[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:49

Picassox schreef:
Huh, weet je dat zeker? Ik slik op zondag m'n laatste pil en ik begin weer op zondag...

Jij doet idd zeker wat fout.. :P

Picassox

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:51

Maar het is in principe niet fout toch? Je stopweek verkorten...? Durf eerlijk gezegd 'm niet om maandag in te nemen dan, ben ik dan zeker weten beschermd dan?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:52

Tja ik weet het niet.. als je het kon verkorten hadden ze die strip vast niet 1 pilletje langer gedaan toch? :P

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:55

Echt fout is het het niet, maar wat is het voordeel om je lichaam in een kortere cyclus te dwingen?

Ja, ben ik weer met mijn voordelen :D

Je kan hem gewoon op maandag nemen en dan ben je nog steeds goed beschermd.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:56

Ik neem de pil wel eens 3 maanden achter elkaar in, maar als ik een stopweek heb doe ik dat ook echt 7 dagen. :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:56

Dus zondag laatste, maandag eerste?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:57

:j

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:01

Ik slik nooit hele maanden door, maar als het een keertje niet uitkomt, neem ik een volle week extra. Ik begin en eindig dus altijd op dezelfde dagen. Zo krijg je ook een goede regelmaat. Ik begin iedere maand op vrijdag, ik hoef daar dus nooit over na te denken. Als ik mijn stopweek zou verkorten moet ik dus iedere maand op een andere dag beginnen. Ik weet nu al dat het dan niet goed gaat komen......

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:51

Wat een onduidelijkheden over die stopweek. := Het staat toch duidelijk in de bijsluiter dat je in principe altijd weer op dezelfde dag begint en dat je gedurende de stopweek gewoon veilig bent? :o?

@ MSophie: ik heb even op die website gekeken en heb daar toch wat voordelen gevonden, namelijk minder hormoonschommelingen en minder kans op vergeten omdat je elke dag een pil slikt. Met veilig zijn in de stopweek heeft het niets te maken, want dat ben je sowieso. Het ligt er dus maar net aan hoe belangrijk je die andere voordelen vindt. Het lijkt mij dat die hormoonschommelingen niet echt minder, maar hooguit wat korter zijn. Je kunt ook een agenda nemen en elke dag nadat je de pil hebt geslikt een kruisje zetten en tijdens de stopweek ook gewoon een kruisje zetten, dan houd je het ritueel vol. Ik vind het zelf een gek idee om iets te slikken waarvan ik weet dat het een pilletje zonder actieve stoffen is. :)) Ach, eigenlijk ben ik sowieso erg blij dat ik de pil niet meer slik. :o

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:59

Ja, ik dacht ook op dezelfde dag beginnen. Dus ik dacht zondag laatste, wachten en zondag weer beginnen. :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:58

Maar dan heb je toch iedere keer een pil te weinig in je strip?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:04

Nee :n

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:05

Net hoe je het bekijkt natuurlijk. :+ Maar je begint dan dus elke maand op een andere dag?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:38

Ik weet niet wat de voordelen zijn van verkorten van je cyclus maar het mag niet langer als 7 dagen en ik slik 2 dagen eerder.. sja ik zie probleem niet zo
Ik heb nog nooit last van hormoon schommeling gehad zo wie zo ben ik verwend nest met ongesteld zijn heb namelijk alleen op punt dat ik ongesteld word heel ff nog geen min buikpijn en dat is het ook wel.

Ohwja haha en mijn agenda is voor school prut en niet voor menstruatie klinkt raar maar iedereen kijkt erin docenten etc..
ik leg nu altijd mijn telefoon op de strip haha want ik ga niet zonder telefoon de deur uit, dus daarom onthoud ik het maar na mijn stopweek heb ik gewoon TE vaak dat ik het de eerste week vergeet:(
en dan moet je weer met condoom doen bla bla bla en dat is vervelend gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:05

MandyR schreef:
Echt fout is het het niet, maar wat is het voordeel om je lichaam in een kortere cyclus te dwingen?

Menstruatie-moment verschuiven wellicht?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:08

Maar niet als je het altijd doet. Een paar keer kan wel, om het te verschuiven, maar elke keer weer opnieuw lijkt me onlogisch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:30

Hmmm, iedere keer weer is inderdaad vaag. Kan me niet voorstellen dat ongesteld zijn hobby is ofzo :')

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:33

MSophie schreef:
Ik weet niet wat de voordelen zijn van verkorten van je cyclus maar het mag niet langer als 7 dagen en ik slik 2 dagen eerder.. sja ik zie probleem niet zo
Ik heb nog nooit last van hormoon schommeling gehad zo wie zo ben ik verwend nest met ongesteld zijn heb namelijk alleen op punt dat ik ongesteld word heel ff nog geen min buikpijn en dat is het ook wel.

