wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:13

Ik had een licht B tekort maar de internist heeft het nooit gehad over de connectie tussen beiden. Ik slik niks bij, ik denk dat ik eens ga kijken wat voor klachten er bij een tekort hieraan zijn.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:25

Ik heb alles laten testen ( al meerdere keren ) en ik zit perfect met vitamine d. Ook b12, terwijl ik vegetariër ben.

Overigens is dit mij wel verteld door de hemataloog. Zit bij mij dus geen verband tussen mijn waardes in het bloed en mijn schildklier.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:05

B12 is bij mij ook gestest en was prima.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:29

@Marg: ik slik ook een natuurlijk schildklierhormoon, Thyreoïdum. Ik krijg het via de Natuurapotheek. Nu plm. 10 jaar, voel me er erg goed bij. dit is dus de combi T4 en T3 die ik nodig heb.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:43

Hallo bokkers,

Ik heb een beetje een gekke vraag. Mijn vader heeft schildklierproblemen, en ik merk dat ik een aantal klachten heb ik die ik eventueel daar ook aan toe zou kunnen schrijven (maar het zou ook iets totaal anders kunnen zijn hoor; een vrij leeg gevoel/weinig emoties, aankomen en vooral moeilijk gewicht kwijt kunnen raken, veel spierkrampen in voeten en benen, koude handen, aanleg voor obstipatie). Nu wil ik ook niet bij de huisarts aankomen met "ik denk dat ik dit zou kunnen hebben" :') en ook niet zelf gaan lopen dokteren. Mijn vraag is eigenlijk, waaraan merkten jullie vooral dat er iets niet goed zat, en hadden jullie ook een wat gezwollen hals? Ik vind het moeilijk om met deze vage klachten de stap naar de huisarts te zetten merk ik.

Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:07

Ik zou met deze klachten sowieso naar de huisarts gaan, je zit lichamelijk niet lekker in je vel en dat is imo reden genoeg om naar de huisarts te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:17

Gewoon even vragen of ze bloed willen prikken weet je het gelijk.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:56

@sunrise, ik zou zeker naar de huisarts gaan en ene uitgebreid bloed onderzoek vragen. Ik moet nog ff opzoeken op welke waarde je moet laten testen. In iedere geval tsh, t3, t4, vitamine D (80-120) en B12.

@mirim, vit D is inderdaad belangrijk bij schildklierafwijkingen. Eigenlijk is dit voor veel mensen belangrijk. In Nederland krijg je alleen in de zomermaanden voldoende binnen door de zon. Huisartsen houden bij bloedonderzoek geloof ik de waarde 50-75 aan. Terwijl dit de minimale hoeveelheid is om niet ziek te worden. Beter zou zijn tussen de 80-120.
Hier staat ook nog iets over vitamine D en schildklier. http://naturafoundation.nl/?objectID=11413

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:37

Niet twijfelen, gewoon zeggen dat je het graag wil laten testen en waarom.
Dit is geen rare vraag hoor voor een huisarts, goed dat je er op let!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 19:38

Ik heb vitamine d laten prikken die stond op 55
Ik zit nu te twijfelen of ik via de ha aanvulling ga vragen of zelf bestel.
En als ik zelf bestel welke is dan goed

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:04

Mando schreef:

Koop in ieder geval iets in een apotheek. Daar kun je er zeker van zijn van dat wat er op de verpakking staat, dat dat er ook in zit (en ook niet meer aan ongenoemde vul-, smaak- en of kleurstoffen %) )

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:07

Mijn moeder is destijds wel gewoon naar de huiarts gegaan en zegt dat ze wou dat ik er op getest werd. Huisarts dacht er zelf eerst niet aan maar had uiteindelijk wel een te trage schildklier!
Zou het gewoon doen, even bloedafnemen kan nooit kwaad.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:50

Mando schreef:

Probeer het eerst via de huisarts. En anders via apotheek of natuurwinkel. Hoe minder ingrediënten er genoemd staan, hoe beter.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 05:54

Dat was mijn idee ook.
Ik ga er even voor kijken.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:46

Hier ook een trage schildklier op het moment al langere tijd best veel gedoe rondom het instellen. Ik heb ook erg veel vermoeidheidsklachten. Ik slik nu 150 mcg euthyrax maar de waarde zijn nog steeds te hoog, 2 weken geleden geprikt toch was het 7.4
Ik lees hier veel over bepaalde vitamine over 4 weken moet ik weer prikken en dan ga ik is aan de huisarts vragen of ik daar ook op mag laten prikken.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:57

Als en zoveel problemen hebt met instellen, is het dan niet verstandiger om eens naar een endocrinoloog te gaan?

