Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:55

maaike: dan denk ik idd dat je ook al een disociatie gehad hebt.
wel moeilijk eenmaal je dat hebt, en je lichaam weet dat dit een ontsnappingsmanier is voor pijn, situatie,... gaat je lichaam/geest het meer doen. ik vind het ook heerlijk. hup en ik ben weg uit alles. geen gezever ofzo niet meer. Alleen wel jammer dat je telkens stukken "mist"... maar in auto is het lastig en gevaarlijk!!

wat ik ook nog voor "speciaals" beleefd heb. ik heb in eind juni operatie gehad aan mijn polts. toen ik wakker was, had ik een gevoel gehad dat ik er niet meer was. alles was namelijk ontspannen. Dat heb ik nooit. heel raar toen. mensen kunnen zo ontspannen wakker worden als ze gewoon een nacht slapen ofzo. Ik heb dat nooit, tot die keer na die operatie. ik voelde echt ook een speciale rust. Goh voor mij mag het elke morgen zo'n gevoel zijn. werd dan ook met een smile wakker. Ze moeten daar gekeken hebben in het ziekenhuis :o

Urielle

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

Ik zit wel eens in een 'luchtbel', is dat een dissociatie?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:47

Hier een beetje dip dagen zucht...

Lees nog steeds alles hoor...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:57

Kido, sterkte! Mocht je er behoefte aan hebben, je mag mij altijd pb'en!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:03

Dank je!

Ben ook t wachten ff beu stomme wachtlijsten...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:26

Heb je enig idee hoe lang je nog moet wachten?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:46

Nou ze verwachten eind september begin oktober...
Ik ben half mei aangemeld...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:49

Erg he?! Nou is het ook te hopen dat het bij eind september/begin oktober blijft en dat ze het niet steeds verder opschuiven.
Denk je soms niet; waarom wacht ik eigenlijk? Of dagen dat je denkt dat je het eigenlijk best zonder kan en het niet meer nodig vind.
Als je gelijk terecht kon, hoefde je niet met die twijfels te lopen.
Nu word je, door het lange wachten, heen en weer geslingerd van de ene emotie in de andere..
Herkenbaar?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:03

Herkenbaar idd...
Soms denk kom maar op ik ga weer met t normale leven aan de slag :D
Intakes ed heb ik gehad dus t is nu echt wachten op een plekje :z

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:04

Ik probeer het ook wel eens te denken.. Hup niet zo zeuren, gewoon normaal doen..
Maar lukt niet :Y)

Hopen dat dat plekje snel voor je komt!!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:38

kido: sterkte!! hoop dat je snel een plekje hebt/ die behandeling die je graag wilt!

ik voel me vandaag weer klote. Ik ben emotioneel kappot. Ik hoef er nu niets meer bij te hebben. zou voor het gemak gewoon in mijn bed kruipen met men lakens over mij dat ik niets meer meemaak, beleef.
morgen moet ik naar de controledokter. krijg ik te horen of ik verder in ziekte mag blijven of niet. streslopende toestanden zijn dat!!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:07

Charlot, ken dat gevoel dat je onder de lakens wilt duiken maar al te goed. Heb ik vandaag dus ook gedaan..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:16

maaike: :(:) hmm dat had je het ook niet gemakkelijk vandaag..

ik kon er niet onder duiken men ouders waren op bezoek... moet je nog gemaakt vrolijk doen ook, dat zat er helemaal tegen voor mij

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:55

Spannend Charlot....

En betreft behandeling komt t goed hoor alleen duurt t zolang!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:07

Hier gaat het als sinds gisterenavond niet meer zo goed :) . Gisteren stomende ruzie gehad met mijn broer . Begon hij te slaan . heeft hij mij in mijn voet gebeten . En die bloedde best wel lang . heb ik de hele avond boven gezeten proberen rustig te worden ma het ging echt niet .
Vandaag gaat het wel . Ook op gesprek geweest . En die mevrouw raad me aan om niet alleen naar men papa te gaan . Ze zegt dat dat veelste zwaar gaat zijn . En mijn vriendin die mee gaat naar die gesprekken gaat nu ook mee naar men papa . iK hoop zo dat ik me ge kunnen houden en niet ga instorten of die ga uitschelden ...

Hoe gaat het met jullie ?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:17

Vandaag hele dag teambuilding gehad op m'n werk. Nu net thuis..
Voelde vanmorgen al dat het geen goede dag was. Gelijk gezegd tegen m'n leidinggevende, dat ik er lichamelijk wel was, maar geestelijk misschien even niet. Ze zei dat ik dan lekker naar huis moest gaan, maar wilde ik ook niet.
Geloof dat ik een aantal dissociaties heb gehad (of misschien een dag vol dissociaties..). Men zag het ook en vroeg ook of ik er wel was. Iemand zei letterlijk; het leek net alsof je er net niet was..
Nu dus thuis en versleten, alsof ik een week weg geweest ben. Ga zo douche en m'n bed in.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:11

goedeavond!

