Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:28

SSShhhttt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:31

;)
Ga mezelf wel even bannen nu, moet echt keihard aan de slag.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:21

Goedemorgen,

Nou gisteren niet meer wezen sporten, heb lekker samen met vriendlief een avondje thuis door gebracht. Hebben samen nog ff BZV gekeken ;) en daarna gesport op de Wii! Wel even leuk. Was heel erg opgelucht dat ik vanmorgen toch de stap ging wagen naar de huisarts toe. Ben er inmiddels geweest en heb wel even goed m'n zegje kunnen doen, het was dan wel een waarnemend huisarts maar dat maakte voor mij niet zo veel uit. Ze heeft me ook bloed laten prikken om sowieso een aantal lichamelijke dingen (glucose/hb/schildklier etc) uit te sluiten. En ik ga voor mezelf eens kijken waar ik graag terecht zou willen om 't o.a. over mijn eigen problemen/leven te hebben. Zijn genoeg psychologenpraktijken hier in de omgeving. T voelt wel als een opluchting hoor dat ik er nu iets aan doe en 't niet steeds probeer weg te cijferen. Zo heb ik jullie even bij gepraat.

Nu ff bijlezen.

Noor, succes vandaag! Wat fijn dat 't lopen zo goed gaat.
Bommetje :D Van harte gefeliciteerd! Fijne dag vandaag, je bent al flink verwend zo te zien. Mijn zusje is ook jarig (23 geworden :P ) gaan daar vanavond even heen. Wel zin in.
Judith, zo lang je maar blijft genieten van alle dingen die je doet en je geen verplichtingen gaan opleggen. :) Lijkt me best wel heavy hoor als je 't paardrijden en hardlopen op één dag plant of niet?
MJ, bedankt voor je advies...ik ben zelf ook blij dat ik nu de stap heb genomen. Wat balen zeg van die val, gelukkig gaat 't weer beter.
Scoob, werkse vandaag!
Tara, heb vandaag bij de huisarts 't pijnlijke gevoel in m'n scheenbenen ook nog even aangegeven, zij vindt 't een typisch probleem van overbelasting. Waarschijnlijk toch door 't lopen, dus misschien moet ik ook maar even een stapje terug doen. Wat fijn dat jouw dip weer verdwenen is, gelukkig maar! En lekker gereden gisteren, fijn is dat he. Ik ga morgen weer naar m'n verzorgpaardje toe, heb er nu al weer zin in! Misschien dat ik dat op den duur wel ga uitbouwen naar 2x per week, zal voor mijzelf ook vast goed zijn. Lekker buiten bezig zijn met paarden. :)

Ga maar 's even mijn stickertje van m'n arm afpeuteren, er zijn 6 buisjes afgetapt! Even een kopje koffie drinken en dan afwassen en boodschapjes doen. Vanmiddag even weer lekker ontspannen onder de zonnebank bij de schoonheidssalon.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:46

@Marjoleintje Hoop voor je dat er snel iets aan je klachten gedaan kan worden en dat je weer lekker in je vel komt te zitten!
Ik train mijn paard minimaal 5 dagen in de week, dus ik heb niet zo veel keuze. Ik moet rijden en hardlopen combineren. Op zich geen probleem, ik kom alleen chronisch uren te kort in een dag! Maar dat komt hoofdzakelijk door de reistijd die ik heb naar mijn werk helaas.

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:55

Goedemorgen allemaal !
Hier schijnt eindelijk weer eens de zon, lekker !!
Jammer dat ik op m’n werk zit ….

Jaan, wat een stoer paard heb jij !
Leuke filmpjes, ik vind het er netjes uitzien.

Oeh MJ_ ben je erbij gaan liggen ! Aaah nee dat is echt niet leuk :(:)
Hoe gaat het nu met de zwelling ?

WenK hoe gaat het met je paard ? Vervelend altijd als ze niet helemaal lekker lopen en je niet weet waar het vandaan komt.

Bommeke, Da’s echt vervelend dat je oude blessure een beetje gaat opspelen.
Doe maar rustig aan.En inderdaad braaf je oefeningen doen ! Het helpt meestal wel goed.
Nadat ik een (lichte) peesontsteking had gehad ben ik ook heel voorzichtig maar let ik ook op ieder pijntje, irritant is dat.
(en gefeliciteerd trouwens met wederom je 25e verjaardag !!)

Zo Sakkia fanatiek bezig. Knap hoor dat je ’s avonds nog buikspieroefeningen doet !