Sinds ik overgestapt ben naar de Duitse apotheek met al mijn medicijnen voelt het al veel stabieler. Morgen weer eens laten prikken, maar denk dat het wel goed zit.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:21

bcd94 schreef:
Hier ook een trage schildklier op het moment al langere tijd best veel gedoe rondom het instellen. Ik heb ook erg veel vermoeidheidsklachten. Ik slik nu 150 mcg euthyrax maar de waarde zijn nog steeds te hoog, 2 weken geleden geprikt toch was het 7.4
Ik lees hier veel over bepaalde vitamine over 4 weken moet ik weer prikken en dan ga ik is aan de huisarts vragen of ik daar ook op mag laten prikken.

Vit D is vaak lager. Ik haal nu altijd een potje en eens in de zoveel tijd laat ik het eens meeprikken.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:15

StonedRomy schreef:
Als en zoveel problemen hebt met instellen, is het dan niet verstandiger om eens naar een endocrinoloog te gaan?

Sinds ik overgestapt ben naar de Duitse apotheek met al mijn medicijnen voelt het al veel stabieler. Morgen weer eens laten prikken, maar denk dat het wel goed zit.

Ik heb dit pas met de huisarts besproken maar hij vind het daar nog niet erg genoeg voor. Mijn waarde schommelen heel erg, nu was de waarde 7.4 die keer ervoor was het 6.3 dus ondanks dat ik toen 25 mcg erbij ben gaan slikken is het toch weer gestegen.
Wat is het verschil tussen de medicijnen hier en in Duitsland?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:20

Duitsland blijven ze ook bij dezelfde fabriek etc. Hier is de naam wel hetzelfde, maar ik kreeg iedere keer andere tabletten mee. Wel allemaal levothyroxine, maar ene meer een potje, andere keer een strip, weer een keer een strip in doosje van apotheek etc. Allemaal andere fabrieken dus en mijn waardes bleven maar schommelen. Schoten ineens omhoog terwijl ik omhoog was gegaan in dosis.

Duitsland heeft toen gewoon een medicijn uitgekozen en moet nu iedere keer de verpakking meenemen als ik een nieuw recept kom ophalen zodat ik altijd bij dezelfde fabriek blijf.

Als je zelf een verwijzing wilt moet je die vragen en niet afwachten. Mij wilde ze laatst geen verwijzing geven naar de cardioloog, omdat er geen indicatie zou zijn. Kost de huisarts geld om je door te verwijzen, dus dat doen ze liever niet.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:26

bcd94 schreef:
StonedRomy schreef:

Ik heb dit pas met de huisarts besproken maar hij vind het daar nog niet erg genoeg voor. Mijn waarde schommelen heel erg, nu was de waarde 7.4 die keer ervoor was het 6.3 dus ondanks dat ik toen 25 mcg erbij ben gaan slikken is het toch weer gestegen.

Herkenbaar, mijn huisarts wil mij ook niet doorverwijzen omdat een endocrinoloog niet veel anders doet dan het protocol volgen wat hij ook volgt. Nu na bijna 2,5 jaar voor het eerst op een THS van 2,5. Daarvoor bleef ik boven de 4,7 zitten ondanks elke keer ophogen. Ik zit nu op 100

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:05

*\o/*

gisteren een temperatuur test laten doen ivm mijn koude allergie ( waar ik een epi pen voor heb en tot 14 graden reageer ) en wat denk je? geen allergie te zien.

dus na even mijn dossier doorgekeken te hebben heeft de arts me doorgestuurd naar de endocrinoloog om een uitgebreide bloedtest te doen. Mijn waardes van de schildklier en andere hormonen waren nog nooit zo goed geweest.

