O: brinta
T: 2 vk boterhammen appelstroop
L: koekjes en snoepjes

verder tot 18.00 nog 2 appels op
wel 30 minuten hard gelopen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moiryn schreef:Ja, probleempje. We hebben thuis geen weegschaal en m'n ma wil die niet kopen.
Ik weet dat je wat jong bent, maar een simpele weegschaal kost bij de Blokker nog minder dan 10 euro. Dus koop er zelf één.
Ik hoor al af te vallen (ik moet om de 12 weken naar zo'n 'diëtiste', die vraagt alleen maar wat ik heb gegeten en weegt me.), maar ik heb gewoon geen motivatie.
Bedenk een leuke traktatie voor jezelf (zoals ik doe), om je weer te motiveren.
Sporten doe ik niet waar andere mensen bij zijn. Ik weet niet wat het is, maar ik durf dat niet. Zumba had ik al gedaan, werd bij mij op school gegeven maar vond ik niet leuk. Met vriendinnen al helemaal niet, want daar word ik alleen maar onzeker van omdat zij gewoon een normaal figuur hebben.
Daar zul je je overheen moeten zetten. Hoewel zoiets op jouw leeftijd moeilijker is dan wanneer je wat ouder bent. Maar zodra je naar de sportschool gaat, zul je merken dat er genoeg mensen rond lopen die stevig(er) zijn. Zoek anders een sport die je alleen kan doen (fietsen, wandelen, hardlopen).
En snoep koop ik niet![]()
Het is niet dat ik te veel snoep of chips eet..Ik eet 1 a 2 keer per week chips, en dan 1x per week, of 1x in de 2 weken. Ik weet niet wat het is, want we hebben hier thuis niet eens snoep..Op school koop dat ik ook niet.
Eet ipv chips nootjes, zoute sticks of popcorn. Probeer echt van de chips af te blijven, ook al is het 1 keer per week. Is nog veel.
Ik denk dat mijn eet-schema te weinig is, en dat ik gewoon meer gezond moet gaan eten. Ik ben in 'n halfjaar veel aangekomen omdat ik daarvoor dus wél leefde op 2 crackers per dag, en daar wendde mijn lichaam dus aan. En toen ik weer normaal ging eten, kwam het er allemaal weer aan..
Goed dat je dit zelf ook inziet. Ga wel gewoon door met goed en gezond eten.
Pff, wat klink ik ook zeurderig. Ik wil écht afvallen, ik ben er al vanaf m'n 11e mee bezig, en gezonder word ik er niet op.
Wel jong om daar dan al zo mee bezig te zijn. Als je echt wilt afvallen, dan weet je wat je te doen staat.