Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:10

Hoop dat alles goed is!!
Gaat het ook goed met de pijnklachten??

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:18

nou geef mijn portie maar aan fikkie vandaag, stond op met waarde van 32 en nu, paar uur later zit ik nog op 26,1, pfff koppijn en al, zat breukje in mijn slangetje, geen idee hoe dat erin kan komen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:53

Jeetje!! Ik ga nu even doen of ik er verstand van heb...... Kun je niet gauw met je pen snelwerkende insuline bijspuiten??

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:35

ja heb ik al gedaan maar moet dat stapjes gewijs doen, anders kelder ik te hard in suikers, morgen weer een dag denk ik dan maar

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 08:51

Oef datie wel erg hoog. Inderdaad er voor zorgen dat het naar beneden gaat maar niet te senl.
Ik ga vanaf nu echt meer controleren want als ik zo door ga komt het niet goded. Nuchter had ik 11.3

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:43

hebben jullie gister bonje met de buren gezien op rtl 4? ga r op reageren, heb echt medelijden met dat meisje

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:55

Niet gezien, maar ben wel heel nieuwsgierig waar het over ging en je gaat reageren?!?!?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:28

moet je even kijken bij uitzending gemist, meisje dat alleen woontg, heeft dus diabetes, en last van buren, buren zeggen op hun beurt weer last van haar te hebben, maar zij weet van niks, nu wordt er door internist op gewezen dat diabeet onwijze stemmings wisselingen kan hebben en black out, zit die ene buuv te rollen met r ogen en maf te doen joh, erger me dood aan dat mens

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:55

Ik heb de aflevering terug gekeken op uitzending gemist, het lijkt wel alsof ze alles wijd aan het feit dat ze diabetes heeft.
ook haar woede aanvallen.
ik vind haar best wel zielig.of eigenlijks, ik vind het een beetje overdreven hoe ze over haar diabetes praat.
ik ben het ermee eens dat diabetes zorgt voor stemmingswisselingen maar hoe het in die aflevering omschreven wordt..

nog een domper. iemand heeft mijn bloedglucosemeter gestolen..
ik ga morgen even met het ziekenhuis bellen wat de beste manier is om dit op te lossen, aangezien mijn meter nog geen jaar oud was.
heeft iemand hier ervaringen mee?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:08

Ik heb de uitzending nog niet gezien, weet nog niet precies hoe ik dat moet doen :P

Valeria, wat een belachelijk iets!!! Dat ze zoiets van je stelen!?!?!? Ik weet bijna zeker dat dat onder je inboedelverzekering valt!! Zou het even bij je verzekering navragen!
En hoe is het trouwdens met je wondcontrole afgelopen??

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:50

Kentaro schreef:
Ik heb de uitzending nog niet gezien, weet nog niet precies hoe ik dat moet doen :P

Valeria, wat een belachelijk iets!!! Dat ze zoiets van je stelen!?!?!? Ik weet bijna zeker dat dat onder je inboedelverzekering valt!! Zou het even bij je verzekering navragen!
En hoe is het trouwdens met je wondcontrole afgelopen??

Met de wondcontrole is het goed afgelopen, wond geneest bovenverwachting erg goed, suikers daar durf ik geen peil op te trekken omdat ik al een paar dagen niet heb kunnen meten, mijn reserve meter is niet accuraat, dat was ook de reden dat ik een nieuwe heb gekregen.
gelukkig zijn de pijnklachten al behoorlijk afgezakt, maar het kan dus nog wel een x aantal weken duren voordat de wond dicht gegroeid is.(open wond dat vanaf het bot dicht moet groeien)
ik denk om een nieuwe meter te verkrijgen dat er een bewijs nodig is van aangifte, want het ziekehuis hanteert om de 5 jaar een nieuwe meter.
ik zal morgen een gaan informeren bij mijn verzekering.

Kentaro als je naar www.rtlgemist.nl gaat dan kan je het programma bonje met de buren opzoeken en dan kan je de aflevering terugkijken.
ben wel benieuwd hoe andere mensen hierover denken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 21:04

Je ziektekostenverzekeraar verstrekt iedere 3 jaar een nieuwe meter, dat is vastgelegd bij wet.

Het handigst is het om gewoon de fabrikant te bellen en uit te leggen hoe het zit. Willen ze je geen nieuwe meter sturen, is het handig om te zeggen dat je dan toch eens bij de concurrent gaat informeren. Meters geven ze heel makkelijk weg, want het gaat hen om de verkoop van de stripjes!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:37

Inderdaad om de 3 jaar! En ze zijn zeker niet moeilijk! Ik heb er een keer een gehad die me totaal niet beviel. Kwam bij m'n diabetesverpleegkundige en zij heeft direct een ander voor me geregeld!
Zeker wanneer je ze uitlegd wat er gebeurd is, zou dat toch in orde moeten komen!?!
Ik ga van de week naar de uitzending kijken! Ga nu lekker tukkie doen.....
Super trouwdens dat de pijn minder wordt!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:41

mijn nieuwe pomp is binnen :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:31

Hey iedereen. Mag ik mij ook aanmelden als vriendlief is vastgesteld met diabetes? :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:18

Ja natuurlijk!! Misschien hebben jullie wel wat aan al onze 'wijze' raad :P :D
En je kunt natuurlijk altijd vragen plaatsen, want er zitten hier heel wat mensen die al vele jaren bekend zijn met diabetes!

