[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:15

Danseresje schreef:
En drink je echt bij beide tussendoortjes 2x 500ml water? Ik zou dat meer gaan spreiden, dat je gedurende de dag 2 liter drinkt en niet 2 momenten op een dag een sloot van 1 liter.

Ik drink meestal ook grote hoeveelheden in een keer op de dagen dat ik werk :) Werkdruk is meestal vrij hoog, dus in de pauzes flink bijtanken :+ Ik drink gemiddeld zo'n 2 á 3 liter per dag.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:29

mijnfjord schreef:
mag ik me hier ook aanmelden?
ik wil ook afvallen, ik wil me weer goed in het vel voelen.
Maar ik kan het maar niet opbrengen om te gaan sporten, en eten kan ik gewoon niet
laten staan het is zo moeilijk. Hoe doen jullie dat toch?

Bij overgebleven resten eten (bijv omdat je vol zit of dat van een gezinslid) moet je niet denken, het moet toch op. Nee, het eten wat niet op kan omdat je vol zit moet in de vuilnisbak of de hond, en die ben jij niet. Dus gewoon denken, ik ben geen kliko.
En het eten wat in de kast staat? Tóch laten staan. Bedenk op dat moment dat je eten niet de baas over jezelf mag laten spelen. :)

sliertje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:32

ooooooooooooow dames, ik heb de vuurdoop gehad wat betreft het J.O. Kookboek. kip tikka masala, een groot succes!!! hahah ego-post hier.
Niet dat het nu een afval recept is, maar gezond is het wel en bovenal was het echt lekker!

Ik heb vanmiddag een zooi boodschappen gehaald, verschillende soorten olie, kokosmelk e.d. Het kassa-meisje keek met een hoofd van "wat ga jij doen??' Die kent alleen kant-en-klare sauzen denk ik :) Het is echt leuk om van scratch je maaltijden te maken. Je moet gewoon je basis spullen voor elkaar hebben en als je het recept volgt, gaat het erg makkelijk.

Zo, straks nog even een uurtje lesgeven en dan met de voeten omhoog. Nou ja, mits er geen baby tussendoor komt :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:51

Klinkt goed sliertje!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:36

Roosch schreef:
Ik hoor dat iedereen weer goed bezig is!

Ik ben vandaag precies een maand bezig en ik hou het verrassend goed vol.

Goed bezig poes! *\o/*

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:40

ah, bedankt alvast voor de reacties! ik wil zo'n 15kg kwijt.
Doen jullie echt aan dieet? of gewoon 3x per dag eten en veel sporten?

Met allemaal verschillende recepten van een dieet lijkt het me wel moeilijk,
heb ik wel eens eerder geprobeerd, maar ik werk in de horeca dus veel onregelmatige
tijden en ook veel overuren dus dan schiet het 'gezond koken' er eigenlijk wel in.

Maar ik deed laatst m'n oude paardrijbroek (van vorig jaar) weer aan en hij wou gewoon niet meer dicht, dus dat was wel echt de druppel, nu moet het gebeuren!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:44

Amaris schreef:
Voor mij weer niet. Ik sport helemaal niks, en ben alleen op mijn voeding gaan letten. Werkt prima. Misschien kan het NOG beter, maar ik ben nou eenmaal een lui ding wat 's avonds alleen nog maar op de bank wilt hangen :D

Haha heel herkenbaar. Kan mezelf gewoon niet toe zetten om 's avonds nog te gaan sporten. Al heel vaak geprobeerd en het mislukt toch steeds weer :') ik fiets wel elke dag (45-60minuten per dag) en verder probeer ik zoveel mogelijk lopend te doen maar that's it :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:54

Vandaag bij me ouders gegeten. Gister zeiden ze nog we eten wel groente met sla en tartaartje! lekkerrr dacht ik en gezond!. Kom ik vandaag aan zegt ze doodleuk.. oja we gaan toch pasta eten ;(

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:55

Samiyah schreef:
Amaris schreef:
Voor mij weer niet. Ik sport helemaal niks, en ben alleen op mijn voeding gaan letten. Werkt prima. Misschien kan het NOG beter, maar ik ben nou eenmaal een lui ding wat 's avonds alleen nog maar op de bank wilt hangen :D

Haha heel herkenbaar. Kan mezelf gewoon niet toe zetten om 's avonds nog te gaan sporten. Al heel vaak geprobeerd en het mislukt toch steeds weer :') ik fiets wel elke dag (45-60minuten per dag) en verder probeer ik zoveel mogelijk lopend te doen maar that's it :P

Met 60minuten fietsen en veel wandelen kom je al een heel eind als je daarbij ook nog op je voeding let!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:57

hannahaapje schreef:
mijnfjord schreef:
mag ik me hier ook aanmelden?
ik wil ook afvallen, ik wil me weer goed in het vel voelen.
Maar ik kan het maar niet opbrengen om te gaan sporten, en eten kan ik gewoon niet
laten staan het is zo moeilijk. Hoe doen jullie dat toch?

