[Centraal] Het piercingtopic, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:30

Ik vertelde gisteren dat ik er dus over na zat te denken om een tongpiercing in groningen te laten zetten, nou ik heb het gedaan. Al mijn moed bij elkaar gehaalt, en ben er voor gegaan. Het voelde natuurlijk niet lekker, maar navelpiercing vond ik pijnlijker. Alleen, nu zit het onderste balletje een beetje tegen mijn tongriem, dat voelt best vervelend. En ik heb sinds gisteravond voordat ik 'm had laten zetten, alleen maar 2 stukjes drop gegeten (op gezogen) en mini opgepropt stukje brood. Wat kan ik wél eten? Iemand tips? En ik heb vannacht ongelovelijk liggen kwijlen, hahaha. Ze hadden mijne trouwens niet met een tang gedaan. Hij pakte mijn tong gewoon beet met een droog stukje toiletpapier (zoiets), en prikte 'm er toen doorheen. Iedereen, kom op met die tips! En hoe moet ik het schoonhouden?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:33

Sowieso door laten schieten kan je kraakbeen verbrijzelen en gaan ophopen zodat je last kan krijgen van een bloemkool oor.

Kraakbeenpiercings moet je altijd laten piercen dat is het veiligst.

En officieel stukje:

Deze piercing mag niet worden geschoten met een schietpistool voor oorgaatjes. Een dergelijk pistool werkt met een spanveer, die met snelle vaart het sieraad door het weefsel heen schiet. Kraakbeen gaat hiervan stuk, waardoor er splintertjes kunnen ontstaan. Deze splintertjes veroorzaken vaak een bult aan de binnenzijde van de tragus, die blijft irriteren. Daarom dient er gebruik gemaakt te worden van een speciaal pistool voor kraakbeen zonder spanveer, of moet er traditioneel worden gepierced.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:40

ik dacht gister al, waarom gaat t zo langzaam. Bloos!
Maar het is dus blijkbaar gebeurt zonder die spanveer want ze drukte hem ook zeg maar zelf erdoorheen.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:44

Ik heb hier al eens eerder een bericht geplaats. Ik had een helixpiercing.. Ik had hem laten schieten en voor mijn gevoel werd mn oor steeds dikker.. Ik heb hem er nu 2 dagen uit, had het knopje al wel een lange tijd verwisseld in zilver, geen last(pijn) er verder meer van gehad. Maar het ''rondje'' rondom het gaatje is idd dikker. Ik gok op opgehoopt kraakbeen en/of vocht. Dat is ook de reden dat ik hem eruit heb gehaald. Hij komt er nu ook niet meer in. Liever een normaal oor dan een piercing Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 15:54

Sence schreef:
Ik vertelde gisteren dat ik er dus over na zat te denken om een tongpiercing in groningen te laten zetten, nou ik heb het gedaan. Al mijn moed bij elkaar gehaalt, en ben er voor gegaan. Het voelde natuurlijk niet lekker, maar navelpiercing vond ik pijnlijker. Alleen, nu zit het onderste balletje een beetje tegen mijn tongriem, dat voelt best vervelend. En ik heb sinds gisteravond voordat ik 'm had laten zetten, alleen maar 2 stukjes drop gegeten (op gezogen) en mini opgepropt stukje brood. Wat kan ik wél eten? Iemand tips? En ik heb vannacht ongelovelijk liggen kwijlen, hahaha. Ze hadden mijne trouwens niet met een tang gedaan. Hij pakte mijn tong gewoon beet met een droog stukje toiletpapier (zoiets), en prikte 'm er toen doorheen. Iedereen, kom op met die tips! En hoe moet ik het schoonhouden?

Heey ik heb sinds zaterdag ook een tongpiercing (ik laat hem btw over 2 weken overnieuw zetten, omdat hij scheef zit aan de bovenkant). Ik kan nu alweer aardig normaal eten. De afgelopen dagen heb ik veel toetjes en appelmoes gegeten. Soep met brood ging ook goed, het brood vult je en is goed te eten omdat het zacht wordt door de soep. Dat kwijlen had ik ook haha, heb ik nu geen last meer van.
Ik heb daar in de shop een chloorhexidine mondspoeling gekocht, waar ik 5x per dag m'n mond moet spoelen. Hebben ze niks over de naverzorging verteld bij jou?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:23

zónder tang? waar ben jij inhemelsnaam geweest, gooi die zaak dicht maar goed yoghurt en dat soort dingen :J

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:24

aukje91 schreef:
Heey ik heb sinds zaterdag ook een tongpiercing (ik laat hem btw over 2 weken overnieuw zetten, omdat hij scheef zit aan de bovenkant). Ik kan nu alweer aardig normaal eten. De afgelopen dagen heb ik veel toetjes en appelmoes gegeten. Soep met brood ging ook goed, het brood vult je en is goed te eten omdat het zacht wordt door de soep. Dat kwijlen had ik ook haha, heb ik nu geen last meer van.
Ik heb daar in de shop een chloorhexidine mondspoeling gekocht, waar ik 5x per dag m'n mond moet spoelen. Hebben ze niks over de naverzorging verteld bij jou?

weleens bedacht dat dat met opzet is gedaan misschien omdat er aderen oid in de weg zaten? heb je het al aan de shop nagevraagt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:30

xDramaQueen schreef:
aukje91 schreef:

weleens bedacht dat dat met opzet is gedaan misschien omdat er aderen oid in de weg zaten? heb je het al aan de shop nagevraagt?

