Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:37

Citaat:
MoniqueT schreef:
Tja, als je zolang overal doorheen loopt voor iemand wat aan je merkt, is het misschien ook makkelijker om ermee om te gaan.

Ik wou dat het voor iedereen zo makkelijk was!

het was opzich niet makkelijk, ik heb er echt keihard voor gewerkt wat ik nu bereikt heb!
je krijgt niet zomaar een man die van je houd, waar je samen mee woont in een koophuis.
een huis is ook niet gratis weetje...
2 lieve hondjes die van je houden, en een super lief paardje!

Tja, je hebt een Wajong-uitkering, je man verdient goed dus kan je en koophuis hebben, hondjes en een paard kan je kopen ...

Sorry, het moeilijk hebben, is in het gevan van mijn dochter al op de peuterspeelzaal totaal niet in het plaatje passen, op de kleuterschool de leerkracht tot wanhoop drijven, in groep 3 je vader verliezen, in groep 4 bij Jeugdzorg zitten om dat je zo moeilijk bent, in groep 6 sociale vaardigheidstraining moeten doen, in groep 7 bij de psychiater zitten omdat je zo bang bent voor een operatie, omdat papa toen ook dood ging. En in je schoolloopbaan van gymnasium naar HAVO naar VWO gaan, omdat je superbegaafd bent, maar ook PDD Nos blijkt te hebben en dus totaal niet weten hoe je met mensen om moet gaan. O ja, ik vergeet een paar heupoperaties en dag en nacht pijn, nu nog.

Dat vind ik moeilijk! Ik heb als moeder wat tranen gelaten om haar.

Ik had op mijn 23e ook een koophuis, een echtgenoot, paarden, een hond, een VWO-opleiding en een leuke baan, maar daar heb ik heel wat minder moeite voor hoeven doen dan mijn kind nu moet doen om gewoon overeind te blijven.

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:41

Alwiene schreef:
@ Gizmo, op basis van welke diagnose hoef jij van het uwv niet meer te werken dan? En is jouw uitkering permanent? Ik vind het nl. wonderlijk dat jij op basis van een nu 'genezen' autisme add voor altijd een uitkering zou krijgen, zonder verplicht werk/activiteiten/leren/begeleiding etc. Terwijl ik, die véél problematiek ervaar, deze slechts voor tijdelijk heb, mocht een eigen bedrijf niet lukken dan móet ik via het uwv aan het werk. Ik mag niet thuis blijven zitten lekker niks doen en zo de problemen ontwijken :n

ik ben niet genezen, zoiets geneest niet
zeg alleen dat ikzelf en mijn omgeving er geen last van hebben.

over de wajong betreft, ik doe 1 middag in de week vrijwilligerswerk bij een manege voor gehandicapten,
ga ik samen met lichamelijke gehandicapten paardrijden, meer kan ik niet doen

@ monique:
ik snap best dat je het daar moeilijk mee hebt, zulke dingen zijn niet fijn
maar je kunt niet voor een ander bepalen of diegene het wel of niet zwaar heeft gehad, de ene kan meer hebben als een ander.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:43

@ MoniqueT, ik ben het gedeeltelijk met je eens, iedereen heeft zijn eigen problemen en ik vind wel dat je niet mag stellen dat de een het niet moeilijk heeft omdat een ander het nog moeilijk heeft ;)

Wel moet ik enigzins lachen om de post die jij quote nu ik weet dat de schrijfster daarvan ook gewoon een wajong heeft. De problemen begonnen bij haar werk, nu werkt ze niet meer. Dat is in mijn ogen niet hetzelfde als geen problemen meer door wat je geleerd hebt. En hierboven wordt ook behoorlijk trots gemeld over een paard, honden en een koophuis wat 'ook niet gratis is' en toevallig weet ik uit ervaring dat je van een Wajong géén honden, paarden en koophuizen kan onderhouden. Met alleen een Wajong is jezelf onderhouden al lastig!
Komt nu dus behoorlijk anders over dan in eerste instantie, de omstandigheden zijn aangepast en de mazzel van een 'rijke' vent en niet hoeven werken....

