Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ziviaantje schreef:Ik ben zelf geen roker, nooit gedaan, ik had een vader die kettingroker was, hij heeft 1 maand kunnen genieten van zijn pensioen en viel toen dood neer... als ik het al niet smerig vond was dat wel een reden om te stoppen met rokenMaar... ik heb een schoonzus, 39 jaar, ook kettingroker... heeft nog maar 45 % longinhoud, heeft een scootmobiel omdat ze niet verder dan 10 - 20 meter kan lopen voor ze buitenadem is, haar kind woont niet meer bij haar omdat ze er niet meer voor kan zorgen (komt ook door psychische problemen, maar al had ze die niet had ze ook niet meer voor hem kunnen zorgen, ze woont nu begeleid) en ze ligt nu weer in het ziekenhuis (gemiddelt zo om de 3 - 4 weken wordt ze weer opgenomen omdat ze niet meer kan ademhalen, ligt ze weer aan het infuus met prednison). Eindelijk ziet ze in dat ze toch echt moet stoppen met roken, anders is ze er gewoon over een jaar niet meer... Maar hoe? Ik ben het nu aan het uitzoeken en kom eigleijk terecht bij lasertherapie. Pillen is geen oplossing, naast dat het te duur is kun je er een psychose van krijgen, lijkt me in haar geval helemaal niet slim
Pleisters en kauwgom gaat echt niet helpen bij haar. Heeft iemand ervaring met lasertherapie?
chantalhaf schreef:Zijn jullie trouwens veel aangekomen na het stoppen? Dit hoor ik nl ontzettend vaak dat als je stopt met roken je sneller en meer aankomt!
Citaat:Ja ik ben wel aardig aangekomen, ondanks dat ik alleen de 1e dagen echt meer gegeten heb.
Puur door het vertragen van de stofwisseling ben ik 5 kilo aangekomen
Kaatje schreef:Citaat:Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk nu wel gaan veranderen! Dus moet niet alleen stoppen met roken maar ook veeeel minder gaan eten!
Denk dat dat meer te maken heeft met je stofwisseling, gezond is het niet ,je krijgt toch die vetten en alles binnen
ook al kom je niet aan.
Kaatje schreef:Citaat:Ja ik ben wel aardig aangekomen, ondanks dat ik alleen de 1e dagen echt meer gegeten heb.
Puur door het vertragen van de stofwisseling ben ik 5 kilo aangekomen
Inmiddels ben ik 8 kg aangekomen en vanaf vandaag heb ik besloten dat het moet stoppen ;
die 8 kg moeten er weer af.
Maar ik heb tenminste wel de lol gehad dat ik alles heb opgegeten waar ik zin in had door het nietroken.
ginger18 schreef:Ben vandaag precies 4 maanden gestopt.
Ik ben alleen ontzettend rusteloos.
Thuis kan ik echt geen rust vinden.
Nu vermoed ik dat dat door het stoppen met roken komt.
Hebben meer mensen hier last van?
En ook nog na zo'n tijd?
chantalhaf schreef:Zijn jullie trouwens veel aangekomen na het stoppen? Dit hoor ik nl ontzettend vaak dat als je stopt met roken je sneller en meer aankomt!
shadowflower schreef:chantalhaf schreef:Zijn jullie trouwens veel aangekomen na het stoppen? Dit hoor ik nl ontzettend vaak dat als je stopt met roken je sneller en meer aankomt!
Nee, doordat ik in het algemeen mezelf beter voelde ben ik actiever geworden en gezonder gaan eten. Daarbij ben ik heel veel geminderd met het drinken van alcoholische dranken waardoor mijn buik nu enorm plat is. En tot slot ben ik nu het hardlopen aan het opbouwen dus hopelijk krijg k ook nog een gespierd lichaam
ginger18 schreef:Ben vandaag precies 4 maanden gestopt.
Ik ben alleen ontzettend rusteloos.
Thuis kan ik echt geen rust vinden.
Nu vermoed ik dat dat door het stoppen met roken komt.
Hebben meer mensen hier last van?
En ook nog na zo'n tijd?
chantalhaf schreef:Kaatje schreef:denk dat dat meer te maken heeft met je stofwisseling, gezond is het niet ,je krijgt toch die vetten en alles binnen
ook al kom je niet aan.
Maar zal of kan je stofwisseling niet veranderen door het stoppen met roken? Gezond is het absoluut niet nee! En ga daar ook zeer zeker wat aan doen maar 1 verslaving tegenlijk haha
Quellian schreef:Tegen mij zei de anti-rookmiep dat je aankomt omdat je spijsvertering verandert (je darmen gaan langzamer werken).
Ik heb erg veel last van vastzittend slijm, ben nu 3,5 week gestopt. Hebben jullie dat ook?