Ohwja haha en mijn agenda is voor school prut en niet voor menstruatie klinkt raar maar iedereen kijkt erin docenten etc..
ik leg nu altijd mijn telefoon op de strip haha want ik ga niet zonder telefoon de deur uit, dus daarom onthoud ik het maar na mijn stopweek heb ik gewoon TE vaak dat ik het de eerste week vergeet:(
en dan moet je weer met condoom doen bla bla bla en dat is vervelend gewoon.

Dan leg je toch gewoon meteen een nieuwe strip onder je telefoon? :Y)

Het is ook geen probleem om je cyclus te verkorten (wel ben je vaker per jaar ongesteld en je zou kunnen zeggen dat zo'n korte cyclus nog onnatuurlijker is dan een gewone pilcyclus) maar ik zou zelf niet aan een andere pil beginnen alleen omdat je deze wel eens vergeet. :P Van deze pil weet je dat hij verder goed bevalt en dat weet je van die andere pil nog niet. Ik zou het risico niet nemen, in elk geval niet om deze reden. Maar goed, dat is natuurlijk helemaal jouw beslissing. :)

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:38

Niet bepaald een hobby nee :=
Sinds ik met de pil gestopt ben, bloed ik gewoon helemaal leeg, en word er gewoon lusteloos van..

Maar.... nog ff! Want vrijdag ga ik naar de gynea voor mn mirena. Al ben ik bang dat ik eerst een controle gesprek krijg. Dus moet nog wat langer wachten :=

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:44

chantalvdv schreef:
Niet bepaald een hobby nee :=
Sinds ik met de pil gestopt ben, bloed ik gewoon helemaal leeg, en word er gewoon lusteloos van..

Maar.... nog ff! Want vrijdag ga ik naar de gynea voor mn mirena. Al ben ik bang dat ik eerst een controle gesprek krijg. Dus moet nog wat langer wachten :=

waarom ga je dan niet weer aan de pil.. de dokter zijn tegen mij dat als ik zou beginnen met de pil het erger zou worden maar haha het werd alleen maar minder met het bloed..
mijn moeder is stik jaloers op me

goeroe ik ga ook niet over maar vergeten zou gewoon serieus een reden zijn voor mij.. ik ben heel druk met vanalles en nog wat voordat ik na werk of school ga en ik pak gewoon zo me telefoon eraf pakken en weglopen dan vergeet ik dus die pil alsnog.
ik dwing mezelf nu hem niet te vergeten en tijdje terug was ergste haha ik zetten alles erbij.. een glas water, mijn deo bus parfum en mijn telefoon en mij sleutels pff en nog kon ik er zo overheen kijken

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:48

Eén van de grote voordelen van een spiraaltje is nu juist dat je hem nooit kunt vergeten! :))

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:52

De pil heb ik 10 jaar gebruikt, en eigenlijk ben ik hem nu wel helemaal zat. Ik vergeet hem, en als ik hem niet vergeet en braaf slik werkte hij nog niet zoals het moest. :=
Ik heb hem de laatste paar jaar alleen maar gebruikt om mn menstruatie te regelen. Want als anticonceptie had ik er niks aan :n

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:17

goeroe schreef:
Eén van de grote voordelen van een spiraaltje is nu juist dat je hem nooit kunt vergeten! :))

dat lijkt me dus niks een spiraaltje, dan moet die dokter in jou je weet wel :o brrrr nee krijg daar al rillingen van als ik eraan denk

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:23

MSophie schreef:
goeroe schreef:

dat lijkt me dus niks een spiraaltje, dan moet die dokter in jou je weet wel :o brrrr nee krijg daar al rillingen van als ik eraan denk

Dat zeg je toch ook niet voordat je sex hebt :Y) iel nee dat lijkt me niks want dan moet je in mn jeweetwel :')

haha nee ik snap wat je bedoeld. Maar ze zullen er vast wel meer gezien hebben denk ik dan maar :+

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:35

Het is wat genant met je benen wijd bij de gyneacoloog...
maaar, vind het ideaal die spiraal :D