[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:49

Lyonesse schreef:
Een week of 6 geleden heb ik een morningafter-pil geslikt. 2 dagen later werd ik ongesteld, maar dat duurde maar 2 dagen ipv de gebruikelijke 4. Ik ben altijd heel precies ongesteld, maar sinds die bloeding na de morningafter, dus niet meer. Ik weet dat het voor kan komen dat je later ongsteld wordt na zo'n pil, maar hoe veel later is dat? Want ik wil eigenlijk wel weer met de gewone pil beginnen en het zit me ook niet leker, dat ik toen gewoon wel ongesteld werd en nu dus al een week over tijd ben :=

geen ervaring hiermee, lijkt me dat je lichaam een beetje van slag is door de MA pil.
Ik zou voor de zekerheid ff een testje doen, en anders toch langs de HA

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:42

xDramaQueen schreef:
wanneer je de pil word ben je eigenlijk niet meer ongesteld, het is allemaal nep en heeft dus ook geen vaste " dagen" de eerste jaren bij mij duurde het wel 6 dagen, nu nog maar 1 dag.. denk niet dat het nog gaat komen en zou gewoon weer met je pil beginnen :)

Ik slik de pil nu ruim een half jaar niet meer. Daarom ook de MA pil :P Maar vanaf het moment dat ik stopte een half jaar geleden was het gewoon meteen weer helemaal regelmatig en ook gewoon meteen weer 4. Maar beginnen met de pil mag toch alleen op de eerste dag van je gewone menstruatie?

zeanine schreef:
geen ervaring hiermee, lijkt me dat je lichaam een beetje van slag is door de MA pil.
Ik zou voor de zekerheid ff een testje doen, en anders toch langs de HA

Test heb ik nog wel liggen inderdaad, zal morgenochtend eens kijken.

Yasmine

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:21

Je mag eender welke dag beginnen met de pil. Als je de eerste dag van je menstruatie begint, ben je meteen veilig. Als je op een willekeurige andere dag begint, ben je pas na 7 dagen veilig.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:25

ow kijk, dat is anders dan hoe ik het begrepen had. Ik dacht dat je pas veilig was na een maand als je niet op de eerste dag van je menstruatie begon, als je wel op die dag begon, na 7 dagen.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:56

Heb een vraagje:
Ik heb Microgynon 50 al enkele jaren.
Nu is het al een paar keer voor gekomen dat ik gewoon ongesteld werd, net bijvoorbeeld een paar dagen voordat ik moet stoppen met de pil. Wat moet ik hier nu mee, krijg van de dokter geen andere pil omdat die te zwaar zijn.
Ben wel eens in de vakantie ongesteld geweest maar de dokter zegt dat ik dan net voor de vakantie er maar moet voor zorgen dat ik dan een keer ongesteld ben geweest zodat ik het in de vakantie niet kan worden. Ik wil dan gewoon normaal de pil willen door slikken en niet ineens een week ongesteld zijn.

En met die doorbraakbloedingen bedoel je toch gewoon dat je een dag ofzo bloedverlies hebt? Ben je eigenlijk dan wel veilig met vrijen? En als ik gewoon ongesteld word tijdens het slikken van de pil, betekend het dan ook dat ik niet veilig ben voor het zwangerschap?

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vragen, ze zitten mij al een tijdje dwars.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:26

ladyenpippi schreef:
Heb een vraagje:
Ik heb Microgynon 50 al enkele jaren.
Nu is het al een paar keer voor gekomen dat ik gewoon ongesteld werd, net bijvoorbeeld een paar dagen voordat ik moet stoppen met de pil. Wat moet ik hier nu mee, krijg van de dokter geen andere pil omdat die te zwaar zijn.
Ben wel eens in de vakantie ongesteld geweest maar de dokter zegt dat ik dan net voor de vakantie er maar moet voor zorgen dat ik dan een keer ongesteld ben geweest zodat ik het in de vakantie niet kan worden. Ik wil dan gewoon normaal de pil willen door slikken en niet ineens een week ongesteld zijn.

En met die doorbraakbloedingen bedoel je toch gewoon dat je een dag ofzo bloedverlies hebt? Ben je eigenlijk dan wel veilig met vrijen? En als ik gewoon ongesteld word tijdens het slikken van de pil, betekend het dan ook dat ik niet veilig ben voor het zwangerschap?

Hopelijk kan iemand mij helpen met deze vragen, ze zitten mij al een tijdje dwars.

Ik zou naar een andere dokter gaan. Waarom zou je niet aan een zwaardere pil mogen? Het kan ook zijn dat een andere pil met dezelfde zwaarte al voldoende helpt om dit probleem op te lossen.
Jouw dokter is waarschijnlijk man en snapt er niks van :(

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:27

lillytjuh schreef:
De kilo's die er aan komen gaan er meestal niet vanzelf af is mijn ervaring!

Yaz24+4 ervaring: na de 2e strip nagenoeg niet ongesteld geweest. Het gevoel was er wel maar er kwam niets. Een paar mini druppels maar that's it. Ben nu aan de 3e strip begonnen. Ben wel benieuwd hoe het zich voortzet! Tot nu toe ben ik erg tevreden en migraine-vrij!

ik neem aan dat je het aankomen van de pil bedoelt,
en dan kan ik je zeggen, die gaan er idd niet snel van af!~!!!
ben je aangekomen, en kan je maar niet afvallen dan zou ik diegene een andere pil aanraden
ik heb het ook gedaan en ik merk nu al dat ik dunner wordt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:28

zeanine.
50 is al heel zwaar!
kan je niet de yasmin ofzo proberen?
of de diana 35?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:33

_Charlotte_ schreef:
zeanine.
50 is al heel zwaar!
kan je niet de yasmin ofzo proberen?
of de diana 35?