Leuk Fanneke Winterberg ! Ondanks dat je er niet zo heel veel zin in hebt, veel plezier !

Marjolein goed van je dat je bij de dokter bent geweest. Nu dus even de uitslagen afwachten.
Hoop dat je snel weer lekkerder gaat voelen.

Vanavond ga ik op de loopband lopen.
Doe ik niet zo heel vaak, maar vind alleen in het donker lopen niet echt prettig dus dan maar naar de sportschool.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:18

Ik kom even uit mijn ik-voel-me-niet-in-de-mood-om-hard-te-lopen-want-ik-faal-en-heb-last-van-mn-scheenbeen-hoekje om Bom te feliciteren met haar 25e verjaardag!
Speciaal voor jou, zoals beloofd:

Afbeelding

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:58

Judith, kan me voorstellen dat 't dan lastig is als je inderdaad je paard 5x per week traint. Nou ja zo lang je dat op deze manier goed vol kan houden... :)
Yoenlo, hier geen zonnetje in Drenthe! Loopband is idd wel een uitkomst als je in 't donker moet lopen he.
Puchje, wat balen dat je je zo voelt! Misschien is 't dan juist goed om weer eens te gaan lopen. Al wandel je 't merendeel (ivm blessureklachten) dan ben je er toch even uit. Snel weer beter voelen hoor!

Ik heb nog steeds niets gedaan hier thuis, zo echt maar ff aan de slag. Net naar de bakker gelopen, lekker vers brood gehaald. Jum!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:59

Balen Puch! Ook een overbelasting?
Hoop dat je je snel beter voelt Marjolein! Heb je al een afspraak gemaakt?
Ambtenaren zijn jullie nu aan het werk! Bom mag het wat rustiger aan doen, want zij is jarig ;)

Hier schijnt ook lekker de zon. :) word er zo blij van! *\o/* Morgen hoop ik dat het ook zo lekker is, want dan ga ik weer lopen! :j

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:48

Goedeavond meiden!

Bom gefeliciteerd!

Puch balen!

Sas goed bezig! Ook met het afvallen :D vergeten te vermelden bij t andere topic dan maar even hier! Top!

fan: winterberg leuk! Wil ik ook nog eens heen :D

Marjoleintje: goed van je dat je bij de huisarts bent geweest!

Geloof dat ik zo wel weer aardig bij ben! Anders sorry voor degene die ik vergeten ben!

Lees toch wel dat veel mensen last van hun schenen krijgen? Ik heb er ook last van! Mezelf nu ook verplichte rust gegeven( 1 week). Hoewel het ook komt doordat ik nog steeds niet lekker ben! Het echte ziek zijn zet niet door en daar baal ik van! Ik voel me net niet beroerd genoeg om thuis te blijven maar dat ik nou lekker functioneer nee :P

Hoop toch dat ik me morgen of overmorgen weer wat beter voel dat ik toch weer een rondje kan proberen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:24

Bom, gefeliciteerd! Leuke spulletjes heb je gehad.

Judith, zijn je goede voornemens voor vandaag gelukt?

Noor, lekker gelopen?

Marjolein, denk dat het echt goed is dat je aan de bel hebt getrokken!
Ik ga op dit moment ook maar zo'n 1 keer per week naar m'n verzorgpaarden. Vaker red ik niet. Mja het word vanzelf langer licht enzo, dat geeft ook wat meer mogelijkheden.

YoenLo, ik heb nu een keer in 't donker hardgelopen maar ik ga inderdaad ook liever overdag.

Puchje, heb je al lang last van je scheenbeen?

Annika, beterschap. Jezelf zo net wel/net niet ziek voelen is heel vervelend.

Hier scheen het zonnetje ook :D Vanmorgen hardgelopen, ging wel ok. Ik werd wel misselijk, misschien de volgende keer toch een hapje banaan ofzo voor ik de deur uit ga 's morgens.
Net nog een uurtje Sh'Bam gedaan. Nou :') Dat is, samen met Zumba, echt niet mijn ding. Weten we dat ook weer :P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:22

Thanks voor de info Jaan, ik ga er eens naar kijken...

Bom, voer doet ook veel. Zolang ik Lis granen voer ipv brok is het maar half zo erg.
Balen dat je weer last hebt van je schenen.

:(:) voor de dippers

en Bom, nog gefeliciteerd...

