Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:20

Fijn dat je nieuwe schoenen en outfit zo'n positief effect hadden @lente, en ik word weer vrolijk van het lezen van jouw naam.

@Wendy, zo wat een eind en dat in dit weer, petje af hoor!
@Droomster, volgens mij ga je lekker!
@Danseresje 34.24 met dit weer in Zandvoort, moet je nagaan wat je kunt lopen zonder wind. Goed hoor!
@Lous, wauw dat ziet er mooi uit al die kleurtjes en vrolijke mensen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:22

Bikkels allemaal met dit weer hoor!
Ik geniet even van m'n baaldagen. :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:55

Lente schreef:
Hoe stippelen jullie je route uit? Ik wil mijn rondje steeds groter maken. Googlemaps een idee?

Ik gebruik afstandmeten.nl. Hij klopt niet helemaal met m'n gps, maar dat los ik zelf wel op door iets verder door te lopen of het rondje net iets groter te maken dan ik eigenlijk wil lopen qua km's.

Ik ben ook niet geweest dit weekend. -O- Stond op het punt om te gaan vanmiddag, maar besloten toch over te slaan. Het is zo open hier allemaal (iig begin en eind), je loopt vast in de wind te bikkelen. Het jammere is dat ik een heel drukke week voor de boeg heb, ik hoop dat er een gaatje te vinden is om een rondje te doen. Gelukkig wordt volgend weekend de klok weer verzet! *\o/*

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:01

Net 2x 7 minuutjes gelopen. Ging opzich wel lekker! Ben alleen geneigd naar beneden te kijken, en dan word de duizeligheid erger. Nu ook flink hoofdpijn. Morgen maar weer rustig aan doen. Maar ik heb wel even lekker de benen kunnen strekken! *\o/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:13

Ja zomertijd, heerlijk!!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:43

@Lente: wat leuk dat je zo geniet van je mooie nieuwe schoenen!! ben nog steeds benieuwd welke je hebt gekocht :-)

Oohh die colorrun, die lijkt me gaaf!! ik hoop ook datie naar NL komt!!

Ik heb nu vanaf afgelopen dinsdag niet gelopen :-( morgen maar weer eens in de schoenen een klein rondje doen..hoop dat mijn schenen geen kik geven..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:59

Wilde gister les 8 van Evy gaan lopen, maar heb van 's ochtends 11 tot 's middags 17:30 op m'n benen gestaan dus m'n knieën waren helemaal dik enzo := Dus even overgeslagen. Leek me geen denderend plan.
Morgen weer :)

Waar lopen jullie altijd in? Ik heb zo'n hardloopbroek (zo'n strakke) en voor de mooiere dagen een kort broekje.. En dan meestal een hemdje of shirt en een dun hardloopjackje. Liep altijd in een trui, maar dat vond ik toch niet echt lekker.. Die jasjes zijn gewoon wind en waterdicht. En niet te warm.
En ik heb 1 zo'n Dry Fit shirt van m'n chiropractor gekregen, staat hun logo enzo op. 8-) Is ook fijn want dat neemt zweet wel goed op en blijft wat koeler.

Oh en uiteraard heb ik gewoon goede schoenen. Had zo'n test laten doen in de hardloopwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:00

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:05

Die zijn ook mooi ja! Ik heb ook Saucony's aangehad maar ik had het gevoel daar uit te glijden en in te schuiven. Ik heb overigens dus een verhoging bij mn middenvoet omdat ik licht door mijn enkels zak. Was mooi om te zien op het filmpje :D

Hoe lang doen jullie eigenlijk met je schoenen? De mensen die er dus al een tijd op lopen? Een half jaar? Een jaar? 2?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:11

Ik heb 8 maanden met mijn vorige schoenen gedaan, daar heb ik ruim 1000 km mee gelopen.
Het ligt er aan hoeveel en hoe vaak je loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:13

Okee, dan red ik het hier sowieso met gemak tot aan de damloop mee. Kan waarschijnlijk wel een jaar vooruit dan, zo snel kom ik niet aan de 1000km. klinkt wel super gaaf trouwens!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:46

Gave schoenen Lente!
En chapeau voor diegene die dit weekend toch hebben gelopen. En voor de afstand gebruik ik de app Runkeepet.
Zelf nu net 3 dagen opleiding achter de rug. Morgen weer om half 6 de wekker maar hoop morgenavond weer te kunnen gaan lopen, hangt een beetje af hoe laat ik thuis ben van mijn werk. Paardje heeft ook weer aandacht nodig :j

