[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:20

Ik heb inmiddels twee maal een mirena gehad, nu even niet omdat ik gewenst zwanger ben *D .
Maar herken wel iets van de lage rugklachten, dit was voor mij het teken dat de eisprong er weer aan zat te komen.
Werd trouwens niet meer ongesteld _/-\o_ .

Iepke

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:24

Hoi allemaal, ik val ook maar ff binnen, en hoop dat iemand m'n vraag kan beantwoorden. Ik slik de driefasen-pil, en kom er net achter dat ik de laatste pil van de 1e fase vergeten ben. In plaats van die pil ben ik dus verder gegaan met de 2e fase, een dag te vroeg dus.. kan dit kwaad?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:07

jetla schreef:
Ik heb inmiddels twee maal een mirena gehad, nu even niet omdat ik gewenst zwanger ben *D .
Maar herken wel iets van de lage rugklachten, dit was voor mij het teken dat de eisprong er weer aan zat te komen.
Werd trouwens niet meer ongesteld _/-\o_ .

Ja oke, maar ik heb het pas sinds een tijdje dat de rugpijn veel erger is dan normaal. Ik heb de mirena nu dik 2,5 jaar
Moet zeggen dat ik ook al een tijdje geen 'ongesteldheid' (oftewel afscheiding) heb gehad. hmmm

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:08

Hey allemaal!
ik neem de 24+4, en vroeg me af of je tijdens dat je de placebo-pilletjes neemt (de 4 dagen) veilig kan vrijen zonder condoom. Kan iemand me dit vertellen?
Groetjes

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:25

zeanine schreef:
Iney schreef:
Hallo mensen, ik kom even binnen vallen want hebb nu toch iets raars.... Ik slik nu net weer een week me pil en gister kreeg ik ineens bruin bloed? Vandaag was het gewoon rood het lijkt er gewoon op dat ik vandaag ongesteld ben.... Ik slik me pil nu al een tijdje en dit is me nog nooit gebeurd. Heeft iemand dit ook gehad?

Heb je nooit gehad dat de eerste dag of de laatste dag van de menstruatie niet echt rood bloed was maar bruin?
Volgens mij is het redelijk normaal. Het kan nu inderdaad wel door de pil komen, maar dat komt waarschijnlijk omdat je met de pil toch anders ongesteld bent (eigenlijk is het een soort van nep-ongesteldheid) en vaak ben je door de pil ook minder erg ongesteld.

maar je bent een week aan de pil en nu al ongesteld? vaak begin je toch tijdens je menstruatie met de pil en slik je door tot het einde van de strip

Ik weet waarom ik bloede, ik ben een pil vergeten in week 1 en dan wordt ik direcht ongesteld.

Nog een vraag ik ben nu in week 3 en kom er nu pas achter dat ik week 1 een pil ben vergeten, is dat heel erg?

Ik slik me pil al een jaar. Dus ben niet net begonnen :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:25

Jenthe_x schreef:
Hey allemaal!
ik neem de 24+4, en vroeg me af of je tijdens dat je de placebo-pilletjes neemt (de 4 dagen) veilig kan vrijen zonder condoom. Kan iemand me dit vertellen?
Groetjes

Jep, en voor alle andere pillen geldt ook dat ze tijdens de stopweek gewoon veilig zijn :)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:16

oke dankje :)

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:23

Iney schreef:
Ik weet waarom ik bloede, ik ben een pil vergeten in week 1 en dan wordt ik direcht ongesteld.

Nog een vraag ik ben nu in week 3 en kom er nu pas achter dat ik week 1 een pil ben vergeten, is dat heel erg?

Ik slik me pil al een jaar. Dus ben niet net begonnen :)

Even de bijsluiter lezen, daar staat als het goed is precies in in welke week het 'gevaarlijk' is om een pil te vergeten

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:28

vevina schreef:
Hoelang mag je de pil ongeveer door slikken?

Ik stop wel iedere 10 weken.. gewoon even sjek dat ik niet zwanger ben.. want dan ben je nog op tijd om aftebreken ;) gezien het maar 99% veilig is.. en ik niet net die ene wil zien :P

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:38

Ik slik mijn pil alleen in de zomervakantie door als het verkeerd uit komt met de vakantie :) Anders nooit. Voor mij is het ook een check!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:40

Ik heb altijd begrepen dat je menstruatie die je krijgt als je de pil slikt een neppe menstruatie is. Dat je dus alsnog zwanger kan zijn. Dan is dat dus iig geen goede check :P

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:43

_Tara_ schreef:
Ik heb altijd begrepen dat je menstruatie die je krijgt als je de pil slikt een neppe menstruatie is. Dat je dus alsnog zwanger kan zijn. Dan is dat dus iig geen goede check :P

