[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:19

Absoluut. Je gewicht schommelt behoorlijk (geen kilo's maar je hoeft maar een beetje meer vocht vast te houden en er zit een halve kilo extra aan). En dan is het resultaat natuurlijk 'groter'.
Dus ik zou het op een keer per week houden :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:26

Ik woon alleen dus ik heb geen last van andere etende mensen :D Het is wel moeilijk om na mijn oh zo lekkere shake niks meer te eten.. lukt niet altijd.

Afgelopen zaterdag liep ik met mijn vriend in de stad.. ik had honger maar mocht niks van mezelf. Alle lekkere geuren kwamen voorbij.. buik zei rommel rommel rommel..honger! NEE buik, je krijgt niks!
Zegt vriend ineens : " ooh ja een worst van de Hema , daar heb ik zin in! "
Mijn gezicht op half elf natuurlijk.. want da's niet leuk! Maargoed.. wij naar de Hema
" Wil jij ook? OHNEE dat mag jij niet! Dat is niet goed voor jou! WhahahahaHAHAHAHA " en meneer loopt weg om zijn worst te halen. ik kon hem wel SCHIETEN!

Dus maar even duidelijk gemaakt dat ik het niet erg vind als hij wel eet als ik niet kan eten, maar dat hij die rot opmerkingen voor zich moet houden!

"Nou niet gaan lopen chagrijnen he"
" Bereid je erop voor.. ik zal nog wel vaker chagrijnig zijn over dit soort dingen "

toen was het wel weer goed :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:35

Dat is wel heel gemeen, wiebke!

Ik ben vandaag nog goed bezig, beter dan gisteren iig. Heb al een koekje afgeslagen. :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:37

Ik meld me ook weer even :o
Even een beetje een dipje. Wist zeker dat ik echt afgevallen moest zijn na mijn wintersport omdat alles losser zit en strakker moet, nog geen gram :\

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:40

vind ik ook Safiera ... was er ook niet bepaald blij mee. Goed dat je een koekje hebt afgeslagen!! Daar heb ik over het algemeen geen moeite mee.. maar het snoepen als ik alleen thuis ben is een ramp.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:46

Veel mensen die calorieen tellen :wow:. Daar ga ik echt niet aan beginnen, want als je klaar bent met afvallen, en je gaat weer "gewoon" eten dan zitten de kilo's er zo weer aan! Beste manier is gewoon goed eten, en véél bewegen!

Ik eet wat ik normaal ook eet. Gewoon twee sneetjes volkorenbrood met duopenotti, en smiddags met (jongbelegen) kaas. Tussendoortje is twee plakjes ontbijtkoek en ik eet s'avonds gewoon normaal hoor, geen salades of ander groenvoer :P Ik beweeg nu bijna dagelijks een kwartiertje (ben aan het opbouwen naar een uur) héél intensief en vanochtend stond de weegschaal alweer op -3 kg :D

Oh ja en afgelopen weekend heb ik een nieuwjaarsborrel gehad met lekkere hapjes die ik niet heb laten liggen, en heb ook nog een halve bak Ben en Jerry ijs gegeten. Had verwacht aangekomen te zijn, maar nee het tegenovergestelde! Voor het weekend haal ik ook een bakje chocopinda's en die verdeel ik over het hele weekend. Ik ga echt niet mn lekkere chocopinda's laten staan :P

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:48

Hoi meiden, vandaag lekker thuis :D lange dagen gemaakt op het werk dus al even niet meer gepost en ik was ook een paar dagen ziek :o

Wiebke, dat is inderdaad niet leuk van je vriend, hier maken mijn pa en broertje steeds van die rot opmerkingen...

Safiera, goed van je :D

Knabbelgirl, kan het niet zijn dat je spieren gewoon wat groter zijn na je wintersport en dat je daarom niet bent afgevallen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:56

Gisteren bij een vergadering een schaal koeken, pak maar hoor werd er gezegd.Nee zei ik in hoef niet, ik kan het makkelijk laten staan.Hema worst is heerlijk en bij Atkins mag je die gewoon eten.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:57

Angeliekje schreef:
Veel mensen die calorieen tellen :wow:. Daar ga ik echt niet aan beginnen, want als je klaar bent met afvallen, en je gaat weer "gewoon" eten dan zitten de kilo's er zo weer aan! Beste manier is gewoon goed eten, en véél bewegen!

