Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:57

Kom ik ook weer eens binnenvallen.
Het gaat nu gelukkig weer een beetje de goede kant op.
Mijn vriend is een echte steun voor mij als ik weer gespannen word en doem denk, wat ik nogal vaak doe.
We gaan zaterdag naar de open dag van Barneveld, misschien een cursus volgen als ik weer een gesprek heb gehad met uwv.
Heb ook 3 verzorgpaarden bij deze persoon aangeboden gekregen. Lijkt me geweldig om te doen en weer ben ik onzeker over of ik wel goed genoeg rijden kan (ligt aan mij, want veel mensen vinden dat ik wel goed rij).
Net daar geweest, (allemaal tinkers waarvan 1 drachtig van een fries, veulen komt in april, geweldig om daarbij te zijn) en ik ga zondag een stukje rijden in de bak om te kijken of ik het zie zitten.
De paarden willen erg graag aandacht en dat wil ik graag geven dus dat komt iig goed uit.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:10

C_arola schreef:
Kom ik ook weer eens binnenvallen.
Het gaat nu gelukkig weer een beetje de goede kant op.
Mijn vriend is een echte steun voor mij als ik weer gespannen word en doem denk, wat ik nogal vaak doe.
We gaan zaterdag naar de open dag van Barneveld, misschien een cursus volgen als ik weer een gesprek heb gehad met uwv.
Heb ook 3 verzorgpaarden bij deze persoon aangeboden gekregen. Lijkt me geweldig om te doen en weer ben ik onzeker over of ik wel goed genoeg rijden kan (ligt aan mij, want veel mensen vinden dat ik wel goed rij).
Net daar geweest, (allemaal tinkers waarvan 1 drachtig van een fries, veulen komt in april, geweldig om daarbij te zijn) en ik ga zondag een stukje rijden in de bak om te kijken of ik het zie zitten.
De paarden willen erg graag aandacht en dat wil ik graag geven dus dat komt iig goed uit.

Wat fijn om te horen dat het een beetje de goede kant op gaat :j
Leuk dat je dalijk maar liefst 3 verzorgpaarden hebt :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:11

Fijn om zulke positieve berichten van je te lezen!!! :j
Kan me je twijfel en onzekerheid wel voorstellen. Ik hoop dat je na zondag zo'n positieve ervaring hebt dat de laatste twijfel bij je weg is. Ik hoop ook dat je de stijgende lijn kan vasthouden. Je verdient het!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:55

Pollewoppy: Ik woon eigenlijk ook niet meer thuis en heb met mijn vader eigenlijk geen contact ook niet als hij er wel is. Sterker nog hij vergeet wel is dat ik met de trein zal komen en dan sta ik daar dus te wachten -_-
Ik kom alleen thuis als ik iets moet halen of met mijn vriend mee ga (die woont de stad verderop) nu ging me vader dus zomaar mee (ook maar half uurtje :=) maar dan praat hij de rest van de dag ook niet meer tegen me .. Beetje scheve relatie zeg maar

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:26

bah, wat een rotsituatie. Genegeerd worden is echt zo vervelend. Kan je zelfvertrouwen een behoorlijke deuk van oplopen, dat weet ik wel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:52

Klopt helemaal PW

Ik heb ook weer een flinke dip vandaag :(

Kreeg telefoon van mijn huurbaas, we moeten per 1 maart uit huis. sta je dan met je mond vol tanden. Wel mogen we een appartement naar boven, maar met de voorwaarde, dat ik mijn herder de deur uit doe. helaas heb ik geen poot om op te staan voor zover ik weet, aangezien ik geen huurcontract heb, door een achterstand :oo Dus nu hoef ik niet bang te zijn dat ik geen dak boven mn hoofd heb, maar moet wel noodgedwongen mn hond weg doen :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:13

Dat is ook geen nieuws waar je je beter van gaat voelen zeg. wat vervelend. Hopelijk vind je een oplossing zodat je je hond kan houden.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:32

Morgen komt iemand met dr vriend kijken naar m. Ik heb een half uur met haar gepraat aan de telefoon, en ze denkt over heel veel dingen het zelfde als ik. Het gevoel is iig, voor zo ver, goed. Ze neemt morgen ook gelijk haar hondjes mee, ben benieuwd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:15

Goed dat ze haar hondjes meeneemt, kun je kijken of het klikt.

