Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

AshleyZoet

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 00:00

@Irene ik heb nu ook les 7 2x gedaan vorige keer kwam het namelijk met bakken uit de lucht en toen heb ik de laatste 3 min ook niet helemaal uit gelopen. Als ik merk dat het niet helemaal soepel gaat de les dan doe ik hem over, ik loop niet super meer op schema maar dat vind ik niet heel erg.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:32

:wave:

Aah een paar mensen bij wie het even niet is gelukt. Maar probeer het weer fris en fruitig op te pakken, wat goed!

Dam tot damloop klinkt ook wel erg leuk! Ik heb gesloten toch nieuwe schoenen te kopen, vandaag of morgen ga ik naar de run2day. :j
Eigenlijk heb ik vandaag rustdag maar heb eigenlijk ook wel zin om nog een lesje te lopen...

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:49

meld zich ook hier!!

Ik ben deze week weer begonnen met hardlopen. Heb springschenen en al 2 jaar niet meer kunnen lopen.
Nu met mijn mooie compressiekousen kan ik eindelijk weer hardlopen! Ik voel mn schenen wel, maar ik denk ook een beetje spierpijn natuurlijk.
Ik bouw heel rustig op, kan pas over een week of 17 een half uurtje hardlopen, maar dat maakt niet uit. Als ik t maar weer kan.
Hopelijk kan ik ooit ook weer rugbyen, maar eerst maar eens kijken of mn benen het vol gaan houden(door te snel en te hard te gaan met rugby heb ik deze blessure opgelopen en daarom nu extra rustig opbouwen)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:08

sandra wat zijn springschenen?

Ik houd het dit weekend nog maar even voor gezien. Nu twee keer gerend en de tweede keer is op woensdag geweest. Daarna ben ik weer voor het eerst met mijn paard een groooote buitenrit gaan maken. Ik geloof dat ik iets goed fout gedaan heb, want de pijn in mijn kuiten wordt niet minder. Ik zou zelfs zeggen dat mijn linkerkuit alleen maar meer pijn doet.
Maandag probeer ik weer te rennen, of ga ik even langs de dokter.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:11

iets heel pijnlijks hahah
http://www.fysiotherapiecentrumudenhout ... ingschenen

hier staat t ongeveer.
Het moet vaak met rust overgaan, maar helaas was dit bij mij niet het geval! ondanks 2 jaar lang niets doen, orthopeed en sportartsbezoeken, werd het nog steeds niets.
Dus nu maar compressiekousen(steunkousen) en moet zeggen, ze doen goed hun best!!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 11:41

LoveJessie schreef:
@Irene ik heb nu ook les 7 2x gedaan vorige keer kwam het namelijk met bakken uit de lucht en toen heb ik de laatste 3 min ook niet helemaal uit gelopen. Als ik merk dat het niet helemaal soepel gaat de les dan doe ik hem over, ik loop niet super meer op schema maar dat vind ik niet heel erg.

Ik blijf toch nog even op schema lopen. Spieren hebben nu 1x heel ver moeten gaan, en dat bouwt heel snel weer af als ik deze ´rustigere´ les over doe. Als het straks echt niet meer gaat kan ik altijd nog even blijven hangen :)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:54

Goeiemiddag :)

Las hier over een paar opgevers voor deze week. Nou ik doe met ze mee! Was zo warm en de afgelopen week zo achterlijk druk geweest op mn werk dat ik helemaal gaar was! Hoop vanavond weer te gaan!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:59

ik ga vanavond weer :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:43

Hier mijn bijleesactie :P

Heino schreef:
Oh sorry, loop met blote voeten in mijn schoenen :D Was niet helemaal duidelijk :D
Zo dat zou ik echt niet kunnen! krijg je geen blaren?

Norton schreef:
Ander vraagje dames welk merk sport-bh hebben jullie. Ik heb flinke cupmaat E en mij bevallen de shockabsorbers heel erg goed. Sorry voor het vroege tijdstip maar ik moet om 7 uur beginnen vandaag.
Ik heb ook een shockabsorber :) ga er binnenkort nog eentje bijhalen want ik ben er erg tevreden mee! :)

Goldie schreef:
Ik kan weer aardig lopen :) Vanavond tape eraf, ben het zat (beetje allergisch voor die zooi :=)... dan dus even aankijken hoe het zonder gaat, maar er zit eindelijk vooruitgang in :Y)
Ik had mijn spullen geshopt bij de decathlon, vond mijn bankrekening een stuk leuker :j
Hoop dat je snel weer lekker kunt hardlopen! bij welke les was jij ookalweer? miss straks lekker samen trainen :) ?