Als jouw man Gizmo je morgen verlaat, en het UWV doorbezuinigd en besluit dat je aan de bak moet, heb je dan nog stééds zoveel aan die cursus van je, of ben je dan stiekem toch nog net zo autistisch als daarvoor? ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:44

@monique: ik kan jou ook erg goed begrijpen, maar dat is ook het erge, elke auti is anders, dat betekend niet altijd dat iemand die aan de buitenkant "gezonder" lijkt zich van binnen beter voelt als iemand die "erger" autistisch lijkt.

MoniqueT

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:49

Het gaat er mij vooral om dat Gizmo vindt dat je hard moet werken voor een paard, hond en koophuis. Dat heeft NIKS met autisme te maken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:49

gizmo1986 schreef:
Alwiene schreef:
@ Gizmo, op basis van welke diagnose hoef jij van het uwv niet meer te werken dan? En is jouw uitkering permanent? Ik vind het nl. wonderlijk dat jij op basis van een nu 'genezen' autisme add voor altijd een uitkering zou krijgen, zonder verplicht werk/activiteiten/leren/begeleiding etc. Terwijl ik, die véél problematiek ervaar, deze slechts voor tijdelijk heb, mocht een eigen bedrijf niet lukken dan móet ik via het uwv aan het werk. Ik mag niet thuis blijven zitten lekker niks doen en zo de problemen ontwijken :n

ik ben niet genezen, zoiets geneest niet
zeg alleen dat ikzelf en mijn omgeving er geen last van hebben.

over de wajong betreft, ik doe 1 middag in de week vrijwilligerswerk bij een manege voor gehandicapten,
ga ik samen met lichamelijke gehandicapten paardrijden, meer kan ik niet doen

My god, ik wil voor die 900 euro in de maand óók best een middagje in de week bij de gehandicapten helpen hoor! Hoezo kan je niet meer? Wajong krijg je voor dingen die voor je 18e ontstaan zijn. Moeheid op zich is geen ziekte, en zeker niet iets waar je zomaar een uitkering voor krijgt. Autisme en ADD op zichzelf zijn ook nog geen reden voor een uitkering, de functioneringsbeperkingen die daaruit voortvloeien kunnen dat wél zijn. Als jouw moeheid een gevolg is van autisme/add dan ondervind je in mijn ogen GROTE problemen van je stoornis, maar kan me daar niet goed bij voorstellen. Wel bij de moeheid, ik ben ook altijd moe. Maar niet bij het feit dat het UWV je dáárom alleen een niet-tijdelijke uitkering zou geven. Dus óf ik vat echt niet hoe het UWV jou beoordeeld heeft, of er zit meer achter jou/je problematiek wat je ons niet vertelt wat de drijfveer voor het uwv is om dit te doen.

(Oh en wie mij nu jaloers wil noemen, zij wel en ikke niet, tja misschien wel, het lijkt mij nou eenmaal ook wel lekker om gewoon compleet rust te hebben zonder altijd maar weer stress, proberen, keihard werken en teleurstellingen, om te bereiken wat een ander met veel minder problemen gewoon kan, een inkomen. )

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:52

Alwiene schreef:
@ MoniqueT, ik ben het gedeeltelijk met je eens, iedereen heeft zijn eigen problemen en ik vind wel dat je niet mag stellen dat de een het niet moeilijk heeft omdat een ander het nog moeilijk heeft ;)

Wel moet ik enigzins lachen om de post die jij quote nu ik weet dat de schrijfster daarvan ook gewoon een wajong heeft. De problemen begonnen bij haar werk, nu werkt ze niet meer. Dat is in mijn ogen niet hetzelfde als geen problemen meer door wat je geleerd hebt. En hierboven wordt ook behoorlijk trots gemeld over een paard, honden en een koophuis wat 'ook niet gratis is' en toevallig weet ik uit ervaring dat je van een Wajong géén honden, paarden en koophuizen kan onderhouden. Met alleen een Wajong is jezelf onderhouden al lastig!
Komt nu dus behoorlijk anders over dan in eerste instantie, de omstandigheden zijn aangepast en de mazzel van een 'rijke' vent en niet hoeven werken....