Ik kreeg van mijn vriend een mail te lezen die mijn vader hem gestuurd heeft. Wat een asociale mail zeg, echt zo laag. Ik ben er helemaal klaar mee met dat trieste gedoe. Ben meteen weer lekker opgefokt. Fijn dat je familie altijd de goeie dagen op zo'n manier weer weten af te breken...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 02:59

Ja lekker is dat altijd he, noooot. Ik heb dat ook met mn ouders. Ik kan niet met ze, en ik kan niet zonder ze. Nu is dat laatste ook wel vooral voor mijn zusje, anders zie ik die ook niet meer :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:01

Ik kom heel dichtbij het punt dat ik wél zonder ze kan...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:25

Heel goed te begrijpen idd. Dat heb ik ook een hele periode gehad. Toen heb ik ze anderhalf jaar niet gezien. Toen het weer wat beter met me ging ( dacht ik ) heb ik weer contact gezocht op de verjaardag van mn zusje. Nu heb ik heel sporadisch contact, maar goed is het niet :n

Ik heb altijd maar voor ogen gehouden, ik kies wat voor mijzelf goed is. Ten alle tijden, no mather wat.
Het heeft me een paar moeilijker keuzes opgeleverd waar ik veel pijn van heb gehad, onder meer mn paard verkopen en mn zusje niet meer zien.. Maar hoe dan ook, ik kies voor mezelf :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:22

Bij mij is het idd ook mijn ouders en zusje. Dat ik geen contact heb met mijn zusje word mij weer verweten door mijn ouders en mijn zusje verwijt mij dat ik mijn ouders verdriet doe. Hoe het mij gaat? Dat lijkt er niet toe te doen.

Ik heb al zoveel sh*t door ze gehad dat ik er helemaal klaar mee ben. Ik wil me niet langer kapot laten maken door mijn eigen familie. Maar dat is wel wat nu steeds gebeurd...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:24

Ik realiseer me nu dat het alweer 8 jaar geleden is dat ik Johan (mijn ehum vader) voor het laatst heb gezien.
Soms hoor ik nog wel wat over hem maar ik heb er geen interesse in.
Ik ben erg blij dat ik toen de keuze heb gemaakt om geen contact met hem te houden. Dat voelt voor mij helemaal goed al zou hij het wel willen.
Er is teveel gebeurt en soms is het dan beter om er niet mee verder te gaan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:41

Precies Carola, soms moet je bepaalde dingen afsluiten voor je zelf echt door zou kunnen gaan.

En PW, het enige advies dat ik je kan geven, is kies voor JEZELF!! Want jij bent het belangrijkst.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:07

:(:) Tuurlijk lucht dat lekker op. En kom op, daar is dit topic toch ook voor? Voor dat stukje steun van mensen die een soortgelijk iets hebben en kennen.

Fijn dat je vriend zo rustig dr onderblijft en je dr doorheen kan helpen :j Mijn vriend zou denk ik niet weten wat ie moest doen :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:36

Ik meld me ook weer ff.

Petulan , wat jij omschrijft herken ik heel goed.
Is volgensmij een vorm van depersonalisatie.
Heel akelig om telkens mee te maken.

