Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:02

Mede door het gebeuren met Millie voel ik weer dat ik de mens echt een vreselijk wezen vind.

Niets is zo verwoestend, haatdragend en tot zulke vreselijke dingen in staat als de mens.
Het enige wat wij aan deze aarde hebben bijgebracht is verwoesting, oorlogen, vervuiling, bebouwing, geweld en vreselijk veel leed onder de mensheid en onder de dieren en de natuur.

Hoe kunnen mensen nog trots zijn op het zijn van een mens, een superieur wezen met de hoogste intelligentie van alle wezens op aard?

Sorry dat ik zo sentimenteel ben, ik vind het echt vreselijk wat de mens elkaar en andere wezens aan doet.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:16

Geen verontschuldiging voor nodig. Ik ben het zelfs totaal met je eens.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:42

Ik ben het ook helemaal met je eens hoor, hoef je je niet voor de verontschuldigen.
De mens is het enige levende wezen op Aarde dat dood uit wraak of om zomaar....niets!
Ik vind het altijd een beetje naar om te kijken hoe ene leeuw bijvoorbeeld een jong dier vangt, maar kan dan met mijn brein wel snappen dat dit puur uit overleving is.
Dit is bij de mens absoluut niet aan de orde.
Als er een volgend leven is, laat mij maar dan maar een dier terug komen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:02

Ik ben het ook met jullie eens hoor.Er is geen wezen dat zo walgelijk is als de mens.Je vraagt je af wat de gedachten is van zo iemand die een ander om kan brengen.
Vorige week nog : een SAS stewardess in Copenhagen in haar hotel omgebracht voor haar mobiel en portomonnee.
Alleen daarom wil je toch al geen kinderen,met al die ellende die er in de wereld gebeurd??

Even nog over het moeder CAO : hier heb je een jaar zwangerschapsverlof....
1e wat een collega zei tegen mij toen ik met m'n nieuwe baan begon : oh,nu wordt je natuurlijk zwanger zodat je straks lekker zwanger zodat je thuis kan gaan zitten.....Nou vraag ik je.
Er was trouwens wel een andere collega die dat had gedaan en die was ruim 2 jaar weg geweest.Misschien dat ie het daarom zei.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:05

_sparta_ schreef:
Nergens zeg ik allemaal, dat maak jij er van. Ik heb ergens andere cijfers gezien, juist bij zedendelicten. Zoek ze straks nog wel eens op. Dat was een heel stuk hoger dan die van de wiki.
En ik ben van mening dat er veel vaker gekozen moet worden voor een levenslange staf. Zoals ik dat ook vind bij de dader van Milly. Wat zijn reden ook is geweest, niets kan dit goed praten. Ik kan me voorstellen dat nu mensen met kinderen ban worden. Want niets is er tegen te doen tegen deze zieke lui. 1 ding kunnen we wel doen, van de mensen waarvan we weten dat ze ziek zijn, nooit meer vrij laten. Die maken dan in ieder geval geen tweede slachtoffer meer.
Op zo’n moment ben ik ook blij geen kinderen te hebben.

Klopt, ik heb er over gedroomd vannacht. Ik zou echt gek worden als dit een van mijn kinderen zou overkomen en het kan zomaar....echt eng!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:09

noordje schreef:
Even nog over het moeder CAO : hier heb je een jaar zwangerschapsverlof....
1e wat een collega zei tegen mij toen ik met m'n nieuwe baan begon : oh,nu wordt je natuurlijk zwanger zodat je straks lekker zwanger zodat je thuis kan gaan zitten.....Nou vraag ik je.
Er was trouwens wel een andere collega die dat had gedaan en die was ruim 2 jaar weg geweest.Misschien dat ie het daarom zei.

Een jjeugdvriendin van me is lerares in het basisonderwijs. Ze kreeg van haar collega's te horen dat ze haar zwangerschap niet goed gepland had, want het verlof sloot niet aan bij de vakantie 8)7 En zo was ze dus wel erg kort thuis met haar baby.

Dus nederland is daar niet echt anders in...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:10

Onassa schreef:
Ik ben het ook helemaal met je eens hoor, hoef je je niet voor de verontschuldigen.
De mens is het enige levende wezen op Aarde dat dood uit wraak of om zomaar....niets!
Ik vind het altijd een beetje naar om te kijken hoe ene leeuw bijvoorbeeld een jong dier vangt, maar kan dan met mijn brein wel snappen dat dit puur uit overleving is.
Dit is bij de mens absoluut niet aan de orde.
Als er een volgend leven is, laat mij maar dan maar een dier terug komen.

Dan moet je niet terug komen als een mannelijke zwarte weduwe. Want dan word je opgegeten na de sex!

Ik ben het met je eens hoor. Denk ook niet dat wij de wereld overheersen omdat we zoveel intelligenter zijn. We hebben alleen een enorme overlevingsdrang...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:24

maikeltje schreef:
Klopt, ik heb er over gedroomd vannacht. Ik zou echt gek worden als dit een van mijn kinderen zou overkomen en het kan zomaar....echt eng!

