Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:04

Het lijkt mij niet fijn dat jullie zelf zo met die verzekering bezig moeten zijn en ik snap niet dat het ziekenhuis dat niet regelt!
De KC heeft dat allemaal gedaan bij mij, heb alleen een keertje bij een arts van de Agis moeten komen, hij kwam zelf naar het UMC toe, want de KC had ook porceleinen facings aangevraagd maar die kreeg ik niet.
Verder nooit een brief oid in moeten vullen of een aanvraag hierover want dat maakt de stress hierover nog erger lijkt mij!!

Prairy het was er makkelijk uit te halen maar het was toch een aardige "gat" zeg maar, stond er nog van te kijken!

Iris ik hoop dat je snel positief bericht krijgt!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:06

Tja, nu ben ik zelf ook een beetje een controlefreak hoor ;) Toen de ortho uiteindelijk rond was, moest ik alleen nog handtekening zetten op de aanvraag.

Maar op de machtiging stond weer niks over de kaakchirurg, vandaar nog gebeld. En de operatie van verstandskiezen zelf regelen vind ik ook wel fijn, dan schiet het tenminste op. Als ik moet wachten op de ortho zit ik er over 3 maanden nog niet denk ik.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:12

Ik bedoel het ook niet verkeerd hoor maar je hebt al genoeg om je druk over te maken en dan ook nog eens afwachten of de verzekering het wel goedkeurt!
Ik ga er vanuit dat zo'n Ortho of een KC niet zomaar voor de lol iemand aan zijn kaken opereert en dat zij degenen zijn met verstand van zaken!
Ik had de mazzel dat mijn KC ook een controlefreak is hihihi, hij wilde alles zelf doen, tot de afdrukken maken aan toe, dat wilde zijn assistente doen maar dat mocht niet!
Ik hoop dat het allemaal lekker opschiet en ik weet zéker dat het resultaat er wezen mag!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:33

Is ook zeker zo niet opgepakt :) Hier in t topic is er volgens mij niemand die loopt te zeiken, maar willen we alleen alle anderen helpen (hoe anders dan eigenlijk Bokt :+)

Mijn KC wilde idd ook graag alles zelf doen qua operaties, daarom ook dat ik pas zo laat aan de beurt ben voor mn verstandskiezen in januari (maar is niet erg).

Ortho schiet gewoon niet zo op, daar moet ik wat achteraan hobbelen en dat is idd wel irritant... Maar ja, niet veel aan te doen.

Verzekering gaf mij wel heel snel antwoord vond ik, binnen een week na de aanvraag! Dus daar was ik dan wel tevreden over. Alleen niet over hoe het daarvoor gegaan was...

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:51

Nou ik ben even klaar met de ortho :+ ze zouden vanmiddag terug bellen.. hebben we niks gehoord :( Niet echt netjes..

Nu bellen we morgenochtend gelijk! Ik heb ook helemaal geen pijn van de beugel, echt niet ook niet een beetje, dus vast niet goed genoeg aangesnoerd? :+ ervaringsdeskundigen?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:52

Bij mij regelde de KC de verzekering ook hoor, maar doordat de ortho niet goed was gekeurd zijn we gewoon een klacht gaan schrijven ! :) maar helaas.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:18

Bij mij regelt idd ook de KC de zaken met de verzekering, dus we wachten af..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:25

chanicha schreef:
Inderdaad valt het op deze foto moeilijk tot niet te zien Prairy maar het gaat er tensloote om wat je er zelf van vindt!

Ook raar Enniee, daar zit je dan! Ik vind het nu niet echt verstand van zaken hebben!

Ik was vandaag bij de KC, hij dacht gelijk dat ik voor implantaten kwam omdat ik het daar met hem over gehad had, moest foto laten maken maar daar was weinig op te zien,
Kreeg twee spuiten, bleek er nog een stuk wortel in mijn kaak te zitten en die is er nu gelukkig uit.

'Gelukkig' was het maar een wortel!! :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:45

Jaahhh maar het voelde als een stuk bot, het was keihard maar hij kon het er makkelijk uittrekken!

Ik kan je niet helpen met de beugel enniee heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij wel dat je iets moet voelen, ben benieuwd!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:01

Nou het begint goed!