Verder ben ik onwijs druk, gister gewerkt, daarna door naar jurycursus. Was rond 11 uur/half 12 thuis. Vanmorgen weer gewerkt, daarna Lis gestapt en m'n 2 projectjes gereden om daarna nog een uurtje hard te lopen (9,5km in 56 minuten!) en toen was het al weer etenstijd. Heb net nog even een uurtje geleerd en inmiddels is gelukkig mijn mail weer bij en heb ik mezelf beloofd dat ik om half 9 lekker NCIS mag kijken...
Lis loopt al weer stukken beter inmiddels. Je ziet het alleen nog heel iets in de benen, maar de verdikking is weg en het is ook niet warm meer. Houd haar t/m donderdag op rust en dan kijk ik vrijdag eens of ik wat basiswerk op kan pakken.
Trouwens, Lis is heel makkelijk in de paddock, loopt een rondje en kroelt met haar vriendje en verder staat ze lekker te suffen, helemaal met dit weer.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:24

Wenk zit jij toevallig bij Pauline op jurycurcus?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:45

Er zit idd een Pauline bij ons... :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:19

Morguh!! :O

Wat is dit lekker wakker worden, zonnetje, strakblauwe lucht. Hoop dat het aan de eind van de middag ook zo is :D
Skispulletjes staan klaar voor morgen, krijgt nu toch last van plankenkoorts. :n

Fijn dat Lis beter loopt WenK, hoop op een voorspoedig herstel! :j

Vandaag een dag vol afspraken, dus weinig tijd om te bokken. ;) Werkse, loopse, rijdse en een fijne dag gewenst!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:47

WenK, het lopen gaat wel heel goed zo te horen! Wel lange dagen maak je inderdaad. Jeetje.
Zou fijn zijn als je vrijdag weer met Lis 't rijden op kon pakken :)

Fan, ga je op wintersportvakantie? Wat gaaf! Ik kan echt niet skieën maar het lijkt me zo mooi, tussen de witte bergen.

Ik heb gister afgesproken met m'n begeleidster dat m'n scriptie over 2 weken echt af moet zijn. Heb er wel vertrouwen in dat dat goed komt :j
Hoorde net voor de 3e keer binnen korte tijdje huisgenootje + vriend bezig... :\ Nja ik ga zo lekker even de stad in, kijken of ik nog wat leuke kleren/sportkleren/schoenen kan vinden :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:55

Goedemorgen!
@ Tara: gatverdarrie zeg, ik zou een briefje onder de deur doorschuiven "MAG HET WAT ZACHTER?!" ;) Succes met je scriptie.
@ Fanneke: komt vast goed in Winterberg!

Hier ook weer een volle dag.
Hardlopen kwam er gister niet meer van, was zo ontzettend moe!! Had de trainingen op mijn Ipod gezet en toen had ik er de kracht niet meer voor hoor hahaha. Vanmiddag na het werk meteen rennen en dan vanavond springlessen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:02

Noor, ik moet 't misschien maar een keer gewoon zeggen ofzo... Ik weet 't niet :')
Hoe lang ga je vanmiddag rennen?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:03

Hallootjes allemaal,

Het belooft inderdaad een mooi dagje te worden als ik zo naar buiten kijk. Heerlijk :D

Vandaag nog wel het eea te doen: boodschappen, bieb, huishouden, kids vermaken ;) Want het is weer mama-dag *\o/*

Wen, duim voor je dat het herstel met Lis doorzet en je vrijdag weer rustig aan de basis kan oppakken.

Fan, werkze nog ff en veel plezier op de lange latten. En anders ga je toch lekker ergens op een piste zitten, drankje erbij en de rest lekker skiën.

Tara, leuke huisgenoot :n Rekening houden met een ander is schijnbaar moeilijk. En zet 'm op met je scriptie!

Noor, druk dagje, veel plezier vandaag met lopen en springen

Puch, what's up? Gaatie niet helemaal toppie? :(:)

Annika, er zijn diverse oefeningen voor of tegen (tis maar hoe je het bekijkt) shin splints. Ff googlen bij de filmpjes. En ik koel direct na het lopen met een coldpack op mijn schenen. Dat helpt ook goed.

Marjoleintje, goed dat je de eerste stap hebt gezet! Zelf heb ik veel bij een haptotherapeut ipv psycholoog.

Juud, kun je niet 4x per week rijden en 3x per week lopen? Of moet je echt 5x per week rijden?

