Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:19

@ Angela: Goed dat je trainer je een stapje terug heeft laten doen. Het is geen schande en ik denk dat je het zo weer oppakt.

Wat fijn dat je een goed gevoel hebt over het gesprek met je behandelaar. Dat is belangrijk. Ik ben blij om te horen dat jij er ook weer wat vertrouwen in begint te krijgen dat het goed gaat komen. Ik heb dat vertrouwen ook weer en merk dat het je alleen maar sterkt.

Ik vind dat je goed bezig bent. Ook met Garuna. Super dat je er volgende week weer op wil. Maar hou in gedachten dat als je er volgende week anders over denkt, het ook goed is.

@ CIV: Was je maaltijdsalade lekker? Geeft toch niet dat je een keertje geen zin hebt in warm eten? Wij doen dat ook wel eens hoor.

Muziek kan veel doen he? Ik had vandaag muziektherapie en het ging over emoties en muziek. Was heel leuk en interessant. Je moest een emotie in gedachten nemen (niet hardop zeggen) en daar instrumenten bij zoeken. Die instrumenten gaf je aan de anderen in de groep. De anderen moesten dan a.d.h.v. de muziek die we maakten raden om welke emotie het ging. Opvallen was dat het meestal nog goed geraden werd ook. Was heel leuk.

Hoe komt het dat je oren dicht zitten? Dat is inderdaad vervelend. Hopelijk gaan ze gauw weer 'open'. Begrijp wel dat je geen zin hebt om te werken. Waarschijnlijk valt het erg mee en de week is zo weer om.

Het waren vier vragenlijsten, sommige lijsten hadden over de 250 vragen. Best veel dus. Heb al eens eerder een uitgebreid psycho-diagnostisch onderzoek gehad, dus wist wel een beetje hoe of wat. De klachtenlijst kende ik ook al. Daarop moet je aankruisen van welke klachten je last hebt en hoe vaak enzo.
De overige lijsten gingen vooral over hoe je over jezelf denkt, hoe je over anderen denkt enz. Niet echt moeilijk maar veel.

Morgen heb ik het gesprek met mijn behandelaar. Mijn vriend komt eerder uit zijn werk zodat hij mee kan. Ik ben benieuwd. Hoop dat het voor hem een beetje verhelderend is. Ik wil zelf vooral weten wat ik van mijn nieuwe behandelaar kan verwachten. Dit is namelijk een tijdelijke. Het is me nog steeds niet helemaal helder wat nou bij de behandelaar thuis hoort en wat in de groep. Daar blijf ik een beetje mee worstelen. Hopelijk morgen meer duidelijkheid dus.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:21

Angela_ schreef:
CIV: Ik at heel onregelmatig en vooral heel ongezond. Ik ben erg veel aangekomen.

Ik ook.
Ben er nu ook weer bewuster mee bezig en op aan het letten.
Gewoon vraaf 3x per dag eten inderdaad, gewoon normaal en niet teveel. Ook niet snoepen tussendoor.
Bewegen deed ik al wel genoeg, dus hoop dat ik door een gezonder eetpatroon weer wat kilootjes kwijt raak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:23

Lijkt me erg lastig om een tijdelijke behandelaar te hebben, wanneer krijg je een vaste?

Mijn vriend gaat in september ook mee naar de psych. Volgende week kon mijn vriend niet mee, en daarna heeft ze 2 weken vakantie.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:27

Het scheelt wel dat ik deze tijdelijke behandelaar al kende van de crisisdienst. Hij is toen ook bij mij thuis geweest en ik heb in die tijd al veel gesprekken met hem gehad. Dus dat is wel fijn. Zie meer op tegen de eerste gesprekken met mijn nieuwe behandelaar.

Goed dat je vriend in september mee gaat. Mijn vriend is al wel vaker meegeweest en het kan heel verhelderend voor ze zijn. Toppie dus ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:28

Angela, dan is het wel verstandig om gezond en regelmatig te eten, dan val je vanzelf ook weer af. Misschien kun je met je vriend samen eten, dat wil ook nog weleens helpen omdat je elkaar kunt stimuleren. Fijn die vakanties van de psych. ik mag volgende week weer, gelukkig.

