Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:43

Dat ze geen begrip hebben voor een dag vrij :n Dit soort mensen hebben ook nooit iets mee gemaakt. :n Kan mij voorstellen dat je even een motivatie-dipje hebt. Zeker omdat je het niet altijd superdruk hebt.

Pijn in mijn knie is nog steeds weg *\o/* Ben hoopvol, morgen weer en dan 3 dagen niet. Ga naar de kerstmarkt, struinen en slenteren valt bij mij ook onder een workout, ben meestal nog moeier hiervan dan van het sporten. ;)

Lijkt mij zo lekker Bom, een dagje extra vrij, voor idd het huishuiden alleen al. Heb er gewoon geen tijd voor en ik irriteer mij iedere keer weer, dat er niet dingen in huis niet zo heel proper zijn. Ik kan ook geen goede hulp vinden, dit zal ook al enorm helpen. Ben serieus aan het overwegen een dag minder te gaan werken, zal ons een hoop stress schelen.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:45

Goedemorgen,

Mag ik mij hier ook melden? :) Ik ben sinds gister begonnen met hardlopen en ik voelde me daarna eigenlijk heel goed dus ben van plan dat vast in te plannen. Ga vanavond weer.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:55

Wen jammer dat het zo moet op je werk. Zou toch een beetje rondkijken als ik jou was, je weet maar nooit ;)

Fan lekker van je knie. En een Mamadag is best vermoeiend vind ik :o maar de boodschappen zijn gedaan, koelkast echoot niet meer ;)

Ik werk sinds een maand 3x8u, woens en vrijdag vrij. Op die dagen doe ik zoveel mogelijk in huis, schoonmaakster hebben we gehad een paar jaar maar ik doe het liever zelf. Als ik niet tevreden ben, hoef ik me ook niet te ergeren of er wat van te zeggen, scheelt een boel negatieve energie.

Ben op zoek naar een kaptoom, wil m liefst NU hebben :o en heb geen zin om een tijd in de auto te zitten. Helaas weinig ruiterzaken hier behalve intratuin die wel wat spullen verkoopt. Denk dat ik toch even naar Harderwijk moet :=

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:04

Ik heb mijn oogjes open... :j

Jammer Bom... :D Ongeduld is altijd lastig...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:19

Hallo dames!
Sorry voor mijn afwezigheid... (geef mijn baas maar de schuld... :( )

Tussen de drukte door probeer ik te lopen, maar dat lukt helaas maar 2x per week. Nou ja, als ik zo de winter doorkom dan is het ook wel even goed, maar ik zou zo graag lekker 3 a 4 x per week lopen! Ik merk gewoon dat ik het mis!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:33

Zo, Bommelding hier :+ Toch maar even naar Hierden - Den Besten gereden en een kaptoom gekocht, vanavond direct uitproberen met de lange lijnen erbij :j Ook nog even naar de Welkoop geweest: botjes voor de honden, snoepjes voor de katten en muesli voor 't paard.

Nu zitten de kids voor de TV naar een film te kijken, kan mams even bokken, dan honden uitlaten en zo de piepers schillen :P

Juud, bij mij komt het er ook op neer dat ik maar 2x per week loop, zou meer willen maar merk dat deze donkere en koude tijd mij niet motiveert om lekker een stuk te gaan hollen :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:39

Haha altijd de schuld van de baas...

Pfff, ik ben echt in staat om een enorme ommezwaai te maken met m'n leven. Heb een beetje het gevoel dat ik op een 2-sprong sta; of ik ga zo verder als het nu is en accepteer dat wat niet fijn voelt (en of dat bevredigend is waag ik te betwijfelen) of ik ga een andere kant op, maar welke kant op is mij nog niet 100% duidelijk. Zoals ik me nu voel ben ik in staat om baan en stal op te zeggen en naar het buitenland te vertrekken, maar das (nu) niet handig.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:42

Mag ik even gillen!!!! _-:(
Wat een drukte, ik kom gewoon niet aan mijn lijstje toe!!! Werk, waarom hebben we dat nodig!?!? :n Ik krijg hier geen salaris, het is onkostenvergoedig. Als ik betaalt zou krijgen naar het werk wat ik verricht, dan zou ik nu miljonair zijn! O:)

Hi Nien :wave: hardlooptopic gevonden! :j Loop niet iedere dag, je lichaam heeft minimaal 1 dag nodig om te herstellen. Probeer anders wat krachttraining vandaag. ;)

Idd die kou die er aan komt. Ik merkte dat het gisteravond al hier en daar wat gladjes was. Ga toch maar een strippenkaart bij de fitness aanschaffen, denk ik. Of in het park op het gras hardlopen. Hoe deden jullie dat vorige winter?

