Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 14:52

Ik begrijp je niet verkeerd hoor. Waardeer het alleen maar dat je met me meedenkt. Als ik er aan denk, zie ik er ook eigenlijk best wel tegen op. Maar misschien moet ik het maar gewoon gaan ervaren. Wil alleen wel de zekerheid hebben dat ik tussendoor de hond kan doen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:17

Ja, denk ook dat je het gewoon moet. Je hebt geen keus, maar ze stellen het je ook niet voor niets voor.
Denk dat het je allemaal maar sterker kan maken.. :)
Die zekerheid dat je de hond kan uitlaten zou inderdaad wel fijn zijn.. Bovendien heb je dan ook even een break op je dag.
En als je het een tijdje doet en je vindt het echt niet.. kan je er altijd nog mee stoppen, maar dan heb je je er wel voor open gesteld en het geprobeerd.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:19

Reageer later nog even maar wilde jullie even laten weten dat ik vrijdag naar de HA moet := er zit dan wel een vervangende dokter maar dat is mn enige vrije dag. Ga zo mn andere slaaptabletten ophalen, ben benieuwd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:20

Spannend CIV!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:21

Spannend CIV!
Wel fijn dat je je slaaptabletten wel zo krijgt! Hopelijk helpt het!

Ik loop zometeen ook even naar de apotheek, wil weten hoe die medicijnen heten, haha.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:22

heee allemaal,

PW heeel veel knuffels voor jou en droef! Potverdikkeme wat niet leuk hee!

Ik kan ff niet alles bij lezen, is wel heel veel...Ga ik wel doen, ik denk morgen middag, want ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is. Wij zijn thuis vet aan het verbouwen, dus is nu lastig om elke dag op het net te komen (heb zelf geen internet...) Hier gaat het met ups en downs, maarja so be it. Was ook nog eens ziek van het weekend, kortom balen! Veel liefs voor iedereen en morgen weer lekker mee babbelen!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:27

Kijk maar of het bijlezen je lukt, zoniet sluit je je gewoon vanaf hier weer aan ;)

Ben je inmiddels weer wat opgeknapt?

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:32

ja wel weer beetje opgeknapt, het gaat allemaal mondjes matig...Blegggg

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:48

Vervelend is dat, dat het gewoon niet gaat zoals je wil. Doe maar lekker rustig aan en pas goed op jezelf :(:)

Ik voel me even heel beroerd. Wordt steeds erger. Zit mezelf behoorlijk in de weg, ben er misselijk van. Het is goed dat ik zo naar de bloedbank moet en er dus even uit ben. Even mijn gedachten verzetten...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:37

Balen PW, dat je je zo voelt! Komt dat door de informatie die je te horen hebt gekregen over je therapie?

Ik heb net m'n nieuwe medicijnen opgehaald. Gingen ze bij de apotheek nog een soort lastig doen, hoe schadelijk het enzo wel niet was. Kwam nog een ander bij om ook even te zeggen hoe slecht het is. Denken ze dat ik het voor de lol in moet nemen?? Snap dat ze informatie moeten geven, maar dat hadden ze toch wel wat anders kunnen doen..
Kent iemand dit middel? (http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=667)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:56

PW, vergat helemaal te reageren op je post :o had alleen maar oog voor de foto van Droefie. Is een hele verandering met je therapie, gelukkig hebben ze nog tijd om het te overleggen en kan jij aan het idee wennen. Hoe komt het zo dat ze het nu in 3 dagen gaan stoppen, dan heb je wel langer weekend of niet? Hoe reageerde je vriend op het nieuws? Leuk dat je het asiel bleef informeren en dat ze dit ook waardeerde! Hoe kwam het dat je je beroert voelde, zat je je druk te maken? Hoe is het gegaan?

Maaaike, is het gelukt met je medicijnen? Zie dat je ze hebt opgehaald, zelf heb ik geen ervaring met AD (gelukkig) de HA wilde ze mij toen wel geven maar ik wilde het zonder proberen en heb het gered, gelukkig. Jammer dat ze zo moeilijk deden maar je hebt ze ;)

Jantine, leuk dat je ons op de hoogte blijft houden, ook als het lastig voor je is! Wat zijn jullie allemaal aan het verbouwen? Geeft wel stress, al zeg ik het zelf. Wij hebben ook al heel wat verbouwt en vernieuwt hier in huis maar het resultaat mag er dan ook zijn, het is ons nestje. :+: Beterschap en pas goed op jezelf.