Eerst belt de ortho niet terug, dus wij zelf maar weer bellen.. Het schijnt normaal te zijn dat de draad zo los zit! Maar nu het volgende; de draad is aan de ene kant 2 cm lang en aan de andere kant al uit de 'ring' van de kies dus morgen er maar gewoon heen en eisen dat ze ons helpen :+ ik word er nu al gek van en ik heb de beugel net 2 dagen.. goeie ortho }:0

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:12

Ojee Enniee... Andere ortho maar zoeken gelijk? Dit gaat waarschijnlijk wel zo verder als ik je zo al hoor...

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:46

Prairy schreef:
Ojee Enniee... Andere ortho maar zoeken gelijk? Dit gaat waarschijnlijk wel zo verder als ik je zo al hoor...

Dat zou wel jammer zijn als dat moet, want deze heeft namelijk altijd gesprekken met de KC die mij behandelt..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:29

Nou Enniee ze dragen je dossier over en that's it!
Als ik niet tevreden over mijn arts of ortho zou zijn ben ik gelijk weg, voor hem tien anderen!!
Ik vind het wel vervelend voor je!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:26

chanicha schreef:
Nou Enniee ze dragen je dossier over en that's it!
Als ik niet tevreden over mijn arts of ortho zou zijn ben ik gelijk weg, voor hem tien anderen!!
Ik vind het wel vervelend voor je!

dat is waar ja, maar 1x in de week spreekt de KC met de ortho die mij nu behandelt .. dat doet hij dus niet met een ortho uit andere plaatsen.. Vandaag ben ik er trouwens weer geweest want het draadje zat los }:0 binnen 2 dagen, weer 48 euro voor 2 min in een stoel zitten :+

Ze hebben verder trouwens niks meer gezegd over dat ze niet wisten wat ze moesten doen, de ortho zou het tegen de assistentes zeggen die van niks wisten..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:27

Ik vind de prijzen die ze vragen werkelijk buiten alle proporties!
Die assistentes moeten gewoon niks zeggen als ze het niet weten, nu leggen ze een bom en is nergens voor nodig!
Nu hopen dat het draadje wat langer blijft zitten he :=

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:48

chanicha schreef:
Ik vind de prijzen die ze vragen werkelijk buiten alle proporties!
Die assistentes moeten gewoon niks zeggen als ze het niet weten, nu leggen ze een bom en is nergens voor nodig!
Nu hopen dat het draadje wat langer blijft zitten he :=

zijn ze duur?? ;O

Laten we het hopen, anders is het :evaw:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:59

Enniee ik bedoel de ortho!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:35

chanicha schreef:
Enniee ik bedoel de ortho!

Die bedoelde ik ook, haha :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:03

8)7 :o

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:44

Ik heb mijn beugel! Wennen zeg, maar nog nergens last van. Heb alleen onder nu nog. Over 2 weken ook boven.

Je ziet er van de voorkant niets van, echt alleen als je in mn mond kijkt, dus daar wel blij mee.

Muurp je ziet er echt fantastisch uit! Hoop dat het bij mij ook zo mooi wordt..

Hebben jullie trouwens ook een te diepe beet? Of alleen overbeet? Ik ga namelijk op mijn beugel bijten straks zei de ortho..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:46

Heb jij die beugel aan de binnenkant? Dat zou ik ook graag willen maar de kaakchirurg vond dat geen goed idee, iig niet voor boven...

Maar waarom zitten er 2 weken tussen onder en boven? Waarom niet tegelijk?

Maar wat fijn dat ie er in zit, dan begint het volgens mij pas echt voor je gevoel?

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:51

Wat jammer dat ik dit topic nu pas zie.
Ik ben ik augustus 2010 geholpen aan mijn overbeet.
Nu zijn 2 maanden geleden ook de schroeven eruit gehaald en ik moet eerlijk zeggen het is het bij mij allemaal waard geweest.
Dus als je vragen hebt, mag je ze altijd stellen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:55

Vragen komen later misschien, maar volgens mij zijn wij ook vooral heel erg geinteresseerd in voor en na foto's ;)

Ik moet het traject nog beginnen, dus dan is het fijn om een soort van eindbeeld te kunnen vormen...

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:06

Ik zal de foto's zo is opzoeken.
Je zag bij mij op het eerste gezicht niet dat ik een overbeet van 12 mm had. Nu ik de operatie heb gehad, kun je duidelijk het verschil zien.
Ik heb ook de plaatjes die in je kaak worden geplaatst hier nog liggen, dus als je benieuwd bent kan ik daar ook wel een foto van maken?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:08

Jaaa alle foto's zijn goed :) Ik heb ook een overbeet van 12 mm, dus ben echt heel benieuwd hoe het er bij jou uit zag en ziet!!