Ik ben gisteren langs geweest en over aderen werd niet gesproken. Hij zei dat ik over 2 weekjes terug kon komen, dan kan je goed zien of de scheefheid door de zwelling komt of niet. Als hij dan nog scheef zit mag ik hem gratis opnieuw laten zetten.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:07

xDramaQueen schreef:
zónder tang? waar ben jij inhemelsnaam geweest, gooi die zaak dicht maar goed yoghurt en dat soort dingen :J

Zonder tang wordt wel vaker gedaan, freehand piercing... Niets mis mee als je een piercer hebt die weet wat hij doet (en die dus ook gewoon recht kan steken zonder tang).

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:12

Anjatjeuh schreef:
xDramaQueen schreef:

Zonder tang wordt wel vaker gedaan, freehand piercing... Niets mis mee als je een piercer hebt die weet wat hij doet (en die dus ook gewoon recht kan steken zonder tang).

Mijn tongpiercing is ook zonder tang gezet, niks mis mee hoor.

@ Sence: Bij blitz geweest? Lachen

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 17:16

klopt, er zijn er zat die zonder tang piercen...

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:52

Maar dan kun je je tong toch ook sneller terugtrekken?

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:11

heey,
Ik kom even binnenvallen Bloos
ik heb oorbellen & een Helix(laten schieten, was geen goede keus Boos! )
en nu wil ik een Navelpiercing maar ik ben zoooooo bang voor de pijn:( ik ben echt een schijterd daarin hoor..
maarja ik wil hem dus in december laten zetten in hoogvliet iemand ervaring met die shop??
x

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:12

Die shop heet De intuïtie trouwens

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:24

Ach, ik heb hem onder het motto pijn is fijn laten zetten.
Voelde eigenlijk helemaal niks.
Had meer klamme handen van het idee dan dat ik er iets van voelde. Haha!

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:25

Whahaha oké,
nou k ga Gewoon! Bloos

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:30

Gewoon verstand op 0 en gaan! Haha!
De tang erop zetten is eigenlijk het enigste wat ik gemerkt hebt.
De nazorg was wel wennen.
Elke dag 2 x per dag schon maken. Bloos

Henb sinds eergisteren een ringetje erin.
Had altijd een staafje, maar waarschijnlijk door het prutsen iets niet goed gedaan.
Hij ettert nu iets.Boos!

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:39

Jaa idd dat ga k gewoon doen:D!

ooww dat is wat minderr:( is hij ontstoken ofsoo??

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:08

2x zetten voeld wel minder fijn hea meteen ( tong) piercing Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:11

Geen idee. Verward
Nooit ergens last van gehad.
Zit er nu meer dan een jaar in.
Sinds de zomer afwisseling met een andere piercing.
Misschien een heel enkele keer iets geel, maar dat was huidvet of zoiets.
Nu bloedde het iets na een 1/2 uur aankl*ten. Boos!
Dus het ringetje blijft er maar een tijd inzitten totdat ie weer rustig is.
Vind het wel grappig, weer iets anders dan een staafje. Haha!

x__Dj__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:32

Jaa da's waar;) Nou maar hopen dattie niet onstoken is dan:)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:35

Suusjwah schreef:
Maar dan kun je je tong toch ook sneller terugtrekken?

bij mij word er echt niet zonder tang gepiercd hoor straks word ik mis geprikt *LOL*

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:34

Over het piercen zonder tang: mijn navelpiercing is ook gewoon zonder tang geplaatst. Ging hartstikke goed. Lachen Daarbij vertrouw ik mijn piercer sowieso.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:20

jacqii schreef:
Mn vriendin zit in een rolstoel vanwege navelpiercing!! Ik weet niet precies hoe het zit maar haar zenuwen vallen haar imumsiesteem aan en de doktor;s zeggen dat het komt door haar piercing ze zit nu in een rolstoel en ze kan ook nog blind en doof worden maar dat is ze nu nog niet! ik wil mensen niet bang maken maar ik moet er wel vaak aan denken vrijdag zet een vriendin van mij een navelpiercing en dan vind ik het toch wel eng ookal wil ik hem zelf ook zo graag! Lachen

Als jij er nou zo een zet en het loopt slecht af met jou zou ik heel fijn vinden

Want je bent zon schijt wijf! GADVER

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:23

Ik volg het even niet? Nagelbijten / Gniffelen