Ik kan me helemaal voorstellen dat je er bang van wordt. Je kunt je kinderen waarschuwen de deur niet open te doen voor een vreemde. Maar is de buurman een vreemde? Misschien zelfs in uniform? Het is zo onwerkelijk, maar het is wel gebeurd. En niets doe je er aan. En het is zo niet nodig. Iemand verliezen door een ongeluk lijkt me ook verschrikkelijk, maar het is een ongeluk. Niets wat expres is gedaan, maar dit. Hoe kom je dat ooit te boven?
En ik heb dan geen kinderen, maar zelf ik kan hier wakker van liggen, gewoon omdat ik het niet kan begrijpen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:32

Dat heb ik dus ook.Vind het zo triest dat zoiets weer gebeurd.
Een ongeluk kan altijd gebeuren,maar dat iemand willens en wetens dit een ander aandoet...

Ook leuk voor je jeugdvriendin.Beetje dom om te zeggen dat ze het niet goed gepland zou hebben.Alsof je dat zou kunnen plannen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 19:39

noordje schreef:
Ook leuk voor je jeugdvriendin.Beetje dom om te zeggen dat ze het niet goed gepland zou hebben.Alsof je dat zou kunnen plannen...

Ach, die vriendin was toch al helemaal in de wolken van haar zwangerschap, dus zij kon er niet mee zitten :D Ze was vooral verbaasd over die opmerking.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:11

Was vanmiddag bij mijn beste vriendin, zij heeft een dochtertje van 1,5. Dat meisje is zo onwijs leuk! Echt ze lacht alleen maar en ligt constant in een deuk...

We zijn even naar de speeltuin geweest en ze wilde alleen mijn handje vasthouden, niet die van haar mama.

Ik ben echt al vanaf haar geboorte helemaal gek op haar, en zei vandaag tegen vriendin "als ik de garantie krijg dat ik precies zo'n meiske als die van jou krijg wil ik misschien wel kinderen".

Met jongetjes heb ik helemaal niets, vind ik geen reet aan. Maar zo'n meisje helemaal leuk aankleden met een schattig rokje en maillot en lief jasje in het roze met bloemetjes en dan nog zo'n hartjesspeldje in...Dat vind ik wel iets hebben :D

Heb de hele middag en avond met kindje opgetrokken, maar heb geen een keer het gevoel gehad "Ik wil ook een kindje".
Al ben ik echt gek op het dochtertje van die vriendin en lig ik constant in een deuk om haar ;-)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:35

Ik spreek ook vaak moeders die zeggen nooit dat gevoel te hebben gehad, maar bij hun eigen kindje wel (gelukkig maar natuurlijk en de hormonen werken ook wel mee in het begin ;-))
Gek zijn op iemand anders kinderen is natuurlijk super, maar wel heel anders dan zelf te hebben.
Een vriendin van mij heeft een dochtertje en die is ook om op te vreten gewoon. Echt die wil ik zo inpakken, maar mijn gevoel om geen kinderen te willen krijgen is gewoon sterker.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:37

Ook nog redelijk taboe: ervoor uitkomen dat je het liefst een meisje of een jongen krijgt. Ik had ook sterke voorkeur, wilde graag een dochter. Ik zie ook niet voor me dat ik een jongensmoeder zou zijn, ik had vroeger ook niks met jongens. En het leuke van dochters is, is dat je daar als moeder over het algemeen een sterkere band mee zult krijgen dan met een jongen. (lekker winkelen enzo - niet dat dat een reden is hoor!)
Wel leuk Laetitia dat je zo'n jonge bewonderaarster hebt! Mijn dochter heeft dat ook met sommige van mijn vriendinnen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:46

Als iemand loopt te zeuren om een geslacht vind ik dat altijd een beetje vervelend en verwend overkomen... Al lang blij dat ik een kindje kon krijgen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:47

MamboBeach schreef:
Als iemand loopt te zeuren om een geslacht vind ik dat altijd een beetje vervelend en verwend overkomen... Al lang blij dat ik een kindje kon krijgen...

Taboe dus :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:50

Wendy schreef:
MamboBeach schreef:

Taboe dus :D

Nee hoor, is geen taboe. Dat zeg ik toch nergens...
Van mij mag iemand zijn voorkeur uitspreken hoor!
Het gaat over zeuren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:50

Ik zal het natuurlijk nooit weten, maar denk toch echt dat ik wel een paar keer had moeten slikken als we een zoon hadden gekregen. Het was vast wel goed gekomen, maar een dochter past (volgens mij -zullen we nooit weten of het ook zo is) beter bij me.
Ik zou het toch geen zeuren willen noemen, het is een gevoel wat ik heb, maar iets waar je verder geen invloed op uit kunt oefenen (gelukkig!).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:54

Ik vind dit een heel moeilijk onderwerp, ik ga er verder niet op in. :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:56

Geeft niet, ik kan het wel begrijpen hoor. En ik ben het helemaal met je eens dat het motto 'als het maar gezond is' voorop staat :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:00

