Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:07

3 dochters :wow: Wow!
Ook welkom :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:07

Fijne infectie he? Ik schrok toch best wel toen ik begreep hoe heftig het eigenlijk is. Gelukkig reageerde ik gelijk goed op de penicilinne en AB, alleen bleef ik verhoging houden en heb dus 1 week aan het infuus gelegen. Toen dat eraf was mocht ik gelukkig een dagje later lekker naar huis. Ben heel blij dat we thuis zijn. Bij mij was alleen ikzelf ziek, lijkt me nog vervelender als ook je kindje ziek is. Was ze ook te vroeg geboren dan? Kon je wel naar haar toe? Ik kon in ieder geval de hele dag naar Marinde kijken als ik daar behoefte aan had, dat heeft me echt door de moeilijkste momenten heen geholpen.

Edit: leuk, allemaal meiden :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:10

[LZP] Cyntje is bevallen!!

Dit is het topic van toen, kan zo snel even niet alles typen gezien het feit dat Chiara met haar loopstoel momenteel al mijn kasten aan het plunderen is en anders tik ik straks het verhaal uit maar in dat topic heb ik het direct neergeschreven vanuit het ziekenhuis :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:19

Welkom Susan en Ylana en nog van harte! :D :j

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:31

Even tussendoor een kleine opmerking. Volgens mij worden er twee streptokokken door elkaar gehaald. De groep-B streptokok leidt tot infectie bij de baby en niet zo snel bij de moeder. Al heb je wel vaker een blaasontsteking.

De groep-A streptokok leidt daarentegen weer bij de moeder tot een flinke infectie, ook wel bekend als de kraamvrouwenkoorts. En daar kun je inderdaad echt goed ziek van zijn. Flinke koorts enzo. De baby heeft er juist vaak geen tot minder last van.

Hoe dan ook, het is best een inspanning om de borstvoeding dan toch door te zetten. Super dat het jullie wel volgehouden hebben!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:37

Wij hadden Strepk. B en waren beide ziek ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:51

Dan moet je kindje heel ziek geweest zijn Cyntje...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 17:35

Ja idd,... werd gelijk bleek na de bevalling. Huilde wel enzo, hebben ook maar 1 keer de apgarscore kunnen doen geloof ik en toen ging ze gelijk weg.
In de couveuse aan allerlei apparaten en slangetjes, anti-biotica en glucose. Haar billirubinegehalte was ook niet goed maar gelukkig was ze minder geel op de dag dat we naar huis mochten anders moesten we nog langer blijven dan een week.
Sindsdien is ze ook nooit meer ziek geweest *even afkloppen* en ligt de kinderparacetamol te verstoffen :+

Ook heeft ze nog aan een hartapparaat gelegen omdat ze een dubbele tik in het hart had, na een dag was dat weer weg en hebben er 3 dokters naar haar hart geluisterd. Maar dan schrik je wel hoor :oo

Ik kreeg koorts tijdens de bevalling en 2 dagen na de bevalling.
Gelukkig kreeg ik na 3 dagen gewone orale anti-biotica omdat ik lag te janken van de pijn aan mijn aders :oo

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:31

Ik heb die strepto ook namelijk en bij eventuele verdere bevallingen zou ik aan de antibiotica moeten tijdens de bevalling.

Ja, dat is schrikken zeg van die dubbele tik!

Ook ik heb koorts gehad na de bevalling maar bij mij zeiden ze dat ze echt dachten dat het van de enorme stuwing kwam.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:32

Nee bij mij was er toen nog geen stuwing.
Ik moet ook preventief aan de Ab vanaf 36 weken en moet ook zeker 48 uur in het ziekenhuis worden opgenomen voor evt complicaties bij het kind als zowel bij mij...

En hoopte nog zo dat ik bij een eventuele volgende wél sneller naar huis mocht ;(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:34

Ik moest gewoon tijdens bevalling aan AB.

Had onwijze stuwing, dat wel!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:34

In Duitsland werd ik in de 35e week gecontroleerd op streptokokken, zodat ze daar voor de bevalling iets aan konden doen. Zo te lezen, geen overbodige luxe dus, alhoewel die test verschrikkelijk was (nog erger dan de bevalling).

Welkom aan de nieuwelingen.

M'n meisje is gisterenmiddag voor 't eerst bij de oppas geweest, proefdraaien. Volgende week nog een dagje en daarna voor 't echie. M'n verlof zit er al weer op, heb nu nog 2 weken vakantie. Time flies.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 21:35

Nee bij een volgende moet ik het al vanaf 36 weken.
Met de bevalling van Chiara kreeg ik het tijdens de bevalling al via infuus :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:38

Dus bij jou wisten ze het al Cyntje?

