Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:42

Afbeelding

Dit ben ik op de 4mile, 1,5 jaar geleden. ;)

Dat moet prima kunnen toch, ik heb een schema waarin je binnen 12 weken de 10km kunt rennen,
als je al eens de 5 hebt gelopen natuurlijk. Gaat vast goed komen die 10! Een paar lopen plannen is
altijd leuk om als doel voor te trainen!

Rozanne

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:21

Hoe kom je aan zon schema?
Ik wil ook weer beginnen, maar die rot sneeuw!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:24

Bedankt! :)
Hardlopen jullie met dit weer?

Ik zie wel mensen, maar ik waag me er niet aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:53

Ik ben net een stukje geweest, maar wil geen blessures dus ben weer terug gegaan.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:07

http://www.runinfo.nl en http://www.prorun.nl hebben ook schema's.

Ik vind persoonlijk www.runnersworld.nl en dan onder het kopje 'advies' staan de schema's...erg handig!

Ik heb gisteren gelopen, maar veilig in de sportschool op de loopband. Loop ook het liefst buiten, maar met dit weer waag ik me ook niet op de wegen.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:25

Ik ben nu een paar dagen niet geweest, maar hoop vandaag toch weer wat tijd te vinden. Ben de vorige week met mijn vriend een paar keer gaan rennen, die is nu ook begonnen (gezellig!), die doet natuurlijk nog wat kleinere rondjes, misschien dat we straks even samen gaan en dat ik daarna nog een stukje doorren. Ik heb er zin in.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:05

He speedster, leuk is dat he samen rennen? Mijn vriend heeft afgelopen jaar ook af en toe met mij getraind. En we gaan nu samen voor de 10km trainen, die we op 29 mei gaan lopen. Vind het wel gezellig samen, al vind ik alleen trainen qua tempo makkelijker! ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:32

Ik vind het leuk om samen te lopen, maar dan moet je wel iemand hebben die zelfde tempo loopt...Vriendlief loopt harder dan mij, dus da's nu (nog?) geen optie, dan loop ik me te schuldig te voelen of mezelf op te naaien...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:37

Jaan81 schreef:
Ik vind het leuk om samen te lopen, maar dan moet je wel iemand hebben die zelfde tempo loopt...Vriendlief loopt harder dan mij, dus da's nu (nog?) geen optie, dan loop ik me te schuldig te voelen of mezelf op te naaien...

Ik vond het niet fijn om samen te lopen.
Je kunt moeilijk je eigen tempo vasthouden en gaat of te hard, of te langzaam. :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:42

Dat is ook het moeilijke eraan idd Antheman. Alleen toch vind ik het wel wat gezelligs hebben, samen met vriendlief buiten trainen. (A)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:44

marjoleintje schreef:
Dat is ook het moeilijke eraan idd Antheman. Alleen toch vind ik het wel wat gezelligs hebben, samen met vriendlief buiten trainen. (A)

Ik ren altijd met de hond *D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:45

Ja dat lijkt me ook leuk!! :)

Wij zijn druk op zoek naar een hondje!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:05

Antheman schreef:
Jaan81 schreef:

Ik vond het niet fijn om samen te lopen.
Je kunt moeilijk je eigen tempo vasthouden en gaat of te hard, of te langzaam. :D

Dat zeg ik! :D

Over een jaartje nemen wij hopelijk ook n hondje; kan die idd ook mooi mee! (en mee naast het paard! :j )

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:07

Wij waarschijnlijk rond maart, dan ben ik klaar met de studie en ik werk met name in de avond, nacht en weekenduren en mijn vriend overdag. Dus dat is goed te plannen met een hondje! :)

Jullie nog tips, waar een hondje vandaan te halen?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:09

Wat voor eentje willen je graag hebben?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:12

marjoleintje schreef:
Wij waarschijnlijk rond maart, dan ben ik klaar met de studie en ik werk met name in de avond, nacht en weekenduren en mijn vriend overdag. Dus dat is goed te plannen met een hondje! :)

Jullie nog tips, waar een hondje vandaan te halen?

baasje gezocht,
stichting herplaatsing huisdieren (adres kijk ik even voor je na)
asiel.com

of een puppy of herplaatster via de rasvereniging.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:14

Nou ik ben eigenlijk van de middelmaat/grote honden. Maar wij wonen op een appartement, waardoor ik dus een rustig klein tot middelmaat hondje wil hebben! Ben ook al op de website beterhondenleven.nl aan het kijken. Spreekt me ook wel aan! En een asiel hier in de buurt hou ik ook goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:16

Ik ben me langzaamaan een beetje in aan het schrijven voor verschillende wedstrijden dit jaar. Moeilijk hoor, er is zoveel keuze!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:34

Ja kan me voorstellen dat het lastig is om dan te kiezen idd. En dan moeten de afstanden ook nog goed uitkomen, ivm de training die jij voor jezelf volgt natuurlijk. ;)

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:09

Rozanne schreef:
Bedankt! :)
Hardlopen jullie met dit weer?

Ik zie wel mensen, maar ik waag me er niet aan!

Ik heb net 3 keer kunnen lopen toen het weer begon te sneeuwen, en aangezien ze hier niet strooien durf ik het niet aan. Ben vandaag al met de fiets gevallen dus ik wacht het maar rustig af :=

Ben vorige keer met de hond gaan hardlopen maar dat is een Beagle een jachthond, dus na een tijdje was ie nergens meer te bekenen. 3 uur later komt ie dan eindelijk terug, maar ik maak me dan altijd zoveel zorgen :o

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:18

Pff het gaat hier niet zo goed met rennen! De laatste keer was tussen kerst en oud en nieuw := Vanavond wel voor het eerst kickboxtraining gehad en dat staat wel gelijk aan twee keer rennen denk ik, dus ik voel me al iets minder schuldig :+

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:25

Ik neem ook regelmatig een hond mee, maar die heb ik dan aan een heupgordel vast. Werkt prima. Heb geen tijd meer gehad om te rennen vanavond trouwens. Morgenavond weer.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:39

Nou, ik ben net omgedraaid, was al op weg naar mijn werk. Het is echt niet te doen hier op de weg, zelfs op de autoweg is niet geschoven of gestrooid. Ik moet 95km rijden naar mijn werk en heb echt geen zin om daar 3 uur over te doen, laat staan om mijn auto in de kreukels te rijden. Hopelijk zijn de fietspaden vanavond begaanbaar, ik begin langzaam ongeduldig te worden om weer een rondje te gaan rennen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:38

Bij mij ligt het lopen nu alweer even stil door het weer/ te gladde wegen om te lopen. Maar vanaf vrijdag ga ik terug het lopen opnemen, dit keer wel samen met een vriend van me. Dat motiveerd nog wat meer om te gaan.