Als jouw man Gizmo je morgen verlaat, en het UWV doorbezuinigd en besluit dat je aan de bak moet, heb je dan nog stééds zoveel aan die cursus van je, of ben je dan stiekem toch nog net zo autistisch als daarvoor? ;)

geen idee, dat zien we dan wel ;)
ik zeg alleen: zoals het nu gaat, gaat het super, heb ik nergens last van en mijn omgeving ook niet.
en daarbij die 'rijke vent' van mij, die werkt wel super hard voor wat wij hebben,
dat krijgen we echt niet zomaar toegewaait hoor!
was het maar waar, dat was lekker makkelijk geweest,
je kunt niet over iemand oordelen die je niet kent! ik geef alleen mijn verhaal en daar word allemaal kritiek opgegeven.
daarbij zeg ik ook helemaal niet, dat ik niks mankeer!!! ik krijg idd die wajong niet zomaar,
het enigste wat ik zeg is dat het nu allemaal super gaat en dat ik waardeer en blij ben met wat ik nu heb!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:56

@gizmo: de kritiek komt doordat je het verhaal net te veel in stukjes geeft.
Eerst zeg je dat het prima gaat en dat je geen problemen ondervind(zo lees ik dat)
En vervolgens komt daarbij dat je een wajong hebt, waardoor ik denk, oww die heeft wel degelijk problemen!
En nu vertel je dat je dus wel degelijk veel "problemen" ondervind.(ookal zie je die zelf niet zo ziet, en ik ze ook niet zo duidelijk als problemen, maar normaal is het ook niet :) )

Zelf zou ik zeggen dat je door de "gecreerde" omstandigheden je heel erg goed red, en daar mag je ook trots op zijn!

Daarnaast is het voor velen ook moeilijk te begrijpen waarom de ene wel een wajong heeft en de ander niet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:59

siskeh schreef:
Eerst zeg je dat het prima gaat en dat je geen problemen ondervind(zo lees ik dat)
En vervolgens komt daarbij dat je een wajong hebt, waardoor ik denk, oww die heeft wel degelijk problemen!
En nu vertel je dat je dus wel degelijk veel "problemen" ondervind.(ookal zie je die zelf niet zo ziet, en ik ze ook niet zo duidelijk als problemen, maar normaal is het ook niet :) )

Zelf zou ik zeggen dat je door de "gecreerde" omstandigheden je heel erg goed red, en daar mag je ook trots op zijn!

Daarnaast is het voor velen ook moeilijk te begrijpen waarom de ene wel een wajong heeft en de ander niet.

Dank voor het verwoorden :j Normaal ben ik daar erg goed in, maar niet meer als ik gefrustreerd raak. Dat Aspergertrekje van kunnen verwoorden heb je iig wel! :p

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:01

siskeh schreef:

ik ondervind op dit moment ook geen problemen, ben super blij zo met mijn leven.
ik vind het van mezelf goed hoe ik mijn leven nu leid, en daar heb ik dus heel veel moeite voor moeten doen.
de problemen zijn er wel geweest ja toen ik werkte, en de wajong krijg ik niet voor niks, dat snap ik zelf ook
en daarbij ben ik zeker trots op wat ik heb! dat was het enigiste wat ik met jullie wil delen.

dus conclusie; ik heb problemen gehad, met werk, hierdoor heb ik een wajong.
zoals het nu is kan ik heel goed omgaan met mijn omgeving, huishouden, man enz enz.
hiervoor heb ik super hard voor gewerkt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:14