Hier gaat het wel, wordt wel steeds meer verkouden. Vanmiddag nog het een en ander kunnen doen, al is het niet veel. Heb mn slaappillen binnen, vrijdag bespreken we gelijk even het effect. De vervangende arts is een dame die pas afgestudeerd is dus ik ben benieuwd, heeft natuurlijk wel een frisse kijk op dingen. Ben wel benieuwd wat ze zal zeggen of vinden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:16

Ik miste Droef vanmiddag heel erg, daardoor begon ik me in de loop van de middag steeds beroerder te voelen. Ik had mijn vriend gebeld over de 'nieuwe deeltijd' en dat luchtte me wel op. Hij stond er eigenlijk best positief tegenover. De verandering gaat waarschijnlijk per 1 maart in. Dan moet ik er op ma wo en vr heen. Telkens een dag rust er tussen en het weekend. Dat is op zich wel fijn. Heb ik tijd om bij te komen.

Ik kon de bloedbank trouwens makkelijk vinden. Het stond duidelijk aangegeven. Eigenlijk alles was verder ook goed, mijn Hb gehalte was heel erg netjes, mijn bloeddruk goed. Dus dat was een leuke opsteker. Toen moesten er een paar buisjes bloed afgenomen worden en dat wilde niet. Ze konden me niet goed prikken. Het is nu dus nog maar de vraag of ik wel donor kan worden...

Maaike: Ik ken het middel niet. Ik gebruik zelf venlafaxine. Jammer dat ze zo reageerden bij de apotheek. Wat je zelf al zegt, alsof je er voor de lol aan gaat...

CIV: Welk slaapmiddel heb je gekregen? Ik ben benieuwd, hoop dat je er een beetje beter door zal slapen! Ben ook heel benieuwd naar wat de HA vrijdag zal zeggen. Even afwachten nog...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:57

PW, snap dat je Droefie mist, morgen zal de leegte gevuld worden maar het gemis naar hém zal misschien wel blijven :(:) Hoe komt het dat het niet lukte? Wel jammer want je zou het graag doen en dan lukt het niet, gelukkig kun je jezelf niets verwijten. De naam is Zopiclon 7,5mg ken je deze? Ga vanavond een kwart innemen, ben benieuwd, hoop er lekker op te slapen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:25

Ik ken ze, ik heb ze namelijk ook :j
(Ik neem er altijd 2, ik heb aan een kwart echt niet genoeg)

Zelf denk ik dat het o.a. kwam dat ik te weinig gedronken had vandaag. Dat hoop ik dan maar, zodat het de volgende keer beter gaat. De aders kwamen gewoon niet op ofzo. en inderdaad, ik hoef mezelf niks te verwijten, dit heb je niet in de hand...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:28

Oke twijfelde of jij dezelfde had, heb jij dezelfde mg? Ik mag er max. 1 maar ga beginnen met een kwart, hopelijk slaap ik daar al op. Heb al eerder medicijnen gehad waar ik zeer zware nachtmerries van kreeg, hoop dat ik hier wel tegen zal kunnen. Zie er in ieder geval naaruit om naar bed te gaan. Hoelang van te voren neem jij ze in?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:29

Geniet nog maar van je avondje op de bank, morgen staat er weer 1 naast je en mag je de kou in :P Ben trouwens stik verkouden, zomaar even lekker in een warm bad, alles doet ook pijn. Hoe voel jij je nu?

Edit: je vroeg me laatst hoe het boekje was. Het gaat wel, het komt toch weer op hetzelfde neer, moet eens stoppen met boeken bestellen :o Lees het overgens wel uit want wie weet staat er nog een gouden tip in.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:46

Ik heb ook 7,5 mg. Hopelijk slaap je goed op een kwart.
Ik merk dat ik er juist heel rustig op slaap. Geen drukke dromen enz. Neem ze ongeveer een uurtje van te voren.