Ik eet wat ik normaal ook eet. Gewoon twee sneetjes volkorenbrood met duopenotti, en smiddags met (jongbelegen) kaas. Tussendoortje is twee plakjes ontbijtkoek en ik eet s'avonds gewoon normaal hoor, geen salades of ander groenvoer :P Ik beweeg nu bijna dagelijks een kwartiertje (ben aan het opbouwen naar een uur) héél intensief en vanochtend stond de weegschaal alweer op -3 kg :D

Oh ja en afgelopen weekend heb ik een nieuwjaarsborrel gehad met lekkere hapjes die ik niet heb laten liggen, en heb ook nog een halve bak Ben en Jerry ijs gegeten. Had verwacht aangekomen te zijn, maar nee het tegenovergestelde! Voor het weekend haal ik ook een bakje chocopinda's en die verdeel ik over het hele weekend. Ik ga echt niet mn lekkere chocopinda's laten staan :P

Dit vind ik wel erg interessant! wat doe jij aan beweging dan dat je met een kwartiertje per dag zo veel kunt afvallen?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:03

pluisje88: Mijn plan was ook minder snoepen en meer bewegen. Ben zware chocoladeverslaafde en at elke dag wel chocola :o Ben nu daarvan aan het afkicken (gaat me goed af nog!),en eet nu alleen in het weekend een beetje chocolade (de chocopinda's). Ben nu bezig met Zumba gewoon thuis voor de buis. Met Zumba kán je 1000 kcal in een uur verbranden (als je het goed doet). Ik doe dan wel de Cardio als eerste zodat er nog niet veel spieropbouw komt. Ik ga het dan ook afwisselen met de Wii, maar daar verbrand je minder mee heb ik wel in de gaten. Zumba is zwaar, maar ik voel me heel fijn als ik ermee klaar ben, én het heeft zeker effect op me.

Oh ja en ben pas een week, anderhalve week bezig. Het is nu dus puur vocht wat ik kwijt ben. Het is nog geen vetverlies ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:11

Natje_Spirit schreef:
Knabbelgirl, kan het niet zijn dat je spieren gewoon wat groter zijn na je wintersport en dat je daarom niet bent afgevallen?

Spierpercentage was gelijk toen :j maar vandaag 0.1% hoger :')
MAAR: Er is wel in 3 dagen 1.1 kilo vanaf := niks raars gedaan
Vetpercentage was toen gelijk, nu 1.3% lager en vochtpercentage is 1% hoger dan normaal

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:25

Angeliekje schreef:
pluisje88: Mijn plan was ook minder snoepen en meer bewegen. Ben zware chocoladeverslaafde en at elke dag wel chocola :o Ben nu daarvan aan het afkicken (gaat me goed af nog!),en eet nu alleen in het weekend een beetje chocolade (de chocopinda's). Ben nu bezig met Zumba gewoon thuis voor de buis. Met Zumba kán je 1000 kcal in een uur verbranden (als je het goed doet). Ik doe dan wel de Cardio als eerste zodat er nog niet veel spieropbouw komt. Ik ga het dan ook afwisselen met de Wii, maar daar verbrand je minder mee heb ik wel in de gaten. Zumba is zwaar, maar ik voel me heel fijn als ik ermee klaar ben, én het heeft zeker effect op me.

Oh ja en ben pas een week, anderhalve week bezig. Het is nu dus puur vocht wat ik kwijt ben. Het is nog geen vetverlies ;)

Zumba thuis ? *D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:40

Ja dvd-tje :D Ik doe het liever alleen dan in een sportschool :P Het heet Zumba Cardio Party waar ik mee bezig ben. Daarnaast heb ik ook de Sculpt & Tone (met Zumba sticks).

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:41

Oh relaxed, idee'tje bijgekomen :):)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:42

Ik heb die zumba dvd ook thuis. Ik doe op donderdagavond zumba in de sportschool. 1 uur.

dus met elke dag een kwartiertje zumba val jij zo makkelijk af?

Ik vind zelf hardlopen ook lekker maar niet met dit weer. Vandaar dat ik nu een beetje te weinig sport vind ik zelf

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:42

Ik ben trots op mezelf :D Net een lekker stuk appeltaart afgeslagen :P

Ben ook trots op jullie, goed bezig!!

Gisteren:
O: Activia, Cocos
T: 1 sinaasappel
L: 3 rijstewafels met kaas en 1 kiwi
T: 2 plakjes ontbijtkoek
A: Knorr, Turkse Durum (heb me ingehouden)
T: paar kopen thee
Totaal: 1280

Vandaag:
O: Activia, Cocos
T: 1 sinaasappel
L: 2 volk. bh. 1 x ei en 1 x slankie 20+ smeerkaas en 1 glas optimel
T: Eierkoek
A: 1,5 tosti (ham + 30+ kaas)
T: weet ik nog niet, ga om 19.00 naar de sportschool, dus weet niet hoe laat ik thuis ben, wil eigenlijk na 20.00 niet meer eten.
Totaal: 1182

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:46

Kan hem alleen niet vinden .. :n
Zag trouwens in mijn zoektocht ook dat je er 1 voor de wii heb :)
Heeft iemand deze versie ?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:49

pluisje88 schreef:
Ik heb die zumba dvd ook thuis. Ik doe op donderdagavond zumba in de sportschool. 1 uur.

dus met elke dag een kwartiertje zumba val jij zo makkelijk af?