Citaat:
My god, ik wil voor die 900 euro in de maand óók best een middagje in de week bij de gehandicapten helpen hoor! Hoezo kan je niet meer? Wajong krijg je voor dingen die voor je 18e ontstaan zijn. Moeheid op zich is geen ziekte, en
zeker niet iets waar je zomaar een uitkering voor krijgt. Autisme en ADD op zichzelf zijn ook nog geen reden voor een uitkering, de functioneringsbeperkingen die daaruit voortvloeien kunnen dat wél zijn. Als jouw moeheid een gevolg is van autisme/add dan ondervind je in mijn ogen GROTE problemen van je stoornis, maar kan me daar niet goed bij voorstellen. Wel bij de moeheid, ik ben ook altijd moe. Maar niet bij het feit dat het UWV je dáárom alleen een niet-tijdelijke uitkering zou geven. Dus óf ik vat echt niet hoe het UWV jou beoordeeld heeft, of er zit meer achter jou/je problematiek wat je ons niet vertelt wat de drijfveer voor het uwv is om dit te doen.
(Oh en wie mij nu jaloers wil noemen, zij wel en ikke niet, tja misschien wel, het lijkt mij nou eenmaal ook wel lekker om gewoon compleet rust te hebben zonder altijd maar weer stress, proberen, keihard werken en teleurstellingen, om te bereiken wat een ander met veel minder problemen gewoon kan, een inkomen. )

Ik heb mijn twijfels over de diagnose en ga met alwiene mee.
Sterker nog, ik geloof er geen drol van. :o

Ik krijg trouwens ook een wajong, hij is ook al goedgekeurd..
Zodat mijn baas niet meer financieel verantwoordelijk voor me is.

En ik krijg misschien een gewichtendekbed. *\o/*
Die dingen zijn duur! 400 euro maar we hopen dat ze hem vergoeden..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-12-09 00:18, in het totaal 2 keer bewerkt

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:15

zelf weten, ik ga me er ook niet druk om maken wie wat wel of niet gelooft, als ik zelf maar weet hoe het in elkaar zit!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:16

Een gewichtendekbed? Leg eens uit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:21

MoniqueT schreef:
Een gewichtendekbed? Leg eens uit.

Ik slaap slecht, sowiezo al met medicijnen.
Alleen ik slaap het beste als ik 'vast' lig. Ik ben erg onrustig en nu doen we dat met een grand foullard in de breedte om mijn bed tot mijn borst ong. en een giga kussenrol in de lengte zodat mijn bed niet zo breed is.
Het liefst slaap ik met tig dekens om mijn dekbed maar zwaar te maken zodat ik vast lig, maar das wat warm.

Nu las ik net een auti dingesblad en daar stonden gewichtendekbedden in!
Dat zou de ideale oplossing zijn, maar wel duur.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:25

Snoompje schreef:
Waventy schreef:
Als jij autistisch bent, dit niet aangeeft in de omgeving waar jij werkzaam bent, naar school gaat of wat dan ook, dan krijg je een vertekend beeld ja.
Ze kunnen voor je hoofd kijken maar niet in.

Ik wil niet banketstaaf doen, maar het is niet bepaald makkelijk te moeten vertellen dat je autisme hebt... Hierdoor krijg je weer andere vooroordelen waar je niet echt vrolijk van wordt. Vooral voor degenen die normaal of hoog begaafd zijn en dus zo goed als 'normaal' kunnen functioneren. Zoals je misschien ook wel weet willen mensen met Asperger (zoals ik zelf) het liefst gewoon 'normaal' gevonden worden. Door het stempeltje dan aan de grote klok te hangen creëer je juist het tegenovergestelde.
Zo voel ik het tenminste... Ik ben liever dat rare geval dan 'de autist'.

Dit is ook moeilijk, maar waarom ben jij niet normaal? Omdat je een stoornis hebt? Het is gewoon ontzettend belangrijk om niet zelf een stempel op je eigen te drukken. JIj bent wie JIJ bent en daar moet JIJ meer leren leven maar ook je omgeving.
Ik ben zelf ontzettend dyslectisch, is een leerstoornis. Gaat nooit meer weg, wordt wel beter doordat je ermee leert omgaan, je leert bruggen te bouwen.
Ik werd hier op 2 athn. ook mee gediscrimmineerd, ik was raar, ik was niet normaal enzovoorts.
Tot dat ik zoiets had van? UH ik niet normaal?? Ik heb een probleem maar verder ben ik gewoon een heel normaal mens.
Het is lastig om het uit te leggen, maar uiteindelijk ben jij degene die hier vruchten van pluk. Het zal uiteindelijk toch meer begrip bij mensen kweken dan wanneer je niets zegt.

