Ik draaide ook na 2,5 week al op mijn buik maar dat mocht nog niet van mijn pc. gelukkig wel een beetje op mijn zij, dan rolde ik mijn dekbed aan een kant beetje onder mijn rug.
MalaQ
Geplaatst: 28-10-11 11:13
Ik kon vanaf het eerste moment gewoon mijn armen boven m'n hoofd doen zonder problemen, dus kon ook gewoon m'n oksels scheren. Als ik er zo over nadenk heb ik echt zo'n droomherstel gehad
Mijn verpleegster zei destijds dat ik als regel "hoe hoog optillen van armen" moest nemen, ellebogen niet boven schouderhoogte (onderarmen maakte niet uit), en verder heel goed luisteren naar je lichaam. Kadanz, even afzien, maar je hebt er wel wat voor terug ! Als je alles weer mag, dan merk je pas hoeveel verschil het maakt, echt super!
Areana, jah inderdaad. Ik mag mijn elleboog niet boven mijn schouder tillen, maar ook niet met mijn handen boven mijn hoofd reiken.. Ik ga vanavond maar ff prusten met het scheermes, vind dat haar echt niks
Ik heb trouwens voor en na foto's. Ik zal Ilsemarie en Esther een pbtje met de foto's sturen. Mochten er meer belangstellenden zijn dan hoor ik dat wel.
arabianwoman
Geplaatst: 28-10-11 20:53
hai,ik heb een paar vraagje`s , wat voor bovenkleding hadden jullie aan?iets met knopen en is het verstandig om dan 2maten bh te kopen ,1 voor na de operatie en 1 voor wat later als de boel wat geslonken is ? En ik las iets over je litekens in te smeren ???
PDI
Geplaatst: 28-10-11 21:04
ik heb veel vestjes en shirtjes waar ik in kan stappen. Andere shirtjes koop ik wel over een tijdje als alles een eind op weg is met genezen. Ik heb voor na de operatie 2 opeenvolgende maten BH's genomen. Omdat ze nooit precies weten welke maat het wordt. Ook hiervoor geld dat ik als ik een eind op weg ben een andere BH haal, of als ik merk dat het nodig is Littekens insmeren mag ik pas als alle wondjes dicht zijn. En als het goed is krijg ik littekencreme vant ziekenhuis.
arabianwoman
Geplaatst: 28-10-11 21:24
Ok ,bedankt weer wat wijzer ,ga ik nog ff makkelijke truitje`s,shirtje`s kopen en heb al besloten dat ik een ander kussen ga halen voor het op mijn rug liggen,vreselijk....lig altijd op me zij ,ga maar vast oefenen vannacht En ik heb al een te klein gebreide soort spencertje met knopen aan de voorkant gekocht ,heerlijk straks geen grote wijde kleren meer kopen en inderdaad altijd maar die ogen naar je boebies ,heb altijd de neiging om de zeggen ...hallo mijn gezicht zit hier hoor ,boebies praten niet terug ,ik wel
graag gedaan hoor. ik heb vooral 'oude' shirtjes voor nu. en dan straks komen er nieuwe. heb nu al wat leuks gezien en ga die denk ik ook kopen. Ik had ook hier in nederland eigenlijk nooit alleen een spagetti truitje aan, werd altijd nagekeken en dacht inderdaad dat mensen niet met mij, maar met me tieten praten
Zorg er vooral voor dat je in het begin shirts/vesten aan hebt met lekker veel stretch. Je kunt immers je arm/schouder niet ver naar achteren bewegen. (oefen maar eens ) En dan is iets wat lekker meerekt erg prettig. Je hoeft nier persé knopen aan de hele voorkant te hebben, ik heb een paar t-shirts, model polo met een paar knopen en dat ging prima.
Leuk is dat he om allemaal nieuwe bovenkleding en lingerie te kunnen kopen Daar kan ik me nu ook al op verheugen Eindelijk van die padded BH's kopen. Die draag ik nu echt niet, lijken ze alleen maar groter
Joyce_eddy: moet je na 6 mnd nog steeds met een BH in bed slapen?
Joyce, dat zou goed kunnen zou het wel in de gaten houden
Esther, ik kocht ook nooit gevulde BH's, tot ik naar een lingerieparty ging. Daar heb ik mijn eerste voorgevormde BH gekocht. Ze lijken er niks groter door hoor. En is echt de fijnste BH die ik ooit gehad heb!
nee ik zei het verkeerd. ik slaap sinds een paar dagen weer met een bh. in tussentijd niet. ik denk dat ik ook teveel doe. op stage vouw ik veel was weg en doe dit in hoge kasten dit is erg vermoeiend en ik merk dan ook wel als ik teveel doe. soms heb ik nog wel last van steken. hebben jullie dit ook? eerder heb ik eigenlijk nergens geen last van gehad, lijkt nu wel wat op te spelen.
Joyce, wat betreft verkleining kan ik daar nog niet over meepraten Ik heb echter wel eerder een operatie aan mijn borst gehad en heb inderdaad na een pittige werkdag wel eens steken door dat litteken lopen. Volgens de chirurg komt dat door het littekenweefsel wat daar zit. Die kan dat niet aan qua doorbloeding enz. Denk dat als het kan, dat je dan toch moet kijken of het anders kan? Misschien een stoel voor de kast dat je niet zo hoog hoeft te reiken?
@joyce_eddy ben zelf eind juni geopereerd, en ben nog zó snel zó moe, al helemaal als ik lichamelijk bezig ben, en soms voel ik inderdaad ook nog een steekje. Ik ben nu wel klaar met dat moe-zijn, pfff
die steken heb ik ook heel erg gehad(ben 11 maart geopereerd) en konden volgens mijn pc wel tot een jaar duren na de operatie. de laatste tijd heb ik het nog maar weinig maar soms ineens die steken
hihi ik wordt net wakker en voel telkens me rechtertepel een soort van trillen heel apart. Maar even goed in de gaten houden. En me linkertepel heeft af en toe een steekje.. Ik heb ook meer pijn dan gisteren.. Heb gisteren een stukje met mam met de honden gelopen, misschien was dat toch teveel van het goede..
dat is idd veels te snel; herstel is per persoon verschillend maar ik kon de 1e 2 weken alleen vanaf bed naar toilet lopen(nog geen 5 meter) en dan was ik al kei moe, duizelig en had ik pijn. ik heb echt 6 weken niks gedaan(vooral op bed gelegen) om complictaties te voorkomen(maar helaas heb ik alsnog veel complicaties gekregen)
Tamaramt, ik voelde me goed dus dacht kijk even of het gaat. Was rondje van 10-15 min. nu heb ik meer last, nouja ben ik weer terug gefloten Dan gaan we gewoon alleen maar een beetje in huis rondscharrelen.
@kadanz: het viel me ook op dat wandelen me slecht af ging de eerste paar weken. Het voelde ook niet lekker aan bij de hechtingen. Steken heb ik trouwens nooit gehad.
PDI
Geplaatst: 30-10-11 13:49
Silvia, op het einde voelde ik wel de hechtingen, en nu is het voornamelijk pijnlijk aan het litteken dat onder de borst loopt. Steken zijn nu gelukkig weg
Ik moet morgen naar een medisch arts van Salland voor de goedkeuring.. hebben jullie dit ook gehad? Heb met het ziekenhuis afgesproken daarna te bellen.. werden jullie trouwens op een wachtlijst gezet of kreeg je meteen echt een datum geprikt?
Ooh.. ben al zenuwachtig voor morgen, laat staan over een tijd de operatie!