Romanoff schreef:
Ik ben ook een opgever deze week.. echt geen puf gehad om te rennen.
Dat dacht ik ook van de week voor de vorige les, maar ben toch gegaan en dan voelt het toch wel weer goed erna! dus schop jezelf over die drempel heen en gaan!! :D

moonfish13 schreef:
Voor de liefhebber heb ik nog compressietubes van Herzog liggen die 2 keer 10 minuten gedragen zijn.
Het is niet mijn ding, hebben 40 euro gekost.
Misschien heb ik 't ff gemist hoor maar wat zijn compressietubes :) ?

Soleado schreef:
Koop dan eens een paar van Asics bij bijv Scapino, kan voor een paar keer best!
Ben ik 't niet mee eens.... je kunt door hardlopen op verkeerde schoenen al best snel blessures krijgen...

Ik heb vanochtend les 23 gelopen! :D vorige les ging moeizaam, maar deze keer was m'n vriend mee en 't ging super! hij was voor t laatst meegeweest toen ik nog maar net 2 minuutjes kon hardlopen, dus hij was wel trots op me ! :D hihi...
Ik loop normaal in een lange of driekwartbroek, maar vanochtend maar een kort broekje aangedaan, was warm!!
Morgenochtend vertrek ik naar Italië, hardloopschoenen mee want in een aantal accomodaties hebben we fitness.. dus hoop dat ik de motivatie kan vinden om ff een half uurtje op de loopband te springen! wil namelijk niet weer de helft van m'n conditite kwijt zijn na 2½ week Italie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:49

Na 2.5 week ben je echt je conditie niet kwijt :n ik heb 5 weken letterlijk niks gedaan, gewoon echt helemaal niks en qua conditie was ik niet eens echt achteruit gegaan. Alleen een beetje dikker geworden O:)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:54

Nee weet ik maar voel wel dat mijn conditie vrij snel minder word en vind het heerlijk om hard te lopen! :) plus dat je zo ook de vakantiekilootjes een beetje onder controle kunt houden, dus ik ga het toch proberen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:53

Ik heb 4 weken niet gelopen en merk er ook niets van.
Heb zonder enige moeite 6 km gelopen en had wel meer gekund, maar wilde voorzichtig doen.
Mijn rug was net gecorrigeerd dus maar niet meteen 10 km gelopen.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:16

Annetje, klinkt pijnlijk. Even goed laten rusten.

Sandra, welkom!

IK wilde eigenlijk vandaag lopen maar we waren te druk met andere dingen. Onder andere met sportschoenen kopen! Heb bij de run2day mooie nike hardloopschoenen gekocht. Werd er erg fijn geholpen. :j Ben er blij mee! En wil ze eigenlijk meteen testen maar heb net pas gegeten, dus anders wordt het wel erg laat en had eigenlijk een fijn avondje met vriendin gepland. Dan morgenvroeg maar testen. :j

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:53

Het is me toch niet gelukt om te gaan lopen paardje vanmorgen buiten gezet en moest der vanmiddag weer binnen halen aangezien ze helemaal in bunschoten staat is dat niet om de hoek en ouders gingen onverwacht weekendje weg dus moest in het huis van alles regelen en heb dus barstende koppijn gekregen morgen ochtend maar lopen dan eens kijken hoe les 8 van evy me afgaat heb nu les 7 2x gedaan hoe hebben jullie les 8 van evy ervaart? Moest trouwens nog iemand de lessen van evy 0-5km? Dan stuur ik ze morgen even :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:22

@None: Ik doe de lessen inderdaad twee keer ;) Ik wil het rustig opbouwen, want ik heb best wat kilo's overgewicht en een heel gevoelige rug (Hyperlordose en lichte scoliose) En daarbij is mijn conditie ontzettend slecht.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:47

LoveJessie schreef:
Het is me toch niet gelukt om te gaan lopen paardje vanmorgen buiten gezet en moest der vanmiddag weer binnen halen aangezien ze helemaal in bunschoten staat is dat niet om de hoek en ouders gingen onverwacht weekendje weg dus moest in het huis van alles regelen en heb dus barstende koppijn gekregen morgen ochtend maar lopen dan eens kijken hoe les 8 van evy me afgaat heb nu les 7 2x gedaan hoe hebben jullie les 8 van evy ervaart? Moest trouwens nog iemand de lessen van evy 0-5km? Dan stuur ik ze morgen even :)

Hmm les 8 vond ik best makkelijk en saai.