Daarbij komt het bij autisme vaak voor dat de mensen iets minder sociaal vaardig zijn ( zie dit niet als een belediging!) Een SOFA training kan hier heel goed bij helpen en wat uiteindelijk ook zal helpen om je problematiek aan de buitenwereld aan te geven.
Je moet zelf deuren open zetten om een kans te krijgen, als jij de deur blijft sluiten wordt het alleen maar moeilijker.

Maar wil verder niet de hulpverlener uithangen, iedereen gaat er mee om zoals hij of zij er mee omgaat. Geef alleen maar aan wat ik gezien heb en wat mij zelf veel geholpen heeft.
Iedereen succes er mee.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:37

@ Moonfish: goh, herkenbaar. Mijn dochter ligt ook tussen een stapel grote woonkussens, vind ze heerlijk.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:42

Mijn vriend zijn broer is autistisch en daar hebben ze het in het begin heel moeilijk mee gehad, omdat ze niet wisten wat hij had zeg maar. Later kwamen ze erachter dat hij dus autistisch was.
Hij woont nu op begeleid wonen en is 23, het gaat nu beter dan eerst maar nog wel moeilijk.

Ik vind het een hele lieve jonge, hij is ook erg slim, weet veel van dingen af en heeft door zijn autisme zijn vwo niet afkunnen maken. Ik vind het leuk om met hem te praten, hij is heel aardig en geeft veel om zijn familie.
Natuurlijk heeft hij ook moeilijke momenten en heeft veel moeite met bepaalde dingen, maar ik heb nog nooit iets ergs meegemaakt.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:07

Wow, wat gaat het topic hard zeg. Ik ben nog beetje bezig met inlezen hoor! Bedankt voor de informatie allemaal. Misschien dat jullie jullie mening zouden kunnen geven over mijn symptomen die ik als autistisch herken, aangezien jullie allemaal een stuk ervarener zijn. Vinden jullie dit autistisch klinken:

- Ik maak nooit zomaar oogcontact met iemand, daar moet ik mezelf echt toe dwingen
- Als ik een bepaald (dag)schema in mijn hoofd heb en dat wordt ineens veranderd kan ik daar vaak heel slecht tegen, ik word dan erg onrustig en nerveus
- Ik friemel heel veel met mn handen, zeker als ik nerveus ben
- Af en toe heb ik het gevoel dat ik volledig in mezelf opgesloten zit, helemaal in mn eigen wereldje
- Ik kan slecht lang in groepen functioneren, ik hou verjaardagen e.d. vaak moeilijk vol. Ook werk ik liever zelfstandig aan projecten e.d.
- Ik kan er slecht tegen als mensen mij 'zomaar' aanraken. Ik studeer fysiotherapie, dus het fysieke contact in de lessen vind ik geen probleem, maar als iemand die ik niet goed ken me dan wel expres, dan wel per ongeluk aanraakt, kan ik aardig in de stress raken of zelfs boos worden. Bij mijn vriend, die ik volledig vertrouw, ben ik echter weer extreem knuffelig.
- Ik praat veel, en dan het meeste over mezelf en ik kan ook slecht tegen stiltes
- Over onrecht of onredelijkheid kan ik ongelooflijk kwaad worden
- Ik ben nog altijd het meest op mn gemak bij dieren of bij mensen die ik goed ken en echt vertrouw
- Ik kan slecht tegen drukte of een grote menigte
- Ik kan om hele kleine dingen in tranen uitbarsten
- Ik hou niet van veranderingen, ik las vroeger veel dezelfde boeken, ik ga het liefst steeds naar dezelfde wc en meer van dat soort dingen.

De meeste van deze eigenschappen kan ik echter zeer goed onderdrukken, waardoor ik in principe als redelijk normaal mens functioneer, maar ik voel wel dat ze er zijn. Komen deze symptomen jullie bekend voor?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:11

Ik slaap zo wat iedere dag met 2 kussens op bed.
Word al helemaal gek als er 1 bepaalde kussen weg is.
Of weg genomen is in een nacht..omdat er iemand komt slapen bij mn broer.
Dan slaap ik verdomd licht..

