er dan juist minder last van heb :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:53

Ik probeer wel gezond te eten naast het shredden :j Ben nu sinds maandag een halve kilo kwijt. Merk nog niks van de cm hoor, daarvoor ben ik denk ik te kort bezig! Hoewel ik niet kan wachten tot ik resultaat zie :o

Wow dorus, dat is wel motiverend *\o/*

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:03

Wat een resultaten in zo'n korte tijd! Super dames, ga zo door. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:06

Super allemaal!! :D

Ik merk zelf nu op dag 3 dat mn spieren bij mn schouders echt sterker aan t worden zijn al :D

Ik heb net 45 min fysiofitness gehad, ging lekker! Vanmiddag paardrijden en vanavond shredden :).

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:07

Ik ben jaloers op jullie resultaten! Behalve dan het verschil in mijn bovenbenen merk ik nog niet zo heel veel, wel qua uithoudingsvermogen maar afgelopen 3 dagen ook niet meer afgevallen -O- Dus wat dat betreft heb ik even een shred dipje nu -O- Dat wordt straks echt even tandjes op elkaar om door dag 8 te komen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:12

Ik zit er al een tijdje mee dat ik gewoon écht iets wil gaan doen naast het paardrijden. Heb ook al wat inspiratie gehaald uit het boek 'Training van ruiter en paard' van Lammer Haanstra, maar dan de knop omzetten om ook echt wat te gaan doen hè... Toen kwam ik dit topic tegen en als ik eenmaal aan de gang ben gaat het wel, vanmorgen de 2e sessie gedaan. Af en toe even de gewichtjes weg gelegd om het toch vol te kunnen houden, best veel spierpijn en verzuring in de grote borstspier. De cardio gaat heel prima, daar heb ik geen enkele moeite mee terwijl ik dat wel gedacht had.

Heb ook een fitnessbal liggen die nog opgepompt moet worden, kan ik daar mooi nog wat balans en fijne motoriek oefeningen gaan doen! Paard is aan het opbouwen na een blessure, kan ik daar mooi op inhaken en straks met een fitter lichaam en meer zelfcontrole weer opstappen, is een goeie motivatie! Dus voor mij geen meetlinten of weegschalen, dat vind ik minder interessant.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:12

Nieuwsgierig geworden door de berichten van een vriendin op Facebook, ben ik op zoek gegaan naar wat ze nou bedoelde met 30 Days Shred en het klinkt wel allemaal erg interessant! Vorige week nog boodschappen gedaan bij de Aldi en Lidl hier in Duitsland en daar lagen inderdaad allemaal dingen om aan de goede voornemens te werken, maar geen matje of gewichten mee genomen, want daar zou ik dan toch niets mee doen. Nu misschien wel...

Gaat wel erg hard hier in het topic! Heb dus maar de eerste 5 pagina's doorgelezen en de laatste, want de rest van de tijd kan ik beter besteden om aan level 1 te beginnen :P

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:31

De spierpijn valt me alles mee. Voel de achterkant van m'n bovenbenen wel hoor.. En heel licht m'n buikspieren, maar verder gaat het goed :). Vandaag les 2 :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:31

@Tootz: Je moet ook niet iedere dag wegen. Eens in de week geeft pas inzicht in je resultaten! Ik weeg wel bijna dagelijks, maar registreer maar eens in de week. Als je de tussentijdse weegmomenten niet los kan laten dan moet je gewoon niet tussentijds wegen, maar slechts eens in de week.
Overigens kan je menstruatie e.d. ook schommelingen of stagnaties in je gewicht veroorzaken. Daar moet je ook rekening mee houden. En soms kom je gewoon op een plateau. Ik weet dat dat demotiverend is, maar je moet dan toch even de tanden op elkaar en doorzetten en dan merk je dat als je doorzet je gewicht op een gegeven moment ook weer gaat dalen.

@MoonWencke: Ik wil je adviseren om toch nog even de posts van Raponsje door te lezen. Die heeft echt heel veel nuttige informatie en tips!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:32

@Tootz, als aanvulling op Dorus: Bedenk dat spieren meer wegen dan vet ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:36

Winged schreef:
@Tootz, als aanvulling op Dorus: Bedenk dat spieren meer wegen dan vet ;)

Ow ja :o?

