[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:30

Heehoi ik heb een snel vraagje. Ik ga vanavond voor het eerst mijn haren verven.
van donkerblond (beetjr peper en zout kleur) naar middenblond.
Ik las dat dit vaak verkeerd uitpakt? of valt dit wel mee?

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:44

__Leonie schreef:
Heehoi ik heb een snel vraagje. Ik ga vanavond voor het eerst mijn haren verven.
van donkerblond (beetjr peper en zout kleur) naar middenblond.
Ik las dat dit vaak verkeerd uitpakt? of valt dit wel mee?

Dit heb ik ook gedaan ging prima, soms wat rode gloed maar met zilvershampoo zo weer ok.
Shampoo van John Frienda Go blonder licht ook mooi op heb ik gemerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:31

Zo net gedaan, en het is volgens mij wel goed gelukt.
wel indd onder de lamp een iets rode/oranje gloed.
maar morgen even kijken hoe het er in het zonlicht uitziet.
Anders indd aan de zilvershampoo.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:58

__Leonie schreef:
Zo net gedaan, en het is volgens mij wel goed gelukt.
wel indd onder de lamp een iets rode/oranje gloed.
maar morgen even kijken hoe het er in het zonlicht uitziet.
Anders indd aan de zilvershampoo.

* Die van de kruidvat werkt bij mij wel prima, ik mix het met een beetje conditioner en laat het dan even intrekken met een badmuts over mn hoofd terwijl ik iets anders doe.

Door de Victoria Secret Show had ik zin in losse krullen/golven en heb sinds lange, lange tijd mijn vergeten Carmen Softset rollers weer ingedaan en moet zeggen zit aardig goed (op een dag 'oud' dus geen wauw effect maar wel de juiste wave erin :j )

Nu een maand geleden dat mijn blonde haar naar bruin is gegaan en ben nu gewend en super tevreden met de kleur en hoe het is geknipt moest gewoon heel erg wennen na 20 jaar recht en blond, reacties zijn gelukkig ook allemaal positief.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:34

Nou, mijn Syoss lightner zit erin. Volgens mij werkt ie niet goed... :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:54

Desteney_ schreef:

Wat voor haarkleur heb je voor je t er insmeerde en wat wil je bereiken?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:05

Blon_D schreef:
Desteney_ schreef:

Wat voor haarkleur heb je voor je t er insmeerde en wat wil je bereiken?

Neigend naar zwart.. :+ Haarkleur het liefste blond, maar kon ook wel voorspellen dat het dat niet zou worden. Het is nu een stuk lichter en hij gaat er zo uit, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Mijn uitgroei is echt spierwit, omdat dat middenblond/donkerblond was, maar m'n geverfde haar is wel lichter, dat wel, maar hoe licht kan ik er niet uit opmaken. Ik zie het vanzelf wel, haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:22

Iemand hier ervaringen met krultangen? En tips voor een leuk kapsel voor mijn onmogelijke haar?
Laat m'n haar lang groeien (nadat ik t in februari gedoneerd heb, toen was t een heel korte Bob, aan de achterkant zelfs een stukje opgeschoren) en nu is t echt op een nare lengte.
Vanaf een bepaald punt (zeg maar nu de onderste 5cm) begint het namelijk de krullen.
Mijn haar is niet zoals elk ander krullend haar, toen t kort was was t namelijk helemaal stijl. En nu begint er dus langzaam een slag in te komen en over een cm of 15 gaat t krullen :p
Maarrrr nu dus.. Wat moet ik in godsnaam met m'n haar?
T is licht in laagjes geknipt, bruin, en (sinds ik een spiraaltje heb) helaas tegenwoordig een beetje slapjes. Heb wel redelijk veel haar.
Het is nu tot ongeveer op m'n schouders (de langste lagen)..
Wat to do, en zou een beetje krullen maken misschien leuk staan? Niet te erg want dan word ik denk ik een schaapje.

Ohja: handig om te vermelden.. Ik ben echt een noob met kapsels ed, ik kan ook niet zo goed föhnen (dan zie ik er daarna uit alsof ik met m'n vingers in t stopcontact heb gezeten) ik heb wel een stijltang, en wil dus denk ik een krultang lopen (ik kan wel krullen met m'n stijltang maar toch krijg ik die krul niet elke keer even mooi daarmee)

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:44

Ik heb ook dat probleem Zwitsal! Wat doe ik er tegen? Niets... :+ Vaak vind ik het wel grappig dat het zo krult, maar leuk is anders! Ik föhn het vaak (slecht, ik minder al..) En dan is 't stijl, maar na even komen er weer krullen in, vooral als het vochtig is buiten...

