De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:40

Wuswa, jeetje wat een heftige plekken zijn dat zeg. Zijn er nog muggen dan eigenlijk en dit zijn dan toch geen normale muggebulten ? Dit lijkt op die ene beet na meer op huiduitslag van misschien een co-infectie ? Ik vind het alles behalve normaal.
Die kringetljes rond die beet op je scheenbeen, die had ik dus ook op mijn schouder na een beet afgelopen augustus, niet zo'n heftige kern maar wel een lang blijvende jeukende beet en geen blauwe kringen maar rode die ik daar normaal niet heb. Ik keek toen iedere avond er naar, man er bij, en maar denken is dit nou normaal of niet, lijkt het op een kring ? nee niet echt, maar die kringeltjes.....
Heb jij hierna dan uberhaupt wel AB gehad of helemaal niks ? Dat zou echt absurd zijn....

wuswa

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:48

In augustus heb ik 10 dgn AB gehad. En ik vond dat het maar over moest zijn.....

Vreemd is dat ik steeds meer van die bulten op mijn benen krijg. Ik zag in de spiegel aan de achterkant 3 nieuwe plekken. Ze jeuken/schrijnen een beetje. Rode dikke ring met bleke schilverige kern. Teken zijn er nu toch niet meer??? Het zullen inderdaad wel geen muggenbulten zijn.....

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:50

Loop je bij een ABNG arts? Wel apart!
Teken zijn er volgens mij nog wel!!!

Ik heb vandaag gereden.. dacht dat het wel weer kon.. helaas!
Mn benen kan ik bijna niet meer bewegen.. Heel vervelend weer. Maar weer rusten :)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:59

Nee, ik zit nog in de fase van ha + testen Weert.

De plekken doen mij een beetje denken aan ringworm. Mss agv verminderde weerstand wat meer vatbaar ??). Teek zal haast wel niet want dan zou ik gezegend zijn met zo'n 10 beten. Lijkt mij niet logisch.

Balen, zo'n teleurstelling, denk je dat het wel kan en lukt niet toch weer niet.....

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:03

Oh oke.. wanneer krijg je uitslag van Weert???
Apart hoor die vlekken.

Ja dat was wel beetje balen.. Duik zo maar mn bed in.. even rusten. Mn benen zijn echt niet te genieten

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:05

Teken zijn er wel maar zoveel nu achter elkaar lijkt me erg sterk. Ik word al vaak gebeten en tenzij je nu in korte broek dagelijks dwars door struiken heen loopt lijkt dit me erg onwaarschijnlijk. Maar die eerste was de echte beet en 10 dagen was hoe dan ook te kort. Wat je nu hebt kan idd. komen van een verzwakt immuunsysteem zoals bij mij de gordelroos opdook en hersenvliesonststeking tegelijk. Maar wat het echt is durf ik niet te zeggen, ik herken het ook niet direct. Heb je dat aan de HA laten zien ?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 16:11

Perrokai schreef:
Teken zijn er wel maar zoveel nu achter elkaar lijkt me erg sterk. Ik word al vaak gebeten en tenzij je nu in korte broek dagelijks dwars door struiken heen loopt lijkt dit me erg onwaarschijnlijk. Maar die eerste was de echte beet en 10 dagen was hoe dan ook te kort. Wat je nu hebt kan idd. komen van een verzwakt immuunsysteem zoals bij mij de gordelroos opdook en hersenvliesonststeking tegelijk. Maar wat het echt is durf ik niet te zeggen, ik herken het ook niet direct. Heb je dat aan de HA laten zien ?

Hahaha, mijn korte broek is heel ver opgeborgen hoor!

Nee, niet naar HA geweest. Hij is nu op vakantie en eerst maar eens de uitslagen afwachten. Vanmorgen geprikt dus zal nog wel even duren. Zal wel foto's maken.

Overigens denk ik dat ik in 2008 al gebeten ben (en augustus dit jaar nog eens) en dat toen de ellende is begonnen. De ha van toen vond het een dazenbult.... Vanaf dat moment is alles minder geworden maar ik ga nu eenmaal liever niet naar een arts. Dat zal moeten veranderen, vrees ik.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:13

Ik lees hier even mee..
Loop al vanaf m'n 12e met klachten (nu 24..), reumatische klachten, prik B12, slecht immuumsysteem, neurologische problemen en zo kan ik nog wel even doorgaan... Nu vermoed m'n moeder nog steeds dat het Lyme is.. Testen van de huisarts wezen niets uit. Alternatieve circuit gaf wel Lyme aan, maar huisarts van toen, wilde daar niet in mee.. Verder dus niet behandeld.
Nu heeft m'n moeder een afspraak gemaakt in Weert om in januari daar bloed te prikken ed.
Dus lees af en toe hier mee!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:29

Slim!
Maar krijg je niet gewoon prikset thuisgestuurd???

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:31

Toen ik laatst in Weert was waren daar mensen die 3uur(!!!!!!!) hadden moeten rijden om in Weert te komen, ik dacht ik zal maar niet zeggen van konden jullie niet gewoon een prikset opgestuurd krijgen want dan worden ze gek hihi...

3uur.. nou doe mij dan maar een prikset

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:31

hahaha nou indd pinto heb ik ook gedaan

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:32

juudii5 schreef:
hahaha nou indd pinto heb ik ook gedaan

Ja voor mij was het gelukkig maar 20minuutjes rijden, dus weer geluk voor mij haha

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:34

Oh ja.. ik doe er denk ik ook 2 uur over als ik er heen zou moeten..

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:45

Gewoon een prikset opvragen, zelf aangeven welke test je wil laten doen (als je het niet via je HA wil doen) en naar een prikpost gaan. Misschien moet je de kosten van het prikken dan ook zelf betalen maar joh, dat is je gezondheid je toch wel waard? Misschien gaat dat net ff wat sneller dan wachten tot je afspraak in januari.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:46

Jups.. dat zou ik ook doen!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:48

wuswa schreef:
Gewoon een prikset opvragen, zelf aangeven welke test je wil laten doen (als je het niet via je HA wil doen) en naar een prikpost gaan. Misschien moet je de kosten van het prikken dan ook zelf betalen maar joh, dat is je gezondheid je toch wel waard? Misschien gaat dat net ff wat sneller dan wachten tot je afspraak in januari.

inderdaad en hoe sneller je iets weet hoe sneller je aan de behandeling kunt beginnen....

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:49

ja idd

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:50

Ohh heb me een krachtverlies en alles doet pijn |(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:53

Kan dat? Want aangezien ik in omgeving R'dam woon, gaat dat ongeveer een hele dag duren!!
Kan je prikspullen opvragen en dan hier in de buurt prikken?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:54

Jups. heb ik ook gedaan

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:55

Vertel het net aan m'n moeder en die zei dat dat alleen met bepaalde onderzoeken kan??
We bellen morgen gewoon nog even!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:22

Nee hoor, je kunt vast bij jou om de hoek laten prikken!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:34

Dat zou me wel handig lijken, want anders kost het me gewoon een dag..
Morgen maar even bellen dan!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:50

nou.. nou is mn paardje ook nog ziek ;( bloedarmoede

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:05

aliud ex alio malum (ongeluk komt nooit alleen), sterkte hoor: vind de moed en hou 'm der in!