Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:45

Ja die plak je er overheen indien nodig. wij hebben hier de pleisters van 10x12x12 cm.
Hee dat zou fijn zijn Tootje! Maar idd wel een zorg erbij. Kan ze niet een knopjemet alarm voor om haar hals ? Zou er iets zijn kan ze bellen voor hulp.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 14:14

Kreeg net telefoon ze mag morgen naar huis... hmmmm beetje dubbel gevoel , maar goed ze moet in ieder geval een week beneden slapen.

Hier gaan de suikers op wonderbaarlijke manier super zit steeds rond de 6 a 8 helemaal happy dus.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:17

Wat fijn dat het zo goed gaat!! Kan me je dubbele gevoel wel voorstellen! Is er misschien iemand die een paar dagen bij haar kan blijven slapen?!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:57

Ohhh wat goed maar wat verwarrend.. Heb je of zij zelf al het 1 en ander geregeld?? thuiszorg of iets? je kan dat aangeven he in het ziekenhuis. Ook die kunnen komen checken of alles goed is. brr heel fijn maar wel heel veel zorgjes erbij dus.
Succes en hopenlijk valt t mee allemaal.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:58

Even asociale binnenval

Vanmorgen rond tien uur 4 boterhammen gegeten, ja ik weet het teveel
Daarna stuk gefietst op de hometrainer
Om 12 uur waarde van 17.6 oeps

naar stal geweest en lekker gerommeld
half drie kom ik terug 22!????
beroerd dat ik me voelde

net voor het avondeten 8
toch maaravondeten kip met broccoli even geen aardappels of iets
Ik heb dus vandaag 4 boterhammen op, water en kip met brocoli wel erg weinig :(
vrijdag bloedprikken en hopelijk mag ik over op insuline die tabletten gaan m niet worden

poedersuiker grrrr

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 19:28

jee das niet fijn nee. Je bent dus aan de pillen.. blijkbaar is dat niet genoeg.
Meet je ook nuchter en heb je ontbeten en gelunched? wat heb je gedaan om die 22 naar beneden te krijgen?
Het kan namenlijk zijn dat je te laag komt en dan je lever of bv je spieren suikers gaan vrijmaken als je niet op tijd je eten naar binnewerkt. Daarom is regelmaat zo belangrijk en goede voeding.Ik ben erg benieuwd naar wat ze zeggen vrijdag. Maar je moet juist wel eten hoor.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 20:23

Als mijn suiker te laag is voel ik dat al bij de 4
zal morgenochtend eens meten en voor t slapen

de tabletten kunnen niet op tegen vier broodjes
toen ik
nog spoot voelde ik me een stuk beter
doe mij maar insuline

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:32

Nuchter 11.8 :(

ben benieuwd morgen hbac1 prikken

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 06:55

Hee Tootje, hoe gaat ie met je mams??

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:51

mijn nuchter was 16,8... := Begon gisteravond al met 18 en was echt ontzettend misselijk en had ++ ketonen.
dus het gaat hier niet echt lekker, had gehoopt na een lekkere vakantie weer goede moed te krijgen maar dat lukt helaas niet :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:17

Dat is zeker balen! Maar hoe was je vakantie??

Tootje, ik ben ook heel benieuwd hoe het met je moeder gaat??

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:38

Vakantie was echt heerlijk! lekkere temperaturen van rond de 27 graden en alleen maar zon gehad :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:40

Wat klinkt dat heerlijk!!
Misschien dat je suikers nog wat van slag zijn door het andere ritme/klimaat!?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:29

geen flauw idee, denk dat ik heel erg reageer op stress. Heb erg veel stress van school en zit niet echt lekker in me vel. Op vakantie waren me bloedsuikers stukken beter omdat ik me daar goed kon ontspannen :)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:20

Blijf het apart vinden dat zoveel dingen van alles kunnen beinvloeden

Ik heb vrijdag bloedgeprikt en krijg morgen de uitslag, ben bang dat ik direct moet komen, ben me helemaal dood geschrokken
Ik meet niet meer zo vaak omdat de strips niet vergoed worden als je tabletten hebt dus dan doe ik altijd een paar dagen achter elkaar meten voor een beeld en dan weer een tijdje niet.

Afgelopen dagen dus erachter gekomen dat ik veeeeeel te hoog zit zo rond de 20 en ik voel me dus echt beroerd.
Donderdag bijv ik dacht oke even geen brood maar magere kwark als ontbijt en als lunch ook met wat mandarijntjes erin.
En nog gewoon rond de 17 terwijl ik 1 mg meer tabletten genomen had.
Smiddags naar stal en ja hartstikke slap want je hebt toch koolhydraten nodig.
Einde van de dag eindelijk 6.8 met een hypogevoel daaruit blijkt dus dat ik al veel te lang veel te hoog zit BAH
Ik heb nog insulinepennen liggen en was echt in staat om ze weer te gebruiken, hoe erg ik naalden ook haat dan maar spuiten, ik kan niet eens een keer een pizza eten of ik moet de hele nacht naar de wc om te plassen pffff
Zit dus even in een megadip en heb behoorlijk wat afgehuild wat baal ik man, ik ben vorig jaar door de insuline behoorlijk dikker geworden en ja eigenlijk wil ik dat niet maar ja wat moet ik anders

Heb nu koolhydraatarm brood gekocht maar het is toch van de gekke dat ik bij wijze van mijn hele leven op dieet moet om mijn suikers en de tabletten te laten werken nee dan maar insuline erbij, blijkbaar is mijn honeymoon over en geef ik geen insuline meer af.
Stomme is ze konden vorig jaar niet vinden welk type ik heb, moge nu wel duidelijk zijn hoop ik.