Zo eh, het is eruit. Bovenop is het echt mooi lichtblond, en ja, toch oranje.. Niet heel ernstig, ga even kijken hoe het er morgen uit ziet.. Wat kan ik hier nou eigenlijk tegen doen? :+ Zilvershampoo?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:26

Bij mij zit het nu vooral afschuwelijk als ik het even in een staart heb gehad, en de dag na het wassen.
Voor t spiraaltje had ik veeeel meer volume en was t de dag na het wassen juist mooi (de dag zelf had ik dan gewoon TE veel volume). Dus nu is t een beetje slapjes en dus die rare slag erin.. Zo net in die punten weet je wel.. Verschrikkelijk :p

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:45

Klopt, de dag van het wassen zit het 'perfect' maar de dag erna zit het al minder en in een staart/knot komt er een rare slag in..

nou, eerlijk gezegd vind ik dat oranje me nog niet zo heel gek staan.. Erger me alleen aan de bovenkant, dat lichtblonde. Het is gewoon te licht voor mij, dus ik moet iets donkerder. Ga er dus asblond overheen gooien, en wil graag een ander kapsel. Weet niet wat, maar sowieso een stuk korter!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:51

Verbaas me er nog over dat het zo overkomt op de foto. Omgekeerde wereld ofzo.. :+ Bovenop is het dus echt lichtblond en 't word steeds meer oranje. Overigens lijkt het best blond hier.. :+

Afbeelding

Ohja, en een before foto natuurlijk..

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:59

Wooow.. Het ziet er wel heel erg droog uit!
Zou eerst met maskers in de weer gaan voordat je nog meer chemische middelen erin gaat stoppen..
Laatst bijgewerkt door Suus___ op 25-12-12 01:13, in het totaal 1 keer bewerkt

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:03

Er gaat een heel stuk af, don't worry. :))

Moeten dode puntjes vanaf, maar ik ben elke keer te lui (geen zin om geld uit te geven aan m'n haar..) om naar de kapper te gaan. Zit ook al ehh, zo'n halfjaar te bedenken hoe en/of wat ik wil, dus ja het begint aardig dood te worden.. Leuk he, krullen. :))

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:14

Ik maak me niet ongerust hoor, het is jouw haar :D

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:19

Nee, daarom. :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:27

Best wel een flink verschil zeg!!

Zegmaar waar jouw slag erin zit ergens halverwege je haar, dat zit bij mij dus bij de punten, dus die punten/de onderkant springen alle kanten op. Echt vreselijk.
Normaal stijlde ik t dan wel eens voor feestjes, en dan had ik nog volume.
Maar nu stort het dan dus helemaal in elkaar. Echt flauw,hoop dat dat bij trekt als mn lichaam aan dat spiraaltje gewend is. Want stijlen was de makkelijke optie altijd, maar dat is nu ook een stuk minder leuk. En voor echt krullen maken is t nog te kort.
Dilemma!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:29

Bij mij beginnen m'n krullen ook daar.. Soms iets hoger, soms iets lager.. Je bent niet de enige haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:34

Haha jeej :p
Hoe langer mn haar ook is, hoe meer t gaat krullen.. Best apart want je zou denken dat t dan ook steeds zwaarder wordt (wordt t ook :p) en dat t daardoor minder kan krullen.
Ja ik kan echt niet wachten tot t weer lang is. Maar vrees dat ik daar nog wel zeker een jaar over doe.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:37

Nop, was 't maar zo! Hier is mijn haar echt super lang voor mijn doen, maar hier een voorbeeld hoe 't vaak/meestal zit.

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:35

Zwitsal schreef:
Haha jeej :p
Hoe langer mn haar ook is, hoe meer t gaat krullen.. Best apart want je zou denken dat t dan ook steeds zwaarder wordt (wordt t ook :p) en dat t daardoor minder kan krullen.
Ja ik kan echt niet wachten tot t weer lang is. Maar vrees dat ik daar nog wel zeker een jaar over doe.

Dit heb ik ook :j
Dacht dat ik de enige was :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:28

Haha desteny, ik heb echt exact t zelfde haar haha

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:51

Zwitsal schreef:
Haha desteny, ik heb echt exact t zelfde haar haha

Hahaha! Ach joh, op een gegeven moment raak je eraan gewend, dan heb je er wel vrede mee.. :Y)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:52

hahah mijn haar lijkt echt heeel erg op jou haar!! ook die lengte en ik heb ook die kleur.. nou ja, 3 jaar geleden had ik die kleur want ik heb het nu heel blond gehad, en toen middenblond.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:25

Ja het was een soort mix van peper&zout met middenblond.. :P

Maar eh dames, wat moet ik nu doen? Mijn haar is beetje oranje nu, en bovenop (m'n uitgroei) is lichtblond me gele gloed. Nou vind ik dat oranje niet erg, vind het wel leuk.. Maar dat lichtblonde, afschuwelijk.. :') Heel licht kan ik niet hebben, en heel donker kan ik niet hebben.. Bruin wil ik eerlijk gezegd niet, maar ik denk dat als ik er asblond overheen gooi dat er weer zo'n vreselijk kleurverschil in blijft zitten. Gaat binnenkort een groot stuk vanaf (korte warrige bob o.i.d) Dus dan is 't wel wat minder erg dan nu. Maar wat moet ik nu doen? Asblond, en dan m'n lichtblonde stukken wat langer dan de punten, of gewoon lichtbruin? :+