Bij overgebleven resten eten (bijv omdat je vol zit of dat van een gezinslid) moet je niet denken, het moet toch op. Nee, het eten wat niet op kan omdat je vol zit moet in de vuilnisbak of de hond, en die ben jij niet. Dus gewoon denken, ik ben geen kliko.
En het eten wat in de kast staat? Tóch laten staan. Bedenk op dat moment dat je eten niet de baas over jezelf mag laten spelen. :)

Of in de vriezer.. Ik vind het een doodzonde om alles maar weg te gooien en smijt bijna alles aan restjes in de vriezer (als het lekker is hoor, anders niet) ;)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:02

Of de volgende dag gebruiken in een soep of salade!

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 01:09

mijnfjord schreef:
maar ik werk in de horeca dus veel onregelmatige
tijden en ook veel overuren dus dan schiet het 'gezond koken' er eigenlijk wel in.

Ik werk ook in de horeca (bijbaantje in het weekend). Maar wat ik nu doe is thuis eten koken en dit meenemen. Zo heb je toch in de hand wat je tijdens je pauzes kan eten :). En daarnaast helpt bij mij kauwgum heel goed, anders loop ik de hele tijd kleine dingetjes in mijn mond te duwen als ik langs loop!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:47

M'n moeder heeft gisteren de frituurpan schoon gemaakt en nu is ze allerlei wilde plannen op haar hals aan het halen.
Boterham met een kroket vanmiddag.
Vanavond patat.
Hellup. :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:54

Sterkte hannahaapje :(:)

Tik je moeder op haar vingers en zeg: MA, mijn LIJN :D

Hier werkt het systeem van lijstjes en kcal tellen!
Stond maandag op 94, vanochtend op 92.7.

Hopen dat het werkt voor de komende 12.7 kilo :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:01

Super Mi_Amore!

hannahaapje: Kan je er niet een salade bij maken? Dat je wat patat neemt en daarnaast een lekkere salade?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:09

Het gaat weer de goeie kant op Mi_Amore!. Blijf zo doorgaan. Ik hoop dat dit systeem goed voor je werkt.
Ik was 2,2kg kwijt en nu alweer een aantal dagen niet op de weegschaal gestaan en ik ben gewoon 2,5kg zwaarder. Echt bizar. Ik heb zo'n ontzettend raar lichaam!. Als er iemand Jo-Jo 't ben ik het wel.
En ik heb gewoon een gezond leef en eet patroon en beweeg elke dag wel extra. :?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:15

Mi_Amore. Ik zal het doen. :P
CCCCC. Ik neem vanmiddag één kroket en vanavond één bord. Geen mayonaise, maar curry. Dan moet het goedkomen. :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:17

Ach, een keertje kan best hoor! Geniet ervan!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:18

Fijn zo Mi Amore!

Wij hebben elke vrijdag op het werk friet. Ik eet dan altijd een klein beetje mee. Grote voordeel ervan is, is dat ik altijd zo vol zit dat ik de hele dag geen honger meer heb. S avonds pak ik dan wat rauwe groente en verder heb ik de rest van de dag geen honger. Kwa calorieën zijn dit de beste dagen :P. Kwa vitaminen en verantwoord en zo natuurlijk niet.

Vreemd davina. Niks anders gedaan? Ik ben ook beetje schommelaar hoor. Ligt ook aan het moment van wegen ed.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:30

Hannahaapje, sterkte en vooral, geniet ervan! Ik bedoel, als je het dan toch doet, doe het dan goed ;)

Davina, dat moet enorm frustrerend zijn.. Ik zou zeggen, ga er eens anderhalve week/2 weken niet op en meet jezelf alleen in omvang. Normaal gezien zou je daar wel verandering moeten zien :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:34

@Davina: dat heb ik dus afgelopen week gehad.

Bij mij was de oorzaak OF de groentesoep dagelijk OF te weinig water drinken OF te laat nog iets snoepen.
Of misschien wel alles tegelijk :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:49

Ik denk een combinatie van ;)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:53

Ik ga maar is me omvang meten. Eens kijken of dat werkt. Ik hou jullie wel op de hoogte of me omvang smaller word en me gewicht zwaarder of me omvang net zo hard mee groeit met me gewicht haha.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:55

Ben benieuwd Davina, maar als jij veel beweegt en gezond eet dan verwacht ik niet dat je omvang meegroeit met je gewicht :n

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:58

Ik schommel ook ontzettend in gewicht hoor. Houd ook mijn maten bij en merk het vooral aan mijn kleding. Moest vandaag een gaatje bijmaken in mn riem, dus dat is een goed teken!