[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horses_m

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:17

Whaha ik kan niet eens mijn favoriete jogging broek aan doen hij zakt steeds van me kont af :') Best komisch eigenlijk :')

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:23

Zo ver ben ik nog lang niet. Weet je wat ik zo lastig vind? Visite die langs komt, wat zet je dan op tafel of hoe blijf je er af. Pffffff ik zit momenteel echt even in een dipje. Blijf ook al de hele tijd hangen op dit gewicht. Maar goed nu mijn dieet aangepast met diëtist dus nu moet t goed gaan komen. Nog 10 te gaan....

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:07

ik had het ook niet verwacht aangezien ik maar 5.5 kilo ben afgevallen maarja deze jogging broek was al iets aan grote kant :P
Owja dat is idd wel lastig mij lukt dat redelijk :) Komt vast wel goed blijf er in geloven heb ik ook gedaan en toen ging het weer beter :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:46

Als hier visite komt haal ik nu gewoon druifjes. Of anders iets wat ik zelf wat minder lekker vind ofzo.. en daarna meteen weggooien.. zodat je er niet meer bij kan.. Ik vind het vooral lastig om het tegen iedereen te moeten zeggen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:09

LynnDenise schreef:
Curry is ook echt niet slecht :n kaas is het slechtste wat op een tosti zit :)
Tosti met 30+ kaas is trouwens wel aan te raden :9

Ik weet dat er 2 kampen zijn, de een huivert suiker, de ander huivert vet.
Maar omdat er vooral 1 kant belicht wordt moet ik het soms ook even opnemen :D

Curry zit boordevol suiker, brood ook redelijk, kaas kan ook een van de beste dingen zijn.
En je zit er lang vol van.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:14

Ik ga niet zo ver dat ik ook dingen als kaas en dergelijke schrap :n Hier wordt af en toe gewoon nog een panini met mozzarella, tomaat en pesto gegeten :=

Ben iets meer dan vijf kilo kwijt nu :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 00:54

Voor mij was het nie echt dat de tosti slecht is maar meer dat ik de rest van de dag niets heb gegeten behalve mijn avond eten.

Nu mijn lijst voor morgen:
O: magere yogurt met honing
T: vezelrijk cracker met zuivelspread
M: 3 vezelrijk crackers met zuivelspread
T: vezelrijk cracker met honing
A: wat de pot schaft. In mijn geval patat met mayo en curry, en een rundvlees kroke met mosterd.

:p heb savonds priveles dus word ik afgebeuld. Dan is de patat er zo af :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:38

Vandaag weer dapper mijn kwark met proteïne opgegeten. Maar ik vind het zoooosmerig. Nog 8x te gaan. Vanmiddag lekker een salade en een crêpe van speciaal mix. Hopelijk smaakt dat beter.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:24

Ben sinds vandaag begonnen met Cambridge. Had gisteravond mijn intake.
Heb een soort smaakje voor in het water gekocht zodat je makkelijker het water drinkt. Ik moet veel afvallen, dus het is een keus tussen kwaad en kwaad.
Ben overigens al met Prodimed 15kg kwijt, maar moet nog meer af!

Zijn er hier meer mensen die cambridge doen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:46

Ja er zitten hier volgens mij wel meer mensen die cambridge doen, maar waarom wil je het op die manier kwijt raken? Ben je niet bang voor het jojo effect?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:48

Je hebt het zelf in de hand. Je hebt ook een afbouwfase he, je gaat niet zomaar terug naar normale voeding. Mensen die weer aankomen zijn te snel terug gegaan op normale voeding. Ik lijn al meer dan 10 jaar om op gewicht te komen en ben er nu klaar mee, vandaar deze beslissing.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:50

Oke ik ben altijd erg nieuwsgierig naar de redenen erachter :) vandaar mijn vraag.
Ik moet ook een hoop afvallen, ben er nog lang niet, maar ik zou het niet kunnen met cambridge :n

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:53

Je komt op een gegeven moment op een punt dat je er klaar mee bent. Ik heb al zoveel dingen in mijn leven niet gedaan of met een naar gevoel vanwege mijn overgewicht.
Het is wel heel spannend om te testen of je het echt vol gaat houden. De banaan shake was lekker, althans goed te doen. Ik denk dat als je afval, je motivatie stijgt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:57

