Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xBibi

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:55

Wat zijn er weinig mensen wezen sporten vandaag! Ik wel hoor! :D

Froukje = Airborn toch? :)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:55

Oh en Esther ik wil natuurlijk ook foto's zien!!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:19

Ik ook niet, heb gewerkt en vanavond gezongen! Als het goed is morgen weer maar ben niet helemaal fit dus even zien..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:35

bibi, jep!
Nancy, gefeliciteerd!
Marije, je lijf wel genoeg rust geven hoor, als je steeds niet fit bent probeert je lijf je toch iets duidelijk te maken blijkbaar.

bllllluhhhhh, niet mijn dag qua sporten. Wel netjes mn rondje gedaan, met de goede aantal reps en gewichten enzo... Maar het ging niet echt lekker, weinig concentratie, geen pit... En de weegschaal was ook niet erg lief voor me... Of de zelfgemaakte tiramisu van afgelopen weekeind zet 3x zo zwaar aan, of tis weer tijd van de maand... Ik ga maar voor tijd van de maand want dat past wel bij mn humeur van vanavond, hihi. Beetje bluh en huilerig enzo, om helemaal niets... Oftuwel, ik wil dat het donderdag of vrijdag is, dan is die onzin weer voorbij :P

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:03

Oh heel irritant froukje!! Dat soort momenten zijn niet echt bevorderend voor je concentratie nee. Wel goed dat je toch bent wezen trainen. Verwen jezelf morgen met een lekkere fruit salade... :D

Had wat leuke tips gelezen mbt afvallen, zal die morgen even posten.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:06

nouja, mn dag verder ging wel lekker, dus ging met goede moed naar de sportschool :P Het ging pas op de sportschool mis...

En ik heb al een bak aardbeien leeg gegeten net :+

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:33

Jeeeeh ik krijg morgen waarscheinlijk eindelijk een gesplitst schema :D! Dat lijkt me een tijdje al erg fijn trainen en nu krijg ik dat vanavond. Ik ben benieuwt wat voor oefeningen ik moet doen en ik heb zelf ook al wat in mijn hoofd. Ik ben trouwens ook wel benieuwt naar de foto's.

En ook heel goed nieuws, maar een ander onderwerp ik ben geslaagd!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 08:41

gefeliciteerd mathilde!!

Oh, missfitness, wow, IMPRESSIVE! Hoe lang heb je moeten trainen om dit resultaat te krijgen?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:26

Super Mathilde, gefeliciteerd!!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:50

Ik heb vandaag ook gesport
Morgen mag ik weer *\o/*

Volgende week helaas ook maar 3 dagen
Hoop na de zomer echt te kunnen opschroeven naar 5 ochtenden

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:53

sorry, niet echt bij kunnen lezen. Ik ben wel heel benieuwd naar je foto's Ester!!! :)

Ik ga weer verder rondjes rennen hier op mn werk, teveel functioneel ruzie aan het maken; is ook een sport toch? ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:27

Lekker bezig Romy :)

Mathilde gefeliciteerd!! Lekker vakantie houden nu dus :)

Ik wil jullie allemaal mijn net gegeten salade aanraden haha. Deze bestaat uit:
2 lepels saladeblokjes met kruiden in olie (pot van ES ah oid)
4 lepels mais
1/3e gensneden rode ui
1/2 paprika rood
stuk komkommer in blokjes
handje walnoten in stukjes
mengen met sla... peper en zout, en je hebt een heeerlijke salade! eventueel nog wat vis erdoor als je dat lekker vind :)

Zelf maak ik zo'n salade als lunch, om de 2 a 3 dagen,

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:37

klinkt goed marije!
Zelf ben ik ook erg fan van tomaat, paprika, mozzarella en rivierkreeftjes als salade :~

BAH! sporten ging echt niet lekker... Vooral buikspieren was een drama... degene die ovuleren heeft uitgevonden mogen ze wat mij betreft kielhalen... Voelt alsof die dingen dr uit worden gescheurt verdorie, en buik voelt 10 keer zo groot als normaal...
Het niet qua gewicht afvallen begint me een beetje te frustreren. Weegschaal was welliswaar vandaag weer wat liever, maar met het sporten wat ik nu doe zou het toch wel fijn zijn als ik ook qua gewicht wat zou afvallen. Hoeft niet hard te gaan, maar toch...
En dan vanavond ook nog een verplichte toets, midden in mn vakantie, die ondanks dattie verplicht is geen enkele consequenties heeft.. Totaal geen zin in en BLUH! En nu zin in slagroom en chocola maar dat heb ik gelukkig niet in huis... _-:(

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:59

Zo ben weer geweest..
Heel veel gewerkt dus ging wat moeizaam..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:17

Ik maak ook regelmatig salade voor tussen de middag! Sla, tomaat, komkommer en een eitje met wat yoghurtdressing, heerlijk! Werd alleen door mijn collega er op aangesproken, dat ik niet zo achterlijk moest doen en dat er niets was om af te vallen.. eehhh dat wil ik ook helemaal niet? Vind het alleen veel lekkerder dan brood, en al helemaal als dat brood uit een zakje komt :=

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:56

en dan nog, what about gezond eten??

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:49

Airborn schreef:
gefeliciteerd mathilde!!

Oh, missfitness, wow, IMPRESSIVE! Hoe lang heb je moeten trainen om dit resultaat te krijgen?

Thanks Airborn!! Ik doe nu 10 jaar aan krachttraining. Trainen volgens een schema, discipline, voeding, voldoende rust en de spieren zodanig trainen dat ze groeien.
Jammer dat het sporten vandaag niet wou. Heb ik ook wel eens hoor, toch proberen de motivatie te vinden, het zijn soms de kleinste details die dan helpen!