:x
is dat echt zo?? (het is trouwens zo dat je ook ongesteld kunt worden als je zwanger bent dus zonder anti conceptie).
maar even reacties of dat klopt... want dan euhm.. ja hoe kom je er dan achter? (jaah na 9 maand.. maar liever eerder O:) )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:49

Om de zoveel tijd een testje doen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:50

Je schijnt dan meestal wel minder ongesteld te zijn dan anders, maar als het altijd al weinig is of fluctueert merk je dat natuurlijk niet..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:56

Inderdaad, koop wat zwangerschapstesten van de Kruidvat, die van 7,50 per twee of hoeveel het ook was en check het iedere 10 weken ipv een stopweek inlassen. Ik heb nu de Impanon dus ik kan niet eens een stopweek inlassen. ;) Ik doe wel om de zoveel tijd een testje omdat ik niet voor de verassing wil staan dat ik ineens 5 maanden zwanger blijk te zijn en gewoon dacht dat ik wat was aangekomen. Nu hebben mijn vriend en ik nog geen kinderwens en misschien komen er wel geen kinderen (we maken ons al genoeg zorgen om de katten en de andere diertjes), maar mocht ik toch zwanger blijken te zijn, dan is het kindje wel welkom, maar dan dus niet gepland.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:35

Emytje schreef:
Inderdaad, koop wat zwangerschapstesten van de Kruidvat, die van 7,50 per twee of hoeveel het ook was en check het iedere 10 weken ipv een stopweek inlassen.

ik woon in een dorpje!!!! (iedereen kent iedereen zeg maar) Dus No way dat ik dat doe hahahahaha ik zie die gezichten al helemaal voor me. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:39

Via internet kun je ook testen bestellen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:41

Ik neem aan dat als ik ongesteld wordt dat ik dan niet zwanger ben ! Daar ga ik maar gewoon vanuit :+
Ik slik mijn pil ook nooit langer dan 1 x keer door :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:12

_Tara_ schreef:

Dat klopt. :) Een stopweek is ook gewoon schijncontrole, en 'bedacht' omdat veel vrouwen die maandelijkse 'check' willen, maar het zegt eigenlijk niks. Fysiek is het niet nodig, het is geen echte menstruatie meer.
Als je gewoon netjes de pil slikt hoef je je geen zorgen te maken.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:34

Marietje_007 schreef:
ik woon in een dorpje!!!! (iedereen kent iedereen zeg maar) Dus No way dat ik dat doe hahahahaha ik zie die gezichten al helemaal voor me. :+

Dat zou mij vrij weinig kunnen schelen om eerlijk te zijn. Better safe than sorry. ;) En anders misschien in een grote stad een aantal testen kopen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:45

Hilde_q schreef:
Ik neem aan dat als ik ongesteld wordt dat ik dan niet zwanger ben ! Daar ga ik maar gewoon vanuit :+
Ik slik mijn pil ook nooit langer dan 1 x keer door :n

Dat dacht mijn vriendinnetje ook, totdat ze te horen kreeg dat ze bijna 5 maanden zwanger was. Werd gewoon ongesteld in haar stopweek. Tja je bent altijd weleens wat minder ongesteld, en hebt weleens last van misselijkheid........ Die schrok zich kapot (hoewel ze nu een hele leuke dochter heeft hoor)
En die slikte zelfs helemaal nooit door.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:13

Tja dan moet ik het hebben van mijn perfecte pilgebruik :j Verder ben ik behoorlijk constant ongesteld dus als ik het een keer een stuk minder ben dan zal ik meteen een test halen denk ik.
Ik zie het ook niet zitten om iedere maand een test te doen eigenlijk. Misschien wel het slimste maar als je zwanger bent dan is het '' kwaad '' al geschiedt :)

Hoe heeft je vriendin de zwangerschap verder opgepakt? Was ze ook niet veel aangekomen ?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:55

Ze is er natuurlijk meteen helemaal voor gegaan en kwam pas op het laatst wat aan. Ze is heel dun van zichzelf dus je zou verwachten dat je het door hebt maar nee... Pas nadat ze wist dat ze zwanger was begon haar buik te groeien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:45

Daar ben ik soms zo bang voor, dat dat bij mij ook gebeurd. Ik zit nu echt niet op een kind te wachten, laat staan heel dat zwanger zijn + bevalling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:56

Daarom is het denk ik goed om een keer in de pak hem beet, 3 a 4 maanden als je sexueel actief bent en het alleen met pil doet te kijken of je zwanger bent. Ik pak het wel zo aan gezien ik condooms gewoon niet verdraag.. AUWWW..