Nu weet ik wel waarom ik zo gestresst ben en kwaad en humeurig, werd laatst zo boos dat er een klit in mijn haar zat mijn god schrok van mezelf
Door al dat geklooi met verschillende medicijnen dit hele jaar kan ik het eigenlijk niet goed accepteren dat ik dit heb en mijn hele leven mee moet leven, eerst spuiten toen rooskleurig aan de pillen dan weer andere pillen ik werd elke keer op een ander spoor gezet wat betreft mijn manier van leven.
heb mezelf behoorlijk afgesloten voor mijn omgeving want ja wie wil er nou een suikerpatient hoe irritant is dat.
Ik accepteer het gewoon nog niet en dus word ik alsmaar onzekerder, ik hoop dat ik morgen groen licht krijg voor insuline heb er zelf om gevraagd in een mailtje naar de dvk want ik zie geen andere oplossing dat geklooi met al die pillen word ik zo kwaad van.

beetje lang zeurverhaal maar misschien herkend iemand mijn gedrag en gedachten
moest even zeuren

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:27

Ik kan me je frustratie héél erg goed voorstellen!! Zou het echt heel erg raar vinden als ze u niet eens zijn met overstappen op insuline spuiten! Mocht dat toch het geval zijn, zou ik als ik jou was eens in een ander ziekenhuis gaan informeren!! Weet van m'n huisarts dat ze in verschillende ziekenhuizen andere methodes aan houden!! Hoop echt voor jou dat je er uit gaat komen! Diabetes is al erg genoeg en als je dan ook nog eens zulke tegenwerking krijgt!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:37

Ik denk inderdaad dat het handig zou zijn om insuline te gaan gebruiken! Want dit gaat ook niet langer zo!
Maar snap het wel hoor, helemaal omdat ze niet wisten welk type je had.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:53

Ze kunnen in mijn bloed niet zien welk type ik heb, symptonen van 1 maar toendertijd spoot ik 10 E levermir en meer niet en op een gegeven moment reageerde ik daar TE goed op.
En dus werd ik een soort proefkonijn
ik ben benieuwd morgen maar als het niet naar mijn zin is dan stap ik op ben het nu wel zat, mijn werk en priveleven leiden er ook onder

Vandaag leef ik of
1 koolhydraatarm broodje met magere filet american
1 glas multifruit
1 banaan
2 koekjes liga evergreen

tis dus niet zo dat ik me volstop met lekkers

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:26

Kijk wel uit, dat de dingen die jij noemt érg vol zijn van koolhydraten!! (dus slecht voor de suikers!)
Behalve nummer 1 uiteraard :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:39

multifruit is erg zoet, net zoveel als cola. En en de koekjes zijn 2 gewone boterhammen, dus erg veel khd dus.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:46

ja ben het wel eens met Kentaro. Kijk voor de gijn s op de etiketten. bv een liga neemt willem als hij erg laag zit. een goed ontbijt,lunch en avondeten is belangrijker dan de tussedoortjes. Je wilde niet meer aankomen ,nou dan zou ik persoonlijk een glas karnemelk of melk nemen en bv een boterham met kipfilet of zo in plaats van die evergreens.Natuurlijk moet je ook iets nemen voordat je echte aktie gaat ondernemen.
Het is ook zo verwarrend en tegestrijdig vaak.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 19:21

Wat lief dat jullie naar mijn moeder vragen.

Ze heeft net bij ons gegeten maar heb haar naar huis gebracht omdat ze erg veel pijn kreeg.

Tja drie gebroken ribben zijn niet ineens aan elkaar gegroeid..

Verder ziet ze er jaren jonger uit nu ze al die medicatie niet meer neemt zo raar , ook had ze last van tintelende vingers dat is weg en kon ze haar tenen niet meer bewegen en sinds gister weer wel dus moet je na gaan wat die medicijnen voor vergif waren.

Nu langzaam aan gaan genezen en veel rust nemen en dat is nog wel eens moeilijk voor haar.

Maar naar omstandigheden gaat het goed.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:29

Wat goed om te horen!!
Net zo goed als dat medicijnen ergens voor kunnen helpen, kunnen ze ook allerlei vervelende bijwerkingen hebben! Ken zelfs mensen die nog naarder zijn van de medicijnen die zij krijgen dan dat zij waren van de klacht waarvoor ze deze krijgen... :P
Hoop dat ze gauw weer helemaal op de been is en dat ze dan niet terug hoeft aan al die rottigheid!?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 01:03

Fijn dat je moeder weer opknapt

ik weet niet meer wat ik wel en niet moet eten
multifruit is uiteraard light, weet het niet perfect maar wel
minder
ik heb tijdje sonja bakker gedaan dus vandaar de evergreens :D
maar als je over de dag kijkt vind ik het nog weinig bij sonja dieet at ik meer.
ben nu wakker van de dorst dus kan niet wachten tot morgen zou bijna smeken om insuline
als ze niks doen stap ik over want ben dat proefkonijngedoe nu wel zat

hoe doen jullie dat insuline en niet aankomen?
door de insuline word je toch dikker zeggen ze
ben met 3 kilo kwijt namelijk :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:23

ik ben in principe niks aangekomen. Maar schijn 1 vd weinigen te zijn.
Maar ik zou als ik jou was goed op verpakkingen kijken naar de koolhydraten.
Zo'n evergreen zit best veel in en als je al hoog zit vlieg je nog een eind omhoog.