Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:21

Ben vandaag precies 4 maanden gestopt.
Ik ben alleen ontzettend rusteloos.
Thuis kan ik echt geen rust vinden.

Nu vermoed ik dat dat door het stoppen met roken komt.
Hebben meer mensen hier last van?
En ook nog na zo'n tijd?

marjan1986

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:27

Ben nu bijna 3 weken gestopt en heb eigenlijk nergens last van! Ja ben niet fit sinds ik gestopt ben met roken..... Constant hoofdpijn en zo nu en dan misselijk... Dat rusteloos heb ik niet last van! Dan ook nog mensen die last hebben van de dingen waar ik last van heb?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:30

ok ok ik ben begonnen! Gister mn laatste sigaretten 'verzopen'! En nu gaan met die banaan. Moet zeggen dat ik mn sigaretje van vanmorgen nog niet gemist heb! Misschien heeft mn lichaam nog niet helemaal door dat het uit is met de nicotine pret :D ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:30

Ziviaantje schreef:
Ik ben zelf geen roker, nooit gedaan, ik had een vader die kettingroker was, hij heeft 1 maand kunnen genieten van zijn pensioen en viel toen dood neer... als ik het al niet smerig vond was dat wel een reden om te stoppen met roken :( Maar... ik heb een schoonzus, 39 jaar, ook kettingroker... heeft nog maar 45 % longinhoud, heeft een scootmobiel omdat ze niet verder dan 10 - 20 meter kan lopen voor ze buitenadem is, haar kind woont niet meer bij haar omdat ze er niet meer voor kan zorgen (komt ook door psychische problemen, maar al had ze die niet had ze ook niet meer voor hem kunnen zorgen, ze woont nu begeleid) en ze ligt nu weer in het ziekenhuis (gemiddelt zo om de 3 - 4 weken wordt ze weer opgenomen omdat ze niet meer kan ademhalen, ligt ze weer aan het infuus met prednison). Eindelijk ziet ze in dat ze toch echt moet stoppen met roken, anders is ze er gewoon over een jaar niet meer... Maar hoe? Ik ben het nu aan het uitzoeken en kom eigleijk terecht bij lasertherapie. Pillen is geen oplossing, naast dat het te duur is kun je er een psychose van krijgen, lijkt me in haar geval helemaal niet slim :o Pleisters en kauwgom gaat echt niet helpen bij haar. Heeft iemand ervaring met lasertherapie?

Ik ben gestopt met behulp van de laser therapie (http://www.prostop.nl)
Echter is dit (helaas) geen wonder middel..anders zou niemand meer roken. ;)
Het belangrijkste is haar EIGEN WIL....zonder dat zal iedere poging mislukken.
Ik herken je verhaal maar al te goed,mijn moeder is 8 jaar geleden overleden aan longkanker,ze had al jaren long problemen en ook COPD door het roken.....en dan toch stug door blijven roken..zuurstof thanks in de kamer,kapje op en een asbak er langs....
Ze had verschillende ''pogingen'' gedaan,ook acupuntuur,medichijnen...maar haar wil was te slap en hield het vaak nog geen 3 dagen vol..

Jou schoonzus moet echt zelf willen stoppen,en niet omdat een ander dat zo graag zou willen...
Je kan tegen haar blijven zeggen hoe slecht het is en dat ze er aan dood zal gaan...maar rokers hebben vaak zo ontzettend groot bord voor hun hoofd dat ze het niet in willen zien..had ik ook,tot dat mijn wil zo sterk was dat ik er voor 100% er voor ging.
De laser heeft voor mijn gevoel de ergste afkik verschijnselen weg genomen...ik kon redelijk normaal functioneren,de 2 x daarvoor dat ik zo was gestopt was echt een HEL...je kan je als niet roker niet voorstellen hoe ellendig je je kan voelen als je geen nicotine meer binnen krijgt....tis haast ondraagelijk.
Heel veel succes met je schoonzus...ik hoop dat ze hier baat bij gaat krijgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:54

Succes chantalhaf!

Ziviaantje, je schoonzus zal het toch zelf moeten doen. Ik ben gestopt geweest toen ik in het ziekenhuis lag (ja, ook longziekte), maar daarna vrolijk weer verder gegaan. Tot nu toe kan ik overigens geen voordelen vinden in het gestopt zijn met roken, want m'n longen doen nog steeds pijn en ik ben nog steeds benauwd, maar dat terzijde.
Als je wilt stoppen, dan werkt alles. En voor hulpmiddelen geldt dat alles werkt zolang je erin gelooft.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:17

Zijn jullie trouwens veel aangekomen na het stoppen? Dit hoor ik nl ontzettend vaak dat als je stopt met roken je sneller en meer aankomt!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:25