Ik sta ook regelmatig voor die beslissing WenK, óf nu een nieuwe baan met HBO-opleiding, maar dan laat kids óf toch snel aan kids beginnen en huismoeder worden. Gisteren hoorde ik dat vrienden van ons ook al met IVF gaan beginnen en zij zijn niet de eerste... Een ander stel zullen nooit meer kids krijgen, ook te lang gewacht.... :n Hele lastige keuze, ik ben er eigenlijk nog niet echt aan toe, wil de wereld nog zien, andere baan. Alleen ik ben 32.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:44

Oke dat wist ik dus al niet! Maar had het voor vandaag al ingepland.. kan ik dan bijvoorbeeld vanavond nog half uurtje lopen en dan morgen en vrijdag rust? En wat voor krachttraining bedoel je?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 16:55

De (doorgaande) fietspaden werden vorig jaar ook wel fijn gestrooid Fan...

Heb hier niet eens een vent, laat staan kids (al heb ik die wens wel hoor). Het is NU ook niet het moment om eem beslissing te nemen (emoties beïnvloeden de beslissing dan te veel), maar het speelt allemaal wel door m'n hoofd.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:01

O jee ojee, ik had gister ook zo'n momentje met mijn baan. Vind er geen zak aan :n maar ja, wat ga ik dan wel doen? Doordat ik werk, kan ik wel mijn paardje onderhouden. En om nu naast 3 dagen werk, 2 jonge kinderen en mijn hobbies ook nog een hbo opleiding erbij te doen.... pffff

Probleem bij mijn werk is, is dat ik op papier Projectmedewerker ben maar in de praktijk Projectsecretaresse die alleen maar vergaderingen en afspraken aan het regelen is en vergaderlokaties zit te zoeken en dan de vergaderingen bijwoont om er verslagen van de te maken (gemiddeld 2 per week) Inhoudelijk doe ik weinig omdat ik daar in die 24 uur per week gewoon geen tijd voor heb :n Kortom, men maakt niet optimaal gebruik van mijn capaciteiten waardoor ik mijn energie verlies aan suffe dingen regelen, niet gemotiveerd ben, moe thuis kom en helemaal nergens zin in heb.

Fan, toch kijken of je iets dichterbij kunt werken en dan misschien parttime?

Wen, moeilijke keuze :j maar wat ik je wel wil meegeven is dat als je het NU niet doet, het misschien nooit gebeurt en dat je daar later spijt van (kunt) krijgen, spreek uit ervaring. Heb verkeerde keuzes gemaakt in het verleden en dat breekt me nog steeds op, vind het heel moeilijk om dat los te laten.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:06

Dat weet ik Bom, maar impulsief NU doen houd een risico in wat ik niet wil nemen (Lis verliezen).
Wil graag iets meer met mensen werken, niet alleen maar papier en resultaat. Ik snap het allemaal wel hoor en het is leuk als het resultaat goed is, maar daar ligt de prioriteit niet bij mij. Geef liever mensen een goed gevoel.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:24

Nou ja, NU als in morgen of impulsief etc. zou ik ook niet doen, en ik snap je dilemma wat Lis betreft. Zou hetzelfde hebben met Zorro. Maar wat ik bedoel is, voor je het weet kom je een leuke vent tegen, hebben jullie een huisje in Almere gekocht, kids op de wereld gezet, wordt je ambtenaar en dan? *lees mijn verhaal*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:33

Hoef ik het in ieder geval niet allemaal alleen te doen en mag ik mijn rugzakje delen?

Nee, dat klinkt te fatalistisch, sorry. Maar ik zit wel te denken om iets anders te gaan doen hoor. Misschien wel een poosje de detachering in ofzo. En hoe lang ik Lis nog actief in de sport laat weet ik ook niet. Hangt er een beetje vanaf hoe het de komende tijd gaat.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:40

Tsjaaa, keuzes maken..... moeilijk moeilijk... soms zou ik wel een glazen bolletje willen hebben en dan alleen de leuke dingen zien. Of een geldboom. Of een vent met een salaris van 1 miljoen per jaar en een huis met een wei en een stal voor 2 paardjes en ik een TBM-er

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:44

Ja, veel keuzes en het een kan niet zonder het ander.