Weet ik, ik probeerde ook te zeggen dat ze niet eens perse een zwaardere pil nodig hoeft te hebben, maar dat een andere pil (met andere samenstelling) ook kan helpen

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:48

Tja dat heeft ze dus ook niet gezegd.
Ja daar dacht ik dus zelf ook aan om een andere pil met miss een iets andere samenstelling wel zou helpen, moet vast een deze dag weer de de HA, zal het dan gelijk navragen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:49

hallo allemaal,

ik had een vraagje.
heb 2 weken geleden ongeveer de mirena laten plaatsen zonder dat ik ongesteld was. dit was omdat ik net ben bevallen.
nu dus ongesteld, maar hevige buikpijn en weinig bloedverlies, heb dit nooit eerder gehad die hevige buikpijn onderin mijn buik, komt dit door de mirena?
herkent iemand dit?
ook hebben ze bij mij de draadjes langer gelaten (??) en komen ze nu dus ook uit mijn vagina steken, dit kan toch niet goed zijn?
hij zei dat ik ze dan maar gewoon moest terugdrukken, kan dit de buikpijn veroorzaken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:43

Die draadjes mogen wel korter zeg, straks trek je dat ding er per ongeluk zelf uit!
Veel buikpijn (wat soort heftige menstruatiekrampen zijn) zonder of met 2 druppels bloedverlies heb ik ook regelmatig, en toen ik m'n menstruatie had werd het helemaal afschuwelijk pijnlijk. Ik denk niet dat het kwaad kan, maar als het echt langer aanhoudt (hele dagen) zou ik even de dokter bellen, niet dat dat ding nu ergens halverwege je eileider hangt ofzo...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:50

Buikpijn had ik ook heel erg in het begin. Maar die draadjes lijkt mij dus echt niet goed. :n

Qua afvallen van de pil; ik kreeg er ook geen kilo af toen ik de pil niet slikte. :n Pas toen ik stopte, vlogen er de eerste week al ruim 2 kilo af.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:57

Ik ben trouwens dinsdag bij de huisarts geweest met mijn klachten van de nuvaring enwat voor anticonceptie ik allemaal gehad heb.
Ik heb nu de Yaz voorgeschreven gekregen en ben er gisteren mee begonnen. Dus ben erg benieuwd.
De bijsluiter zag er trouwens niet echt geruststellend uit.. :oo

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:00

Dat is met alle bijsluiters zo, ik ben ontzettend blij dat ik die van de mirena pas na het plaatsen heb gelezen :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:04

Oh die van de mirena heb ik niet gelezen eigenlijk, ik moest een enorm pakket ophalen bij de apotheek en die meenemen naar de gyn... dus dat heb ik maar gedaan.
Maar omdatde YAZ toch wel een apart iets had, dat je dus constant de pil door moet slikken. (met die roze en witte pilletjes) dacht ik toch maar even lezen, nu maar hopen dat mijn leven me nog zeker is whaha, ik schrok wel even zat al te twijfelen om de huisarts te bellen :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:05

Die witte zit niets in toch? Dus je slikt wel een pil maar je kunt ze net zo goed vervanger door smarties ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:06

Ja ik weet niet waarvoor die witte nu dienen eigenlijk. De huisarts zei er niets over en de apotheek eigenlijk ook niet. Maar ik moest ze wel slikken :?
Nou ja ik doe maar wat er in het boekje staat haha

Alhoewel... in smarties zit nog een lekker chocosmaakje O:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:09

@ Yessy: Als daar niets in zit, waarom moet je die dan slikken?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:11

Ik denk omdat 7 dagen niet slikken nogwel te onthouden is (al gaat dat ook vaak zat fout), maar 4 dagen lastiger.

x_Layla_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:15

ik slik nu al 4 maanden Yaz, hij bevalt mij erg goed. Ik had altijd erg last van mijn humeur (en mijn omgeving ook) in de week voor en tijdens mijn menstruatie. Maar dat is nu zo goed als over!
Ik heb alleen sinds ik ermee begon last van haaruitval. Maar weet niet zeker of dat door die pil komt. Heb bloed laten prikken maar wacht nog op de uitslag...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:17

@ Yessy: Die pil is dus meer voor extra vergeet-achtige mensen? :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:20

Volgens mij wel ja :j

Layla: haaruitval kan door de pil komen, staat als het goed is ook in de bijsluiter.

x_Layla_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:21

Ja ik ben ook bang dat het daardoor komt. Zou dat wel jammer vinden want hij bevalt echt super.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:58

Hey allemaal,

ik ga binnenkort (ben aan het wachten op mijn eerste dag van de menstruatie) ook starten met de Yaz 24+4. De meeste commentaren zijn toch positief dus dat stelt mij al gerust. Na de bijsluiter was dat wel even anders ... ik wou dat ik die nooit had gelezen :-p
Nog even een vraagje: Als ik het dus goed begrijp, ben ik onmiddelijk beschermt als ik op de eerste dag van mijn menstruatie start met het nemen?