wat is een dissociatie precies?
en balen dat het dus bij de meesten even niet zo goed gaat....
(ik reageer even in het algemeen hoor, dus niet per naam...ben moe moe en nog eens moe....)
en dat zijn zeker stress momenten: gesprekken met de arbo-arts of je in ziektewet blijft of niet, en een gesprek met je vader, wel mooi dat je vriendin mee gaat! daar heb je vast veel aan!

en ik had laatst pb van iemand gehad, maar ben naam kwijt(Was een heel verhaal, afgelopen weekend gekregen, maar heb hem per ongeluk verwijderd......dus wie was het ook alweer? (domme ik))

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:15

maaike: hmm vervelend dat je ook zo vaak disociaties hebt...

hmm ik zit met een hele verwarring: ik wordt verliefd op iemand die 10 jaar ouder is... en die persoon heeft ook laten merken dat die mij leuk vind. ik sterf echt van onzekerheid. Het brengt heel heftige emoties bij mij teweeg en ik weet niet of ik dit wel aankan. De angt nu om die persoon gewoon weer te verliezen is immens.
Wat een gedoe toch allemaal. voel me er barslecht door. is dat erg dat er 10 jaar verschil is?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:04

Charlot, 10 jaar verschil kan veel zijn, maar hoeft niet.. Als je zegt iemand van 14 met iemand van 24, ja dan vind ik het een te groot verschil. Maar als iemand van 24 met 34 gaat is het al veel minder raar. Bovendien zegt leeftijd niet veel, het is slechts een cijfertje. Als jij, en de ander, zich er goed bij voelt, wat is het probleem dan? Hij is misschien wel wat jonger in zijn doen en laten en jij misschien iets verder..

Vandaag wel een redelijke dag. Vanmorgen nog volledig versleten wakker geworden. M'n moeder had liever dat ik thuisbleef, maar ben toch eventjes gaan werken. Paar uurtjes, daarna lekker naar huis gegaan. Even een uurtje geslapen. Nu in joggingbroek een beetje aan het hangen op de bank.
Geestelijk wel oke vandaag, maar lichaam is helemaal op lijkt het..

Bobomelo, dissocatie is het gevoel hebben buiten jezelf en de omgeving te staan. Het voelt een beetje als zweven. Vaak krijg ik op die momenten weinig mee wat er om me heen gebeurd. Ik heb dan "gaten" in m'n geheugen van een dag ofzo. Het voelt heel fijn, maar het is ook wel eens lastig om eruit te komen als je 'erin' zit. Men kan je vaak ook niet echt bereiken, ik ben er dan een soort niet.
Ik weet nog niet of het bij mij dissocieren is, moet ik even aan m'n psych vragen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:53

oke, heb ik nog nooit meegemaakt dissocieren! lastig als je het krijgt terwijl je bv in de auto zit...

@charlot
10 jaar is niet zo'n ramp toch? als het nou 15 of 20 is zou ik er wel vraagtekens bij hebben...bedoel, verleifd is verliefd, maar wat hier al eerder gezegd werd 14-24 is veel verschil, 24-34 niet.

maar bv 65 en 80 is al wel weer veel verschil of 65 -85...

maar met 10 neuh.... zou ik geen probleem van maken! jij houd die ander gewoon jong haha!
en gewoon lekker van gaan genieten joh! ben wel benieuwd naar je verhaal van hoe en waar je diegene hebt leren kennen :P

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:16

ik heb diegene leren kennen op die hippotherapie. ik ben dus 23 en diegene 33. leuk dat jullie dat verschil niet raar vinden!! ben ik erg blij om!
voor mij is het niet zo raar (in mijn hoofd wel, omdat het gewoon niet zo standaart is), ik ga altijd om met mensen tussen 25-28.. bijna nooit met iemand van mijn leeftijd of jonger. dus mijn mentaliteit is wel ouder!
ben al iets rustiger. al heeft nog steeds heel grote emoties met zich mee.

dank jullie voor jullie steun al!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:21

ben nu wel benieuwd of het een jongen of een meid is!(niet dat dat wat uitmaakt, maar omdat je laatst schreef dat je misschien wel niet eens echt verliefd was op die meid die nu zo naar doet waar je verkering mee had)
en wat je zegt, je trekt zelf altijd op met iets ouderen, dus is het lang niet zo raar!
liefde op het eerste gezicht dus tijdens die hippotherapie!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:55

Wat een rust hier. Hopelijk een goed teken? Hoe is het met jullie?

Hier vandaag een redelijke dag. Al is m'n lichaam helemaal op, batterij is leeg. Even de trap op lopen en ik moet er al van bijkomen.
Heb ik normaal nooit.. ;(
Slaap wel veel op het moment en doe opzich best rustig aan.
Morgen weer naar de psychiater. Ben benieuwd.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:34

Hier ging het gisteren heel slecht mar vandaag wel beter :) hoe ist met jullie

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:40

Net geprobeerd even hard te lopen.. maar geloof dat dat in combi met m'n (verhoogde) medicatie niet zo'n goede combi is..
Heel de wereld ging draaien en begon helemaal te shaken.. Maar rustig naar huis gewandeld. Zit nu nog te shaken.. ;(
Morgen maar even navragen hoe dat zit..

Daaphh; weet je ook waarom het gisteren slecht ging?