Ik ben net terug van de huisarts en heb het weer niet voor elkaar gekregen zelfs niet toen ik begon te huilen ze zegt ja het kan ook langer duren omdat je gewicht er op staat en een scheur in je meniscus of knieband moet ook van zelf genezen
Caresse07
Geplaatst: 03-10-16 12:15
Oeh ja die momenten herken ik wel Siggislief, geen zin hebben om ook maar iets te doen, en zeker geen fysio of zo iets
Balen dat het niet gelukt is Maatje Misschien dan toch maar even een poosje rustig aan doen en hopen dat de HA gelijk heeft en het met rust beter gaat.
MieLo
Geplaatst: 03-10-16 12:16
viel de fysio mee siggislief? ik kan niet wachten tot hij morgen komt
Een scheur in de meniscus kan vanzelf genezen, maar zodra de scheur iets te groot is/ te rafelig is, of op de verkeerde plaats zit gebeurt dat gewoon niet. wat gaf ze aan dat je kon doen? Vind het maar een vreemde opmerking van haar zeg, misschien toch maar wel naar een andere huisarts (al zou je dat maar als second opinion doen). wat geeft zij aan dat er aan de hand is volgens haar? er kunnen alleen dingen uitgesloten worden als er goed beeldmateriaal is gemaakt. ik kan hier gewoon pissig om worden (vooral ook vanuit mijn eigen situatie en frustratie) Voor jou wel ontzettend balen maatje
Ze hebben alleen foto,s gemaakt voorderest niks ik moet nog vier weken fysio doen als het dan nog niet goed gaat krijg ik pas een doorverwijzing naaar de orthopeed of dan krijg pas de mri scan
Ik ben er helemaal klaar mee omdat mijn gevoel zegt dat het iets anders is en dat ze echt een mri scan moet maken
Maar ik kan nu niks meer doen moet maar afwachten ik kan voor mijn gevoel nu niks meer
en dat is dus zo frustrerend dat wachten. foto's is amper is op te zien afgezien van breuken. Erg jammer dat de huisarts je niet geloven en geen doorverwijzing geeft. nu is een mri natuurlijk niet heel goedkoop, maar geeft wel uitsluitsel. Ik heb ook vaak genoeg vanuit frustratie zitten huilen bij de huisarts snap precies hoe je je voelt. "gelukkig" is het maar 4 weken fysio. klinkt raar, maar 4 weken zijn vaak wel zo voorbij. het zure eraan is dat je nu wel veel pijn hebt waardoor die 4 weken weer zo ver weg zijn
Ik loop al jaren met knieproblemen. Wel eens naar de dokter gegaan maar werd weggestuurd met de mededeling dat ik te zwaar was. Eigenlijk hoop ik dat ik nu wel lang blijf lopen dan krijg ik een verwijzing. Wachten is irritant en frustrerend.
gewicht zal wel invloed hebben maar is vaak niet het enige probleem. Zo heeft mijn vader ook wat overgewicht, maar voordat het gewicht een rol kon gaan spelen, waren zijn knie en rugproblemen er ook al. Tuurlijk is wat meer gewicht wat meer belasting op de gewrichten, maar om dat als reden aan te geven vind ik niet juist. Vooral het frustrerende is zo vervelend, je wacht maar en je wacht maar en soms heeft het ook wel echt tijd nodig om te helen, maar op een gegeven moment heb je lang genoeg gewacht
Siggislief
Geplaatst: 03-10-16 14:06
MieLo schreef:
viel de fysio mee siggislief? ik kan niet wachten tot hij morgen komt
Ja het viel mee gelukkig.
Heb vandaag 30 min gefietst, zweet stond weer op de rug. En eigenlijk alle oefeningen gedaan die gedaan moesten worden behalve de 35kg wegdruk oefening.
Heb de Fysio verteld over de vreemde pijn van afgelopen Donderdag, en dat ik er eigenlijk het weekend wel iets van gevoeld heb maar met poses er tussen.
De squad met de bal overgooien tussen door gaan we skippen, en het fietsen word 20min. Waarschijnlijk is de squad de boosdoener dat ik daar zoveel last van heb gekregen.
Heb geen extra oefeningen gekregen, Donderdag krijg ik wel extra Cardio (loopband en/of crosstrainer). En heb ook meteen te horen gekregen als de Fysio afgelopen is, dat ik daarna wel iets moet blijven doen.
Dus 2-3 x per week naar de Sportschool zou een goed idee zijn, ook omdat ik wil afvallen.
hoe toepasselijk... krijg hier een reclame op bokt voor beenprotheses
ik haat dat fietsen zo erg, die fiets zit niet lekker maar je bent weer lekker bezig geweest dus wel goed dat je het aangaf. beter een stapje terug en daarna weer 2 of 3 vooruit sportschool is dan een goeie siggislief, werd mij ook aangeraden door de fysio. sowieso is dat wel fijn, ik ga normaal ook 2-3x per week, merk dat mijn hele conditie er stukken van vooruit gaat (na de 1e operatie stond ik met een halve minuut crosstrainer al te hijgen als een renpaard ) en dat er stiekem wat spieren groter werden. voor afvallen is het ook ideaal omdat je zowel kracht als cardio kunt doen.