Boya, je kindje kan in het ergste geval overlijden.
Spannend he, proefdraaien! :j

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:41

MamboBeach schreef:

Maar doen ze er in NL dan preventief niets mee? In Duitsland is het dus standaard bij de 35e week controle op streptokokken.

Proefdraaien.......had me eigenlijk verheugd op een middagje tutten met de paarden, maar toen ik m'n hummeltje daar achter liet en ze me aan keek met zo'n blik "mam....wat ga je doen", moest ik wel ff slikken. Ze heeft 't erg goed gedaan, was alleen erg moe, maar verder geen ander gedrag...dus da's wel fijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:47

Ach Boya, ik herken dat wel, vervelend he! :j

Nee, in NL doen ze er niets mee, zelfs met de middelste stuurden ze me weer naar huis, ik mocht thuis bevallen... :?
Niet gedaan hoor, maar heel vreemd vond ik dat! En bij de 3e lag ik aan het infuus.

Nee, in NL valt er nog veel te leren qua babyzorg, dat roep ik al jaren en veel mensen geloven het niet maar ik ben er van overtuigd...

Wat voor test was dat dan?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:24

MamboBeach schreef:
Dus bij jou wisten ze het al Cyntje?

Nope ;) Maar ik kreeg al preventief AB omdat ik koorts kreeg en dat wijst vaak al op Strept.K

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:13

MamboBeach schreef:
Wat voor test was dat dan?

Er werd een soort van uitstrijkje gemaakt, maar aangezien de boel daar binnen wat opgezet is, is dat echt niet fijn. Dat is opgestuurd naar 't lab en daar kreeg ik binnen 2 dagen schriftelijk de uitslag van.

Qua zorg moet ik ook bekennen dat ik enorm blij ben dat ik van de Duitse zorg gebruik mag maken. Tot en met de bevalling is in Duitsland echt perfect geregeld. Daarna is 't een drama en kunnen ze nog veel leren van NL, met bijv. een kraamhulp en CB. In Duitsland wordt je dan echt in 't diepe gegooid en krijg je de 1e controle pas bij de kinderarts (1 maand oud).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:07

Kraamhulp zou wel fijn zijn ja. tenminste lijkt mij wel! :j

CB, ja, hoeft voor mij ook niet perse, het is voor mij geen must ofzo...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:24

Ik had de A variant, klassieke kraamvrouwenkoorts noemen ze dat ook wel. Daarom hoefde de baby geen AB.

Cyntje: ga jouw verhaal even lezen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:35

Ik hoor bij de nacontrole bij de gyn of en hoe het met een eventuele 2e bevalling zou gaan, wel of geen AB, wel of geen z'huis bevalling op medische indicatie. Moet er voorlopig nog maar niet aan denken, eerst dit allemaal een plekje geven.

Cyntje: mijn opname was geen pretje maar lijkt me idd nog moeilijker als je kind niet bij je kan zijn en ook zo ziek is. Dat je man weg moest zal ook niet fijn zijn geweest, die heb ik gelukkig de hele tijd bij me op de "1 persoons" kamer gehad.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:26

jeetje boya, kan me voorstellen dat je idd ff flink moest slikken!

ff een vraag: ik heb al de hele dag onwijze jeuk aan mijn borsten en tepels, is daar iets aan te doen?
tessa drinkt sinds gisteren steeds maar 1 borst. wat is wijsheid; die ene borst helemaal laten leegdrinken of toch halverwege wisselen naar de 2e borst?
die ene leegdrinken lijkt mij beter ivm de vettere melk achterin?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:49

BA, ik ben echt voor de hele borst leeg laten drinken en eventueel daarna nog een toetje aan de andere borst! :j
Mijn kinderen zijn daar altijd goed op gegroeid! Zeker om die achtermelk binnen te krijgen!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:56

De ene helemaal leeg laten drinken :j
Je borsten zijn daar zo aan gewend. Milan heeft ook alleen de eerste weken twee borsten gedronken en daarna (en nu nog steeds) maar 1.

Ik heb gewoon nog steeds pijn aan m'n tiet van die beet. Zit ook een korstje op waar hij zijn tandjes gezet heeft :oo.
Vanmorgen gekolfd want het deed te pijn met aanhappen en het is ook nog helemaal blauw en dik. Net wel weer aan die kant gevoed en nu ging het wel weer. Dit geintje moet hij me echt niet nog een keer flikken!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:02

Mijn mop kan trouwens zitten!

Afbeelding

En deze is gewoon :+:
Afbeelding