Ik ben nog steeds vergeten om les 11 op mijn mp3 te zetten. Of eigenlijk les 11 t/m 20. Dus ging daarom vandaag maar even kijken hoe ver ik al kon lopen. Ik heb dus les 1 t/m 10 netjes gevolgd. Vandaag even gekeken hoe ver ik was en ik kon met gemak 25 minuten lopen. Tempo: 10km/h. Ben erg tevreden dus :). Ik kon nog wel verder, maar er kwam een pikzwarte lucht aan. Uiteindelijk was dat helemaal geen bui, maar ja, ik had ook geen zin om het risico te lopen heeeeel nat te worden :P.

Maandag weer denk ik. Voel me echt top nu, het ging zo makkelijk, zonder pijntje... :D

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:49

Bijlees actie probeer ik morgen ff even te doen. Vandaag Utregse meidenloop gedaan, net thuis en gedoucht. 10 km in 1,06.32 u. Niet tevreden had sneller gemoeten. Maar met 4500 vrouwen tegelijk lopen is vragen om problemen. Kon in het begin niet in mijn ritme komen, na 5 km stopten de 5 km lopers maar toen had ik me al kapot gelopen op en af stoepjes springen, plotseling moeten remmen en uitwijken. Wel een hele leuke ervaring met al dat publiek

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:51

Hmm jammer Norton dat het niet helemaal ging zoals je verwacht had. Dat lijkt mij inderdaad het nadeel van die grotere lopen, vooral met allemaal vrouwen. Kon je niet van te voren opgeven wat je dacht dat je tijd zou gaan worden, zodat je in verschillende startvakken stond? :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:54

SSDesign schreef:
Hmm jammer Norton dat het niet helemaal ging zoals je verwacht had. Dat lijkt mij inderdaad het nadeel van die grotere lopen, vooral met allemaal vrouwen. Kon je niet van te voren opgeven wat je dacht dat je tijd zou gaan worden, zodat je in verschillende startvakken stond? :)

Nee helaas niet dus we waren met ons groepje al slim geweest om achteraan te starten maar ook dat hielp niet echt. Je gaat dan zoveel mensen passeren. Kleinere loopjes zijn fijner...maar het publiek dat is geweldig!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:57

Norton schreef:
SSDesign schreef:

Nee helaas niet dus we waren met ons groepje al slim geweest om achteraan te starten maar ook dat hielp niet echt. Je gaat dan zoveel mensen passeren. Kleinere loopjes zijn fijner...maar het publiek dat is geweldig!

Ja inderdaad het heeft beide voor en nadelen... :) Er deden toch meer bokkers mee daar?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:58

Volgens mij liep Rapido de 3 km meen ik me te herinneren.........

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:00

Janine1990 schreef:
Dat valt me eerlijk gezegd nog best mee, die kosten!

De dam tot dam loop nog wel gelopen dan? En uitgelopen? :oo

Ik moet nog. :')

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:30

SSDesign schreef:
LoveJessie schreef:

Hmm les 8 vond ik best makkelijk en saai.

Ik ben nog steeds vergeten om les 11 op mijn mp3 te zetten. Of eigenlijk les 11 t/m 20. Dus ging daarom vandaag maar even kijken hoe ver ik al kon lopen. Ik heb dus les 1 t/m 10 netjes gevolgd. Vandaag even gekeken hoe ver ik was en ik kon met gemak 25 minuten lopen. Tempo: 10km/h. Ben erg tevreden dus :). Ik kon nog wel verder, maar er kwam een pikzwarte lucht aan. Uiteindelijk was dat helemaal geen bui, maar ja, ik had ook geen zin om het risico te lopen heeeeel nat te worden :P.

Maandag weer denk ik. Voel me echt top nu, het ging zo makkelijk, zonder pijntje... :D

Zo een bui vind ik heerlijk tijdens het lopen :+

Norton jammer dan het niet helemaal ging zoals gepland!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 00:08

Ik vind een bui ook heerlijk tijdens het lopen, vooral als ik bijna klaar ben :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:26

Even een berichtje vanuit de auto..ik ben op weg naar italië! :D
Ben 19juli weer terug..dus tot die tijd zal ik weinig of niet reageren! Dan weten jullie dat! ;)