[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:25

Enige wat mijn libido merkbaar verhoogd is volledig hormoonloos gaan. Wel lastig met de jasjes maar ik merk echt wel verschil bij mezelf. Binnen hier en een maand ga ik eens horen voor een spiraaltje denk ik...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:22

ow wat zou ik dat graag willen.. die troep niet meer in mijn lijf.

Maar zie die mogelijkheid pas bij vriendloos of over 10 jaar als het tijd wordt voor kinderen ( Of tegen die tijd als een ongeluk niet zo een groot ongeluk is )

spiraaltje lijkt me gewoon echt eng.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:49

Sja wij klungelen maar wat aan met condooms nu (sinds ik die met ribbeltjes ontdekt heb vind ik die ondingen al toffer Haha! ), maar dat willen we ook niet eindeloos blijven doen... Ik vind het erg jammer maar ik vrees dat ik inderdaad straks weer vasthang aan hormonen (terwijl ik het gevoel heb dat hormoonloos me vrolijker maakt en meer libido geeft)... Dilemma dus...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:41

Hannanas schreef:

Maar zie die mogelijkheid pas bij vriendloos of over 10 jaar als het tijd wordt voor kinderen ( Of tegen die tijd als een ongeluk niet zo een groot ongeluk is )

Helemaal mee eens, ik wil niet weten wat die troep ook allemaal met me doet.
En idd, dat geklungel met rubbertjes.. pff Vork.
Stel je voor als je nooit kinderen wilt Bloos (het niet zeker weet dan).

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 23:58

Tijd voor anti-conceptie voor mannen!!!
Laten zij zich lekker vollopen met hormonen...

Blijven wij hormoon-vrij, kindvrij en sekslustig!
We zullen ze alleen wel iedere dag moeten helpen herinneren om een pilletje in te nemen, maar ach wat is dat dan nog voor moeite?

(hihi, ben nu bezig met een essay over de vrouwenbeweging uit de jaren '60 dus ben op feministische dreef...)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:07

Furia schreef:
Hannanas schreef:

Pff ja en dan moet ik ook nog is bekennen dat ik het eigenlijk altijd, nouja 80%, dubbel doe.. vind het anders echt zo eng idee .. ben daar best wel erg in zo te lezen. Maar ik durf dat gewoon echt niet aan hoor zonder pil!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 03-03-08 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 00:07

_Sigrid_ schreef:
Tijd voor anti-conceptie voor mannen!!!
Laten zij zich lekker vollopen met hormonen...

Blijven wij hormoon-vrij, kindvrij en sekslustig!
We zullen ze alleen wel iedere dag moeten helpen herinneren om een pilletje in te nemen, maar ach wat is dat dan nog voor moeite?

(hihi, ben nu bezig met een essay over de vrouwenbeweging uit de jaren '60 dus ben op feministische dreef...)

Mijn stem heb je ! Vingers aflikken

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:15

Ik heb een vraagje. Ik heb nu een kuur tegen een blaasontsteking en heb het medicijn Nitrofurantoine ik heb er verder geen bijsluiter bij. En op internet zag ik staan dat dát medicijn de werking niet verminderde.Maar ik vraag me af of dat wel klopt. Heb geen zin om straks met een babybuik rond te lopen Huilen van het lachen
Weet iemand dit?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:19

Hannanas schreef:
[

Pff ja en dan moet ik ook nog is bekennen dat ik het eigenlijk altijd, nouja 80%, dubbel doe.. vind het anders echt zo eng idee .. ben daar best wel erg in zo te lezen. Maar ik durf dat gewoon echt niet aan hoor zonder pil!

Je bedoelt condoom en pil hoop ik? Niet dubbel pil toch?

_Micha_ wat raar dat je een kuur krijgt zonder bijsluiting? Ik zou even mijn dokter bellen. Als het je niet lekker zit: gewoon rubbertjes erbij!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:13

hmm, dit is even een voorbeeldje van een vraag

Vraag:
mijn vriendin heeft medicijnen gehad tegen blaasontsteking ,nitrofurantoine, de vraag is dus of de betrouwbaarheid van de pil dan nog optimaal is?? groetjes...
Antwoord:
Ik heb het even precies voor je nagevraagd:

Niet alle antibiotica hebben invloed op de pil. Je kunt antibiotica verdelen in een aantal groepen. De penicillines en Tetracyclines hebben invloed op de pil. Andere soorten zoals Macroliden en Chinolonen hebben geen invloed. Bij blaasontsteking wordt vaak Nitrofurantoine voorgeschreven. Dit middel heeft op zich geen invloed op de werking van de pil. In sommige gevallen is misselijkheid en overgeven een bijwerking van het middel. Mocht dit bij je vriendin ook het geval zijn, en ze spuugt haar pil uit dan kan dit wel invloed hebben op de bescherming. Op onze site kun je daarover meer lezen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:21

Furia schreef:

Hier zo één Boos!
Ik ben voor de mannenpil Ja

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:23

Ik zei ook al na het zetten van het spiraaltje tegen mijn arts: De volgende keer mag mijn vriend hem laten zetten hoor Clown Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:27

Ik vind eigenlijk dat we veel te braaf zijn! Per spiraaltje/jaar pil/... hebben we recht op compensatie! Ik wil een paard per spiraal Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:33

poes schreef:
Ik vind eigenlijk dat we veel te braaf zijn! Per spiraaltje/jaar pil/... hebben we recht op compensatie! Ik wil een paard per spiraal Haha!