Ik vind zelf hardlopen ook lekker maar niet met dit weer. Vandaar dat ik nu een beetje te weinig sport vind ik zelf

Is vocht he wat ik nu vooral kwijt ben ;) Het echte vet moet er nog vanaf. Zumba ben ik nu aan het opbouwen. Ik begon met 10 min, nu zit ik op 15 min (ik heb een erg slechte conditie...) en zo breid ik het uit naar 50 min dacht ik dat die dvd duurt. Ik probeer dit dagelijks te doen, maar er komt soms wel eens wat tussen waardoor ik dan net een keertje niet kan. Dus doe het niet elke dag!

Ik heb vorig jaar ook Zumba gedaan een aantal maanden (van januari tot maart/april), en was 6 kilo daardoor kwijt! Maar nu moet ik het bijhouden en niet meer ermee stoppen!!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:53

xNathaliee schreef:
Kan hem alleen niet vinden .. :n
Zag trouwens in mijn zoektocht ook dat je er 1 voor de wii heb :)
Heeft iemand deze versie ?

Zumba voor de Wii komt er inderdaad aan. Zit er ook al een tijdje op te wachten :P Ben een echte Zumba verslaafde :D

Hier zit de Cardio Party ook tussen (wel leuk pakket trouwens :P ):
http://www.bol.com/nl/p/dvd/zumba-fitne ... escription

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:57

Zo ik laat ook even weer wat van me horen.

Ben nu +/- 0.5 kg kwijt :)
Heb in het weekend wel gezondigd }> (zaterdag gewokt en zondag patat gegeten :=)

Maar vanaf nu hou ik me weer streng aan mijn dieet (ook in t weekend).

Heb gisteren 8 km hardgelopen :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:07

weet je wat ik zo k*t vind aan al dat water drinken :+ Ik moet 's nachts 2x mijn bed uit om te plassen :') Mijn blaas staat echt extreem gevoelig momenteel, amai!

O: 30gr cornflakes met glas magere melk
T: 1 banaan jammie :D
M: 2 sneetjes bruin brood met schel kaas en 1tje met schelletje hespenworst en mosterd (haat brood met 'droog' beleg (geen salades uit potjes dus)) en 1 mandarijn
T: potje magere yoghurt
A: 2 kleine aardappelen met een klein stukje kippenworst en ananas :D

snoepdessert: appel met kaneel in de microgolfoven of 2 rijstwafels :j

edit: misschien nuttig om eens te zien wat ik vroeger at ;)

O: 4 tot 6 snedes wit brood met salades uit potjes of vlees met mayo of ander sausje erop
T: een koek, chocolade of dergelijke
M: 10 snedes wit brood met hetzelfde als tijdens mijn ontbijt (hoezo veel?)
T: nog een koek... En een flesje gewone cola, halve liter
A: half bord aardappelen geprakt met 1 of andere saus onder gemengd, een groot stuk kippenvlees en heeeeeeel weinig groenten en nog een halve liter tot een liter gewone cola

Dessert: caloriebommen; pudding, chips, snoep etc etc

Omg wat stak ik VEEL in mijn mond :o Ben wel blij dat ik alles heb afgebouwd op een half jaar, nu heb ik er zoveel moeite niet meer mee om minder en gezonder te eten.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:14

Chipieke: jemig echt niet normaal wat jij eerst at :oo Alleen al de hoeveelheid brood. Maar witbrood vult minder goed als bruin dus daar kan je wel meer van op.

Wel goed bezig hoor als ik je menu nu zie!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:20

@Pebblesther: ik was een gigantische emo eter... Werd enorm gepest op mijn werk en at dat rotte gevoel weg... Toen voelde ik me nog beroerder maar ik 'kon' er niets aan doen. Nu is mijn baan weg en ook mijn rotte emotionele periodes :D Dus tijd om er werk van te maken dacht ik zo :')

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:42

ik zit vandaag op

O: cruesli met beetje joghurt + een zoetje
T: -
M: tosti mozzarella tomaat + 1 mineola + 1 kiwi :9

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:12

Iemand tips?
Ik heb vanmorgen 2 boterhammen gegeten en een beetje kwark..

Toen 45 min flink gezwommen, en sinds daarna is mn honger niet te stillen :o

Heb inmiddels alweer 2 boterhammen gegeten. Heb al zoveel brood gegeten vandaag dat ik uitschuldgevoel net in mn pauze 30 minuten stevig heb gewandeld :o

Wat is nu wijsheid? Wil er ook niet te erg aan toegeven...