gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krieltje

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:23

Hey brom,

Ik zie dat je je hebt aangemeld voor de Wende? Als je je motivatiebrief hebt gestuurd, en je behandelaar de aanmelding heeft gedaan krijg je als het goed is redelijk snel de intake papieren, en vanaf daar duurt het wel... Ik had ze geloof ik in november opgestuurd en op 1 april kennismakingsdag, en daar zat nog een intake tussen. Vanaf daar kan het ook lang duren, dan kom je in de voorbereidingsgroep, en ik ken iemand die daar nu al sinds mei zit, en die wordt deze maand opgenomen...

Kun je ook niet iets van bed op recept krijgen voor de open opname? Ik ken iemand die dat heeft, en als de nood redelijk hoog is kan ze daar altijd een paar weekjes terecht, al gaat dat niet altijd goed, laatst was er geen plek en moest ze bijna 2 weken op een strenge gesloten afdeling...

Raar van je medicatie joh, kun je wel zonder?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 14:05

Hoihoi,

Ik zit nu nog op de intake te wachten, geen idee hoe lang dat nog gaat duren. Ik weet wel dat als je eenmaal in die voorbereidingsgroep zit het ruim een half jaar kan duren voordat je echt opgenomen wordt. Maar het is nu dus nog even afwachten.

Ik heb bed op recept :j Daar maak ik nu ook gebruik van, maar dat is in breda maar drie dagen. En ik hoop maandag met mijn psychiater te kunnen spreken over de voortgang.

En zonder medicatie... Ik weet het niet, maar ik zit nu wel in een betrekkelijk veilige omgeving dus ik kan niet echt gekke dingen doen. Mijn moeder komt morgenmiddag en dan neemt ze mijn eigen medicatie mee, dus in feite zit ik maar één dagje zonder en daar merk ik over het algemeen weinig van. :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:33

Hoe is het nu? Wat is de bedoeling verder?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 15:58

Ik heb net een kort gesprekje gehad met mijn begeleidster van het RIB en ze heeft er voor gezorgd dat ik langer kan blijven. Hoe lang dat precies wordt hoor ik wss morgen. Maar het wordt dus omgezet naar een reguliere opname, daar ben ik wel blij mee :)

Morgen heb ik ook een gesprek met mijn psychiater, daarna zal ik wel meer weten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:03

Fijn dat je het hebt kunnen omzetten naar een reguliere opname. Dus een goed gesprek gehad?
En maar lekker bijslapen daar! Weer een beetje rust in de tent krijgen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:26

Dat is fijn Bromfiets! Heb je in ieder geval even zekerheid en wordt je niet continu heen en weer geslingerd.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:47

Fijn dat je wat langer kan blijven en dat het een echte opname wordt i.p.v. een time out.

Heb je een beetje leuke mensen waarmee je nu samenleeft?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 22:06

Ja dat wel, het is wel een fijne groep denk ik. In het weekend zijn de meesten natuurlijk naar huis, dus ik heb vandaag met het merendeel kennis gemaakt, maar volgens mij zitten er geen onaardigen tussen :)

Ik heb morgen een gesprek met mijn eiigen psychiater en woensdag een gesprek met een andere psychiater, hoezo dubbel werk.... := Ik hoop eigenlijk dat die van woensdag niet doorgaat,want ik heb nogal slechte ervaringen met die man.

Daarnet ging er iemand van de afdeling helemaal uit haar plaat, ben maar even buiten gaan wandelen tot het over was. Ik neem in zulke gevallen hun gevoel over en word er heel onrustig van, dus ben het maar ontvlucht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:27

Net dus gesprek gehad met mijn psychiater, die wil zich niet met mijn behandeling bemoeien.De open afdeling gaat daar nu over en hij is van de gesloten... Dat betekent dat ik morgen dus toch naar Lieven moet, hopen dat er nu een beetje te praten valt. Vorige keer was ik helemaal over mijn toeren na een gesprek met hem...

Ik weet dus ook nog niet hoe lang ik mag blijven.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:33

Ok balen dat je nog niet wat meer duidelijkheid hebt!

Sterkte meis!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:47

Kun je niet iemand meenemen naar dat gesprek morgen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:50

Dank je wel :)

Ik moet eerlijk zeggen dat het me ook niet uitmaakt op dit moment, zit zover in een dissociatie dat ik m'n hand af zou kunnen hakken zonder het te beseffen. Bij wijze van spreken dan :D Ik sta op de robotstand. Ik voel helemaal niks, probleem is alleen dat ik daar weer uit moet zien te komen zonder dat ik agressief word. Dat is tot nu toe namelijk wel altijd gebeurd en dat wil ik eigenlijk voorkomen.

Mist: Ik weet niet of martijn er dan al is, maar dann moet ik er nog even over nadenken. De vorige keer Had ik martijn ook meegenomen naar lieven en dat stelde hij niet bepaald op prijs := Weet dus niet of het wel zo'n goed idee is...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:52

Martijn niet of Lieven niet?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:53

Lieven.... Die baalde daar overduidelijk van.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:54

Waarom dan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:55

weet ik niet, misschien omdat hij er niet op voorbereid was? Hij was toen iig érg bot.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:57

Wat raar zeg. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat je iemand meeneemt naar dat soort belangrijke gesprekken. Twee horen toch meer dan 1.
Of stelde Martijn te veel vragen? ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 13:59

nee, hij heeft toen volgens mij heel weinig gezegd... Ik trouwens ook, ik was woedend toen, dus ik kon beter mijn mond dicht houden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:00

Dan vind ik het helemaal vreemd dat hij zo reageerde.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 14:01

ach ja, we zien wel hoe het gaat morgen. Ik heb er iig geen verwachtingen van, dan kan het ook niet tegenvallen :)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:02

Dat is ook weer zo.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:20

Goed dat je bent gaan wandelen en geen ruzie hebt gemaakt +:)+

Morgen gewoon open het gesprek in gaan met de psych, uiteindelijk is die er wel om jou te helpen. Wat het vorige gesprek betreft, het kan best zijn dat hij liever één op één met je praat omdat je dan dingen kan zeggen die je misschien niet zegt waar je familie bij is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 03:34

Ik had mijn vriend toen meegenomen naar aanleiding van het gesprek er voor, dat liep net zo stroef. Evenals het gesprek dáárvoor... We liggen elkaar denk ik gewoon niet... En ik zit me een beetje (erg) druk te maken over dat gesprek, heb al zonodig medicatie op, maar ik verwacht niet dat ik vannacht slaap :\

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:34

Succes vanmiddag bij je gesprek, of misschien heb je het gesprek al gehad? Hoop dat het goed gaat. Misschien is je basis nu beter omdat je zelf je hebt laten opnemen deze keer?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:10

Broem, hoe is je gesprek gegaan vandaag?