Gefeliciteerd Mathilde!! Ik ben benieuwd naar je schema!

Haha Romyv je had het er maar weer druk mee op je werk!

Ziet er lekker uit Marije__!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 19:28

Missfitness ik wil ook nog fotooooo :D

Net lekker gehobbeld en gesprongen <3

Morgen weer naar de sportschool!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 10:02

Ohja, eten, das een goeie, laat ik eens ontbijten!
Marije, mensen zijn gewoon niet wijs, hihi. Salade is lekker én gezond!
Missfitness, wow dan ben je ook al ff bezig! En nouja, bij gebrek aan motivatie ga ik dan maar zonder motivatie, hihi.
Nancy, paardrijden, dat heb ik al zooo lang niet gedaan he... Ik mis het toch wel een beetje..

Hmm, lichte spierpijn in mn triceps, precies lekker zegmaar :D Zit ff te twijfelen of ik vandaag weer ga. Gisteren en eergisteren gesport, beide dagen ging maar matig... En zowiezo morgen surfen, misschien za of zo ook nog.. Twijfels twijfels... Wat zou verstandig zijn? Als ik ga dan is het weer beurt aan mn benen, dus wat dat betreft komt het wel goed uit...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:22

jaaaaa ik wil ook de fotos zien!!!

ahh Aribon dipje hoort er een beetje bij! Hoelang ben je nu bezig? Hoeveel is er al af en hoeveel wil je nog?

Mn vriendinnetje -mijn projectje- is nu in 2,5 week 3,2 kg kwijt. Dus moet uitkijken dat ze niet te hard gaat.. Straks sporten tijdens de lunch, vanaaf een date!! Spannend :D dus even flink mn buik straks trekken zo!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:10

je buik trekken? dat klinkt erhm... fout.... heel fout... :x
ruim 3 kg in 2,5 week is wel heel veel idd! Dan houd je lijf het qua hormonen enzo niet bij en gaat er ook wat mis.

Ben nu sinds eind februari bezig ongeveer, en als ik mn gewicht van vanmorgen (op eigen weegschaal zonder kleren dus) neem, 87,8, dan is er nu ongeveer 3 kg af... Schiet niet op dus! Heb ook al heel ff onder de 87 gezeten, maar dat is er dus alweer bij... Ik wil eigenlijk toch wel onder de 80 kg komen, volgens BMI zou dat nog niet gezond gewicht zijn, maar voor mijn lijf denk ik dat dat een heel gezond streef gewicht is. Maargoed, ik zit nu toch al wel weer week of 6 tussen de 87 en 88,5 te schommelen... Die 3 kg is er opeens heel vlot in 3 week afgegaan, en sinds dien ben ik dus weer stabiel of kom zelfs aan. Qua gewicht dan want qua uiterlijk word ik gestaagd strakker en slanker. Zelfs mn knieën beginnen wat minder fatsig te worden :+

Het weer heeft mn sport dilemma opgelost: had mn sportbroek in de was gedaan, maar tis minder zonnig dan verwacht dus krijg mn broek niet droog voor een uur of 3, en heb geen zin om vanavond door dat noodweer te gaan fietsen :o

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:22

Froukje misschien cardio erbij gaan doen? Jij doet voornamelijk kracht of heb ik dat mis? Misschien helpt het om na krachttraining nog een half uurtje crosstrainer te doen..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:25

Mja, denk dat ik mezelf daar idd maar tot moet gaan dwingen. Probeer dat wel steeds, maar na kracht ben ik het na 15 min cardio als coolingdown meestal wel zat... -O- Toch maar iets vinden waarmee ik mezelf de discipline kan geven om dan toch nog ff door te gaan!

Wel grappig, kreeg van mn moeder al het commetaar dat ik niet heel veel gespierder moest worden want dan vond ze het niet mooi meer... _-:( Moeders.. tis ook nooit goed! :P

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:27

Dat heb ik ook heel veel te horen gekregen
Een half uur cardio om op te warmen
Daarna je krachttraining en daarna nog wat cardio
Schijnt het beste te werken
Veel mensen zeuren tegen mij dat ik te veel sport
Maar ja aan een half uur per dag heb ik niet genoeg
Ik train gauw 2 uur per dag en dat 5 dagen achter elkaar
Alleen in het weekend ga ik niet
Maar goed ik moet ook nog 20 kilo kwijt dus moet er wel aan werken
En met 2 uurtjes per week gaat dat jaaaaaaaren duren en dat wil ik niet
Ik hoop volgend jaar zomer die 20 kilo kwijt te zijben vandaag ook weer geweest
Heerlijk hoor in de ochtend

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:47

owww airborn, dan snap ik dat je een dipje krijgt!!! Ben je bezig onder begeleiding (dieettiste, sportinstructuur oid)?? Val je wel in cm's af?

3 kg in 2,5 is niet heel extreem hoor, eerste dagen is vocht dus gaat het al snel. Je merkt nu dat het met max een kg per week zal gaan en dat is prima volgens mij....

Ik heb idd geleerd dat je pas na 20 min cardio over gaat op vetverbranding, dus misschien dat wat aanpassingen daar je kunnen helpen. Het is altijd een combinatie van dweilen en de kraan dichtdraaien; dus eetpatroon veranderen en sporten. Heb ik ook gedaan en was in 12 weken 10 kg kwijt.

Heb net trouwens op mn vet laten meten.. Eerst digitaal, die hadden ze nieuw dus wouden ze even testen. 15,9%..... Toen de knijper; die viel wat tegen!!! 24,1 terwijl mn doel was rond de 22 te zitten :( Doel verzet naar mn verjaardag (okt..) moet haalbaar zijn toch miss fitness?