Ik durf er wel wat over te zeggen (met gevaar voor eigen leven). Ik denk dat er over kinderen krijgen veel taboes bestaan. Je mag nooit zeggen dat je kind eigenlijk een vreselijke etter is en dat als je het opnieuw mag doen je er wel 2x over na zou denken. Of dat die bevalling zo'n vreselijke hel op aarde was dat als je dat had geweten... hoe lief je kind ook is. (kijk maar eens naar de laatste Linda en alle reacties daarop http://www.lindamagazine.nl/2010/01/19/vertel-ons-wat-je-van-linda-vindt-4/

Het gaat er ook wel een beetje over dat we in NL in een 'keuzemaatschappij' leven. We kunnen bij wijze van spreken kiezen of we een kindje willen, hoeveel we er willen etc. Dit klinkt misschien heel hard voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar zo gaan wel de meeste mensen in ons land er bij aanvang in. (of het dan lukt is een tweede). Maw het is niet zo dat je hier in een derde wereldland leeft en op je 16e zwanger bent van je 3e (voordat ik iedereen hier op m'n nek krijg).

Het is dezelfde discussie als kinderen nemen of krijgen. Je moet maar kijken of je ze kan krijgen. Maar kinderen willen nemen is wel een keuze. Dat bedoel ik met keuzemaatschappij.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:04

Ik denk dat het krijgen van een (gezond) kind een wonder is. Een geschenk. De term 'kinderen nemen' vind ik niet kloppen.
Je zou het wat betreft het kiezen in ieder geval zo kunnen stellen dat de keuze om ze niet te willen krijgen eentje is die je zelf kunt nemen, het wel willen krijgen heb je (helaas) niet altijd zelf in de hand.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:05

Zidore, voor mij was het geen keuze.
Ik vind dat het tegenwoordig echt te gek wordt, je kunt al kiezen of je een meisje of een jongen wil, ik vind het te gek voor woorden.
Kijk, je mag best een voorkeur hebben hoor, maar als mensen zwaar teleurgesteld zijn als het het andere geslacht is, dat vat ik dan niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:19

Waarom vat je dat niet?

Ik heb geen kinderwens, maar als ik toch ooit een kindje krijg heb ik inderdaad het liefste een meisje. En daar kom ik gewoon voor uit.

Mijn beste vriendin zei vandaag ook dat ze blij is dat ze een meisje heeft mogen krijgen.

De meeste mannen zullen de voorkeur voor een jongen hebben.
Dat heb ik zelfs ook al gemerkt in directe omgeving.

En een baby een wonder noemen vind ik zo raar. Het is gewoon de natuur. Niets wonderlijks aan, er komt geen magie aan te pas.
Het is de natuur, niets meer niets minder.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:24

Dat zou me ook te gortig worden, als je zou mogen kiezen (dat mag toch al ergens, staat me bij dat ik dat eens gelezen heb) welk geslacht je wilt hebben.
Zo ver had ik niet willen gaan in ieder geval, vind dat ook niet ethisch verantwoord.

Ik denk dat ik wel teleurgesteld zou zijn geweest wanneer ik een zoon zou hebben gekregen, dat zou dan vooral te wijten vallen aan mijn idee geen goede moeder voor een jongen te kunnen zijn.

Voor iemand waarvoor het krijgen van een kind an sich al een wonder is, is het inderdaad wel zuur wanneer anderen gaan lopen mekkeren (want zo voelt het dan wel denk ik) over het geslacht van het aanstaande kind.

Het krijgen van een gezond kind vind ik wel een wonder. Vrienden van ons kregen een dochter die de eerste twee jaar van haar leven in een ziekenhuis heeft doorgebracht, het is allesbehalve vanzelfsprekend wanneer alles gewoon goed gaat. Het mag dan de natuur zijn, maar is dat ook niet een soort wonder?
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 17-03-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:24

als de 'natuur' zoals jij die noemt het niet doet
dan is het zeker een wonder als je dan een baby krijgt
ik vat het trouwens ook niet
je hebt 9 maanden iets in je buik groeien, en dan komt het er uit (en je kon al maanden weten wat het zou worden) en na alles wat er gebeurd is ben je... teleurgesteld
denk ik het woord wat het minste bij 'een baby krijgen' past, toch?? ik vind de term 'als het maar gezond is' veel belangrijker, en uiteraard mag je wel een voorkeur hebben
en ja als het dan niet is wat je had gewild... had je er dan wel aan moeten beginnen als dat zo teleurstellend blijkt te zijn? het is geen hond die je naar een asiel brengt of een paard wat je op marktplaats kan zetten!!
ik denk dat je hier sowieso niet alles over 1 kam kan scheren
iemand die ongewenst zwanger raakt of iemand die jaren heeft geprobeerd een kind te krijgen zit een wereld van verschil tussen (buiten dat ze beiden gelukkige moeder kunnen zijn natuurlijk!)
Laatst bijgewerkt door Zidore op 17-03-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt