Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:43

Ik heb 2 jaar lang alleen maar migraine gehad, dag in, dag uit. Aanvallen van zo'n 48 uur waren niks, meestal duurde het langer.
Soms was ik 1 dag migraine vrij en dat was echt zo'n fijn gevoel.
Ik heb ontzettend veel medicatie gebruikt, heb een tijd terug alles weggegooid en had een afwasbak vol. Niks heeft gewerkt van de medicatie, van sommigen kreeg ik zelfs nog bijwerkingen zoals hartkloppingen.
Ik ben toen naar de neuroloog gestuurd en daar ben ik 3 a 4 keer geweest en de laatste keer zei ze, jij gaat naar een psycholoog jij gaat praten over alle ellende die je hebt mee gemaakt.
Nou dat heb ik gedaan en na 3 maand was ik van m'n migraine af.
Het bleek psychosomatische migraine te zijn. Dit kan door veel psychische klachten komen, maar een groot deel krijgt het door het niet goed verwerkt hebben, van de dood van een ouder. Wat dus bij mij het geval was.
Wat ik iedereen dus aanraad, is dat je jezelf moet afvragen of er dingen zijn gebeurt in je leven, die je bijvoorbeeld geen goed plekje hebt kunnen geven. Mocht je die vinden en je gaat in therapie ben je zeker weten (mits een goede therapeut), snel van je hoofdpijn af.

Wou het hier toch even neerzetten aangezien ik al veel mensen zie zeggen dat het door stress en spanning komt, dit was bij mij ook het geval omdat ik dus totaal niks geen rust in me had, door het niet verwerken van gebeurtenissen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:27

Liberto, fijn voor je dat je uiteindelijk toch een oplossing hebt gevonden door met een psycholoog te praten en nu migrainevrij bent. Het is je gegund! ;)

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:44

ik slik imigran 100 mg. en als het even kan ibubrufen 2 keer 400 en paracetamol 2 keer 500.en dat dan drie keer per dag. mijn hoofd pak ik in de ijszakken.
en dat al ruim dertig jaar. heb aan onderzoeken en proeven meegedaan en ben bij dr. ferrari geweest.
die kon er toen ook geen pijl op trekken.
ze zijn nu zover dat er verschillende soorten migraine zijn.
nu slik ik een hele hoge dosis vitamine B en een hoge dosis magnesium. die kan ik krijgen via de apotheek aangezien ze in de winkel niet te krijgen zijn. dit zorgt er niet voor dat de migraine weggaat, maar het kan dat het de frequentie verminderd. je kan na een maand verschil voelen en na drie maanden weet je of het bij jou als persoon helpt of niet.
het zorgt er wel vaak voor dat je niet zo verschrikkelijk moe bent voor, tijdens en na een aanval.
met eten doe ik alleen rustig aan met vlees.dat werkt bij mij weer.
en voedsel wat "gegist" heeft. brood, zuurkool, kaas, yoghurt e.d. ik vervang brood voor crackers.
er zijn drie mensen, neurloog, ik meen bioloog en nog een dokter bezig met een onderzoek. ze willen het onder het kopje hersenziekte gaan plaatsen.
vind ik een redelijk zware benoeming. maar je hersens klutsen wel, hoor. zeker met een aanval.
google het eens. onderzoek migraine. je kan er best veel uithalen. ook dat van de vit.b en magnesium.
succes ermee.

lammie2701

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:24

@ eroslover: ik ga er vanavond voor het eerst slapen...niet alles is klaar maar wel zover dat ik erin kan leven...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:32

@ Robbedoes en Liberto , dat klinkt heftig , heftiger dan ik het heb sterkte. Liberto fijn dat jij een oplossing hebt weten te vinden!

@ annemiek: Leuk hoor, het is je gegund plaats in het andere topic maar een keer foto's wanneer het af is!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:29

Heeft een van jullie al uit kunnen vinden hoe je kan functioneren met een half hoofd? dan zou ik dat graag willen weten, zodat ik de andere helft eraf kan halen..... :\
Het is hier meer dan mis, zo heb ik het lang niet meegemaakt. Voornamelijk doordat ik nu mijn preventieve medicijnen niet mag gebruiken, maar bah bah bah. Ik zit minstens 6 keer per dag aan de zuurstof, om van de nachten nog maar te zwijgen....

Hoe is het met de rest hier? Het is zo stil, dathet vast goed gaat!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:49

hoe ik met een half hoofd mijn diensten doorkom weet ik niet...maar op de een of andere manier lukt het mij...

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:54

Zelf heb ik ook heel lang migraine gehad!!

Vaak heel de week en soms 3x in de maand ofso

Ben naar de neuroloog geweest en kreeg pillen weet even niet welke het waren maar die moest ik 3x per dag nemen.
Nu ben ik al een lange tijd gestopt met pillen slikken en ik zeg eerlijk heb der tot nu toe nog geen aanval gehad..

Als ik migraine kreeg kon ik alleen kaas eten en water drinken.
de rest kwam er allemaal uit!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:46

Met een half hoofd kan ik vaak nog net wel halve dagen werken, wat ik normaal doe. Thuis ben ik dan op. Verder imigran slikken en niet afwachten.

Heb de afgelopen dagen veel te veel (leuke) dingen gedaan, dus nu ook weer koppijn ... vanavond al wat ingenomen, maar ik heb nu al zin om naar bed te gaan ... bah ...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:50

ik moet afkloppen, al een tijdje geen last gehad!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:58

ik heb gisteren weer last gehad...en jawel hoor op het werk...moest ook weer met die ene leuke collega werken...oftewel hij vindt: ik hard werken en hij op de bank zitten en vreten en zuipen (koffie)...