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:00

Wat een gave schoenen allebei!!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:04

Zoo, ik ben er ook weer! Na 2 weken niet gerend te hebben omdat ik ook geen vaste woonplaats meer had dus was het allemaal erg rommelig, maar sindsdit weekens weer een woonplek, dus de schoenen gaan weer aan! Met die koude wind... Ik was gebleven op les 21, hoeveel lessen zal ik terugzakken om niet in de problemen te komen?
Misschien doe ik die ladies run ook wel! Was daar nog verder iets over afgesproken?, zag iets voorbij komen van met alle bokkers samen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 08:05

Hey,

Ik heb een vraagje.... Ik ben gaan hardlopen om wat kg"s kwijt te raken. Vooral op mijn benen. Nu ben ik al een poosje aan het lopen maar nu merk ik dus dat juist mijn boven benen dikker worden... Logisch je gebruikt je spieren, maar dit was dus juist niet de bedoeling....
Vriendinnetje waarmee ik ben gaan lopen krijgt wel slankere benen. Is mijn looptechniek verkeerd of....?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:14

Mijn ervaring is dat je van hardlopen niet afslankt, althans niet direct. Het vet wordt opgezet in spieren en die wegen meer dan vet. Echter je lijf zal strakker worden. Als je echt alleen maar af wilt vallen dan zul je er wat meer bij doen of volgens mij meer cardiotrainen. (correct me if i'am wrong)

Ik baal hier verschrikkelijk. Ik heb gewoon last van een 1 scheenbeen. Moest het weekend werken en had een dienst waarbij ik moest lopen. Kreeg na een paar uurtjes last van mijn scheenbeen, waar ik de laatste keer met het hardlopen ook last van had. Ben dus al een klein weekje niet wezen lopen, maar hoef dus nu ook niet te beginnen. Weet niet goed wat nu te doen.

Iemand tips? Kan de fysio bijv helpen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:31

Egnie, waarschijnlijk zakken je voeten een paar mm meer in.com normaal, zowel door hardlopen als gewoon lopen.
Dit veroorzaakt irritaties bij je scheenbeen vlies waardoor je dat ontstoken kan krijgen.
Afspraak maken bij een podoloog of hardloopfysiotherapeut, zooltje aan laten maken, aan wennen en daarna weer pijn vrij hardlopen....

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:17

Nou ik heb me net ingeschreven voor de ladiesrun 10KM. Nu kan ik er niet meer onderuit := Helaas waren de addidas shirts al op :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:25

@hunter87: veel mensen vallen inderdaad niet direct af door hardlopen. Als het goed is worden je bovenbenen niet alleen dikker, maar vooral ook steviger, minder slap zeg maar. Ik weet niet hoe lang je hardloopt per keer? Want echt vet verbranden doe je pas op de langere afstanden namelijk. En dan nog is het niet gezegd dat je van hardlopen afvalt. Een combinatie met krachttraining zou kunnen helpen.
Zelf ben ik wel afgevallen (heb volgens mij in geen 8 jaar zo'n mooi lijf gehad als nu) maar ik ken ook veel mensen waarbij dat niet het geval is. Ook mensen die halve marathons lopen e.d.
@egnie: heb je je schoenen gehaald in een winkel waar ze je ook kunnen filmen? Zo ja, dan zou ik eerst eens daarheen gaan.
@seni: twee lessen terug eens proberen?
@lente: ik ben na ruim 900 km (een jaar) eens gaan kijken naar andere schoenen. En nu kan ik ook de overgang rustig maken, omdat ze ook nog niet helemaal op zijn :)
@moonfight: goed bezig! Altijd fijn om naar een doel toe te werken :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:37

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:46

Karin, hoe doe jij de Shred/Ripped combineren met je hardlopen. Ik wil graag de Sherd doen voor de zomer maar om nou op één dag te gaan hardlopen en de sherd doen vind ik een beetje heftig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:49

Dat is wel te doen hoor! Ik ga vanavond opnieuw beginnen met de shred :)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:55

Lente: Ja? Die sherd lijkt me best heftig. Vooral de eerste paar dagen denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:58

Nou het is qua cardio prima vol te houden. Qua spieren is het wel heftig. Ik heb echt drie dagen als een oud omaatje rondgelopen _O-

Ik had vanmorgen zó de neiging om lekker te gaan lopen! De zon schijnt, word er helemaal blij van!! Maar ik heb gisteren ook al gelopen en heb morgen ook in de planning dus maar beter van niet...

Maar het gaat zo lekker op het moment :')