Zo, ik ga de kids 'ns aansporen om zich aan te kleden, dan gaan we boodschappen doen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:07

Bom, is mamadag dat je dan een dag vrij bent van je werk? Of noem je dat gewoon zelf zo? :P Wel lekker hoor zo'n dagje.
Het kan natuurlijk zijn dat die huisgenoot het niet door heeft.
Scriptie komt goed :D Heb volgende week woensdag ook een gesprek met een man waar ik m'n stage voor m'n master zou kunnen lopen. Over het leergedrag in guppies. Lijkt me erg interessant.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:15

Tara, ik ben dan vrij en de kids zijn ook vrij, vandaar mamadag ;) Vanaf groep 3 gaan ze woensdagochtend naar school, tot die tijd zijn ze thuis. Oudste zit in groep 2 dus die gaat na de zomervakantie, jongste zit in groep 1, die mag nog een jaartje kleuteren na de zomervakantie. Maar daarna heeft mama rust op de woensdagochtend :D Kan ze lekker hardlopen en paardrijden :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:18

O en Tara, heb hier ook nog 2 guppies, waarbij je hun leergedrag kunt bestuderen, de een is bijna 6 jaar, blond, geslacht meisje, houdt van alles wat roze is. De ander is 4 jaar, middelblond, geslacht jongetje en houdt van slopen, rennen, voetballen ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:18

Wel fijn ook voor je kinderen, een dagje met mama. Al zal 't inderdaad ook wel makkelijk zijn als je woensdagochtend dan vrij bent en helemaal je eigen ding kunt doen.
Het is net een ander soort guppie wat ik ga bestuderen dan :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:29

Ja ik wilde nog toevoegen, dat deze nog niet zo goed kunnen zwemmen, ze zitten nog op les :D

Ben ook vrijdag vrij, werk maar 3 dagen. Dan heb ik echt de ochtend en middag voor mezelf. Tussen de middag eten ze thuis gezellig een broodje en dan eind van de middag mogen ze guppies nadoen in het zwembad. Toevallig deze week gehoord dat de jongste ook kon gaan lessen op hetzelfde tijdstip als de oudste, dus dan kan mama heerlijk op de tribune een boekje lezen, muziekje in d'r oren stoppen en af en toe even kijken hoe het lessen gaat. Heerlijk :o

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:27

Goedenmorgen,
Klinkt weer als een gezellig mama dagje Bom.
Het weer werkt ook lekker mee.
Gaan de kids op de dagen dat jij werkt naar opvang...hoe werkt dat tegenwoordig?

Fijn wenk dat ze beter lijkt te lopen scheelt een hoop stress.
je nieuwe baan bevalt goed?

Gatver Tara ben je klaar mee :=
Fijn weekend fanneke gewoon proberen van te genieten sneeuw wandelingen zijn ook mooi.

@ puch :(:)

Zo heb al een uurtje sportschool achter de rug.
Voor het eerst 1 uur achter elkaar gelopen...ben fier op mijzelf :')
Vanmiddag komt de zadelmaker het zadel checken...hopenlijk valt het mee en kan het aangepast worden.

Nu ga ik wat doen fijne dag iedereen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:06

Goedemorgen allemaal!

@Tara Mijn goede voornemens zijn gelukt!! *\o/* Hardgelopen en paardgereden!! Banaantje werkt super voor het hardlopen 's morgens vroeg!
@Wenk Fijn dat Lis weer beter lijkt!
@Bom Ik wil mijn paard eigenlijk wel echt 5x per week onder het zadel hebben, vooral in de winter wanneer hij minder buiten staat. Hij heeft artrose en beweging is heel belangrijk. Zomers ben ik daar iets makkelijker is, want dat staat hij 24 uur op het weiland en krijgt dan genoeg beweging. Ik moet gewoon wat strakker in mijn tijd zitten en leren NEE te zeggen (vooral op mijn werk...)
@Fan Veel plezier met skieën, ben stiekem een klein beetje jaloers!!
@Scooby Top een uurtje lopen! Succes met de zadelmaker!

Ik ben gister gelijk vanuit mijn werk in de hardloopschoenen gestapt en ben gaan lopen! 6 km gedaan. Geen idee hoelang ik erover heb gedaan want mijn Ipod was leeg.... :oo :roll:
Daarna nog even gereden en wat was dat fijn!!! *\o/* Zelfs de galop stap overgangen gingen super! (meestal wordt ie drammerig en gaan die niet zo fijn...)
Morgen maar weer hetzelfde programma als gister inlassen!