Ik heb nog steeds dagelijks enorm last van druk op mijn hoofd/ogen. Wazig zien, geen overzicht zien, slecht concentreren * zucht * waarom kunnen we niet gewoon iets breken, dat is minder erg dan dit :(

Ik heb gelukkig eindelijk een bad hier.
Hopelijk vind ik dan wat meer rust, lekker minimaal 1 keer daags een uurtje badderen, boekje erbij, muziekje, kaarsjes mmmm

Op geen een andere manier vind ik overigens rust, jullie wel?
En zowiezo zolang ik maar "doe" voel ik me beter..

Volgens de hapto is dat dus precies mijn fout, ik negeer mijn gevoel, onverwerkte emoties etc etc blablabla maar ze heeft dus wel gelijk...
Door te doen hoef ik niet te voelen. Ga ik dan zittten om te rusten of doe ik wat leuks, dan ga ik me ellendig voelen en wazig in het hoofd.

Dus ik ben benieuwd, hoe vinden jullie rust? :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:11

Niet :n Nou ja, achter de pc lukt het wel redelijk goed :j
Ben er dan ook niet achteruit te slaan :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 04:49

Ik zit te vaak achter de PC, maar krijg daar juist last van mijn hoofd en ogen van.
Vandaar dat ik wat anders zoek :+

Ben ook niet verslaafd ofzo O:) Ik zit op internet voor het werk, na het werk , tijdens het eten koken, voor het slapen gaan :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:11

Wat herkenbaar wat je schrijft crossmonster.

Ik vlucht ook in 'dingen doen'. Het is inderdaad dan zo dat ik vlucht voor mijn gevoelens. Ik weet het, maar toch doe ik het. De dingen die ik doe zijn ook niet echt ontspannend, maar een vlucht zoals ik al zei. Ook vlucht ik achter de computer, maar echt fijn voel ik me er niet bij.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:15

Oja, het wazig zien heb ik ook vaak. Echt heel irritant is dat.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:06

Hm, ik moest vandaag naar de psych.
Kom om kwart voor 2 aan, had om 2 uur een afspraak, dacht ik.
Moest ik al om 12 uur daar zijn geweest -O-

Nu kan ik dus pas weer op 2 maart terecht, heb staan janken als een klein kind. Wist gewoon echt niet meer wat ik moest doen. Nu ga ik morgen dus maar weer terug daar naar toe, om te vragen of ik niet eerder terecht kan, want dit gaat niet meer :n

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:21

Samantha :(:)

Je hart luchten via internet kan ook al helpen, mijn PB box staat voor je open als je iets kwijt moet.

Ik heb veel meegemaakt, en zelf echt door een heel diep dal gegaan, en mijn weggetje zal ook altijd hobbelig blijven vrees ik.
Maar oftewel, ik deins niet gauw ergens voor terug, wil je ff lekker klagen, ben je welkom hoor :)

Pollewoppy, ja ik leer mezelf door de haptotherapie enorm kennen.
Zo ben ik ook tevaak bezig met het te goed te doen, VOOR ANDEREN. Terwijl ik het niet voor anderen moet doen, maar voor mezelf.

Ik heb geen wow-gevoel mbt de hapto, maar het helpt wel om meer over mezelf te leren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:11

Ik heb mezelf het afgelopen jaar ook al aardig leren kennen. Bij mij door gesprekken met o.a. een psycholoog. Nu nog leren hoe ik met bepaalde dingen om kan gaan, want dat valt nog niet mee. Over jezelf leren is misschien wel het belangrijkste onderdeel, of laat ik het anders zeggen: over jezelf willen leren, naar jezelf durven kijken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:32

Rust, tsja.. Ik heb dagen dat ik 12 uur of meer slaap, maar echte rust is dat niet. Dat is meer energie bijtanken. Rust in mn hoofd (denk dat jullie dat meer bedoelen?) krijg ik door voor mijzelf te kiezen en bijvoorbeeld even naar de paarden te fietsen en gewoon ze even te aaien en iets lekkers te geven.

Als ik het even realistisch bekijk, krijg ik innerlijke rust door liefde te geven aan de mensen/dieren die mij ook veel liefde geven :j