Wat fijn dat je dan een manier hebt gevonden om jezelf erbij te helpen!
Ik ken het wel, ik was mijn lichaam en gewicht echt spuugzat. Pas toen ik op dat punt was beland kon ik afvallen :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:03

Welk dieet volg jij?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:04

Ik ben gezonder gaan eten door middel van het advies dat het voedingcentrum geeft :) 1300-1500 kcal per dag, niet te veel en niet te weinig vet en bewuste keuzes maken :D

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:05

joehoe cambridge (not) Heb het een half jaar volgehouden dikke 50kilo kwijt... Nou zodra je stopt vliegt alles er weer aan plus rente!!! Wil je het volbrengen volg dan die zogenoemde afbouwfase erg lang voordat je er helemaal vanaf bent.. Succes!!!!

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:16

LynnDenise schreef:
Ik ben gezonder gaan eten door middel van het advies dat het voedingcentrum geeft :) 1300-1500 kcal per dag, niet te veel en niet te weinig vet en bewuste keuzes maken :D

hoe ziet jouw dagmenu eruit als je die 1300-1500kcal per dag aanhoudt??

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:20

Een gemiddeld dagpatroon:

O: 2 boterhammen met komijnenkaas 20+
T: Appel
L: 2/3 boterhammen (ligt aan het avondeten) met mager beleg
T: Banaan/2 snack a jacks
D: Mager vlees met groente en aardappels/rijst. (maar hooguit 1 grote schep aardappels/rijst)

's avonds eet ik niks meer, maar dat is een bewuste keuze zodat ik al mijn eten nog goed kan verteren voordat ik ga slapen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:21

Ik wens je heel veel succes met je dieet Romeo2007, en respect voor LynnDenise dat je al zo veel bent afgevallen.
Ik hoef maar 10 kilo, en vind dat al moeilijk om te doen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:21

Ik vind het wel knap dat mensen een dieet zoals Cambridge volhouden. Ik zou het zelf niet redden met een paar van die shakes om een dag. Ik heb echt vast voedsel nodig.

Ik ben nu 10kg afgevallen. Ik probeer suikers (chemisch) zoveel mogelijk te vermijden en verder eet ik oa geen zuivel, eieren en gluten ivm intoleranties. Door die intoleranties kan je trouwens ook overgewicht krijgen. Vanavond ga ik pizza maken. Zo eerst even naar de natuurwinkel op pizzabodems te halen voor mezelf. Dat is wel een nadeel als je voor zoveel dingen intolerant bent, je mag zo onwijs veel niet eten.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:23

LynnDenise schreef:
Een gemiddeld dagpatroon:

O: 2 boterhammen met komijnenkaas 20+
T: Appel
L: 2/3 boterhammen (ligt aan het avondeten) met mager beleg
T: Banaan/2 snack a jacks
D: Mager vlees met groente en aardappels/rijst. (maar hooguit 1 grote schep aardappels/rijst)

's avonds eet ik niks meer, maar dat is een bewuste keuze zodat ik al mijn eten nog goed kan verteren voordat ik ga slapen.

Ga je voorbeeld ook eens volgen... Die snack a jacks zijn dat die rijstwafels met smaakjes???, doe je die bij de banaan of is of banaan of die rijstgevallen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:27

Nee is of..

Ik heb niet altijd fruit in huis, probeer sowieso in de ochtend een stuk fruit te nemen, als ik in de middag trek heb ik zoet neem ik 2 snack a jacks (ong 100kcal)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:35

Marjootje: Dank je wel. Hoe wil jij die 10kg af gaan vallen?

Flosje446: Lijkt me inderdaad lastig als je voor alles moet oppassen wat je wel of niet kunt eten in verband met je gezondheid. Je bent dan toch beperkt in je keuze. Klinkt wel lekker pizza!

LynnDenise: Jouw schema ziet er goed uit. Alleen naast de kaas zie ik verder geen zuivel? Of wellicht neem je wat optimel yoghurt toe? Overigens heb ik jaren bij de dieetiste gelopen, dus ben overigens ook bekend met normale voeding. Cambridge is voor een beetje een soort laatste redmiddel.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:38

Nee ik neem weinig zuivel, krijg ik vaak buikpijn van.
In het begin nam ik elke ochtend cruesli balans met een scheutje magere yoghurt, maar ik merkte dat ik daar snel op uitgekeken ben en dat het me meteen tegen ging staan.

Ik drink al sinds 14 januari alleen maar water en thee :=