PW, ik kan veel met muziek, het maakt veel los bij me en ik zou ook niet zonder kunnen. Is ook een mooie oefening met die instrumenten. Geen idee waarom mn oor dichtzit, het is wel vervelend, heb het weleens maar dan is het meestal zo over. Als het morgen nog niet over is dan bel ik de HA even of misschien kan ik daarvoor wel naar onze bedrijfsarts?

Phoe dat waren geen kleine lijstjes, kan me voorstellen dat je er moe van bent. Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid, is dit het gesprek wat vorige week niet doorging? Eten doe ik wel goed, eet 3x per dag maar ik let wel op mn gewicht, ben nu eerder te mager dan te dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:31

Hihihi, grappig dat je het zegt CIV, maar mijn vriend eet juist niet regelmatig en vooral ongezond! Dit moet dus echt van mij af komen. :D

Wat rot dat je oor dichtzit, heb je gezwommen of gedoucht? Ik zou alvast beginnen met olie in je oor druppelen, dan komen eventuele proppen los. Mocht je oor uit gespoten moeten worden kan dat vaak sneller of zelfs meteen. Dat kan met zonnebloemolie, of olijfolie of zoiets dergelijks.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:33

Het is inderdaad het gesprek dat vorige week niet doorging :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:41

Vond jij het niet spannend, de eerste keer dat je vriend mee ging. Ik vind het namelijk doodeng!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:47

De eerste keer dat mijn vriend ergens mee naar toe ging was naar de bedrijfsmaatschappelijkwerker. Ik had er geen vertrouwen meer in en durfde dat niet uit te spreken als ik alleen was. Toen is hij meegegaan.

Ik kan me nog wel een keer daarvoor herinneren dat mijn vriend vroeg of hij een keer mee mocht en ik dat helemaal niet zag zitten.
Later bij de psycholoog precies hetzelfde, toen ging hij ook mee omdat het helemaal niet goed ging en ik aan wilde geven dat ik het gevoel had dat ik niet vooruit kwam.

Bij het GGZ ben ik via de crisisdienst binnengekomen en ging hij ook met me mee, omdat ik toen niet eens in staat was om alleen te gaan. Toen hij daarna wel eens mee is gegaan naar mijn behandelaar, was het al zo vertrouwd dat ik het niet echt spannend meer vond. Meestal vind ik het juist fijn.

Kan me dus wel heel goed voorstellen dat je het eng vind, maar mijn ervaring is dat dit niet nodig is. Je raakt er samen achteraf waarschijnlijk ook weer door in gesprek en dat is alleen maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:49

Dat is misschien ook wel zo, mijn behandelaar wil hem in ieder geval uitleggen wat alles precies inhoud en wat we eraan doen.

Ik vond het wel fijn dat ze dit voorstelde eigenlijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:50

Dat is hartstikke goed. Daarom gaat mijn vriend ook weer mee morgen. Van een behandelaar nemen ze het misschien eerder aan dat je het zelf uitlegt.

Geen reden om je zorgen te maken dus ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:07

Ben benieuwd morgen PW, hoop dat het meevalt. Mijn vriend is nog nooit meegeweest maar dat vind hij ook niet nodig, wat dat betreft leven jullie mannetjes zich wat meer in.

Angela, bedankt voor de tip, zal het zo eens proberen. Kreeg het toen we uitstapte bij het bos, heb niet gedoucht of gezwommen.

Ga nu even met de hond, het grasmaaien en in bad, spreek jullie hopelijk straks nog.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:24

Ik ga lekker mijn bed in. Ben echt op, mijn ogen vallen bijna dicht. nog eventjes lezen en dan lekker slapen.

Alvast weltruste voor jullie en tot morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:30

Ik ben net nog even met mijn vriend meegefietst toen hij ging rennen. Nu is hij douchen en dadelijk samen een kop thee drinken denk ik.

Slaap lekker PW!

CIV: ik ben altijd zo jaloers op jouw bad! Ik wil ook!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:08

PW, slaap lekker, wou dat ik dat kon zo lekker lang slapen.