Dat is ook wel zuur maatje. zijn er geen oefeningen die je op de bank zou kunnen doen? Ik ga er dinsdag bij de fysio ook naar vragen. de vorige keer stilzitten heeft mij toen 4kg extra opgeleverd (ik ga eten als ik mij verveel en dat in combi met stilzitten werkt niet goed haha)
Ik zit er over na te denken gewoon langs een andere huisarts te gaan, maar is zo iets mogelijk? Ik wil wel graag fotos enzo laten maken, maar ik ben bang dat ik dan veel zelf bij moet betalen buiten mijn verzekering om..
Probeer in ieder geval iets te eten maatje. Pijn is niet fijn. Oef Siggis. Moet er nu even niet aan denken om 35 kilo te drukken. Ik ga denk ik toch terug donderdag. Ben nu al meer als een week aan het smeren met arnica ben nog steeds blauw en het is nog steeds gezwollen. Vind zelf dat er geen verbetering in zit.
Ik ben vandaag naar de orthopedisch chirurg geweest
Kom je aan bij de balie , mag je naar de andere kant van het Z-H voor een foto Dan weer terug naar orthopedie Onderzoek Terug naar rontgen voor een mri afspraak en weer terug naar orthopedie voor een afspraak na de mri
Ben wel aan mijn meters gekomen vandaag
Sowieso wel wat slijtage te zien op de foto , hij vermoed meniscus buitenzijde beschadigd en hij vond mijn knie op zich niet vreselijk onstabiel
Nu volgende week woensdag de mri en de 18 de een vervolgafspraak (Vind Ze aardig vlot moet ik Zeggen
@maatje, Jeetje wat vervelend dat je aangeeft dat je denkt dat het niet goed voelt en er niks gedaan word.
@mieLo, is je fysio al langs geweest? En hoe gaat het qua pijn en bankhangen?
Ik was net aan t sneupen tussen mn foto's en kwam daar nog foto's tegen van mn knie van na de val. Kan ik wel ff met jullie delen Uurtje a 2 nadat t gebeurd was
Zelfde qua tijdstip
2 dagen na t ongeluk. Heb toen dus 2 nachten gewerkt met zon mooi kleurtje
Weekje later was nog alles blauw
Best appart om die foto's terug te zien. Dacht dat ik ze niet meer had.
Zo blauw was mijn knie ook na ik was gevallen nu is dat wel al veel minder maar je ziet het nog wel
Donderdag moet ik naar de fysio en dan gaat mijn moeder ook even mee en dan gaan we met haar overleggen over hoe nu verder , ik snap de huisarts maar het lijkt steeds erger te worden
ze zijn inderdaad erg vlot Sonja, wel fijn! slijtage klinkt ook niet echt fijn, is volgens mij niet heel veel aan te doen. wel irritant dat ze je het hele ziekenhuis door laten lopen, scheelt wel keertje sportschool zeg ik dan maar altijd
Volgens mij is een second opinion wel vergoed in het basispakket, maar ik zou daar dan toch je verzekering even voor bellen classic. je doet het niet voor je lol natuurlijk.
zijn beste blauwe plekken hagelslag! ben nooit zo heel goed in foto's beoordelen (daarom ook docent bio en geen arts ) maar het is wel dikker toch bij je knie? Ik zal zo even vanaf mijn telefoon mijn oorlogswonden showen (zit laptop nu)
De fysio was happy ziet er goed uit, heb ook gelukkig de beenspieren flink aan het werk gezet voor de operatie, waardoor ik nu wel veel kracht heb. Heb zelfs een paar stapjes zonder krukken gedaan, dat was toch wel heel eng Bij mij zit vooral de angst dat het weer pijn kan gaan doen er goed in, al moet ik wel voorzichtig zijn van de fysio. ik wilde volgende week eigenlijk alweer wat les gaan geven, maar dat mag niet van hem Maar ik ben dus wel positief nu. Heb nog wel last, maar dat was ook niet gek zei hij. dus nu weer braaf pootje omhoog en netflix
tadaa! vriendlief verbaasde zich er wel over wat voor apparaten er dan eigenlijk mijn knie in gingen omdat de gaatjes zo klein zijn
hagelslag
Geplaatst: 04-10-16 15:44
Je ziet het ook niet echt heel goed op de foto, maar op de eerste zie je net onder de knie op mijn scheenbeen een deukje. En links daarvan zie je een bult op de buitenkant. De bult is ongeveer waar ik omheiningspaal als eerste geknald is. Dit is een foto na de eerste operatie
En deze is na de 2de operatie... Oftewel was nog in t ziekenhuis toen. Daar hadden ze net de drainage eruit gehaald en mocht ik bijna ma huis.
Oh mieLo dat zijn inderdaad kleine gaatjes. Lijkt haast nog net een milimeter kleiner dan die ik heb
nu zie ik het heel duidelijk ja. grappig dat je bij de 1e operatie gewoon pleisters hebt. ik had toen 2 kruisgaasjes (geen idee hoe ik het anders moet omschrijven) en daar drukverband er om heen. die 2e foto ziet er door die drainpleisters wel wat heftiger uit. maar heb je bij beide geen drukverband gehad of bij de 1e wel?