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:37

thanks dames :) Ik ga vanavond een meetlint scoren en het dan op die manier bijhouden per 10 dagen oid. aangezien ik zaterdag toch al overmag op level2 en die weegschaal lekker opberg op zolder :+ :P

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:44

Ik ben ook begonnen! Gister kwam ik krap aan tot de 10 minuten, was toen al kapot. Vandaag de hele serie afgemaakt. Ben erg benieuwd naar het resultaat volgende maand :D
Verder let ik wel op mn eten, alle koekjes, snoepjes etc heb ik mn man meegegeven naar het werk (zn collega's waren weer blij met me) zodat ik niet in de verleiding kom. Maar eet verder wel normaal.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:04

Dorus, is dit je eerst week WW?

Ik WW al sinds begin november, ben ondertussen zo'n 5 kg kwijt. Maar merk nu eigenlijk geen verschil door 30 day shred. Ik was ineens 2 kilo zwaarder dan normaal, nu zit ik wel ongeveer weer op het gewicht daarvoor. Ik word wel strakker door 30 day shred :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:20

Dit was inderdaad weer mijn eerste week WW. Op basis van het curusmateriaal dat ik in 2010 heb gekregen dus wel met PP, maar met een iets andere telling qua dagbudget en vrije punten. Wellicht dat ik daarom ook harder ga dan jij? Omdat ik zowel mijn voedingspatroon als mijn bewegingspatroon tegelijkertijd heb aangepast? Daarnaast gaan sommige gewoon veel harder dan anderen, ik vond dat altijd erg deprimerend op de cursus als mijn zusje in een week veel meer kwijt was dan ik ^)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:23

De push ups gingen al beter, heb m'n handen nu verder uit elkaar staan. Op vuisten werkte niet :=
Ik merk het wel of de pijn blijft of dat ik het kan blijven negeren, anders toch naar de muur rennen.

Wat voelt zo'n work out toch lekker! Halverwege kickt echt zo'n Yeaaah gevoel in en dan gaat alles veel beter. Alleen die armspieren van mij zijn dramatisch, moet mezelf echt dwingen om die laatste oefening dat je de gewichten naar voren omhoog tilt en dan zo opzij leunt vol te houden.
En de cooling down is dramatisch, ik ben echt nog nooit zo stijf geweest daar, kom dus noway bij m'n tenen in de buurt en naar de grond buigen lukt ook niet.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:39

Volhouden bzoem! Ik merkte gister bij de cooldown dat ik toch echt een paar centimeter verder kwam dan 7 dagen terug :j En geloof me ik ben echt zo flexibel als een bezemsteel :+

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:40

Guys, ik heb een schop nodig! :(

Eerst maar even wat eten trouwens anders ga ik zometeen down.

Heb 2 bolletjes en 2 stuks fruit op, voor mijn doen weinig =p

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:48

Cindeeh schreef:
Guys, ik heb een schop nodig! :(

Eerst maar even wat eten trouwens anders ga ik zometeen down.

Heb 2 bolletjes en 2 stuks fruit op, voor mijn doen weinig =p

Maar niet te snel na je eten gaan sporten, dat werkt ook niet goed..
Voor daarna *SCHOP* }>

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:52

Nee beetje een crackertje ofzo

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:53

*Geeft Cindeeh een motiverend schopje* Als je het nu doet, ben je over een half uur weer klaar en een stuk energieker! :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:56

Dorus schreef:
@MoonWencke: Ik wil je adviseren om toch nog even de posts van Raponsje door te lezen. Die heeft echt heel veel nuttige informatie en tips!
Bedankt voor de tip! Had haar eerste pagina met posts al wel gelezen, nu de rest er nog even achteraan doen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:02

Oke ik ga nu naar beneden om wat te eten. Daarna aan de bak, I promiss!

Wat voor programma's zijn er allemaal nog meer van Jillian?

-30 day shred
- extreme shed and shred
- ripped in 30
- killer buns & thighs
- Killer abs
- 6 week 6pack
- kickbox fastfix

??
Wil me een beetje verder oriënteren :D

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:11