Angela, ik ben weer een beetje jaloers op jou en je vriend, lekker samen thee drinken. Niet dat wij thee drinken maartoch ;) Zou mn bad ook niet willen missen. Als mn vriend écht terug is komt er een nieuwe badkamer, wel mét een bad maar dan iets kleiner en dan ook met een douche, we hebben nu een hoekbad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:12

Kan ik me wel voorstellen, ik bedacht het me toen ik het opschreef. Nog een paar maandjes meid, en dan kan je hem weer in je armen sluiten!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:16

Maandjes gelukkig niet meer, weekjes :D nog 5 weken dus dat klinkt wel goed, dan komt hij voor 3 weken met verlof. Nog 4 pakketjes, heb er iedere week 1 weggedaan. Na zijn verlof moet hij nog zo'n 5 weken en dan is hij écht terug en kan de nieuwe badkamer komen. Heb je lekker thee gedronken met je vriend? Hoe voel je je? Met mij gaat het wel, beetje gespannen, hoop wel lekker te slapen al weet ik dat ik er niet mee bezig zou moeten zijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:27

Oh wat heerlijk dat je dat alweer kan zeggen CIV! Ik voel me nu al in jou plaats verheugd, gek he? :)

Angela, ik heb er ook altijd moeite mee gehad als B mee wilde naar een sessie. Bij mij is het nooit zover gekomen, maar ik denk dat het voor hem wel een hele hoop duidelijk had kunnen maken. Denk dat je er vooral sámen sterker uitkomt :)

PW, slaap lekker :) Ik hoop dat je, wanneer je door de regels heen terug leest, ziet hoe je vooruitgaat. Ik ben echt ápentrots op je, echt! :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:30

Petulan hoe gaat het met jou? Een relatie is zo in ieder geval niet saai, dat zeggen wij tenminste tegen elkaar, er komt geen sleur in :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:35

Haha, nee dat zeer zeker niet :)

Ja met mij gaat t goed :) Heb nog lekker 2 weekjes vakantie van de studie, en moet maar een paar uurtjes werken! Dus lekker rustig aan. Had deze bijtankperiode wel weer nodig, was weer vaak gespannen en kon t ook goed aan mn vriend merken want die weerspiegelt meestal mijn gedrag (heel gek, maar waar!)

Heb vandaag ook weer mn paardje opgepakt die had 2,5 week stilgestaan door mn vakantie. Maar wat heerlijk is dat toch zeg :+: Werklustig, sterk, en ze wordt steeds mooier door het trainen! :) Heb vlinders wanneer ik dr zie, haha stom he :o

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:41

Kan je echt goed doen een vakantie, geniet er nog maar even van! Welk paardje rij je nu, zie er meerdere in je profiel (heb even gespiekt) zie dat er ook eentje van Animo bij staat, daar is mijn merrie ook van. :D Je kunt nu wel zien dat ze stil staat, het 'model' is er weer wat uit, helaas maar ik ben opzoek naar een ruiter, nu nog 1 vinden. Fijn dat je paardje je zo goed doet.

ps mn oor is weer 'open', die olijfolie heeft wel geholpen denk ik. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:59

Nou thee drinken was geen succes.. Vette ruzie.. ;( Het gaat gewoon echt niet lekker, ik kan gewoon niet aan zijn eisen voldoen ofzo. Ik trek het niet zo ;(

Ik ga zo naar boven, ik ga slapen. Misschien weet ik morgen wat ik moet doen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:02

Angela :(:) wat vervelend. Wou dat ik je kon helpen en ervoor je kan zijn maar ik ben hier als je het erover wilt hebben. Sterkte meid, hoop dat jullie eruit komen. Slaap lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:06

Thanks.. Ik weet het soms gewoon niet. Ik heb echt mijn handen vol aan mezelf, ik kan hem er gewoon niet bij hebben. Hij vind dat alles op zijn manier moet, want dat doet hij al jaren zo. Hoe ik iets aanpak is nooit goed. Er leiden verdomme meerdere wegen naar Rome.. Mijn manier kan toch ook goed zijn?

Ik kan bepaalde dingen niet aan, en geef dat ook aan. Dat aangeven is zo moeilijk, ik schaam me dood en ik krijg weer een gevoel dat ik faal. Hij wil nooit praten, hij wil altijd dingen doen. Maar dingen doen, putten me uit. En hij wil geen dingen alleen doen. Wat moet ik hier toch mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:07

Ik wil liever geen, of ja niet teveel, sociale contacten en drukke bedoelingen. Ik hou niet van drukke feesten enz. Ik trek dat gewoon echt niet.