Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:05

Ik laat me liever ook niet inenten, maar mensen worden zo bang gemaakt door de media vind ik.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:12

Ook ik heb de oproep gekregen om me te laten enten,maar ik denk niet dat ik ga. :n
Ik vindt het zo moeilijk er is zo weinig bekend over de bijwerkingen :?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:52

Voor de zwangeren: Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn jongste zoon de gewone seizoensgriep gehad, was toen zo'n 32 weken zwanger.

Ik moest toen wel behoorlijk wat paracetamol slikken van de h.a. omdat hoge koorts de weeën op kan wekken. Vond het niet zo'n fijn idee om zoveel te slikken, maar wou natuurlijk ook geen vroeggeboorte. Daarom adviseren ze denk ik om te vaccineren.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:43

moest toevallig deze morgen naar de dokter en begon er over ,die zei dat er zeker gemiddeld meer mensen aan de gewone griep sterven maar dat dat nooit niet in de pupliciteit komt.
en zodra er dan een geval is van sterfte bij mexicaanse griep het gelijk helemaal in de media komt...
toch ben ik nog niet erg gerust..maar je kunt er ook maar weinig tegen beginnen.heel erg dat er ook zulke jonge mensen aan overlijden

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:50

Ik vraag me af waaraan je zo snel kan overlijden als je de (mexicaanse) griep hebt. Dat 14 jarig meisje was binnen 3 dagen dood en dat 16 jarig meisje met vermoedelijk de mexicaanse griep na 2 dagen. Welke complicaties kunnen er op z'on korte tijd onstaan? Een longonsteking kan toch niet zo snel? Misschien te hoge koorts of zo? Weet iemand dit?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:15

Lynske78 schreef:
Ik vraag me af waaraan je zo snel kan overlijden als je de (mexicaanse) griep hebt. Dat 14 jarig meisje was binnen 3 dagen dood en dat 16 jarig meisje met vermoedelijk de mexicaanse griep na 2 dagen. Welke complicaties kunnen er op z'on korte tijd onstaan? Een longonsteking kan toch niet zo snel? Misschien te hoge koorts of zo? Weet iemand dit?

Dit vroeg ik me ook al af!

Heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar weet iemand of de mexicaanse griep gevaarlijker is als je aanleg voor astma hebt (bijv. met sporten dat je lichaam het aankan maar je ademhaling op ten duur niet meer, of dat je haat 'piepen' als je inademt)? :)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:15

Dat is dus ook iets waar ik mijn vraagtekens bij zet.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:16

Volgens mij heb ik het al gewoon. Zoals verwacht, krijg je vanzelf als je 5 exotische landen in 7 weken bezoekt. Ik zal het wel overleven, al heb ik verrekt veel spierpijn.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:48

Lees al wat langer mee en zal nu ook maar eens wat posten.

Volgensmij heb ik sinds vorige week de MG, voelde me eerst al niet zo lekker maar was gewoon blijven werken, op donderdag had ik ineens hele erge hoofdpijn en het erg benauwd, verder deed mijn keel pijn, was ik erg moe, koorts, gigantische spierpijn, hoesten enz.
toen ik op vrijdag steeds meer moeite met ademen had hem ik toch de HA even gebeld, ik moest meteen langskomen en ben onderzocht, hartslag was ook wat aan de hoge kant (125 := ) maar dat kon door de koorts komen.
de huisarts heeft vrij lang mijn longen geluisterd en ik had gelukkig (nog) geen longontsteking maar kon wel met een zware AB voor 3 dagen naar huis met het advies om thuis in bed te gaan liggen en er ook even in te blijven.

het enige wat ik me dus afvraag, registreren huisartsen mogelijke gevallen eigenlijk nog wel? ik kreeg te horen dat ik een ernstige griep had en durfde eerlijk gezegd niet echt te vragen of het nou iets mexicaans was of niet, als ik dus google dan komen wel alle symptomen overheen.
ik wil deze week misschien nog even gaan werken (laatste weekje bij dit bedrijf dus moet nog het e.e.a. overdragen) aangezien ik me nogsteeds grieperig en erg slap voel en vanmiddag nog 38,3 had vraag ik me af of het raadzaam is om nog even de assistente te bellen en te vragen of het nou wel of geen MG griep is en tot wanneer je dan "besmettelijk" bent? zodat ik niet al mijn (ex)collega's op de laatste dag nog ga aansteken := .

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:17

Bron: AD

BILTHOVEN - Het 16-jarig Zeeuws meisje dat maandag volgens een regionale krant mogelijk aan de Mexicaanse griep overleed, blijkt niet door die ziekte te zijn bezweken.

Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) dinsdag bekend. ,,Er was zelfs überhaupt geen sprake van griep'', aldus een woordvoerder van het instituut.

Waar het meisjes uit Sint Philipsland wel aan is overleden, kon de zegsman niet vertellen. Ze werd zondag ziek en overleed maandag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. (ANP)

27/10/09 17u53

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:26

bleh, ja heb het ook gehad. Was 3 dagen echt ziek. maar viel me eigenlijk toch best wel mee. Ik had één dag 39,3 graden koorts en voor de rest boven de 38. Hou niet van niks doen dus ben na de drie dagen op bed en beetje thuis zitten weer lekker naar mijn paard gegaan. :D:P
had hoofdpijn, spierpijn, keelpijn en hoesten. Weet niet of dat allemaal door die verrekte MG komt eigenlijk. Maar weetje wat ik wel goed vind, dat mensen er nu in ieder geval wel even bij stil staan dat een griepje best erg kon zijn. Zelf persoonlijk wist ik dat echt niet. Dacht dat je dan gewoon ziek was, maar er dood aan gaan? had ik geen idee van. En natuurlijk dat er stil word gestaan bij al die doden die het dus jaarlijks eist, wat ik ook niet wist.
Hoop dat de griep periode weer gauw over is. En de praatjes ook. Want iedereen word maar bang gemaakt.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 03:04

Van de Mexicaanse griep sterf je normaal niet hoor.

