Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iets wat me enorm veel moed heeft gekost en iets waarover ik met niemand in mijn omgeving kan praten want iedereen vindt het bullshit. Geloof trouwens ook niet dat er ook maar 1 iemand weet hoe hard ik al heb moeten afzien en wat ik allemaal heb meegemaakt en nog steeds meemaak. Ik heb het nog aan niemand durven vertellen en toen ik zag dat er hier op bokt zo'n topic is (wou er net zelf eentje beginnen over mijn slaapprobleem), besloot ik dus om met een heel bang hartje mij hier aan te melden.
), hartkloppingen, ... Ik heb bijna alle symptomen uit het boekje wat depressie en stress betreft.
) ik me werkelijk voel. Ik kan het niet, mensen vertrouwen (of op dat vlak toch, ik kan hun gewoon maar tot een bepaalde grens dingen toevertrouwen).
Nu heb ik schrik dat als ik hiermee doorga, het allemaal nog veel erger wordt. Je moet praten over dingen die je zo keurig hebt weggestopt al die jaren en het lijkt me zo pijnlijk van dat allemaal boven te halen...
Net hetzeflde met vrienden trouwens, al heb ik bij hun vooral schrik dat ze me gewoon vierkant uitlachen dat ik "hulp zoek bij een zielenknijper". Iedereen in mijn vriendengroep (ik ook hoor, tot paar maanden geleden) heeft daar nogal een uitgesproken mening over.. Mijn vrienden hebben nl ook allemaal geen flauw benul hoe zwaar ik het dagelijks heb.
) en ik krijg ook hulp voor mijn alcoholprobleem. Vanaf maandag gaat mijn citalopram omhoog omdat ik wel erg veel last van dwanggedachten/handelingen heb, dus ik hoop dat ik daar effect van merk. 

En ja je moet wel gewoon doorgaan, niet afzeggen
En niks van mensen om je heen aantrekken, als jij vind dat je t nodig heb er gewoon voor gaan
En het zal wel zwaar zijn inderdaad, maar t helpt je ook 
dus vind je me raar dan pleur je lekker op. ( mijn gedachtegang
) maar dat is ook iets waar ik aan moet werken 
Wel fijn dat ze toch bij jou een uitzondering hebben gemaakt, en het inderdaad wel fijn als je het bij haar dan ook kan afsluiten en niet je verhaal opnieuw moet doen inderdaad.purny schreef:Afgelopen donderdag het laatste gesprek gehad. Nu hoef ik niet meer terug en begint voor mij het werken aan mijzelf zonder hulp. Ik voel me lekker, ben begonnen met lijnen en heb het idee dat ik meer zelfvertrouwen heb gekregen. Nu gaan we ertegen aan!
je mag trots op jezelf zijn

en laat dat nou niet mijn sterkste punt zijn (ja op papier). Dus veel tranen, tranen en nog eens tranen. Uiteindelijk kwam het er dus op neer dat ik angstig ben, angstig om het los te laten. Ben nu al zo angstig dat alles wat ik heb meegemaakt met stukjes naar boven komt. Was daarna wel helemaal op maar heb het gevoel dat het goed gaat komen. Heb vannacht voor het eerst weer eens goed geslapen
leestmee schreef:Ok dank jullie wel allemaal. Ik denk er nog wel even over na.
Volgende week donderdag moet ik weer naar mijn therapeut.
Mijn partner wil evt. bij de sessie aanwezig zijn als een stukje steun voor mij. Ik weet ook niet of ik dat wel wil.