Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:48

Ik ben nog geen office manager ;) Wil graag de leidinggevende kant op.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:50

Nee het huiswerk valt wel mee, en 1 voordeel, dat huiswerk kan en mag ik legaal onder werktijd doen... :D

Genieten van de leuke momentjes dwing ik mezelf echt toe. Op de trainingen die wij geven komt dat ook duidelijk naar voren. Je 'moet' dan jezelf elke dag (of voor elk moeilijk moment) even bedenken "waarom verheug ik mij" en dan moet je 3 punten noemen, hoe klein ook. Alleen al door aan die 3 leuke dingen te denken vrolijk je een heel eind op.
Dat kun je ook doen als je je enorm ergert aan iemand. Bedenk dan 3 positieve punten van iemand en focus je daar even op, wedden dat je dan ineens anders naar iemand kijkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:05

Afbeelding

Afbeelding
:o Die buik...

MamboBeach

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:11

Die 2e foto! Mooi zweefmoment! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:18

Je ziet wel heel goed, hoe verkrampt ik ook loop met mijn armen. Ik ben er aan het werken maar ik vergeet het steeds.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:25

@ Ankgela Idd.. je komt mooi van de grond af ;)
Maar je lacht op iedere foto :D!! Dat vind ik al een prestatie waardig!!

@ Fanneke, leuk dat jij je collega hebt aangestoken! Lijkt me toch lekker om met iemand in je omgeving elkaar aan te moedigen!

Die van Dam-tot-Dam loop werkt inderdaad aanstekelijk. Hoewel mijn fysio twijfels had of ik de 4Mijl aan zou kunnen met mijn knie, geloof ik er nu wel in :j Conditioneel ben ik niet heel sterk, maar mijn knie begint opzich wel als sterker te voelen! Morgen ga ik weer :)
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 21-09-10 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:31

Ik heb ook echt lol als ik hardloop, had ik me nooit kunnen voorstellen maar toch is het zo!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:48

Angela_ schreef:
Je ziet wel heel goed, hoe verkrampt ik ook loop met mijn armen. Ik ben er aan het werken maar ik vergeet het steeds.

Gisteren had ik zo'n spierpijn in mijn rechterarm na de coopertest. Ik vertelde dat tegen een trainer, hij zei,l dan heb je waarschijnlijk met sterk gebalde vuisten gelopen en verkrampt. Dat kan ook wel want dat laatste rondje was loeizwaar! :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:50

Leuke foto's Angela :j

Ik loop ook verkrampt als ik het zwaar kreeg, moet dat eigenlijk niet doen natuurlijk omdat je daardoor ook vaak je ademhaling vastzet :n
Probeer er vaak wel op te letten en soms ook eens even mijn armen te laten hangen of gewoon even uitschudden, daarna gaat het vaak al weer beter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:51

Ik heb inderdaad ook altijd spierpijn in mijn armen en schouders. :j Mijn trainer zei ook al dat zo lopen veel en veel zwaarder is dan ontspannen met je armen meezwaaien.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:52

Ik betrapte me er laatst ook op bij een duurloopje met de laatste paar minuten wat versnellen. Hele duurloop lekker los en relaxt gelopen en bij het versnellen dan toch de vuisten dichtknijpen. Renate zegt niet voor niets: lekker ontspannen lopen, kijk om je heen, geniet van je omgeving, hahaha.

Nice pics Angela +:)+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:53

Ja, af en toe even uitschudden is wel goed hoor voor je lijf. Maar daar moet je dan ook wel net even aan denken. ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:21

Ja maar ik merk het vrij snel als ik hoog ga ademhalen ;)
Ik ben namelijk iemand die, bijvoorbeeld zoals nu gewoon aan het werk en redelijk ontspannen, de ademhaling heel laag heeft zitten.
Zodra ik hoog ga ademen word ik benauwd.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:27

Wat gaaf zeg, al die foto's, krijg al helemaal zin om de marathon te lopen! :))

Ontspannen is idd wel belangrijk. Ik heb vaak last de spieren in mijn nek/schouders en moet mezelf ook steeds verstellen dat ik die moet loslaten, dan loop je direct veel fijner!
Hoog ademen doe ik ook als ik niet uitkijk, maar ik merk wel dat gewoon door vaak te lopen je ademhaling vanzelf beter wordt. Als ik er echt op ga letten dan wordt het niks :')

Goede tip Wenk, van die 3 positieve dingen van je dag! Ga ik onthouden +:)+

Sakkia, weet je of er meer mensen zijn in het bedrijf die een/zo'n opleiding hebben gevolgd? Of staat er misschien iets in de arbeidsvoorwaarden oid? Je kan het altijd vragen natuurlijk, niet geschoten is altijd mis ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:29

:)* ga even het CAO boekje checken

Nee volgens mij zijn die er niet :n

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 11:32

Dat is wel jammer, daar zou je dan mee kunnen overleggen hoe zij het hebben aangepakt.