Een paar onwaarheden de wereld uit helpen:

De Mexicaanse griep is NIET erger dan een gewone griep.
Het is uitgeroepen als pandemie omdat de verspreiding snel gaat, niet omdat het ernstiger is dan de gewone 'seizoens-griep'.

Mensen met complicaties (longproblemen, astma, nierlijders, cardiale lijders, zwangeren en ouderen) kunnen hier in zeldzame gevallen wél aan sterven.

Wat veel mensen niet weten is dat bijvoorbeeld niet de pest, maar de gewone griep de meest dodelijke ziekte is ooit.
Er sterven jaarlijks in België rond de 1500 mensen door de gewone griep. Zo'n cijfers zijn bijna door niemand gekend en daarom zijn de cijfers van de Mexicaanse griep zo 'onthutsend'.

Het nadeel is wel dat de Mexicaanse griep zo snel verspreid.
Op dit tempo zouden we de 20 miljoen doden van de Spaanse griep (begin 1900) kunnen evenaren.

Ik heb inmiddels mijn vaccinatie tegen de gewone griep en de mexicaanse griep gehad, ik ben nagenoeg veilig ;)

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:52

Hoe weet je dit allemaal?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:23

Zoals ik al eerder zei denk ik dat er door de media een hoop bangmakerij plaatsvind. Dat 16 jarige meisje wat overleed, met dikgedrukte letters overal Meisje van 16 overlijd aan de mexicaanse griep. Pas als je het artikel verder leest staat er dat ze nog niet positief getest is. Dan denk ik bij mezelf breng het dan nog niet naar buiten als je het nog niet zeker weet. En achteraf blijkt dat het helemaal niet om mexicaanse griep ligt.

Nog een voorbeeld: Vorige week is er besloten dat ze jonge kinderen in gaan enten, vanmorgen staat er met koeien letters op de voorpagina "Vrees voor zeer jonge griepdoden". Waar weer een hoop gespeculeert word door een zekere epidemoloog Jim van Steenbergen.

Ik begin er zo langzaam maar zeker een beetje kriegel van te worden!!!!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:24

Lig ook op bed met zware griep. Weet niet of het de mexicaanse is. Ben wel heel erg benauwd en vooral het hoesten is heel erg erg. Alles doet pijn. Moet het een paar dagen aankijken en dan de arts weer bellen.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:05

Je hoort en ziet bijna niks anders meer op het nieuws...moe word je ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:08

Jetje1985 schreef:
Hoe weet je dit allemaal?

Phaser werkt in de zorg geloof ik :j

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:09

Ik vraag me af hoe lang zo'n griepgolf duurt, is dat een kwestie van een maand, maanden?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:40

Heeft iemand tips zodat ik me beter ga voelen. Voel me zooo belabberd.

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:01

lastig dilemma, dat inenten:

Het vaccin dat wordt ingezet tegen de Mexicaanse griep kan mogelijk ernstige bijwerkingen hebben. Het gaat namelijk om een nieuw virus en een nieuwe technologie bij het maken van het vaccin. Het is nog niet bekend welke bescherming het vaccin zal bieden. Dit zegt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in een nieuw advies.

Pas in september dit jaar kan begonnen worden met een klinisch onderzoek onder volwassenen. De eerste uitkomsten worden in december verwacht. Te laat voor veel landen, waaronder Nederland, die al in het najaar willen beginnen met inenten.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:08

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:05

Er staat van alles op internet :) Als je lang genoeg doorzoekt is de aarde plat, zijn wij verzamelingen buitenaardse geesten, is de wereld een grote conspiracy, en is The Flying Spaghetti Monster een boeiende religie :)

De tekst van de pagina is in elk geval een beetje achterhaald, van verplichte inenting is geen sprake meer.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:10

hier nog een griep klantje
uitgerekend in mijn vakantie heb ik griep!!! heel fijn....
mag niet naar de dokter komen i.v.m vermoedens van mexicaanse griep....
zo mijn bedje maar weer in denk.... grappig is anders... heel mijn lijf doet zeer van de spierpijn....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:11

Probleem is gewoon dat iedereen alles op het internet kan zetten en als je een beetje een mooi site maakt het als snel betrouwbaar lijkt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:47

linky schreef:
Voor wie twijfelt aan de griepprik:

http://www.prikmijmaarlek.nl/feiten.html

Filmpje uit kijken s.v.p.
en zo staat er nog veeeeeeeeel meer op internet.

Maar lees die site eens goed, deze figuur is er van overtuigd dat de griepprik een samenzwering is van Joden uit Amerika die met deze griepvaccinatie de gewonere mensen dood willen laten gaan, zodat de wereld als een betere wereld met Joden en andere rijkere mensen verder kan gaan...
Nogal bizarre theorie als je het mij vraagt.
En de redenen om niet de vaccineren die zij aanhaalt is dat er in Amerika mensen dood gegaan zijn kort na de vaccinatie. Maar of die mensen ook daadwerkelijk door die vaccinatie dood gegaan zijn, staat er niet bij, er kan ook iemand bij de uitgang van het ziekenhuis onder een bus gelopen zijn, na het halen van zijn vaccinatie.