Ja ik ben wel aardig aangekomen, ondanks dat ik alleen de 1e dagen echt meer gegeten heb.
Puur door het vertragen van de stofwisseling ben ik 5 kilo aangekomen.

trollenranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:34

Hoi, ik kwam even bij dit topic kijken.
Ik ben sinds 3 weken gestopt na 36 jaar roken.
Ik moet zeggen, de eerste 2 weken waren afzien, agressief!, janken, depressief, mijn hemel, wat een achtbaan van emoties zeg. }:)
En niet eens zozeer van nicotinetekort(pleisters op), maar iets niet meer doen wat al zolang in je dagelijks leefpatroon zit verweven.
Na eerdere halfslachtige pogingen om te stoppen, gaat het nu wel lukken. En waarom?
De wilskracht tussen m'n oren denk ik. Ik raak echt geen sigaret meer aan. Een jeugdvriendin (ook 51 nu) heeft zwaar copd, ik werd zelf steeds benauwder en al een jaar de hele dag maar hoesten. En een zoon van 12 twaalf die het verafschuwt (gelukkig)

En ja, al na 3 weken is het hoesten gestopt, ik kan echt ruimer ademhalen. Wat een verschil, nu al! En geen pleisters meer op.

Op de koelkast hangt een afbeelding van zwarte rooklongen, ernaast een briefje met het aantal sigaretten wat ik al NIET meer gerookt heb. En in de spaarpot zit al 90 Euro. Allemaal stimulans om niet meer te zwichten.
Iedereen veel succes!!!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:49

chantalhaf schreef:
Zijn jullie trouwens veel aangekomen na het stoppen? Dit hoor ik nl ontzettend vaak dat als je stopt met roken je sneller en meer aankomt!

Ik een dikke 12 kilo!
nu 3 jaar later zijn ze er bijna weer af,veel sporten en op letten op mijn eten,
Ik had het er overigens zelf schuld aan...at alles op wat los en vast zat..dat punt zijn ze geloof ik vergeten met de laser behandeling haha

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:42

Dat weerhield mij er altijd van om te stoppen! Het aankomen! Ik weeg al zo'n 10 jaar hetzelfde maar eet ook al 10 jaar ontzettend veel( en dan bedoel ik echt heel veel) met mijn 60kilo en 1.73m is dat bijna niet te geloven voor mensen die mij niet kennen maar ik eet echt alles wat los en vast zit en kom niks aan!

Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk nu wel gaan veranderen! Dus moet niet alleen stoppen met roken maar ook veeeel minder gaan eten! Och als ze daar idd ook laser therapie voor hadden! Haha

Doe het overigens nu zonder hulpmiddelen! Ben er echt klaar mee dus ga ervanuit dat het me op eigen kracht gaat lukken!
Laatst bijgewerkt door chantalhaf op 25-01-12 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:43

Citaat:
Ja ik ben wel aardig aangekomen, ondanks dat ik alleen de 1e dagen echt meer gegeten heb.
Puur door het vertragen van de stofwisseling ben ik 5 kilo aangekomen

Inmiddels ben ik 8 kg aangekomen en vanaf vandaag heb ik besloten dat het moet stoppen ;
die 8 kg moeten er weer af.
Maar ik heb tenminste wel de lol gehad dat ik alles heb opgegeten waar ik zin in had door het nietroken.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:44

Citaat:
Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk nu wel gaan veranderen! Dus moet niet alleen stoppen met roken maar ook veeeel minder gaan eten!

Denk dat dat meer te maken heeft met je stofwisseling, gezond is het niet ,je krijgt toch die vetten en alles binnen
ook al kom je niet aan.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:47

Kaatje schreef:
Citaat:
Dat zal dus hoogstwaarschijnlijk nu wel gaan veranderen! Dus moet niet alleen stoppen met roken maar ook veeeel minder gaan eten!

Denk dat dat meer te maken heeft met je stofwisseling, gezond is het niet ,je krijgt toch die vetten en alles binnen
ook al kom je niet aan.

Maar zal of kan je stofwisseling niet veranderen door het stoppen met roken? Gezond is het absoluut niet nee! En ga daar ook zeer zeker wat aan doen maar 1 verslaving tegenlijk haha

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:51

Ik weet niet of ik ben aangekomen want ik sta nooit op de weegschaal maar ik ben niet dikker geworden.. :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:54

Kaatje schreef:
Citaat:
Puur door het vertragen van de stofwisseling ben ik 5 kilo aangekomen

Inmiddels ben ik 8 kg aangekomen en vanaf vandaag heb ik besloten dat het moet stoppen ;
die 8 kg moeten er weer af.
Maar ik heb tenminste wel de lol gehad dat ik alles heb opgegeten waar ik zin in had door het nietroken.