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:27

onregelmatig slapen. hebben jullie dan ook last? dus uit je ritme gaan?
zit op een veulen te wachten. mijn man 's avonds tot een uur of twee en ik vanaf vijf uur.
en ja hoor, je kan er dan op wachten.
dus ontbijten met imigran, ibubrufen en paracetamol. mjammie..
o ja, en mijn vitamine B en magnesium.
zucht....veulen, schiet op. je had er maandag al moeten. het volgende veulen kan al lezen en op de kalender kijken, daar selecteer ik nu op

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:36

ik heb altijd onregelmatige diensten, alleen geen nachtdiensten, maar het is niet zo dat ik daar aanvallen van krijg ofzo...

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:40

raar iets, die migraine. ik lees dat sunniebunnie dan alleen kaas kan eten. dat gaat mij weer niet lukken. liever even helemaal niets...en daarna zout. chips, patat....en verder eet ik nooit chips.
eigenlijk lees je weinig overeenkomsten buiten het grote feit om dat we er allemaal hondsberoerd van zijn

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:07

robbedoes schreef:
onregelmatig slapen. hebben jullie dan ook last? dus uit je ritme gaan?
zit op een veulen te wachten
. mijn man 's avonds tot een uur of twee en ik vanaf vijf uur.
en ja hoor, je kan er dan op wachten.
dus ontbijten met imigran, ibubrufen en paracetamol. mjammie..
o ja, en mijn vitamine B en magnesium.
zucht....veulen, schiet op. je had er maandag al moeten. het volgende veulen kan al lezen en op de kalender kijken, daar selecteer ik nu op

Nou, dat is mij dus overkomen gisteren ... ik heb gisteravond tot 0.30 op bokt zitten kijken naar de bevalling van een mini-veulentje, zo leuk! (voor de liefhebbers, dit is de webcam van de beeb: http://www.ustream.tv/channel/veulentje-van-lola?preview=1 :D ) En dus veel te laat naar bed ...

Sterkte met waken! ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:08

robbedoes schreef:
eigenlijk lees je weinig overeenkomsten buiten het grote feit om dat we er allemaal hondsberoerd van zijn

Klopt, valt mij ook op, hoewel de meesten wel gevoelig zijn voor stress en spanning.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:27

simodi schreef:
robbedoes schreef:

Klopt, valt mij ook op, hoewel de meesten wel gevoelig zijn voor stress en spanning.

Inderdaad, het is bij niemand helemaal hetzelfde lijkt het wel. Waarschijnlijk is dat ook het grote probleem om er een oplossing voor te vinden.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:05

hoi hoi,
hoe is het hier met de halve hoofden?
bij mij gaat het weer heel goed...geen aanvallen hier dus...(alleen zere ogen door de zon)...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:11

bij mij gaat het eigenlijk ook heel goed! Ben echt blij, in tijden is het niet meer zo goed gegaan met mn hoofd. Goh, zou het misschien komen omdat ik geen zeurende collega's meer om me heen heb? heerlijk! Lekker alleen in de toko is echt relaxed (tenzij het druk is met klanten, maar dat is leuke stress ;) )

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:37

Hier ging t 2 weken goed tot vorige week woensdag. 1 dag compleet knock out op de bank gelegen en daarna wast klaar.

Hoe doen jullie dat met werk? Ik durf bijna niet meer te bellen dat ik niet kan komen..heb behoorlijk lichamelijk werk en dat lukt me dan echt niet..autorijden ook niet echt eigenlijk.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:39

ik krijg ze juist vaak op het werk en moet dan gewoon doorwerken...aangezien ik de clienten moeilijk alleen kan laten...meestal zet ik dan wel in de rapportage dat ik een aanval had en dat daarom misschien niet alles af is...en dat begrijpen de meesten wel (1 niet)...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:03

Hier hangt het er een beetje om ... im slaap momenteel erg slecht (lees: veel te weining) en dat is beslist geen goede invloed daarop. Maar neem gewoon af en toe een imigran in en als ik het zo kan redden tot het weer afgezakt is ben ik al heel blij!

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 02:31

ik heb het momenteel wel erg. imigran slaat de deze keer aan. ben ook aan het waken vanaf donderdag. gelukkig is ze vannacht even over twaalf geboren. mijn veulen dan, he.
dus ik kan weer mijn ritme gaan aanhouden. dat werkt bij mij wel

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:24

en helaas...ik heb gisteren te vroeg gejuigd...vandaag was het weer raak...en wederom op het werk en oorzaak stress...kreeg een dienst maar niet geregeld voor morgen...uiteindelijk toch gelukt...en nu zakt de aanval ook langzaam weg...
nu nog even puzzelen met een client, die naar bed brengen en dan kan ik bijna naar huis...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:26

Bij mij is het de laatste tijd ook weer mis, ik krijg ze vaak vlakvoor dat ik ga werken (in de tram vaak). Ik werk maar 2 dagen per week, maar mijn aanvallen duren drie dagen.
Het lastige is dat de migraine weer migraine zonder hoofdpijn is geworden (nou ja, hele lichte pijn ivm een tijdje terug), dus ik vraag me elke keer af wat er toch mis met me is. En op dag drie voel ik pas wat pijn opkomen, maar ach, dan is het alweer bijna over en is de Maxalt spuit 11 :(

Ik vind de hoofdpijn bij migraine ook lang niet het ergste, als ik kon kiezen had ik gekozen voor barstende koppijn en niks anders. Ik kan niet tegen de misselijkheid, de hartkloppingen, de hallucinaties, de duizelingen...BLEGH!

Nou ja, weer op naar het werk :Y)