Ja
En een weekendje weg vlak nadat ie gezet is en lekker vetroeteld worden en massages en .... hmmm jammie Haha!

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:50

Hoi hoi

Is het mogelijk om zonder dat je ouders het weten aan de pil te komen? Dus zonder dat je ouders brieven, afschrijvingen oid thuis krijgen?

Het zit namelijk zo : Ik (14) wil graag aan de pil vooral omdat het meer zekerheid geeft als '' het '' eens gebeurd, en ik ben na 3 jaar nog steeds héél onregelmatig ongesteld en krijg hierbij ook iedere keer weer zó'n hevige buikpijn. Mijn vriend wil ook graag dat ik aan de pil ga omdat .. tsjaa je weet maar nooit zeg maar En binnenkort gaan we op vakantie en dan gaat mijn vriend ook mee, en daarvoor heeft zijn moeder ook liever dat ik de pil ga slikken. En voordat we dan op vakantie gaan wil ze daar met mijn moeder over gaan praten, maar als ze daar met mijn moeder over gaat praten weet ik A: Zeker dat ik mijn vriend niet meer mag zien, laat staan dat hij nog mee mag op vakantie B: Ik al helemaal niet aan de pil mag. ( En ja, ik heb een héle strenge moeder .. ) Al met al komt het er dus op neer : ik wil aan de pil.

Maar ik heb een groot probleem. Mijn moeder is héél streng, en hoe vaak ik het er ook met haar over heb gehad, ik mag gewoon niet aan de pil. Ze vind dat ik er te jong voor bent en koppelt dit er gelijk aan dat ik sex heb. Daar komt het eigelijk op neer.

Maar is het mogelijk om aan de pil te komen zonder dat je ouders er ook maar écht niks van afweten?

Groetjes.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:52

Ja dat kan! Je kunt het altijd even bij je huisarts navragen hoe het allemaal werkt.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:54

Maar ik durf dus niet naar mijn huisarts te bellen, zowiezo vind ik het écht een enge vent en ten tweede ben ik bang dat daardoor me moeder er op de een of andere manier achterkomt..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:56

Een huisarts heeft beroepsgeheim, hij/zij kan en mag dus niets doorvertellen.
Zonder langs je huisarts te gaan kom je ook niet aan de pil..

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:58

Ja, dat is waar! Lachen Maar volgens een vriendin zijn er ook bepaalde stichtingen waar je aan de pil kan komen zonder dat je ouders er achter komen? Heeft één van jullie daar wel eens van gehoord?

En krijg je dan ook geen brieven of acceptgiro's of weet ik veel wat thuisgestuurd?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:03

Ik zal eens even googlen voor je..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:05

even een quote van een site:

Het beste is toch om eerst met je huisarts te overleggen. Hij/zij heeft tenslotte geheimhoudingsplicht. Als je ouders particulier verzekerd zijn zou je evt. de pil bij de apotheek contant kunnen betalen. Zit je met je ouders in het ziekenfonds, dan is dat niet nodig. Betaal in dat geval wel zelf een evt. eigen bijdrage. Je kunt tevoren bij de apotheek vragen wat de kosten zijn. Wil je niet naar je huisarts dan kun je ook terecht bij de (voormalige) Rutgershuizen en bij de meeste abortuspoliklinieken. Telefoonnummers en adressen vind je op de pagina adressen. -> http://www.anticonceptie-online.nl/adressen.htm

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:15

Bedankt! Lachen

Dat was inderdaad die stichting waar me vriendin het over had. Ik ga eens even kijken op hun site of daar wat informatie op staat.. Lachen

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:33

Hey allemaal,
wat ik me al een tijdje afvraag.. Is een lichte pil even betrouwbaar als een zware pil? Wat is het verschil eigenlijk?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:49

_Veronique_ schreef:
Als je ouders particulier verzekerd zijn

Tegenwoordig bestaan particuliere verzekeringen niet meer in het nieuwe zorgstelsel. Volgens mij is het geen probleem om de pil te halen, zeker nu ze buiten het pakket vallen. Dan kun je gewoon contact afrekenen, heb je alleen een doktersrecept nodig en die heeft idd geheimhoudingsplicht.

@LoreV: het verschil tussen een lichte en een zware pil is de hoeveelheid hormonen. Het maakt qua anti-conceptie niet uit, volgens mij zijn alle pillen even veilig, alleen wordt de pil soms ook voorgeschreven voor andere oorzaken als overbeharing en jeugdpuistjes. Om die dingen tegen te gaan heb je vaak een zwaardere pil nodig.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:39

@ Nuage: dat stukje was ik even vergeten..thnx voor je aanvulling Knipoog