Vervelend dat je zo verkouden bent. Hopelijk knap je op van een warm bad en een nachtje goed slapen. Ik ben heel verdrietig. Begin telkens weer te huilen...

Wat je schrijft over het boekje heb ik ook vaak. Daarom ben ik maar even gestopt met zelfhulpboeken. Werd er een beetje zat van. Bestelde ook best veel, in de hoop er wat aan te hebben. Maar meestal komt het wel een beetje op hetzelfde neer inderdaad. Jammer, het zou wel makkelijk zijn als er dé gouden tip in zou staan ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:06

CIV: Hoop dat je slaappillen een beetje helpen vannacht :) Hopelijk voel je je morgen weer wat beter.

PW: Snap dat je Droef mist, zal ook nog wel even aanhouden helaas. Fijn dat je vriend positief dacht over de nieuwe indeling van de therapie.
Is toch fijn als hij, degene naast je, er positief over denkt. Is voor jou dan ook een heel stuk makkelijker :).
Balen dat ze je niet konden prikken, maar kon jij niets aan doen. Gelukkig was HB enzo goed, voor jezelf toch ook fijn om te weten :).
Je weet nu in ieder geval waar het is ;) Volgende keer iets meer drinken en misschien prikken ze dan beter.

Hier gaat het niet zo. Aantal aanvaringen in huis. Is weer nieuw voor me, ik was hier ook vlak, geen ruzie, discussies, niets.. was wel lekker rustig :Y). Is weer nieuw voor me dat ik boos kan zijn, haha. Nu bemoeit men zich met de nieuwe medicatie en of ik dat echt wel wil, aangezien ze niet echt heel gezond zijn.. NEEE maar heb weinig keus!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:18

Jheeeeh!!! Het klinkt misschien stom, maar er zit verandering in bij je! Je komt weer in contact met je emoties. De eerste emotie die bij mij terugkwam was ook boosheid. Ik had zelfs last van heftige woede-aanvallen, waarbij ik zelfs dingen stuk smeet. Niet leuk, maar je ziet het vaker, van helemaal geen gevoel lijken te hebben, doorschieten naar het andere uiterste en dan gaan zoeken naar de juiste balans ;)

Neemt natuurlijk niet weg dat die aanvaringen heel vervelend zijn. Sterkte :(:)

Ik zit alweer bijna de hele avond te huilen. Kan niet stoppen. Ik laat het maar gewoon komen.... Wat die gekke Droef al niet bij me los maakt zeg.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:22

Laat inderdaad maar lopen, is goed.. Niet leuk, maar wel goed. Droef zou eens moeten weten wat ie allemaal met je doet.
Hopelijk gaat het morgen goed met je nieuwe hond. Vast wel, ik heb er alle vertrouwen in..
Ben zo benieuwd hoe het gaat!!

Ik kreeg net bezoek boven, met het verwijt waarom ik zo heftig reageer.. ;( Moet ik dat ook nog uitleggen.. :Y)
Niet gedaan dus, alleen gezegd dat het misschien nog wel vaker voor gaat komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:25

Goed zo. Wel vervelend hoor. Kwam je vriend boven?
Ik weet maar al te goed hoe het is, zulke situaties...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:29

Nee, woon nog thuis.. mn ouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:31

hoi dames, ik wil vanaf hier graag weer inhaken als jullie dat goed vinden.

Ik zal me nog even kort voorstellen voor alle nieuwe mensen hier. Mijn naam is Angela, ik ben 26 jaar oud, en ik ben verloofd met Pascal. Mijn grote liefde is mijn verzorgpaard Garuna, en daarnaast word ik blij van mijn katten, cavia's en luipaardgekko. Ik worstel momenteel met een depressie en alle bijbehorende klachten. Daarnaast worstel ik ook met mijn eetpatroon, het slaat een beetje de verkeerde kant op.
Verder doe ik nog aan hardlopen, en ik ben graag creatief bezig.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:31

Hoi Angela, tuurlijk is het goed dat je weer inhaakt. Welkom :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:35

Angela goed dat je er weer bent. Denk dat je de steun wel kan gebruiken meid. Vond het fijn je vandaag gesproken te hebben!

Dikke :(:) voor jou