Zou soms wel eens vooraf willen weten welke consequenties een bepaalde keuze heeft. :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:01

Dat zou t leven soms wel een stuk makkelijker maken, maar ook minder uitdagend en wellicht zelfs saai... ;)
Succes en sterkte met je beslissingen; niet makkelijk! :(:)

Ik ga niet meer lopen, vanmiddag wel gereden, maar lies is nog erg gevioelig. Veredr wel erg fijn gereden, dat wel! :j
Zit ook echt ff aan mn tax....Kan er niets meer bijhebben nu, dus avondje he-le-maal nix! Ga ook morgenochtend pas kijken wat ik ga doen met de gym, wie weet laat ik de kids zelf wel kiezen. (gym)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:06

Ja dat zou het leven een stuk makkelijker maken :j Of het daardoor ook leuker wordt weet ik niet ;)

Ach ik weet gewoon dat deze maanden niet mijn beste periode van het jaar is :n Ik leef op als de eerste knopjes aan de bomen komen en de krokussen uit de grond en de dagen langer.

Ik ga oo kniet lopen, vrijdag weer, lekker bij daglicht.

Jaan, ik vond het apenspel altijd leuk :D Maar da's wel een heel gedoe met alles neerzetten en ook later weer opruimen realiseer ik me nu :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:07

Apenkooi bedoel je? Ist ook, maar ik moet met groep 4 opzetten, dus da's niet ideaal, plus dat ik dat soort lessen eigenlijk altijd voor de vakantie plan, of wie weet volgende week een soortgelijk iets: Pietengym!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:13

O ja Apenkooi :j

Dochterlief had gister tijdens gymles geleerd hoe ze over de daken moest lopen := geloof over een balkje lopen en ze moesten zogenaamd pakjes meenemen.

Blokjesvoetbal was ook altijd favo, zo hard mogelijk schoppen :o dat de blokjes in het rond vlogen :P

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:45

Niien_ schreef:
Oke dat wist ik dus al niet! Maar had het voor vandaag al ingepland.. kan ik dan bijvoorbeeld vanavond nog half uurtje lopen en dan morgen en vrijdag rust? En wat voor krachttraining bedoel je?

Dat werkt helaas niet, je moet tussen het lopen minimaal 1 dag rust, het is niet zo dat je die dag rust kunt "inhalen"
Krachttraining is met gewichten.

Hier wordt dus niet goed gestrooid, en dat is echt jammer. Laat ik maar hopen dat ze geleerd hebben van vorig jaar.

Kun je voor Lis geen "oppas" zoeken. heb ik ook een aantal maanden met Fan gedaan. Ze hoefden alleen de stallingskosten en klein onderhoud te betalen, zoals smid, wormenkuur. Moest er een veearts aan te pas komen, dan moesten zij mij bellen, vond het altijd prettig om zelf de touwtjes in handen te houden. Op papier bleef ze ook van mij. Alleen Fanlief kon daar niet wennen, vandaar dat ze binnen 3 maanden terug was.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:39

Nee, denk dat dat niet werkt voor Lis.

Zou ook niet van alles willen weten welke consequenties het heeft, maar soms...
De mooiste ervaringen komen toch vaak voort uit de bizarste 'foute' beslissingen hoor...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:14

Hebben jullie =de folder van de Kruidvat gezien? Ik ga vanmiddag gelijk ff spieken, heb 3 opties, dus hoop dat ik ergens broek + shirt kan vinden in mijn maat!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:57

Ja die had ik zondag al online bekeken maar ik ik ben verstandig geweest en heb het maar niet gedaan, ik heb genoeg.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:54

Goeiemoggel!

Jaan, ik had het ook zien staan in het Kruidvat krantje :j maar het is van 100% polyester stond erbij en daar kan ik niet goed tegen met mijn eczeemhuid :n Ademt niet

Kun je al met de arreslee naar je werk??? Hoorde net op de radio dat het sneeuwt in Zeeland :j Nou ik zou zeggen, lekker houden daar :D