CAO staat volgens mij alleen maar in dat ze wel soort van verplicht zijn om ontwikkeling te stimuleren ed. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je baas daar ook direct mee akkoord gaat :Y)
Ik zou iig proberen om voor jezelf goed duidelijk te hebben wat je precies wilt, welke competenties je wilt behalen en ontwikkelen en wat je uiteindelijke doel is met het behalen van je diploma. En dan vragen aan je werkgever wat hij dan van jou verwacht als je aan de opleiding zou gaan beginnen.
Maak concreet hoeveel tijd je er voor nodig hebt en vertel vooral dat je werk daardoor niet op de achtergrond komt te staan ed :')
Sorry, ik schiet een beetje door _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:54

SAKKIA schreef:
Ja maar ik merk het vrij snel als ik hoog ga ademhalen ;)
Ik ben namelijk iemand die, bijvoorbeeld zoals nu gewoon aan het werk en redelijk ontspannen, de ademhaling heel laag heeft zitten.
Zodra ik hoog ga ademen word ik benauwd.

Heb ik ook met dat ´hoog´ ademhalen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:28

Ik ga vanavond weer lopen, voor het eten.
1x 10 min lopen, 1 min wandelen; 2x 12 min lopen, 1 min wandelen.
Ik zou het makkelijk moeten kunnen, dus we zullen zien :Y)

Vind het wel moeilijk weer om kleren te kiezen, ik loop dan sowieso met lange mouwen, maar mijn 3/4e broek gaat een beetje irriteren in mijn knieholte na een tijdje lopen, dus misschien dat het daar toch nog wat te warm voor is ofzo, maar mn korte broek vind ik wel erg kort nu :=

*edit; oh weer.nl zegt dat het 21 graden is, dan is een korte broek misschien toch niet zo kort :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:06

Wat gaef, die foto's!!!! *D :):)

Ik heb al meer dan een week niet kunnen lopen; vorige week heel de week knallende koppijn gehad en wat snotterig en nu is dat 'wat' HUGE geworden! Vandaag al 2 pakjes zakdoeken erdoorheen, bijna over mn nek gegaan opt werk (in de gymzaal :o ) en ben lamlendig, moe, op, gammel....Nou ja, heb nog 10 dagen.... :oo Mijn goed, hoe ga ik dát doen? :=

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:12

Angela leuke foto's :D :D

Ik heb mij op het laatste moment nog opgegeven bij de bedrijvenloop dus ik ga nu in een team met mijn collega's de 4 Mijl lopen :D
Ik had me ook opgegeven voor de recreantenloop, die moet ik nu helaas wel betalen maar is niet anders. Had nog geprobeerd of m'n vriend dan in mijn plaats zou mogen maar dat kon niet meer.
Nu ligt er wel een extra druk op m'n schouders om snel te lopen want je loopt in een team dus mijn tijd telt ook mee in het totaal van ons team zeg maar.
Dus ik wil nog even flink trainen dat ik wat sneller kan lopen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:33

Leuke foto's angela!

Mijn foto's laat ik even, had een mega te groot shirt aan (maat was verkeerd gegaan met het bedrijf waar we voor liepen) en ik lijk wel een walrus...

Jaan, zit je al aan de echinacea? Die van vogel doet het meestal goed voor mij.

Leuk zeg pebblesther, komt wel goed toch? Wel jammer dat je nu 2x moet betalen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:35

Hmmm, kan ik wel eens doen ja. NIet onverstandig misschien. Pik elk griepje nog mee van de kids (op school ;) )
Slik wel multivitaminepillen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:36

Annemeik voor de bedrijvenloop hoef ik niet te betalen, dat wordt door het werk gefinancierd :D Dus hoef uiteindelijk maar 1 keer te betalen maar wel jammer dat mijn vriend niet mee kan lopen in plaats van mij.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:40

Ja, dat is dan wel jammer. Waarom kon je niet overschrijven dan?

Ik slik het standaard Jaan, en ik sta met 32 zieltjes voor de klas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:49

Jaan81 schreef:
Wat gaef, die foto's!!!! *D :):)

Ik heb al meer dan een week niet kunnen lopen; vorige week heel de week knallende koppijn gehad en wat snotterig en nu is dat 'wat' HUGE geworden! Vandaag al 2 pakjes zakdoeken erdoorheen, bijna over mn nek gegaan opt werk (in de gymzaal :o ) en ben lamlendig, moe, op, gammel....Nou ja, heb nog 10 dagen.... :oo Mijn goed, hoe ga ik dát doen? :=

Deed jij niet ook mee met de ladiesrun in Zeeland?