@Valeria, gaat het goed met de wond en is het al geregeld met je meter??

MI1990, gaat het goed met je nieuwe pomp??

Ik ben vorige week voor de tweede keer rechts laseren geweest. Is heel goed gegaan!! Mijn oog was wel een stuk roder als de keer ervoor, maar heb er haast geen last van gehad.
Morgen moet ik voor de tweede keer links... Blijft toch weer spannend...
Eigenlijk moest ik vandaag. Maar ik moest vanmorgen ook naar de kaakchirurg.... Ben erg blij dat ik de afspraken niet op een dag heb laten staan......
De behandeling is heel erg meegevallen. Er is wel heel wat gewikt en getrokken. Dacht bijna dat ze m'n kaak zouden breken...... Maar het was echt veel sneller voorbij dan ik had durven hopen. Alleen nu sinds de verdoving is uitgewerkt ben ik geen blij mens :P Jeetje wat heb ik een pijn in m'n mond.... Zit al aan het maximale aantal paracetamols.... Hoop dat het slapen zo gaat lukken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:35

Sterkte met je kaak!!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:56

Kentaro schreef:
Ja natuurlijk!! Misschien hebben jullie wel wat aan al onze 'wijze' raad :P :D
En je kunt natuurlijk altijd vragen plaatsen, want er zitten hier heel wat mensen die al vele jaren bekend zijn met diabetes!

Oke is goed! :)
Mijn vriend heeft diabetes type 1, dus komt wat minder voor.
Hij ligt nu in het ziekenhuis tot vrijdag en morgen komt de diëtiste.
Ik ben benieuwd, want ik en mijn vriend eten heel graag :D (hij is wel te mager)

Hij word gek van dat ziekenhuis eten . Hij heeft zoveel honger en krijgt zo weinig/normaal.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:40

Ik denk dat de meeste in dit topic diabetes type 1 hebben, omdat de groep gewoon vrij jong is.

Ik heb type 2, maar ben de enige in dit gezelschap??

Je hebt wel gelijk hoor, type 2 komt veel meer voor, maar onder jongeren is type 1 zeker niet ongewoon.

Met dat eten komt het wel goed, het is voor het ziekenhuis nu vooral van belang om te ontdekken hoeveel insuline hij nodig heeft voor het aantal koolhydraten in zijn voeding. Als je dat eenmaal weet, kan je daar zelf mee leren rekenen en kan je eigenlijk gewoon blijven eten, zolang dat niet te extreem is.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:18

Kentaro schreef:
@Valeria, gaat het goed met de wond en is het al geregeld met je meter??

Hallo, ben bli jom te horen dat dat het laseren goed is gegaan!
ik heb nu bijna 3 weken niet kunnen meten, ik heb mijn zorgverzekeraar gebeld, van hen moest ik een aangifte doen bij de politie, daar kopietje van maken en opsturen naar desbetreffende zorgverzekeraar. hier komt het leuke deel, het zou 6 weken duren voordat ik antwoord kreeg.
ik kreeg zowat een hartverzakking, 6 weken zonder te meten.
ik heb daarna het ziekenhuis gebeld, gelijk diezelfde middag had ik een nieuwe meter, uit hun vrije voorraad hebben ze gezegd.
niks geen gedoe met verzekering.
gelukkig kan ik nu weer meten.

Mijn wond geneest heel mooi, alleen maak ik me wel een beetje zorgen, er zit een stuk vlees zeg maar die puilt naar buiten toe ipv naar binnen.. ik draai weer vollop, lekker weer aan het werk.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:34

hebben jullie dat ook gehoord dat ze een kunstalvleesklier gaan ontwikkelen??
Ben heel benieuwd of dit wat gaat worden :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:51

Op zich is dit doorontwikkeling op wat er al is: een continue glucosemeter (sensor) en insulinepomp met bolusberekening.

Er is nu alleen een team en geld (belangrijk!) om te gaan bekijken hoe je de afgifte van insuline naar aanleiding van de om de paar seconden gemeten waarden kan laten reguleren. En dat is nog niet zo makkelijk, omdat ook zaken als beweging en stress een grote factor zijn.

Het blijft echter nog steeds gaan om een buiten het lichaam gedragen apparaat en geen vervanging van je eigen alvleesklier, zoals bij voorbeeld bij transplantatie.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 10:07

oh, dat dacht/hoopte ik eigenlijk.....
toch weer beetje een tegenvaller, maar ja, het zou al wel een verbetering zijn :)

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:55

Dus hier is het diabetentopic! Ik had t al een keer ingetikt maar zoeken, maar kon het vinden.. waarschijnlijk stomme actie van mij,

May I join you guys?

Sinds 28 September 2009 ben ik ook diabeet.. en heb nu net mn pomp. (nou ja, 3 weken) en ben der zo blij mee! :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:56

ja ik las t in de telegraaf gister, we hebben natuurlijk nu ald e pomp met de sensoren, maar mag hopen dat die nieuwe nog beetr zal werken en voor meer mesen toegangbaar is