Op school vond ik het ook erg moeilijk, ook omdat ik de theorie erg moeilijk vond, en het was meer theorie dan praktijk.
Ben dus zo'n 1,5jaar geleden gestopt met school.
Moest goed gekeurd worden door UWV, maar daar kwam maar niks van.
Ik heb er veel achter aan moeten zitten, heb zeker door UWV zo'n dik halfjaar thuis gezeten, omdat er maar niks kwam.

Waar ik bij zat [Voorzet, zit in Haarlem] die hebben heel vaak naar het UWV gebeld, en werd opeens gezegd dat mijn ziektefonds cijfers ofzo niet klopte.
En ik liet steeds weer weten dat het dat het nummer was, en ze lieten daarna steeds niets meer van hun horen [UWV] uiteindelijk heeft mn vader een klacht ingediend.
Want tjah ik zat maar steeds thuis.. uiteindelijk heeft mn vader zelf met die gene van UWV gesproken, en hij heeft 't nummer van de Ziektefonds laten weten.
En dat was opeens wel goed... %)

Ben daarna goedgekeurd bij UWV, mocht daarna eindelijk beginnen met Voorzet, die voor mij werk zoekt.
Heb eerst zo'n halfjaar bij een Dierenasiel in Amsterdam gewerkt, vond het soms niet echt geweldig..
Ze hadden vaak mij in een kennel gezet waar zeker 20 katten rond liepen, en namen zij zelf een kennel met 5 katten.
Daar kon ik eigenlijk niet zo goed tegen, moest het af hebben voor 12:00uur. Dat lukte vaak NIET. Ik was dan vaak rond een uur of 14:00uur pas klaar.
Dan had ik vaak allang thuis kunnen zitten!..

De laatste keer was daar in September, heb toen een maand thuis gezeten, en ik heb dan ondertussen alweer nieuw werk, maar dat begint pas begin Januari, bij de Politie.
Maar ik moest die 2 maanden iets doen wan tjah thuis zitten is ook geen optie..
Ben toen steeds 2 x per week naar Almere gegaan, wat een pokke eind is dat zeg! :O
Maarja, dat is ook afgelopen en nu genieten van mn vakantie, en dan maar hopen dat de komende maanden goed gaat. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:37

Jammer Siggislief van het asiel.
Dat zijn verhalen die ik helaas erg goed ken.
Heb je eigen vervoer en waar woon je?
Als een dierenhotel je wat lijkt moet je even pb'en.
Een van mijn collega's werkte hiervoor bij het asiel daar.

@ moniqueT, het schijnt een aspergertrekje te zijn. :+
Ik zou het wel heerlijk vinden een zwaar dekbed. :#
Dit is niet ideaal moet ik zeggen, nogal een gedoe elke keer.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:36

Ik reis met het openbaar vervoer, en ik ga fietsend naar de Politie. [20min]
En ik woon in Diemen :)

Het waren wel aardige mensen, maar werd ook een keertje gezegd je mag wel eens lachen met kattenbakken schoon maken.
Hoe moet ik glim-lachen bij een hele serieuze taak.

Maarja :) .. ben nu blij dat ik binnen kort begin bij een hele leuke baan voor 3 maanden.. en mss wel langer!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:50

Ik lach ook niet met kattenbakken schoonmaken hoor. :+
Dat is niet mijn favoriete klusje. :D

Fijn dat je iets hebt!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:03

Ik ga altijd over mn nek van.. als er katten zijn die diarree hebben! :roll:

En dat vonden ze vreemd teon ik dat zei..

Maarja, ben der ook wel blij dat ik nu iets anders heb :j
Heerlijk stallen uitmesten... :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:18

Siggislief schreef:
Ik ga altijd over mn nek van.. als er katten zijn die diarree hebben! :roll:

En dat vonden ze vreemd teon ik dat zei..

Maarja, ben der ook wel blij dat ik nu iets anders heb :j
Heerlijk stallen uitmesten... :P

Kattendiarree is ook gewoon zo smerig.
Ik heb best een sterke maag maar kattendiarree ga ik ook van over mijn nek hoor.
En dan zit ik er al 3 jaar in. :D

Stallen mesten.. Je moet het maar leuk vinden. :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:20

Hebben jullie laatst die documantaire gezien over het jochie met een ernstige vorm van autisme?