De 1e paar dagen heb ik ook echt alles wat los en vast zat op gevreten.
Maar die behoefte was na een paar dagen wel over.
Maar ben nu ook bezig met afvallen, want was de afgelopen jaren al langzaam aangekomen en nu wil ik er echt een hoop vanaf hebben.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:08

ginger18 schreef:

En ook nog na zo'n tijd?

Hahah ja dat heb ik ook, zoooo rusteloos! Ik ga nu gewoon een potje bewegen als ik rookdrang heb, twee vliegen in één klap!

Ik stuiter echt door het huis heen. :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:10

chantalhaf schreef:

Nee, doordat ik in het algemeen mezelf beter voelde ben ik actiever geworden en gezonder gaan eten. Daarbij ben ik heel veel geminderd met het drinken van alcoholische dranken waardoor mijn buik nu enorm plat is. En tot slot ben ik nu het hardlopen aan het opbouwen dus hopelijk krijg k ook nog een gespierd lichaam :+

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:02

shadowflower schreef:
chantalhaf schreef:

Nee, doordat ik in het algemeen mezelf beter voelde ben ik actiever geworden en gezonder gaan eten. Daarbij ben ik heel veel geminderd met het drinken van alcoholische dranken waardoor mijn buik nu enorm plat is. En tot slot ben ik nu het hardlopen aan het opbouwen dus hopelijk krijg k ook nog een gespierd lichaam :+

Dat hoop ik dus ook! Ik wil graag gaan hardlopen samen met mn vriend dus hoop dat ik ook wat actiever wordt hahah

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:32

ginger18 schreef:

En ook nog na zo'n tijd?

Ja, ik herken het wel hoor. Rusteloos en op het depressieve af.
Bij mij was het zeker wel omdat ik niet meer rookte... ook b.v. heel slecht slapen is toen begonnen.
Dat wordt allemaal wel weer stabiel hoor, er gaat gewoon tijd overheen.
Ik denk dan maar: je hebt zoveel jaar gerookt, het zal ook veel tijd nodig hebben voordat je alle rommel weer uit je lijf hebt.
En de geestelijke verslaving duurt gewoon langer.
Maar het goede nieuws is dat ook dit allemaal vanzelf over gaat! *\o/*

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:13

chantalhaf schreef:
Kaatje schreef:
denk dat dat meer te maken heeft met je stofwisseling, gezond is het niet ,je krijgt toch die vetten en alles binnen
ook al kom je niet aan.

Maar zal of kan je stofwisseling niet veranderen door het stoppen met roken? Gezond is het absoluut niet nee! En ga daar ook zeer zeker wat aan doen maar 1 verslaving tegenlijk haha

Dat je stofwisseling veranderd na het stoppen met roken is een fabeltje. Je wordt voornamelijk dikker omdat je in plaats van een sigaret meer gaat snoepen.
Stoppen met roken zorgt er juist voor dat je doorbloeding weer beter wordt, dus ook van je organen. Dit zou juist moeten betekenen dat je darmen e.d. beter moeten gaan werken en je dus niet dikker wordt..
Gewoon niet gaan snoepen dus :+
Ik ben nu ruim 5 week gestopt en ben geen kilo aangekomen...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:14

Ik hoop het dat het over gaat.
Slapen is inderdaad ook slecht, ben altijd een slechte slaper geweest, maar als ik eenmaal sliep werd ik niet meer wakker.
Nu word ik echt vaak wakker s'nachts.
Dat heb ik vanaf het begin gehad.
Het rusteloze heb ik pas de laatste tijd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:15

Tegen mij zei de anti-rookmiep dat je aankomt omdat je spijsvertering verandert (je darmen gaan langzamer werken).

Ik heb erg veel last van vastzittend slijm, ben nu 3,5 week gestopt. Hebben jullie dat ook?

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:38

Quellian schreef:
Tegen mij zei de anti-rookmiep dat je aankomt omdat je spijsvertering verandert (je darmen gaan langzamer werken).

Ik heb erg veel last van vastzittend slijm, ben nu 3,5 week gestopt. Hebben jullie dat ook?

Maar het is dus een fabeltje :P

Dat vastzittende slijm heb ik ook gehad. Inmiddels (na 5 week dus) is het zo goed als weg. Maar ik heb echt een tijdje stukken donkerbruine ranzigheid opgehoest :S

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:02

Heb mn kast op mn wer helemaal volgepropt met crackers en rijstwafels :D beter dan snoep hihi. Nu nog van mn andere verslaving afkomen nl REDBULL!!!! :P eerst maar eerst zorgen dat ik helemaal van die sigaretten af ben. Moet zeggen verbaas me er nog over hoe makkelijk ik het heb ( zeg ik die pas 2 dagen gestopt is hahhah)

Dat bruine slijm klinkt niet echt charmant :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 16:06

RedBull *begint te kwijlen*