Het staat nergens in de boeken, maar ze zien wel vaker dat mensen met een schildklierprobleem en een koude allergie ineens geen allergie meer hebben als de schildklier verbeterd.

Wel altijd mijn epipen mee blijven nemen voor slechte schildklierdagen, maar ik mag in principe weer ijs eten als ik mij goed voel.

Stom hoe zo'n klein ding je zo veel ellende kan geven.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:48

StonedRomy schreef:
Duitsland blijven ze ook bij dezelfde fabriek etc. Hier is de naam wel hetzelfde, maar ik kreeg iedere keer andere tabletten mee. Wel allemaal levothyroxine, maar ene meer een potje, andere keer een strip, weer een keer een strip in doosje van apotheek etc. Allemaal andere fabrieken dus en mijn waardes bleven maar schommelen. Schoten ineens omhoog terwijl ik omhoog was gegaan in dosis.

Duitsland heeft toen gewoon een medicijn uitgekozen en moet nu iedere keer de verpakking meenemen als ik een nieuw recept kom ophalen zodat ik altijd bij dezelfde fabriek blijf.

Als je zelf een verwijzing wilt moet je die vragen en niet afwachten. Mij wilde ze laatst geen verwijzing geven naar de cardioloog, omdat er geen indicatie zou zijn. Kost de huisarts geld om je door te verwijzen, dus dat doen ze liever niet.

Ik krijg hier bij de apotheek altijd gewoon hetzelfde.
Dat het de huisarts geld kost om je door te verwijzen wist ik niet.
Als ik weer moet dan ga ik het zeker vragen maar als hij het dan niet wilt geven kan ik hem ook niet verplichten ben ik bang..

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:50

StonedRomy schreef:

Ik heb dit pas met de huisarts besproken maar hij vind het daar nog niet erg genoeg voor. Mijn waarde schommelen heel erg, nu was de waarde 7.4 die keer ervoor was het 6.3 dus ondanks dat ik toen 25 mcg erbij ben gaan slikken is het toch weer gestegen. [/quote]

Herkenbaar, mijn huisarts wil mij ook niet doorverwijzen omdat een endocrinoloog niet veel anders doet dan het protocol volgen wat hij ook volgt. Nu na bijna 2,5 jaar voor het eerst op een THS van 2,5. Daarvoor bleef ik boven de 4,7 zitten ondanks elke keer ophogen. Ik zit nu op 100[/quote]

Fijn dat het bij jou gezakt is! Merk je ook echt verschil?
Bij mij zit ie op 7.4 maar was nog veel hoger en ik merk duidelijk dat ik minder vermoeidheidsklachten heb.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:07

Hoe gaat het hier bij iedereen?

Ik heb alweer een aantal maanden dat ik erg moe ben, afvallen lukt niet ;(
In oktober bloed laten prikken, vanwege deze zelfde klachten.
Waardes waren goed, dus gewoon zo doorgaan volgens mijn huisarts.
Afgelopen weer weer opgebeld om te vragen of ik kon bloed prikken.
De huisarts vond t niet nodig. Ik moest maar gewoon meer gaan slikken.
Mijn huisarts ook gevraagd of ik bloed kon prikken voor vitamine B12, en prikken op T4 en T3.
Dit was niet nodig en werd niet gedaan.
Ik baal er zo van. Ik wil graag een huisarts die alles uitzoekt, want ik ben gewoon al vanaf dat ik die trage schildklier heb, hondsmoe..
Mijn huisarts wilt echter niet meewerken. Ze kan het zelf regelen zegt ze... ;(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:05

Ik ben ontregeld flink -O- was netjes fysiek op orde maar door een stomme verandering van sinas waar opeens stevia inzat en ik een week veel diarree heb gehad en flink misselijk heb ik kennelijk veel medicijnen weer naar buiten gewerkt of niet opgenomen, resultaat 8 kilo erbij in 7 dagen. Omhoog dus even ipv tijden lang 3/4 pilletje terug naar 1, 1, 3/4, 1, 1 3/4 nu zit ik op 1, 3/4, 1, 3/4 gaat de goede kant op. Gewicht 2 kilo eraf en mijn darmen werken weer wat beter. Maar zal weer even nodig hebben voor ik weer stabiel ben. Wel balen ben je jaren goed ingeregeld en dan dit